افزایش فروش تعطیلات با استفاده از اعلانهای فوری (با مثال)
برای فروشهای تعطیلات، طراحی سایت وردپرس باید به گونهای باشد که به راحتی اطلاعیههای فوری و جذاب را به نمایش بگذارد. با استفاده از افزونهها و ابزارهای نوتیفیکیشن در وردپرس، میتوانید اطلاعیههایی در مورد تخفیفها و پیشنهادات ویژه به بازدیدکنندگان سایت نمایش دهید تا آنها را ترغیب به خرید کنید.
عنوانهای رده سوم و چهارم به صورت بلوک نمایش داده میشوند و المانهای قبل از آنها در یک خط قرار میگیرند. تصاویر چپچین در متن، ۴۰ پیکسل فاصله پایین دارند.
فصل خریدهای تعطیلات به سرعت نزدیک میشود و رقبا در حال آمادهسازی استراتژیهای بازاریابی خود هستند. همه از کانالهای یکسانی استفاده میکنند و پیامهای خود را پخش میکنند؛ شبکههای اجتماعی، وبلاگنویسی، بازاریابی ایمیلی، اتوماسیون بازاریابی، تبلیغات پولی و غیره.
در حالی که همه اینها کانالهای بازاریابی مناسبی هستند، اگر میخواهید از میان هیاهو بیرون بیایید و متمایز شوید، باید روشهای دیگری را برای ارتباط با مشتریان خود در نظر بگیرید.
اعلانات فوری میتوانند به شما برتری لازم را بدهند تا در فصل تعطیلات رقبایتان را کنار بزنید و فروش بیشتری کسب کنید.
اعلانهای فشار (پُش نوتیفیکیشن) چیست؟
پیامهای اعلان، پیامهایی هستند که مشتری از وبسایت شما روی رایانه، تبلت یا تلفن همراهش دریافت میکند (توجه: این اعلانها روی دستگاههای iOS فعال نمیشوند، بنابراین میتوانید بهطور همزمان از یک کمپین پیامکی استفاده کنید).
پیامهای اعلان، در ناحیه اعلانها ظاهر میشوند، حاوی پیام کوتاهی هستند و با کلیک روی آنها میتوانید به وبسایتی که آنها را فرستاده است، بروید.
دو نوع اعلان فوری
دو نوع اصلی اعلان فشاری وجود دارد که میتوانید ارسال کنید: دستی و خودکار.
اعلانات فشار تعاملی دستیاین پیامها وقتی میخواهید به مشترکین خود اطلاعیهای بدهید، برایشان ارسال میشوند.
این اطلاعیههای دستی ممکن است برای اطلاعرسانی به مشترکان در مورد موارد زیر استفاده شوند:
- فروش فوری یک محصول خاص
- اطلاعیه فروشگاه
- محتوای جدید در حال انتشار است.
- مهلت ارسال سفارشات برای تعطیلات
اعلانات خودکار و هوشمند مبتنی بر محتوااین پیامها بهطور خودکار توسط نرمافزار، در پاسخ به عملی که مشتری انجام داده (یا انجام نداده) ارسال میشوند.
پیامهای خودکار اطلاعرسانی میتوانند برای موارد زیر استفاده شوند:
- با هشدار دادن در مورد کالاهایی که در سبد خرید خود رها کردهاند، سبدهای خرید رها شده را کاهش دهید.
- به مشترک خبر بدهید که محصولی که به آن علاقه داشت دوباره موجود شده است.
- تبلیغاتی با هدف ایجاد حس ازدستدادن فرصت (فومو) برای محصولاتی که تقریباً تمام شدهاند، ارسال کنید.
- مشتریانی که مدتی است خریدی انجام ندادهاند را دوباره جذب کنید.
- بعد از خرید محصول، درخواست بررسی کنید.
- پیامی خوشآمدگویی برای مشتری جدید ارسال کنید.
نمونههای اعلان فشار
برای برنامهریزی کمپین بعدیتان، بیایید چند نمونه از اعلانهای فوری (Push Notification) را که میتوانید در کمپینهای خود اجرا کنید، بررسی کنیم.
خدمات سئو وردپرس برای اطلاعیههای فوری فروشهای تعطیلات نیز مهم است. با بهینهسازی صفحات مخصوص این اطلاعیهها و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تعطیلات و تخفیفها، میتوانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در جستجوهای مربوطه در جایگاه بالاتری قرار میگیرد و بیشتر به چشم میآید.
اعلانهای فشار
وردم استریم دریافت که ایمیلهای خوشامدگویی تولید میکنند ۳۲۰ درصد بیشتر این ایمیل تبلیغاتی، درآمد بیشتری نسبت به سایر ایمیلها داشته است، پس چرا از اعلانهای فشاری برای خوشامدگویی به مشتریان جدید استفاده نمیکنیم؟ میتوانید از اعلانهای خوشامدگویی برای ایجاد اولین برداشت عالی استفاده کنید.
یادآوری سبد خرید رهاشده
مشتریان دلایل زیادی برای رها کردن سبد خرید خود دارند؛ از هزینههای ارسال گرفته تا نداشتن کارت بانکی و صرفا ذخیره کردن کالاها برای بعد. شما باید دنبالهای از اعلانها برای ترغیب آنها به بازگشت و تکمیل خریدشان.
اطلاعیه موجود شدن مجدد کالا
گاهی موجودی کالا تمام میشود. به جای از دست رفتن کامل فروش، به بازدیدکنندگان اجازه دهید برای دریافت اطلاعیه هنگام موجود شدن مجدد کالا، مشترک شوند.
اعلان فروشهای فوری را ارسال کنید
فروشهای فوری، بهخصوص در ایام تعطیلات، میتوانند ابزار فوقالعادهای برای افزایش فروش اقلام خاص پرطرفدار باشند. با یک اطلاعرسانی ساده، میتوانید به تمام مشترکین خود اطلاع دهید که این کالا فقط برای مدت محدودی تخفیف دارد.
مشتریان کمخرید را دوباره جذب کنید
گاهی زندگی شلوغ میشود و ممکن است مدتی بین خریدها فاصله بیفتد. میتوانید با یک پیام سادهی اعلان، ارتباط را دوباره برقرار کرده و با پیشنهاد ویژهای مشتری را به خرید ترغیب کنید.
اطلاعیههای تعطیلات جشن
دلایل زیادی برای حفظ ارتباط در ایام تعطیلات وجود دارد؛ از جمله اطلاعرسانی در مورد مهلت ارسال سفارشها، محصولات جدید، تخفیفهای سراسری و موارد بسیار دیگر.
از حس ترس از دست دادن (FOMO) استفاده کنید.
ترس از جا ماندن، ترفندی است که بازاریابان سالها پیش از مادران همه جا به عاریت گرفتهاند. مادران از این ترفند برای نشاندن بچهها سر میز شام استفاده میکنند: «تیموتی، اگر عجله نکنی، همه را میخوریم و چیزی برای تو باقی نمیماند!»
مطالعات مرتبط: بازیابی فروش از دست رفته با خودکارسازی سبدهای خرید رها شده
ارسال اعلانهای پوش شاپفای با پوشآول
اگر از … استفاده میکنید فروشگاه ساز شاپيفای و اگر میخواهید ارسال اعلانهای فوری را شروع کنید، پیشنهاد میکنیم نگاهی به… بیندازید. پوش اَول آنها ابزاری کاربرپسند طراحی کردهاند که بهخوبی با … ادغام میشود. شاپیفای برای کمک به شما در ارسال اعلانهای فوری و مهم به کاربرانتان
مطالعه موردی فروشگاه هدستزون را ببینید تا ببینید چگونه از پوشآوال با موفقیت استفاده کردهاند.