Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چگونگی اجرای مسابقه در فیسبوک

مطالعه سریع مقاله

راهی بسیار مؤثر برای جلب توجه به کسب‌وکار خود، برگزاری مسابقه یا تبلیغات است. سارا اورچارد نحوه تبلیغ کسب‌وکار شما در فیسبوک بدون نقض قوانین را نشان می‌دهد.

روی فیسبوک باید در برگزاری مسابقات و تبلیغات بسیار دقت کنید. قوانین دقیقی وجود دارد شرایط و ضوابط که باید به آن پایبند باشید، وگرنه خشم قدرت‌های فیسبوک را متحمل خواهید شد.

تا آگوست ۲۰۱۳، فیسبوک هیچ تبلیغی را با استفاده از امکانات خود مجاز نمی‌دانست و استفاده از برنامه‌های شخص ثالث الزامی بود. اما اکنون فیسبوک قوانین بسیار سختگیرانه تبلیغاتی خود را—عمدتا به این دلیل که کسی از آن‌ها پیروی نمی‌کرد!—تسهیل کرده است.

با این حال، باید احتیاط کرد؛ هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارد که بسیاری از کسب‌وکارها به آن‌ها پایبند نیستند و ریسک واقعی بسته شدن صفحه فیسبوک خود را می‌پذیرند.

قوانین مسابقات فیسبوک چیست؟

می‌توانید قوانین دقیق را در… مطالعه کنید. فیسبوک خلاصه اینکه، آنها عبارتند از:

  • تودیگر نیازی به استفاده از برنامه شخص ثالث نیست.اگرچه برخی آثار خوب نیز وجود دارد، از جمله پادشاه سومو هیچ چیز داخل پرانتز نیست. قرعه‌کشی و پروموسیمپل که قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهند.
  • تولایک و کامنت گذاشتنبه عنوان روش‌های شرکت در مسابقه، در صفحه و یا پست صفحه شما و پیام‌رسانی.
  • توامکان استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری وجود ندارد.یا در تایم لاین شخصی یا با تگ کردن دوستانش. این شامل تگ کردن خود فرد توسط محصول یا سرویس شما در عکس یا فیلم هم می‌شود.
  • هر چیزی را می‌توانید اضافه کنیدمحدودیت سنی یا شرایط و ضوابط خاصتبریک برای ارتقای پست تبلیغاتی شما.
  • باید در پست خود توضیح دهید که تبلیغ شما به هیچ وجه «توسط فیسبوک حمایت، تایید یا اداره نمی‌شود و با آن ارتباطی ندارد».

اگر قوانین رقابت فیسبوک را زیر پا بگذارم چه اتفاقی می‌افتد؟

هر روزه کسب‌وکارهای زیادی را می‌بینم که به‌طور اتفاقی یا عمدی، قوانین مشخص فیسبوک را زیر پا می‌گذارند و ممکن است از شرّ آن بگریزند. اما اگر لو بروند، آیا واقعا ریسک از دست دادن صفحه کسب‌وکار خود را می‌پذیرید؟ رقبای شما کسانی که به قوانین پایبند هستند ممکن است حتی شما را به مسئولان گزارش دهند، پس مراقب باشید.

قوانین هنوز هم فرصت‌های تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای در فیسبوک به شما می‌دهند و می‌توانید میزبانی یک تبلیغ را در سایت خودتان نیز در نظر بگیرید. وبلاگ یا وب‌سایتی که کنترل و آزادی کاملی در آن داشته باشید. بهترین روش، ساختن یک صفحه فرود بهینه شده و بعد در فیسبوک (و …) اطلاع رسانی کنید. توییتر یا اینستاگرام (اگر مناسب باشد)

با این کار، به‌طور فعال بازدیدکنندگان را به وب‌سایت خود هدایت می‌کنید که باید طوری طراحی شده باشد که بازدیدکنندگان را به‌آرامی به سمت اهداف تبدیل شما سوق دهد – و این همیشه نتیجه‌ای مثبت است!

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

در نهایت، هیچ‌کس نمی‌داند فیسبوک در آینده چه تغییراتی در قوانین رقابتی خود ایجاد خواهد کرد. همیشه بهتر است کنترل پلتفرم‌های بازاریابی خود را در دست داشته باشید. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که فیسبوک ابزاری قدرتمند برای افزایش آگاهی کسب‌وکارهای کوچک است.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *