لینکدین، شبکه اجتماعی حرفهای برای ارتباطات تجاری است. لوآن وایز توضیح میدهد چگونه پروفایل لینکدین خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.
با بیش از پانصد میلیون کاربر در سراسر جهان (و بیش از بیست میلیون کاربر در بریتانیا)، داشتن پروفایل لینکدین و اطمینان از عملکرد مؤثر آن برای شما و کسبوکارتان، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
لینکدین بیشتر از یک رزومه آنلاین است. فراتر از کمک به یافتن شغل بعدی شماست. این یک سند زنده است که به شما در انجام کسبوکار، از طریق ایجاد ارتباط و حفظ ارتباط با شبکهتان کمک میکند. یک پروفایل خوب، اعتبار شما را تقویت میکند. مشارکت محتواى خوب میتوانم در مسیر تبدیل شدن شما به یک رهبر فکری، به شما کمک کنم.
اما زمان میبرد پروفایل خوبی بسازید این نمیتواند صرفاً کپی و جایگذاری از رزومه باشد. نیاز به نگارش حرفهای دارد و قبل از نگارش، باید بدانید که چه هدفی دارید و مخاطب شما چه کسانی هستند. اهداف خود را مشخص کنید و سختترین بخش کار تمام شده است.
یک عکس پروفایل خوب
شاید بدیهی به نظر برسد، اما با نگاهی به لینکدین متعجب خواهید شد که چه تعداد از افراد از عکسهای جشن، تعطیلات، سلفی یا حتی بدتر از آن استفاده میکنند. لینکدین یک پلتفرم حرفهای است، پس از یک عکس حرفهای استفاده کنید. چشمانتان به دوربین باشد (جذابتر است) و فقط از سر و شانه عکس بگیرید. عکس پروفایل ممکن است کوچک دیده شود، بهخصوص در موبایل، پس مطمئن شوید که دیگران میتوانند شما را بشناسند.
عنوانی قوی
اولین کاری که باید انجام دهید، تغییر عنوان پیشفرض شغلی/نام شرکت در پروفایل لینکدینتان است. از این فرصت 120 کاراکتری استفاده کنید تا دیده شوید و متمایز گردید. از کلمات کلیدی استفاده کنید، توصیفی باشید، بگویید سازمانتان چه کار میکند و چطور میتوانید به دیگران کمک کنید. قول میدهم این کار به شما در گرفتن نتیجه از لینکدین کمک خواهد کرد.
داستان کاری خودتان را تعریف کنید.
نوشتن درباره خودتان کار آسانی نیست، اما بخش خلاصه بهترین مکان برای روایت داستان شغلی و برجسته کردن دستاوردهایتان است. فقط به خلاصه اکتفا نکنید؛ بزرگترین ترفند را از دست میدهید.
مطالب را با اهداف خود مرتبط کنید و مطمئن شوید که برای مخاطبان هدف شما جذاب است. فراموش نکنید که فراخوانی برای اقدام اضافه کنید تا افراد بتوانند به راحتی برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند. خلاصه ای حدود 200 تا 300 کلمه در پاراگرافهای آسان برای خواندن، برای بخش خلاصه مناسب است.
به یاد داشته باشید که در طرح نمایشی رومیزی، فقط دو خط اول نمایش داده میشوند، پس این دو خط باید مهمترین اطلاعات را در خود جای دهند.
تجربیات خود را شرح دهید
برای پیدا شدن، باید از کلمات کلیدی در سرتاسر پروفایل خود استفاده کنید؛ یعنی توضیحاتی به نقشهای شغلی خود در بخش تجارب اضافه کنید. پیشنهاد میکنم برای هر نقش از قالبی استاندارد شامل دو پاراگراف استفاده کنید: پاراگراف اول توضیح وظایف و مسئولیتهای شما و پاراگراف دوم توضیح مختصری از سازمانتان.
مهارتها، تاییدیهها و توصیهها
به نظر من، مهارتها در پروفایل شما فقط بهعنوان کلمات کلیدی برای کمک به افراد در یافتن شما هستند. مردم به دنبال مهارتها میگردند، بنابراین از این بخش از پروفایل خود برای همین منظور استفاده کنید. اگر میتوانید، ۵۰ مهارت ذکر کنید.
من طرفدار ویژگی تاییدیهها نیستم (در واقع آن را در پروفایل خودم غیرفعال کردهام)، اما مطمئن میشوم که 50 مهارت مرتبط با خدماتی که ارائه میدهم، داشته باشم.
توصیهها بسیار تأثیرگذارترند و به پیشینه حرفهای شما میافزایند. با مشتریان، همکاران، افراد همرتبه و شرکا صحبت کنید و از آنها درخواست توصیه کنید. پیشنهادهای با کیفیت بالا برای پروفایل شما
از پروژهها استفاده کنید
بسیاری از افراد از فرصت افزودن اطلاعات تکمیلی مانند تجارب داوطلبانه، افتخارات و جوایز، و همچنین مقالات و پروژهها غافل میشوند. این بخشها راهی عالی برای برجسته کردن زمینههای خاص کارتان و نشان دادن افرادی است که با آنها همکاری میکنید.