09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چگونگی تولید درآمد قابل پیش‌بینی و مقیاس‌پذیر با تبلیغات گوگل

آنچه در این مقاله می خوانید:

شکی نیست که گوگل ادز یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش سرنخ‌های تجاری است.

جذب حداکثر مشتریان بالقوه، هدف اصلی هر کسب‌وکار آنلاین است.

چالش اصلی زمانی شروع می‌شود که بخواهید تمام آن تبدیل‌ها و سرنخ‌ها را به درآمد و سود تبدیل کنید. در این مرحله، دیگر فقط به تعداد سرنخ‌ها توجه نمی‌کنید، بلکه کیفیت آن‌ها نیز برایتان اهمیت پیدا می‌کند.

پس چگونه می‌توانید درآمد قابل پیش‌بینی از تبلیغات گوگل کسب کنید؟

چطور می‌توانید تبلیغات گوگل خود را طوری تنظیم کنید که مشتریان بالقوه‌ی واجد شرایط – یعنی کسانی که می‌توانید به مشتری‌های پرداخت‌کننده تبدیلشان کنید – جذب کنید؟

برای تولید درآمد قابل پیش‌بینی و مقیاس‌پذیر با تبلیغات گوگل، ابتدا باید صفحه فرود شما بهینه‌سازی شود. این فرآیند شامل طراحی سایت وردپرس با سرعت بارگذاری بالا و تجربه کاربری بی‌نقص است. همچنین، خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند تا محتوای شما به‌طور مؤثر در نتایج جستجو ظاهر شود، در حالی که تبلیغات گوگل می‌تواند شما را در معرض دید مشتریان هدف قرار دهد. ترکیب این استراتژی‌ها باعث جذب ترافیک هدفمند و افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

سه رکن اصلی برای راه‌اندازی تبلیغات گوگل به منظور کسب درآمدی قابل‌مقیاس و قابل‌پیش‌بینی وجود دارد:

  • ردیابی تبدیل‌ها برای درک سودآوری
  • ساختار حساب کاربری خود را مانند یک دانشمند داده تنظیم کنید
  • بهینه‌سازی مبتنی بر داده‌ها

برای یادگیری روش اثبات‌شده‌ی تولید درآمد قابل‌پیش‌بینی از تبلیغات گوگل، با تمرکز و گسترش بودجه‌ی تبلیغات خود روی بهترین کمپین‌ها که باکیفیت‌ترین سرنخ‌ها را ارائه می‌دهند، ادامه دهید.

فهرست مطالب

  • ستون اول: درک سودآوری
    • مبدل‌های تبلیغات گوگل و هزینه به ازای هر مشتری را پیگیری کنید
    • مک‌ال‌ها و اس‌کیوال‌ها را پیگیری کنید تا عملکرد تبلیغات گوگل خود را بهتر درک کنید.
  • ستون دوم: حساب تبلیغات گوگل خود را مانند یک دانشمند داده سازماندهی کنید
    • تا جای ممکن جزئیات را جمع‌آوری کنید تا داده‌های بیشتری به‌دست آورید.
    • ساختار کلیدواژه بهینه (اسکگ) را ایجاد کنید
    • ساختار مناسب کمپین‌های نمایش و ویدیویی را تنظیم کنید
  • ستون سوم: بهینه‌سازی تبلیغات گوگل برای دستیابی به درآمد قابل پیش‌بینی
    • بهینه‌سازی دستی تبلیغات گوگل
      • تبلیغات گوگل را با تنظیمات قیمت پیشنهادی بهینه کنید
      • گزارش‌های جستجوی خود را بررسی کنید.
      • مکان‌های نمایش و کمپین ویدیویی خود را بررسی کنید
    • از بهینه‌سازی خودکار تبلیغات گوگل استفاده کنید
      • از استراتژی‌های هوشمند پیشنهاد قیمت استفاده کنید
      • بهینه‌سازی‌های خودکار را با قوانین گوگل ادز انجام دهید
      • از اسکریپت‌های تبلیغات گوگل برای خودکارسازی بهینه‌سازی‌های پیچیده‌تر استفاده کنید.
      • از نرم‌افزارهای شخص ثالث برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات گوگل استفاده کنید.
  • نتیجه‌گیری

ستون اول: درک سودآوری

برای اینکه از تبلیغات گوگل درآمد قابل پیش‌بینی داشته باشید، ابتدا باید بدانید سودآوری به چه معناست.

به عنوان صاحب کسب‌وکار، احتمالا بیشتر به مشتریان بالقوه‌ای اهمیت می‌دهید که بتوانید واقعا آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. این‌ها مشتریان بالقوه‌ای هستند که با نوع مشتری مدنظرتان مطابقت دارند و با توجه به اقداماتی که در سایت و محتوای شما انجام می‌دهند، خودشان را واجد شرایط نشان داده‌اند.

مثلاً یکی از مشتریان ما که عمده فروشی چراغ روشنایی دارد، دنبال سرنخ‌های تجاری برای ثبت‌نام در وب‌سایتش بود.

او واقعاً به سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی و سرنخ‌های واجد شرایط فروش علاقه‌مند است. او به دنبال تولید سرنخ‌هایی بود که بتواند آن‌ها را به مشتری تبدیل کند.

برای او، یک مشتری تجاری از انتاریو محسوب می‌شد.

و یک مشتری تجاری از انتاریو که حداقل یک میلیون دلار فروش دارد.

همه چیز به طور کامل با … شما مرتبط است. قیف فروش این مخصوصا برای … اهمیت دارد. کسب‌وکارهای بین‌شرکتی که می‌خواهند مشتریان تجاری را جذب کنند.

همین موضوع در مورد کسب و کار شما هم صدق می‌کند. هرچند شاید تعریف یک سرنخ واجد شرایط برای شما متفاوت باشد، اما مفهوم کلی یکسان است.

شما نمی‌خواهید بیشتر بودجه خود را صرف جذب هر کسی کنید. آنچه می‌خواهید این است که تبلیغات گوگل را طوری اجرا کنید که سرنخ‌های واجد شرایط تولید کند.

برای اینکه مشتری ما به طور پیوسته سرنخ‌های بازاریابی و سرنخ‌های واجد شرایط جذب کند و به درآمد قابل پیش‌بینی برسد، باید فراتر از بهینه‌سازی‌های ساده می‌رفتیم.

ایده اصلی، یافتن کمپین‌ها و کلمات کلیدی‌ای است که با نرخ و مقیاسی سودآور، سرنخ‌های بازاریابی واجد شرایط (MQL) و سرنخ‌های فروش واجد شرایط (SQL) را جذب کرده و با گسترش آن‌ها، درآمد و سود را افزایش دهند.

متاسفانه، به‌طور پیش‌فرض، گوگل اَدز فقط اطلاعات مربوط به نمایش‌ها، کلیک‌ها و هزینه هر کلیک را ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید کمپین‌های پربازده‌ترین را بر اساس تعداد کلیک و هزینه هر کلیک بیابید، چیزی شبیه به این خواهد بود…

در مثالی که پیش‌تر ذکر شد، مشتری با این سؤال ساده به سراغ ما آمد: «می‌خواهم هزینه تبلیغات کلیکیِ خود را به ۱۰۰۰ دلار در روز افزایش دهم، روی کدام کمپین باید این مبلغ را خرج کنم؟»

حساب او سه کمپین داشت

  • کمپین الف – ۱۵۰ کلیک با هزینه هر کلیک ۵٫۳۲ دلار
  • کمپین ب: ۴۵۰ کلیک با هزینه هر کلیک ۱.۸۶ دلار
  • کمپین C: 300 کلیک با هزینه هر کلیک 2.44 دلار

بدون ردگیری تبدیل، این تمام اطلاعاتی بود که در اختیار داشتیم.

با توجه به این اطلاعات، تصمیم واضح، افزایش مقیاس کمپین B است؛ زیرا بیشترین میزان ترافیک را با کمترین هزینه به ازای هر کلیک ارائه می‌دهد.

مشاهده این مطلب  راهنمای گام به گام: چطور روی گوگل تبلیغ کنیم

اما اوضاع می‌تواند با شروع ردیابی تبدیل‌های گوگل ادز، به شدت تغییر کند.

(این پرانتز خالی است و چیزی برای ترجمه ندارد)

مبدل‌های تبلیغات گوگل و هزینه به ازای هر مشتری را پیگیری کنید

با ردیابی تبدیل‌های گوگل ادز می‌توانید بفهمید کدام کمپین‌ها بیشترین سرنخ‌ها را می‌سازند، نرخ تبدیل چقدر است و هزینه به‌ازای هر جذب (یا در اینجا هزینه به‌ازای هر سرنخ) چقدر است.

برای راه‌اندازی ردیابی تبدیل در گوگل اَدز، باید از منوی ابزارها و تنظیمات به بخش اندازه‌گیری‌ها بروید. از آنجا روی تبدیل‌ها کلیک کنید و شروع به ایجاد اقدامات تبدیل خود کنید.

در بیشتر مواقع، هنگام اداره وب‌سایت جذب سرنخ، باید تبدیل فرم‌های سرنخ و تماس‌های تلفنی را پیگیری کنید.

بعد از ساخت عمل تبدیل، باید آن را برای ردگیری به سایت خود اضافه کنید.

بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از گوگل تگ منیجر (GTM) است.

شناسه تبدیل و برچسب تبدیل را در تگ ردیابی تبدیل گوگل ادز پیدا کنید و وارد کنید.

همانطور که گفته شد، می‌توانید با ضبط تماس‌های تلفنی از وب‌سایت و همچنین از طریق افزونه‌های تبلیغاتی، سرنخ‌های تماس‌های تلفنی را پیگیری کنید.

برای ردیابی تماس‌های تلفنی از سایت خود، یک تبدیل تماس تلفنی در گوگل ادز ایجاد کنید.

سپس شماره تلفن خود، شناسه تبدیل و برچسب را به تگ تبدیل تماس‌های گوگل اَدز از وبسایت در GTM اضافه کنید.

با ردیابی تبدیل، می‌توانید کمپین‌های پربازده‌ای را شناسایی کنید که مشتریان واجد شرایط را به تکمیل فرم در سایت یا صفحه فرود شما هدایت می‌کنند.

با برگشت به مثالی که زدیم، بعد از اینکه مشتری را پذیرفتیم و ردگیری تبدیل را اجرا کردیم، بالاخره توانستیم ببینیم کدام کمپین‌ها واقعا سرنخ تولید می‌کنند.

  • کمپین الف: ۲۵ سرنخ با هزینه هر سرنخ ۳۱.۹۲ دلار
  • کمپین ب: ۳۳ سرنخ با هزینه هر سرنخ ۲۵.۳۶ دلار
  • کمپین C: 30 سرنخ با هزینه به‌ازای هر سرنخ 24.4 دلار

باشه، حالا دیدگاه خیلی تغییر کرده است. به نظر می‌رسد کمپین‌های B و C در جذب سرنخ موفق‌تر بوده‌اند.

کمپین B همچنان بیشترین تبدیل‌ها را دارد؛ با این حال، کمپین C تنها با چند تبدیل کمتر، توانسته است با هزینه‌ی پایین‌تری، سرنخ‌های بیشتری تولید کند.

حالا همه چیز واضح نیست، اما هنوز داده‌های بیشتری برای تصمیم‌گیری آگاهانه داریم و نیازی نیست فقط به کلیک‌ها و هزینه هر کلیک اکتفا کنیم.

اما هنوز نمی‌دانستیم چندتای این سرنخ‌ها واجد شرایط هستند و چندتایشان را می‌توانیم به مشتری تبدیل کنیم.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

مک‌ال‌ها و اس‌کیو‌ال‌ها را پیگیری کنید تا عملکرد تبلیغات گوگل خود را بهتر درک کنید.

با ردیابی سرنخ‌های بازاریابی (MQL) و سرنخ‌های فروش (SQL) می‌توانید درک بهتری از کیفیت سرنخ‌هایی که از کمپین‌های تبلیغات گوگل می‌آیند، به‌دست آورید.

با تجارت الکترونیک، ردیابی درآمد بسیار آسان‌تر است، بنابراین تشخیص سودآورها کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خیلی کم زحمت می‌برد.

با این حال، در جذب سرنخ، باید نه تنها هزینه هر سرنخ (CPA) بلکه هزینه هر سرنخ واجد شرایط بازاریابی (CPMQL) و هزینه هر سرنخ واجد شرایط فروش (CPSQL) را نیز پیگیری کنید.

وقتی هدف شما از تبلیغات گوگل جذب مخاطب است، برای تبلیغ با اطمینان و رسیدن به درآمد و سود قابل پیش‌بینی، باید حتما مخاطبان بالقوه واجد شرایط (MQL) و مخاطبان واجد شرایط فروش (SQL) را پیگیری کنید.

بعد از پیاده‌سازی سیستم ردیابی پیشرفته سرنخ‌ها، به اعداد زیر دست پیدا کردیم:

  • کمپین الف: ۱۸ سرنخ بازاریابی با هزینه هر سرنخ ۴۴٫۳۳ دلار
  • کمپین ب – ۲۰ سرنخ بازاریابی با هزینه هر سرنخ ۴۱.۸۵ دلار
  • کمپین C: 15 سرنخ بازاریابی با هزینه 48.8 دلار برای هر سرنخ

بنابراین، در سطح سرنخ‌های بازاریابی واجد شرایط (MQL)، پربازده‌ترین کمپین، کمپین B بود که ۲۰ سرنخ بازاریابی واجد شرایط را با هزینه‌ی ۴۱٫۸۵ دلار برای هر سرنخ ارائه کرد.

در سطح SQL، نتایج به شرح زیر بود:

  • کمپین الف – 10 پرس‌و‌جوی SQL با قیمت 79.9 دلار برای هر پرس‌و‌جو
  • کمپین ب – 7 اس‌کیوال با هر اس‌کیوال 119.6 دلار
  • کمپین C – 6 SQL با هزینه هر SQL 122 دلار

در نهایت، برنده کمپین A با 10 SQL و 79.9 دلار هزینه به ازای هر سرنخ واجد شرایط فروش انتخاب شد.

بنابراین، با وجود اینکه این کمپین تعداد کلیک‌های کمتری داشت و هزینه هر کلیک آن بالاتر بود، توانست بهترین سرنخ‌ها را ارائه دهد و بیشترین میزان درآمد را برای مشتری ما ایجاد کند.

این کشف فوق‌العاده‌ای برای ما بود. اگر آن هزار دلار اضافی در روز را طبق عملکرد اولیه، در کمپین B سرمایه‌گذاری می‌کردیم، به سودآوری مورد انتظار مشتری نمی‌رسیدیم.

پس برای ردگیری سرنخ‌های بازاریابی (MQL) و سرنخ‌های واجد شرایط (SQL) از تبلیغات گوگل، ابتدا باید ویژگی برچسب‌گذاری خودکار را در تنظیمات حساب فعال کنید.

این به‌طور خودکار پارامتری به آدرس اینترنتی شما اضافه می‌کند تا به ردیابی تبدیل‌های آفلاین و گزارش عملکرد کمک کند.

گام بعدی، ایجاد مجموعه دیگری از تبدیل‌هاست؛ یکی برای MQLها و دیگری برای SQLها.

این بار باید در گوگل اَدز گزینه وارد کردن (Import) را انتخاب کنید تا داده‌های تبدیل را از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود وارد کنید.

مشاهده این مطلب  سایت‌های مقایسه قیمت چه چیزهایی به کسب‌وکارها یاد می‌دهند؟

گوگل اطلاعات دقیقی درباره نحوه آماده‌سازی داده‌هایتان برای وارد کردن، چه برای… مکالمات آفلاین همچنین تبدیل تماس .

گوگل، الگوهایی برای گوگل شیت ارائه می‌دهد تا بتوانید داده‌های تبدیل خود را به راحتی قالب‌بندی کرده و با نیازهای آن سازگار کنید.

سپس می‌توانید آپلود خودکار این داده‌ها را برای اطلاع به گوگل و دریافت تبدیل‌ها از صفحات گسترده‌تان تنظیم کنید تا مجبور نباشید این کار را هر روز یا هر هفته به صورت دستی انجام دهید.

ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند با ادغام مستقیم با گوگل اَدز، این بخش را بیشتر خودکار کنند.

نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری که در پیگیری سرنخ‌های بازاریابی و سرنخ‌های واجد شرایط کمک می‌کنند

  • فروش نیرو
  • هاب‌اسپات
  • پایپ‌درایو

ابزارهای ردیابی تماس برای جذب سرنخ‌های بازاریابی و سرنخ‌های فروش

  • کالریل
  • اندازه‌گیری تماس‌های تلفنی
  • واگن تلفن

همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند زاپیر برای خودکارسازی صادرات و قالب‌بندی از دیگر سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری که به‌طور مستقیم با گوگل اَدز ادغام نمی‌شوند، استفاده کنید.

خب، حالا با ردیابی پیشرفته سرنخ‌ها، شما می‌دانید سودآوری چه شکلی است و می‌توانید تصمیمات درستی در مورد بهینه‌سازی، بودجه‌بندی و گسترش بگیرید.

این به ستون دوم سیستم ما می‌رسد – ساختار صحیح حساب تبلیغات گوگل.

سه برابر کردن کسب و کارتان در 90 روز

با استراتژی قیف قدرتمند 3 مرحله‌ای ما، برتری ناعادلانه‌ای کسب کنید و یاد بگیرید چگونه به‌سرعت مشتریان بالقوه و فروش خود را تا 300 درصد افزایش دهید.

کتاب الکترونیکی را دریافت کنید

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

ستون دوم: حساب تبلیغات گوگل خود را مانند یک دانشمند داده سازماندهی کنید

برای بهره‌برداری حداکثری از کمپین‌های تبلیغات گوگل، باید مانند یک دانشمند داده فکر کنید. و این همان روشی است که باید اکانت خود را سازماندهی کنید.

باید حساب تبلیغات گوگل خود را طوری تنظیم کنید که بیشترین داده‌ها را جمع‌آوری کند. سپس از این داده‌ها برای کسب بینش در مورد چگونگی بهبود و بهینه‌سازی کمپین‌ها و افزایش درآمد از طریق جذب سرنخ‌های واجد شرایط استفاده کنید.

یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات گوگل اَدمز، دسترسی به حجم بی‌سابقه‌ای از داده‌هاست. این داده‌ها دقیقاً نشان می‌دهند که مردم چگونه رفتار می‌کنند، چه چیزی مؤثر است و چه چیزی منجر به جذب مشتری و درآمد می‌شود.

طبیعتا، ابتدا باید حساب گوگل ادز خود را مطابق با قیف فروش خود ساختاربندی کنید. شما می‌خواهید با کمترین هزینه، بیشترین مخاطبان بالقوه را به سایت خود جذب کنید و به‌تدریج آن‌ها را به مشتریان بالفعل و پرداخت‌کننده تبدیل کنید و بازگشت سرمایه بسیار بالاتری کسب نمایید.

می‌توانید همه چیز راجع به… قیف تبلیغات گوگل راهبرد در راهنمای جامع ما

اما برگردیم به موضوع اصلی؛ هنگام ساختاردهی حساب گوگل اَدزتان، باید از همان روز اول با انجام این سه کار، امکان جمع‌آوری حداکثر داده‌ها را برای آن فراهم کنید.

  • هدف‌گذاری خود را چندلایه کنید تا دقت بیشتری داشته باشید.
  • کلمات کلیدی خود را هدفگذاری کنید
  • ساختار صحیح کمپین‌های تبلیغاتی تصویری و نمایش را راه‌اندازی کنید.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

تا جای ممکن جزئیات را جمع‌آوری کنید تا داده‌های بیشتری به دست آید.

هنگام راه‌اندازی حساب تبلیغات گوگل، برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز جهت بهینه‌سازی کمپین‌هایتان، باید تا حد امکان جزئیات را در نظر بگیرید.

یعنی حذف کردن همه گزینه‌های هدف‌گذاری بعد از شروع کمپین، برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز جهت بهینه‌سازی.

برای شناخت بیشتر مشتریان و سرنخ‌هایتان، باید از طریق این پنج گزینه اصلی هدف‌گذاری، لایه‌های بیشتری اضافه کنید.

  • مکان
  • تماشاگران
  • دستگاه‌ها
  • جدول زمانی تبلیغات
  • جمعیت‌شناسی

مثلاً با هدف‌گذاری مخاطب، می‌توانید کاربران مختلف را بر اساس موارد زیر انتخاب کنید:

  • آنها چه کسانی هستند – اطلاعات دقیق جمعیتی
  • علاقه‌ها و عادات آن‌ها (مخاطبان همسو)
  • آنچه به‌طور فعال در حال تحقیق یا برنامه‌ریزی روی آن هستند: مخاطبان بازار
  • چگونگی تعامل آن‌ها با کسب‌وکار شما – بازاریابی مجدد و مخاطبان مشابه

باید این لایه‌ها را در حالت مشاهده اضافه کنید؛ بنابراین اساساً همچنان کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید، اما این بار داده‌هایی درباره عملکرد هر مخاطب در هر مکان و در هر روز هفته و روی هر دستگاه نیز جمع‌آوری می‌کنید.

وقتی داده‌های واقعی را ببینید، می‌توانید براساس رفتار کاربران، تصمیم‌های عملی بگیرید.

حالت مشاهده محدودیتی برای پوشش کمپین شما ایجاد نمی‌کند. اما به شما امکان می‌دهد برای گروه‌های انتخاب‌شده، اصلاحات پیشنهاد قیمتی تعیین کنید؛ بنابراین می‌توانید برای کاربرانی که عملکرد بهتری دارند پیشنهاد قیمتی بالاتری ارائه دهید و برای آن‌هایی که عملکرد خوبی ندارند، کمتر هزینه کنید.

می‌توانید با گزینه‌های دیگر هم، نوعی هدف‌گذاری لایه‌ای مشابه اضافه کنید.

با استفاده از لایه مکان، بیشتر تبلیغ‌کنندگان فقط آمریکای شمالی، کانادا یا فقط انتاریو و تورنتو (در مورد کسب‌وکارهای محلی) را هدف قرار می‌دهند. اما هدف‌گذاری مکانی فراتر از این است و باید موارد بیشتری را نیز در نظر بگیرید.

  • کد پستی
  • شعاع
  • سرزمین
  • شهرداری
  • محله
  • دانشگاه‌ها
  • فرودگاه‌ها

ممکن است برخی از این موارد برای کسب‌وکار شما بی‌معنا به نظر برسند، اما هدف از این کار جمع‌آوری داده‌های ارزشمندی است که می‌تواند هرگونه تعصب احتمالی شما را در مورد آنچه مؤثر است، از بین ببرد.

در مثال ما، مشتری عمده‌فروش روشنایی که با او کار می‌کردیم، بخش بزرگی از بودجه خود را صرف کاربرانی می‌کرد که در اطراف دانشگاه منطقه‌شان بودند.

مشاهده این مطلب  افزایش فروش تعطیلات در سال 2019

کاربران تجاری این منطقه روی تبلیغات او کلیک می‌کردند، اما در واقع فرم‌های لید را پر نمی‌کردند. دلیل احتمالی این بود که کسب‌وکارها به اندازه‌ی کافی سودآور نبودند، زیرا دانشجویان و استادان آن منطقه، لوازم روشنایی نمی‌خریدند.

بدون تنظیم دقیق، تبلیغات گوگل معمولا به سمت کاربرانی با بالاترین نرخ کلیک (CTR) متمایل می‌شود که برای گوگل، چون از طریق کلیک‌ها درآمد کسب می‌کند، منطقی است.

در این صورت، بودجه تبلیغاتتان صرف کاربران نامناسب می‌شود و این دلیلی دیگر بر استفاده از رویکرد هدف‌گیری چندلایه است.

در مورد دستگاه‌ها، می‌توانید عملکرد را در موارد زیر پیگیری کنید:

  • کامپیوتر رومیزی
  • موبایل
  • لوح

با توجه به مثال بالا، کاربران کامپیوتر مستحق افزایش تنظیمات قیمت پیشنهادی هستند، زیرا حجم زیادی از تبدیل‌ها را با کمترین هزینه هر تبدیل (فقط ۸.۱۴ دلار) ایجاد می‌کنند.

با برنامه تبلیغاتی، می‌توانید مواردی مانند:

  • روز هفته
  • وقت روز
  • روزهای هفته در مقابل آخر هفته
  • ساعت کاری
  • ساعات غیرکاری

روش جالب دیگر برای زمان‌بندی تبلیغات، دسته‌بندی ساعات روز به ساعات صبحانه، ناهار و شام و بررسی عملکرد هر دسته است. سپس می‌توانید براساس زمانی که کاربران بیشتر احتمال تبدیل شدن دارند، اصلاحات قیمت پیشنهادی اعمال کنید.

از نظر جمعیت‌شناسی، می‌توانید به مواردی مانند:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت تاهل و فرزند
  • درآمد خانوار

در اینجا می‌توانید به‌طور دقیق بررسی کنید و ببینید کدام بخش‌ها بیشترین احتمال تبدیل را دارند. برای مثال، در پایین می‌بینیم که ۱۰ درصد برتر، با کمترین هزینه به‌ازای هر تبدیل، بیشترین تبدیل‌ها را ایجاد می‌کنند.

بر این اساس، می‌توانیم اصلاحی در پیشنهاد قیمت انجام دهیم و پیشنهاد قیمت برای آن بخش را ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش و برای برخی بخش‌های دیگر (مانند بخش‌های ۳۰ تا ۵۰ درصد) کاهش دهیم.

هرگز نمی‌دانید چه بینش‌هایی ممکن است در این گزارش‌ها بیابید، اما می‌توانند اطلاعاتی ارزشمند برای راهنمایی تصمیمات و بهینه‌سازی شما ارائه دهند.

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از این داده‌ها، پیام‌های بازاریابی خود را شخصی‌سازی کنید تا با مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل ارتباط بهتری برقرار کنید.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

ساختار بهینه کلمات کلیدی (SKAG) را ایجاد کنید

در کمپین‌های جستجوی گوگل اَدز، ساختار کلمات کلیدی بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که هزینه تبلیغاتتان صرف کلمات کلیدی پربازده‌ای می‌شود که منجر به جذب سرنخ‌های بازاریابی و سرنخ‌های فروش (MQL و SQL) می‌شوند.

برای ساختار بهینه کلمات کلیدی، باید گروه‌های تبلیغاتی تک‌کلمه‌ای (SKAG) ایجاد کنید. همانطور که از نام آن پیداست، هر گروه تبلیغاتی در SKAGها فقط یک کلمه کلیدی، اما با سه نوع تطابق مختلف دارد.

  • اصلاح کننده تطابق گسترده
  • مطابقت عبارت
  • مطابقت دقیق

پس اگر می‌خواهید لوستر یا چراغ‌ها را تبلیغ کنید، باید یک SKAG بسازید که شامل موارد زیر باشد:

  • روشنایی و چراغ‌ها
  • لوازم روشنایی

این ساختار تضمین می‌کند که جستجوی شما با کلمات کلیدی، مطابقت یک به یک داشته باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا متن آگهی را مرتبط‌تر کنید و نرخ کلیک بالاتری بگیرید.

و وقتی نرخ کلیک (CTR) افزایش یابد، امتیاز کیفیت نیز بالا می‌رود، هزینه هر کلیک (CPC) پایین می‌آید و هزینه به‌ازای هر جذب مشتری (CPA) نیز کاهش می‌یابد.

این به شما کمک می‌کند با همان هزینه روزانه، کلیک‌های بیشتری دریافت کنید و در نتیجه تبدیل‌های بیشتری داشته باشید.

روش دیگری هم هست که شاید بخواهید آن را امتحان کنید.

ما آن را BMM + SKAG می‌نامیم.

برای هر محصول یا خدماتی که می‌خواهید تبلیغ کنید، دو کمپین جداگانه ایجاد کنید.

  • کمپین تطبیق گسترده اصلاح‌شده
  • کمپین تطبیق دقیق

برای جذب مشتریان بالقوه، از کمپین‌های تطبیق گسترده اصلاح‌شده استفاده کنید. این نوع هدف‌گذاری کلمات کلیدی به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را برای انواع مختلف کلمه کلیدی مدنظرتان نمایش دهید.

مثلاً اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما:

روشنایی و چراغ‌ها

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

ممکن است جستجوی عبارت‌هایی مانند… را به دنبال داشته باشد

  • فروشنده عمده لوازم روشنایی
  • بهترین پیشنهادها برای لوستر و چراغ‌ها
  • چراغ‌های نزدیک من
  • چراغ‌های روشویی حمام
  • توزیع کننده تجهیزات روشنایی تجاری
  • لامپ‌های آویز شیشه‌ای و امثالهم

برای اینکه این روش جواب دهد، باید کمپین BMM خود را حداقل ۳۰ روز و یا بیشتر، بسته به میزان داده‌های جمع‌آوری‌شده برای معنی‌دار شدن از نظر آماری، اجرا کنید.

وقتی داده‌های کافی جمع‌آوری کردید، باید گزارش عبارات جستجوی خود را بررسی کنید و ببینید مردم در گوگل چه چیزی را جستجو می‌کنند.

از آنجا، به دنبال هر تعداد عبارت جستجویی بگردید که از نظر تبدیل به مشتری، عملکرد بسیار خوبی دارند.

گام بعدی، استخراج این عبارت‌های جستجوی پر بازده و ایجاد کمپینی جدید با نسخه‌های مطابق دقیق آن کلیدواژه‌ها است.

برای جداسازی این کلمات کلیدی و دستیابی به بالاترین نمره کیفیت، نرخ کلیک بالاتر و هزینه هر کلیک پایین‌تر، از گروه‌های تبلیغاتی تک کلمه‌ای (SKAG) استفاده کنید. از آنجایی که این کمپین شامل کلمات کلیدی برنده است، برای تضمین موقعیت‌های برتر، پیشنهاد قیمت خود را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهید.

برای مثال، اگر عبارت جستجوی «توزیع‌کننده‌ی نورپردازی تجاری» به‌طور مداوم باکیفیت‌ترین سرنخ‌ها را ارائه می‌دهد، آن را به‌عنوان یک عبارت کلیدی دقیقا منطبق به یک گروه تبلیغاتی جستجوی دقیق منتقل کنید و ۲۰٪ بیشتر از کمپین تطابق گسترده برای آن پیشنهاد دهید.

مشاهده این مطلب  مروری بر انتخاب آژانس تحقیقات بازار

نکته حرفه‌ای:حتماً این کلمه کلیدی را از کمپین BMM خود حذف کنید تا از رقابت دو کمپین خود با یکدیگر جلوگیری شود.

هدف از این ساختار، شروع گسترده (با هدف‌گذاری چندلایه) و انتخاب برترین‌ها از گزارش کلمات کلیدی شماست. بدین ترتیب می‌توانید بودجه و پیشنهادات خود را برای کلمات کلیدی با عملکرد برتر بهینه‌سازی و تخصیص دهید.

پس به جای حدس زدن کلمات کلیدی هدف که فکر می‌کنید مشتری جذب می‌کنند، از داده‌های واقعی کمپین BMM خود برای تصمیم‌گیری‌های هوشمند و مبتنی بر داده استفاده می‌کنید.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

ساختار صحیح کمپین‌های نمایش و ویدیویی را تنظیم کنید

ساختار بهینه کمپین‌های نمایشی و ویدئویی بسیار شبیه رویکردی است که در بخش قبل پوشش دادیم. ابتدا باید از هدف‌گذاری وسیع‌تر برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده کنید، سپس بر اساس عملکرد، مکان‌های پربازده را انتخاب کنید.

برای جذب مشتری، باید با دو نوع کمپین شروع کنید:

  • علاقه‌ها
  • موضوعات

این ساختار به شما امکان می‌دهد تا موضوعات وب‌سایت‌ها یا علایق افراد را هدف قرار دهید.

با این نوع هدف‌گیری کمپین، نمی‌دانید تبلیغاتتان کجا نمایش داده می‌شوند. ممکن است در دیوار، یک بازی موبایلی یا یک ویدئوی آشپزی در یوتیوب ظاهر شوند. به همین دلیل باید گزارش جایگذاری‌های خود را در گوگل اَدز بررسی کنید.

گزارش قرارگیری تبلیغات، به شما نشان می‌دهد که تبلیغاتتان در چه وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و ویدیوها نمایش داده شده‌اند.

گزارش را بررسی کنید و دنبال موقعیت‌هایی با نرخ تبدیل بالا یا CPA مناسب بگردید. فقط مطمئن شوید که تعداد کلیک‌ها برای معنی‌دار بودن آماری تصمیم شما کافی است.

وقتی به جایگاه‌های پربازده دست یافتید، کمپینی جداگانه برای برجسته‌سازی این وب‌سایت‌ها، ویدئوها یا اپلیکیشن‌های برتر ایجاد کنید.

پس از ایجاد کمپین‌های جداگانه برای بهترین جایگاه‌های تبلیغاتی، بودجه و پیشنهادات را افزایش دهید تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات شما نمایش‌ها، کلیک‌ها و تبدیل‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

همانند تبلیغات جستجو، مطمئن شوید که هر جایگاه تبلیغاتی، گروه تبلیغاتی مخصوص به خود را داشته باشد تا بتوانید براساس داده‌ها و عملکرد، مناقصات را رصد و تنظیم کنید.

همچنین، این جایگاه را از سایر کمپین‌ها حذف کنید تا از رقابت با خودتان و افزایش غیرضروری پیشنهاداتتان جلوگیری کنید.

این نوع ساختار، هرگونه سوگیری احتمالی شما را از بین می‌برد. برای مثال، بسیاری از مشتریان ما ادعا می‌کنند که می‌دانند مشتریانشان از وب‌سایت خاصی بازدید می‌کنند.

اما وقتی این نوع تنظیمات گوگل اَدز را اجرا می‌کنیم، با دیدن برخی قرارگیری‌های کاملا ناشناخته که سرنخ‌های بازاریابی واجد شرایط (MQL) و سرنخ‌های فروش واجد شرایط (SQL) را با نرخ بسیار بهتری نسبت به وب‌سایت‌هایی که در ابتدا می‌خواستند هدف قرار دهند، شگفت‌زده می‌شوند.

همیشه اجازه دهید داده‌های واقعی تصمیمات شما را هدایت کنند، این قدرت تبلیغات گوگل است.

با کمپین‌های موضوعات و علایق، جستجوی مخاطب هدف را انجام دهید و اجازه دهید مشتریان به شما بگویند کجا حضور دارند. سپس آن مکان‌ها را به کمپین‌های نمایش و ویدیویی با بالاترین نرخ تبدیل خود تبدیل کنید.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

ستون سوم: تبلیغات گوگل خود را بهینه کنید تا به درآمد قابل پیش‌بینی دست یابید

وقتی ساختار کمپین‌هایتان را تنظیم کردید، هدف‌گذاری خود را چندلایه کردید و کمپین‌ها شروع به جمع‌آوری داده کردند، زمان بهینه‌سازی فرا می‌رسد.

به طور کلی، دو روش اصلی برای بهینه‌سازی کمپین‌هایتان وجود دارد:

  • به صورت دستی
  • به طور خودکار

یکی دیگری را منتفی نمی‌کند؛ بلکه باید از هر دو به‌طور همزمان استفاده کنید.

آنها به‌طور یکپارچه از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند تا بهینه‌سازی جامعی ایجاد کنند که به تولید پیوسته سرنخ‌های سودآور کمک می‌کند.

بیایید هر دو روش را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم…

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی دستی تبلیغات گوگل

بهینه‌سازی دستی تبلیغات گوگل معمولا شامل روتین‌های روزانه، هفتگی و ماهانه برای افزایش عملکرد همه کمپین‌ها بر اساس داده‌های قبلی است.

سه روش اصلی برای بهینه‌سازی دستی تبلیغات گوگل شما عبارتند از:

  • با استفاده از تنظیمات پیشنهاد
  • تجزیه و تحلیل گزارش عبارات جستجو شده برای کمپین‌های جستجو
  • بررسی گزارش جایگذاری کمپین‌های نمایشی و ویدیویی

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی تبلیغات گوگل با تنظیمات قیمت پیشنهادی

تنظیمات قیمت پیشنهادی گوگل اَدمز به شما امکان می‌دهد نمایش تبلیغاتتان را بر اساس اینکه چه کسانی، کجا، چه زمانی و چگونه جستجو می‌کنند، بیشتر یا کمتر کنید.

مثلاً شاید کلیک یک آگهی برای شما ارزشمندتر باشد چون در دستگاه خاصی، ساعت خاصی از روز یا مکان خاصی، تبدیل‌های بیشتری را ایجاد می‌کند. با استفاده از تنظیمات قیمت پیشنهادی می‌توانید برای این جستجوها، قیمت پیشنهادی را افزایش دهید تا آگهی‌های شما بیشتر و در رتبه‌های بالاتر نمایش داده شوند.

تنظیمات قیمت پیشنهادی از مهم‌ترین بهینه‌سازی‌هایی هستند که برای افزایش عملکرد کمپین‌های تبلیغات گوگل خود از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

با تنظیمات قیمت پیشنهادی، می‌توانید قیمت‌های پیشنهادی را به میزان مشخصی افزایش یا کاهش دهید.

بنابراین، اگر پیشنهاد اولیه شما ۱ یا ۱۰ دلار باشد، افزایش ۱۰ درصدی پیشنهاد به ترتیب به ۱.۱ و ۱۱ دلار می‌رسد.

مشاهده این مطلب  تبلیغات در یوتیوب در مشهد

همین جاست که آن تنظیمات دقیق قبلی به کار می‌آید.

وقتی به گزارش‌های هدف‌گیری چندلایه دسترسی پیدا کردید و داده‌های کافی جمع‌آوری نمودید، می‌توانید نحوه تبدیل مخاطبان مختلف، در مکان‌های مختلف، در ساعات مختلف روز و با دستگاه‌های مختلف را تحلیل کنید.

برای مثال، با بررسی گزارش موقعیت مکانی کاربران و تمرکز بر محله‌ها، ممکن است متوجه شوید که تعداد زیادی کلیک به اورلئان و گلاستر می‌رود که هزینه به ازای هر تبدیل (CPA) بالایی دارند (به ترتیب ۶۲.۷۹ و ۶۱.۴۶ دلار)، بنابراین شاید بخواهید پیشنهادهای خود را در این منطقه کاهش دهید.

همزمان ممکن است ببینید کاربران آنچستر، چاتم و فلمبرو CPA و نرخ تبدیل بسیار بهتری دارند اما نمایش و کلیک‌های کافی دریافت نمی‌کنند، بنابراین شاید بخواهید اصلاح پیشنهاد را افزایش دهید تا بیشتر در آنجا نمایش داده شوید.

شما بینش‌های مشابهی را از گزارش‌های دیگر خود، مانند دستگاه‌ها، مشخصات جمعیتی، برنامه‌های تبلیغاتی و مخاطبان، استخراج می‌کنید.

در این مثال، می‌توانید برای مخاطبان «علاقه‌مندان به آشپزی» که نرخ تبدیل خوبی دارند اما نمایش‌ها و کلیک‌های کافی دریافت نمی‌کنند، افزایش اندکی در مبلغ پیشنهاد خود امتحان کنید.

مطمئن شو داده‌های کافی برای نتیجه‌گیری قطعی داری تا بتوانی با اطمینان، اصلاحات پیشنهاد قیمت را اعمال کنی.

همچنین می‌توانید تنظیمات پیشنهاد را ترکیب کنید.

برای مثال، اگر متوجه شدید که بیشتر سرنخ‌های بازاریابی و سرنخ‌های فروش بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با استفاده از رایانه ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانید تنظیمات پیشنهاد را طوری تنظیم کنید که پیشنهادها را در این ساعات، آن روزهای خاص و همچنین دستگاه‌های رومیزی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهید.

لیستی از انواع مختلف تنظیمات پیشنهاد و شرایط واجد شرایط بودن هر کدام برای هر نوع کمپین.

تنظیمات قیمت پیشنهادی یکی از قدرتمندترین روش‌های بهینه‌سازی است؛ زیرا به گوگل دقیقا نشان می‌دهید که آگهی‌هایتان را بیشتر و در جایگاه‌های بالاتر نمایش دهد تا مشتریان بالقوه بیشتری جذب کنید. و همه این‌ها بدون محدود کردن مخاطبان هدف، به طوری که می‌توانید همچنان به سایر بخش‌های بازار خود نیز آگهی نمایش دهید.

اگر متوجه شدید بخش خاصی از عملکرد فوق‌العاده‌ای برخوردار است یا برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است، می‌توانید فقط برای هدف قرار دادن این بخش خاص، کمپینی جداگانه ایجاد کنید.

مثلاً اگر بازار اصلی شما تورنتو است و می‌خواهید مشتریان سایر نقاط کانادا را هم جذب کنید، می‌توانید تورنتو را در یک کمپین جداگانه قرار دهید و آن را از کمپین گسترده‌تر حذف کنید.

این دقیقا مربوط به تنظیمات پیشنهادات نیست، اما بهینه‌سازی دیگری است که ممکن است بخواهید برای اطمینان از درآمد قابل پیش‌بینی حساب Google Ads خود مطابق با اهداف تجاریتان انجام دهید.

هیچ متنی داخل پرانتز نبود.

گزارش‌های جستجوی خود را بررسی کنید

بررسی گزارش عبارات جستجو شده در کمپین‌های تبلیغات گوگل شما باید جزو روتین‌های هفتگی‌تان باشد.

هدف شما این است که این گزارش را بررسی کنید و جستجوهایی را که باعث نمایش تبلیغات شما شده‌اند، ببینید.

هدف از این تمرین، انجام سه کار است.

  • به دنبال کلمات کلیدی نامربوط بگردید و آن‌ها را به‌عنوان کلمات کلیدی منفی علامت‌گذاری کنید.
  • کلمات کلیدی کم‌بازده‌ای که بودجه شما را خالی می‌کنند اما تبدیلی ندارند
  • کلمات کلیدی پربازده را شناسایی و آن‌ها را در یک کمپین SKAG جداگانه دسته‌بندی کنید.

وقتی داده‌های کافی جمع‌آوری کردید، متوجه کلمات کلیدی‌ای می‌شوید که هیچ تبدیلی ایجاد نمی‌کنند، اما نمایش و کلیک زیادی دارند و بودجه شما را هدر می‌دهند. این کلمات کلیدی را باید در سطح کمپین به‌عنوان کلمات منفی اضافه کنید.

همچنین، اگر متوجه شدید عبارت‌های جستجوی کاملاً نامرتبطی مرتباً ظاهر می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را به فهرست کلمات کلیدی منفی در سطح اکانت اضافه کنید تا از نمایش مجددشان در کمپین‌های آتی جلوگیری کنید.

در نهایت، وقتی کلمات کلیدی موثری پیدا کردید که منجر به تولید سرنخ‌های بازاریابی (MQL) و سرنخ‌های فروش (SQL) زیادی می‌شوند، باید یک کمپین SKAG برای آن‌ها ایجاد کنید.

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، هدف بهینه‌سازی این است که آنچه جواب می‌دهد را پیدا کرده و روی آن تمرکز کنیم. در این مورد، می‌توانید برای این کلمه کلیدی پیشنهاد قیمت را افزایش دهید تا اطمینان حاصل شود که نمایش‌ها و کلیک‌های کافی دریافت می‌کند و در نهایت منجر به جذب مشتریان بیشتری شود.

با توجه به تنظیماتی که در بخش‌های قبل توضیح داده شد، کلمات کلیدی BMM باید حجم زیادی از داده را در گزارش عبارات جستجو ارائه دهند. با استفاده از این گزارش می‌توانید نحوه جستجوی کاربران و اینکه کدام جستجوها به تبدیل منجر شده‌اند را مشاهده کنید.

گزارش عبارت‌های جستجو برای کار دیگری هم مفید است: می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی و صفحات فرود خود را بهینه‌سازی کنید.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

مکان‌های نمایش و کمپین ویدیویی خود را بررسی کنید

گزارش جایابی در گوگل اَدز، تمام وب‌سایت‌ها، ویدیوها و برنامه‌های موبایلی که آگهی‌های تصویری و ویدئویی شما در آن‌ها نمایش داده شده‌اند را به شما نشان می‌دهد.

از گزارش قرارگیری‌ها همان‌طور که از کلمات کلیدی جستجو استفاده می‌کنید، استفاده کنید.

  • مکان‌های کم بازده و غیرمرتبط را پیدا و حذف کنید.
  • قراردادهای پربازده را در یک کمپین جداگانه قرار دهید.
مشاهده این مطلب  راهنمای کسب‌وکارهای کوچک برای برجسته شدن در اینستاگرام

مانند کلمات کلیدی، هر نمایش آگهی بی‌نتیجه‌ای که بودجه شما را هدر می‌دهد حذف کنید. همچنین، هر نمایش آگهی نامربوطی مثل وبسایت‌ها یا ویدیوهایی که نمی‌خواهید آگهی‌هایتان در آن‌ها نمایش داده شوند را حذف کنید.

وقتی وب‌سایتی، ویدیویی یا برنامه‌ای پیدا کردید که به طور اثبات‌شده در زمینه تبدیل‌های باکیفیت عملکرد خوبی دارد، بهتر است آن را در یک کمپین جداگانه قرار دهید. در این صورت کنترل کاملی بر محل نمایش تبلیغاتتان خواهید داشت و می‌توانید سرمایه‌گذاری بیشتری کرده و MQL و SQL بیشتری از این جایگذاری به‌دست آورید.

به جای اینکه با حدس و گمان مکان‌هایی را برای تبلیغات انتخاب کنید که فکر می‌کنید مؤثر هستند، می‌توانید مکان‌های واقعی را پیدا کنید که مشتریان بالقوه جذب می‌کنند و منجر به افزایش پیشنهاد و بودجه می‌شوند.

این بهینه‌سازی دقیق به لطف ساختاری که پیش‌تر ایجاد کردیم، امکان‌پذیر شده است. بنابراین، می‌بینید که چگونه همه چیز به هم مرتبط است.

این روند را باید هر هفته یا حتی بیشتر، بسته به میزان داده‌های تولید شده توسط حساب کاربری‌تان، ادامه دهید.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

از بهینه‌سازی خودکار تبلیغات گوگل استفاده کن

هدف اتوماسیون تبلیغات گوگل، رهایی شما از تنظیمات و بهینه‌سازی‌های وقت‌گیر است تا بتوانید زمان بیشتری را صرف کارهای باارزش‌تر و کیفی‌تر برای کسب‌وکارتان کنید.

علاوه بر این، اتوماسیون می‌تواند حجم بسیار بیشتری از داده‌ها را از منابع مختلف پردازش کند و آن‌ها را برای پیروی از قوانین بهینه‌سازی شما بر اساس اهداف و معیارهایتان ترکیب نماید.

پس، در مورد خودکارسازی بهینه‌سازی تبلیغات گوگل، چهار روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • استراتژی‌های هوشمندانه‌ی پیشنهاد قیمت
  • قوانین خودکار تبلیغات گوگل
  • اسکریپت‌های تبلیغات گوگل
  • نرم‌افزار شخص ثالث

(هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد)

از استراتژی‌های هوشمند پیشنهاد قیمت استفاده کنید

استراتژی‌های خودکار تعیین قیمت گوگل اَدز که برای تبدیل‌ها یا ارزش تبدیل بهینه شده‌اند.

استراتژی‌های پیشنهاد هوشمند، از مجموعه‌ای از سیگنال‌ها برای تعیین پیشنهادات لحظه‌ای در هر مزایده (جستجو) استفاده می‌کنند تا به شما در رسیدن به اهداف تعیین‌شده کمپین کمک کنند. گوگل از داده‌های جستجوهای گذشته برای شناسایی الگوهای خاص در رفتار کاربران که منجر به تبدیل می‌شود، استفاده می‌کند.

این سیگنال‌ها می‌توانند زمان خاصی از روز، دستگاه، مکان، کلمه کلیدی، مرورگر، عبارت جستجو و غیره باشند که احتمال تبدیل را افزایش می‌دهند.

بر اساس داده‌های تاریخی و سیگنال‌های مربوطه، گوگل به طور خودکار تلاش می‌کند برای هر بار نمایش آگهی‌های شما که احتمال تبدیل دارند، یک پیشنهاد قیمت به ازای هر کلیک بهینه پیدا کند.

چهار نوع استراتژی پیشنهاد هوشمند گوگل اَدز وجود دارد که برای تولید تبدیل طراحی شده‌اند.

  • حداکثر تبدیل‌ها
  • هزینه به ازای هر مشتری هدف
  • هدف بازگشت سرمایه تبلیغات
  • ارزش تبدیل را به حداکثر برسانید

شرط اصلی استفاده از مزایده هوشمند، فعال بودن ردیابی تبدیل است. اما اگر این راهنما را دنبال کرده باشید، احتمالا این تنظیم را قبلا انجام داده‌اید.

به اندازه اینکه عالی به نظر می‌رسند، چند اشکال هم دارند.

گوگل برای تشخیص الگوها و سیگنال‌هایی که منجر به تبدیل می‌شوند و استفاده‌ی کامل از آن‌ها، به داده‌های کافی نیاز دارد. با وجود حذف الزامات سختگیرانه‌ی تعداد تبدیل‌ها در هفته، یادگیری ماشینی هنوز به حجم زیادی از داده برای تصمیم‌گیری صحیح نیازمند است.

یکی دیگر از معایب مزایده هوشمند این است که بیشتر کنترل خود را از دست می‌دهید؛ در واقع، به طور کامل بهینه سازی پیشنهادات خود را به گوگل می‌سپارید.

همچنین، برخی استراتژی‌ها مانند حداکثر تبدیل‌ها ممکن است بیش از حد تهاجمی باشند، زیرا تا زمانی که حجم تبدیل خوبی داشته باشید، به هزینه به ازای هر مشتری توجهی نمی‌کند. این امر ممکن است منجر به هزینه‌های به ازای هر کلیک بسیار بالا برای برخی از کلمات کلیدی شود که بودجه روزانه شما را به سرعت تمام می‌کند.

استراتژی‌های پیشرفته‌تری مانند هدف CPA و هدف ROAS با تلاش برای حفظ هزینه هر سرنخ در سطح یا پایین‌تر از هدف، این کمبودها را برطرف می‌کنند. اما این استراتژی‌ها به بودجه روزانه‌ای ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از هدف CPA شما نیاز دارند.

مثلاً اگر هدف شما از هزینه به ازای هر مشتری بالقوه ۲۵ دلار است، باید روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار بودجه در نظر بگیرید تا یادگیری ماشینی بتواند آزمایش کند و الگوهای مناسب را بیابد.

بنابراین، بهترین روش این است که با تبلیغات هزینه به ازای کلیک (CPC) بهبود یافته و بهینه‌سازی دستی شروع کنید و پس از جمع‌آوری داده‌های کافی، به تدریج با استراتژی‌های هوشمند پیشنهاد قیمت آزمایش کنید.

اگر در آنجا موفق شدید، می‌توانید به‌تدریج عقب‌نشینی کرده و اجازه دهید تا خود بهینه سازی پیشنهادات را انجام دهد.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی‌های خودکار را با قوانین گوگل اَدز انجام دهید

قوانین خودکار گوگل اَدز اساساً به صورت «اگر-آنگاه» عمل می‌کنند. به طور خلاصه، اگر شرطی برآورده شود، عملی خاص انجام می‌گیرد.

به‌طور خلاصه، می‌توان یک نوع از قوانین خودکار را این‌گونه توصیف کرد: «اگر هزینه هر کلیک من ۵ دلار و هزینه هر خرید من بالای ۵۰ دلار باشد، آنگاه اقدام XYZ را انجام بده.»

مثلاً فرض کنید کلمه کلیدی پربازدهی دارید که نمی‌تواند به‌طور مداوم در بالای نتایج جستجوی گوگل باقی بماند. اگر امتیاز کیفیت بالا باشد، احتمالاً به دلیل پیشنهاد پایین‌تر از رقبا، جایگاه خود را از دست می‌دهید.

مشاهده این مطلب  چطور فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

برای حل این مشکل، می‌توانید قانونی ایجاد کنید که به‌طور خودکار ۱۰٪ به پیشنهاد همه کلمات کلیدی که بیش از ۱۰ تبدیل با بیش از ۱۰۰ نمایش و امتیاز کیفیت بالاتر از ۶ داشته و موقعیت برتر مطلق آن‌ها کمتر از ۸۰٪ است، اضافه کند.

قانون خودکار به این شکل خواهد بود:

این باعث می‌شود کلمات کلیدی پربازده شما بیشتر در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند و به افزایش تبدیل‌ها کمک کند.

قوانین خودکار را می‌توان به آسانی تنظیم کرد اگر بدانید چه عواملی عملکرد بالا را رقم می‌زنند. بنابراین، می‌توانید مجموعه‌ای از این دستورالعمل‌های شرطی را بر اساس معیارهای CPA و سایر شاخص‌هایی که مفید می‌دانید، ایجاد کنید.

(مطمئن نیستم منظور شما چیست.)

از اسکریپت‌های تبلیغات گوگل برای خودکارسازی بهینه‌سازی‌های پیچیده‌تر استفاده کنید.

اسکریپت‌ها، اتوماسیون تبلیغات گوگل را به سطحی کاملا جدید می‌برند. با استفاده از اسکریپت‌ها، می‌توانید در مقیاس وسیع بهینه‌سازی انجام دهید، زیرا آن‌ها می‌توانند داده‌های بسیار بیشتری را نسبت به هر انسان به‌صورت دستی پردازش کنند.

مزیت اصلی آن‌ها همین است: در حالی که بررسی تمام آمار گزارش‌های گوگل اَدز برای انجام حتی یک بهینه‌سازی کوچک ساعت‌ها وقت شما را می‌گیرد، اسکریپت‌ها می‌توانند روزانه حجم تقریبا نامحدودی از اطلاعات و داده‌ها را از منابع مختلف پردازش و تحلیل کنند تا با توجه به منطق بهینه‌سازی شما، تنظیمات لازم را انجام دهند.

در اینجا چند نمونه از مواردی که اسکریپت‌های تبلیغات گوگل می‌توانند مفید باشند، آورده شده است:

  • در کل حساب کاربری خودتان تغییرات ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید بر اساس عملکرد، مبلغ پیشنهادهای خود را کم یا زیاد کنید.
  • گزارش‌های روزانه، هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید و داده‌ها را به منابع خارجی مانند گوگل شیت ارسال کنید.
  • کلمات کلیدی و جایگاه‌های کم‌بازده را حذف کنید.
  • برای اعمال تغییرات، از منابع خارجی اطلاعات بگیرید. مثلاً می‌توانید از داده‌های موجودی خارجی خود برای تغییر وضعیت کلمات کلیدی هنگام اتمام یا موجود بودن محصولات استفاده کنید.
  • بر اساس شرایط آب و هوایی، پیشنهادهای قیمتی خود را تنظیم کنید. مثلاً در صورت بارندگی می‌توانید پیشنهادهای قیمتی را افزایش یا کاهش دهید.

و بهتر از همه اینکه، اسکریپت‌های آماده‌ی زیادی برای گوگل ادز وجود دارد. بنابراین، حتی اگر هیچ‌وقت کدنویسی نکرده‌اید، می‌توانید بهینه‌سازی خود را خودکار کنید.

مثلاً، یک اسکریپت گوگل اَدز جالب برای استفاده، این است این یکی که به‌طور خودکار مانع نمایش تبلیغات در برنامه‌های موبایل کم‌بازده می‌شود.

گوگل اَدز دیگر به شما اجازه نمی‌دهد تبلیغاتش را به صورت انبوه از نمایش در برنامه‌های تلفن همراه حذف کنید.

بنابراین، این اسکریپت به انجام کاری پیچیده‌تر از صرفا بررسی گزارش جایگاه‌ها برای حذف اپلیکیشن‌های موبایلی که نتیجه‌ی دلخواه را ندارند، کمک می‌کند.

اسکریپت، جایگاه اپلیکیشن‌های موبایلی شما را بررسی می‌کند و اگر اپلیکیشنی با هزینه یا CPA بالاتر از حد مجاز تعیین‌شده پیدا کند، آن را به لیست جایگاه‌های منفی آن گروه تبلیغاتی اضافه می‌کند.

و می‌توانید انبوهی از اسکریپت‌های آماده‌ی استفاده‌ی مختلف مثل این را به‌صورت آنلاین پیدا کنید. در اصل فقط کافی است آن‌ها را کپی کرده و در کنسول اسکریپت‌های گوگل اَдз خود جای‌گذاری کنید و بگذارید در پس‌زمینه اجرا شوند.

یک منبع عالی برای اسکریپت‌های تبلیغات گوگل، (اکنون) مشهور است اسکریپت‌های تبلیغات رایگان

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

از نرم‌افزارهای شخص ثالث برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات گوگل استفاده کنید.

راهکارهای نرم‌افزاری بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در خودکارسازی بهینه‌سازی تبلیغات گوگل کمک کنند.

راهکارهای تبلیغات گوگل شخص ثالث به شما امکان می‌دهند کمپین‌ها را با استفاده از قوانین خودکار، اسکریپت‌ها و حتی یادگیری ماشین بهینه‌سازی کنید.

این ابزارها نسبت به کنسول اسکریپت‌های اصلی گوگل اَدز، کاربرپسندتر هستند؛ بنابراین می‌توانید بسیاری از وظایف بهینه‌سازی را بسیار آسان‌تر خودکار کنید.

این ابزارها بیشتر اوقات حساب شما را تحلیل می‌کنند تا فرصت‌های جدید پیدا کرده و پیشنهادهایی به شما ارائه دهند. سپس می‌توانید با یک کلیک این بهبودها را اعمال کنید.

برخی ابزارهای خوب مدیریت تبلیغات گوگل

  • اداستیج
  • اُپتئو
  • اپتیمایزر
  • آدزوما
  • آدالیسیس و امثال آن

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

تبلیغات گوگل بهترین کانال بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتریان بالقوه برای کسب‌وکار شماست.

با ساختار مناسب کمپین، می‌توانید به‌صورت گسترده سرنخ‌های بازاریابی واجد شرایط (MQL) و سرنخ‌های فروش واجد شرایط (SQL) تولید کنید و به درآمد و سودآوری قابل پیش‌بینی دست یابید.

برای دستیابی به داده‌های ارزشمند، تا حد امکان در تنظیمات خود جزئی‌نگر باشید. پس از جمع‌آوری داده‌های کافی، گزارش‌ها را تحلیل کنید، بینش‌هایی کسب کنید و بهینه‌سازی‌های هوشمندانه و اطمینان‌بخشی انجام دهید.

بهینه‌سازی‌های حساب گوگل اَدت خود را روزانه، هفتگی و ماهانه انجام دهید تا از سلامت حساب خود اطمینان حاصل کنید و بیشترین بازدهی را بگیرید.

اگر راه‌اندازی، تحلیل و بهینه‌سازی این سیستم برایتان دشوار است، با یک تیم حرفه‌ای از متخصصان تبلیغات گوگل تماس بگیرید تا ببینید چگونه می‌توانیم به شما در ایجاد درآمد قابل‌پیش‌بینی با تبلیغات گوگل کمک کنیم.

و مثل همیشه، اگر سوالی دارید، در پایین کامنت بگذارید، همه آنها را می‌خوانیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070