09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چطور محتوای وب را بدون از دست دادن رتبه گوگل ویرایش کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

محتوای باکیفیت، اصیل و مرتبط برای خوانندگان و همچنین رتبه شما در نتایج جستجو اهمیت دارد. اما وقتی نیاز به ویرایش محتوای خود دارید چه اتفاقی می‌افتد؟ هر زمان که تغییری در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، گوگل آن را بررسی کرده و رتبه آن را دوباره ارزیابی می‌کند. این بدان معناست که باید در مورد ویرایش‌های ساده، به‌روزرسانی‌های محتوا یا حتی تغییرات طرح‌بندی به‌دقت فکر کنید تا از افت رتبه در نتایج جستجو جلوگیری شود.

خبر خوب این است که با دقت و توجه کافی، ویرایش وب‌سایت شما می‌تواند رتبه گوگل شما را ارتقا دهد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه…

چرا باید محتوای وب خود را ویرایش کنم؟

محتوای وب اهداف متعددی دارد. از یک سو، برای اطلاع‌رسانی به مشتریان و تبلیغ محصولات یا خدمات شماست. از سوی دیگر، به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما مرتبط و معتبر است و شایسته رتبه برتر در نتایج جستجو است.

ممکن است به دلایل متعددی بخواهید محتوای وب‌سایت خود را ویرایش کنید؛ از جمله تغییر محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، به‌روزرسانی محتوای وبلاگ، گسترش خط تولید یا حذف کالاهایی که دیگر نمی‌فروشید.

بعد از انتشار محتوا، بررسی اینکه گوگل سیگنال‌های درست را دریافت کرده است، مهم است. این موضوع در زمان نمایش شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مختلف، مشخص می‌شود. با گذشت زمان، صفحاتی با محتوای مرتبط و جذاب در رتبه‌بندی بالا می‌روند و صفحاتی که تعامل کاربری کمی ایجاد می‌کنند، پایین می‌آیند. به‌طور خاص، گوگل به دنبال محتوای مفیدی است که نشان دهد تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری یا به اختصار EAT. اگر محتوای شما این شرط را ندارد، دلیلی دیگر برای ویرایش آن است.

مشاهده این مطلب  جالب‌ترین روندهای سئو در سال ۲۰۲۳

ویرایش محتوای وب بدون از دست دادن رتبه گوگل نیازمند رویکردی استراتژیک و دقت در حفظ اصول سئو است. یکی از نکات مهم این است که هر تغییری که در محتوا ایجاد می‌کنید، باید به گونه‌ای باشد که همچنان با کلمات کلیدی مرتبط و مرتبط با جستجوی کاربر هم‌خوانی داشته باشد. در این راستا، خدمات سئو وردپرس می‌توانند نقش مهمی در بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو ایفا کنند. برای مثال، استفاده صحیح از تگ‌ها، به‌روزرسانی متاتگ‌ها، و تضمین سازگاری با استانداردهای SEO می‌تواند از افت رتبه جلوگیری کند و حتی به بهبود آن کمک نماید.

در عین حال، طراحی سایت وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تغییرات را به شکلی کاربرپسند و مناسب پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال، استفاده از افزونه‌های سئو در وردپرس می‌تواند به شما در اصلاح و بهینه‌سازی محتوای سایت کمک کند تا بازدیدکنندگان سایت تجربه‌ای بهتر داشته باشند، در حالی که گوگل همچنان محتوای شما را با توجه به اصول سئو معتبر می‌داند. این فرآیند به شما این امکان را می‌دهد که محتوای سایت خود را به روز کنید بدون اینکه بر رتبه آن در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد.

بهینه‌سازی محتوا

اغلب وقتی از «بهینه‌سازی محتوا» صحبت می‌شود، منظور محتواهایی است که برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده‌اند. در واقع، وقتی محتوایی کاربرپسند می‌سازید، به طور ضمنی آن را برای موتورهای جستجو نیز مناسب کرده‌اید. گوگل تلاش می‌کند وب‌سایت‌ها را بر اساس میزان مفید بودنشان برای کاربران رتبه‌بندی کند؛ بنابراین با در نظر گرفتن خواسته‌های کاربران، ناخودآگاه در حال انجام خواسته‌های گوگل هستید. این موضوع چه در مورد تولید محتوای درون‌صفحه‌ای و چه در مورد مدیریت کمپین‌های ساخت لینک صادق است.

مشاهده این مطلب  ده نوع تبلیغات و نحوه استفاده موثر از آنها

ویرایش محتوا و بهینه‌سازی آن باعث می‌شود تا محتوا نیازهای خوانندگان (و در نتیجه گوگل) را بهتر برآورده کند.

روش انجام این کار برای هر محتوایی و هر شرکتی یکسان نیست و به هدف شما از محتوا بستگی دارد.

این شاید باشد:

  • اطلاع رسانی به مشتریان در مورد پیشنهاد، محصول یا خدمت جدید
  • افزایش اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و جلب توجه به برند شما
  • افزایش ترافیک یک صفحه خاص در سایت شما
  • رتبه بالاتر در نتایج جستجوی یک عبارت خاص

وقتی این را مشخص کردید، می‌توانید ببینید محتوای شما چه ویرایش‌ها و تغییراتی نیاز دارد.

دلیلی برای تغییر دادنِ بی‌موردِ چیزها نیست.

همانطور که می‌دانید، تیم برنده را تغییر ندهید. به عبارت دیگر، اگر صفحه‌تان عملکرد خوبی دارد اما می‌خواهید تغییرات جزئی اعمال کنید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تغییرات کوچک و هدفمند باشند.
  • عنوان متا، توضیحات و آدرس اینترنتی را بدون تغییر نگه دارید؛ این‌ها بیشترین میزان خزش را دارند.
  • به کلمات کلیدی توجه دقیق داشته باشید و از تعداد مشابهی از کلمات کلیدی در محتوای جدید استفاده کنید.

بهینه‌سازی محتوا و کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که محتوای شما در آن‌ها رتبه بالایی دارد، نشان‌دهنده‌ی خوبی از نحوه‌ی تفسیر صفحه‌ی شما توسط گوگل است. گاهی ممکن است خوش‌شانس باشید و ببینید که محتوای شما برای کلمات کلیدی که حتی به آن‌ها فکر هم نمی‌کردید، رتبه‌ی خوبی دارد؛ اما اگر برعکس این مشکل را دارید، وقت آن است که بفهمید چرا.

ابتدا کلمات کلیدی هدف خود را جستجو کنید. رتبه خود را بررسی کنید و سپس صفحات وب بالاتر از رتبه خود را مطالعه کنید.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید سایت وردپرس

هر شکاف موضوعی که در محتوای شما وجود دارد را شناسایی کنید و ببینید چگونه می‌توانید آنها را نیز بگنجانید. این شکاف‌های موضوعی مهم هستند، زیرا نشان می‌دهند خوانندگان هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی یا عبارت چه انتظاراتی دارند.

ببینید آیا کار آن‌ها در جنبه‌ای بهتر است. آیا روشن‌تر است؟ جذاب‌تر؟ شاید شامل تصویر یا ویدئو برای توضیح مطلب باشد. سپس به محتوای خودتان برگردید و هر ویژگی نامطلوبی را شناسایی کنید.

  • آیا با انبوهی از متن مواجه هستید؟ (به یاد داشته باشید: اگر خواننده شما می‌خواست مطالعه کند)جنگ و صلحاحتمالا به سایت شما نمی‌آمدند!
  • میتونی مطلب رو برای خواننده‌ها راحت‌تر کنی؟
  • آیا تصویر یا عکسی، جذابیت بیشتری به آن می‌بخشد؟
  • محتوای شما از نظر طول چطور با بقیه مقایسه می‌شود؟
  • آیا عنوان شما می‌تواند دقیق‌تر باشد؟
  • چطور است تنوع ایجاد کنید؟ انواع و طول جمله‌ها ?

استراتژی حذف محتوا که رتبه گوگل شما را حفظ می‌کند

چه به دلیل کهنه شدن محتوای وب باشد و چه دیگر مرتبط نبودن آن، حذف محتوا می‌تواند فرایندی حساس باشد که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از آسیب به رتبه‌بندی سئو شما

اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند به کاهش ترافیک ارگانیک و تأثیر منفی بر دیده شدن وب‌سایت شما در موتورهای جستجو منجر شود. بنابراین، رعایت برخی از بهترین روش‌های سئو هنگام حذف محتوا اهمیت دارد.

استراتژی حذف محتوای زیر را اعمال کنید:

  • لیستی از صفحاتی که قصد حذفشان را دارید، در یک صفحه گسترده تهیه کنید.
  • از گوگل آنالیتیکس، سمراش یا اهرِفس برای اندازه‌گیری ترافیک هر صفحه و نمایش آن در جدولی استفاده کنید.
مشاهده این مطلب  جدیدترین روش افزایش لایک‌های اینستاگرام در وبسایت فالووربالا

حذف صفحات وب را با تغییر مسیر 301 به صفحه‌ای مرتبط جبران کنید تا از مزایای بک‌لینک‌های موجود به آن‌ها بهره‌مند شوید و بازدیدکنندگانی که به آن‌ها می‌رسند، همچنان صفحه‌ای معتبر ببینند.

هاب اسپات توضیح داد استراتژی حذف محتوا وقتی ۳۰۰۰ صفحه قدیمی از سایتشان حذف کردند، نتیجه چه شد؟

آنها به جای از دست دادن ترافیک موتورهای جستجو، آن را افزایش دادند. این نشان‌دهنده اهمیت پیروی از یک برنامه دقیق و به‌کارگیری بهترین شیوه‌های سئو در این فرآیند است.

گسترش صفحات وبلاگ

هنگام گسترش سایتتان، یک استراتژی سئو به شما کمک می‌کند تا بیشترین بازده را از زمان صرف شده به‌دست آورید.

  • روی کلمات کلیدی‌ای تمرکز کنید که صفحات دیگر شما آن‌ها را هدف قرار نداده‌اند.
  • به جای دوباره کاری و تکرار مکرر موضوعات مشابه، ببینید آیا می‌توانید یکی از پست‌های وبلاگ موجود را به‌روزرسانی کنید.
  • مطالعات سئو نشان می‌دهند که بک لینک‌ها به اندازه محتویات درون سایت اهمیت دارند. محتوای خود را بین افزودن به وبلاگ خودتان و اجرای یک کمپین ساخت لینک با نوشتن پست‌های مهمان برای وبلاگ‌های دیگر که شامل لینکی به سایت شماست، تقسیم کنید.

در نهایت

نوشتن برای همه نیست. اگر فقط با شنیدنش حالتان بد می‌شود، از کمی کمک دیگران استفاده کنید. آژانس بازاریابی دیجیتال نویسندگان آن‌ها محتوای اصیل و مخصوص مشتریان شما و گوگل تولید می‌کنند. همچنین می‌توانند در تحقیق کلمات کلیدی و اصلاح جنبه‌های پیچیده سئو به شما کمک کنند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070