ممکن است به نظر برسد که خرده فروشان بزرگ بر… تجارت الکترونیک بازار کوچکتر، اما در رقابت برای فروش آنلاین میتواند باهوشتر باشد. کریس بارلینگ از فروشگاهساز دِک توضیح میدهد
زندگی برای یک خردهفروش آنلاین کوچک آسان نیست. زنجیرههای بزرگ خردهفروشی به نظر میرسد بدون هیچ رقیبی در فضای خردهفروشی آنلاین جولان میدهند و بیوقفه دامنه محصولات خود را از تجهیزات کمپینگ تا امور مالی گسترش میدهند. رقابت با آنها سخت است.
اما برندهای کوچکِ فروشنده آنلاین میتوانند جای خود را باز کنند و حتی پیش دستی کردن در برابر رقبای بزرگتر. در اینجا سه نکته برای شکست دادن آنها آمده است.
خاص، نه عمومی
راه اصلی رقابت با غولها این است که متخصص شدن در یک چیز تخصص پیدا کنید و در آن بازی برنده شوید. مزیت بزرگ راهاندازی چنین کسبوکاری خرد در تجارت الکترونیک این است که بهطور خودکار یک مزیت رقابتی خوب ایجاد میکند. استراتژی بازاریابی یکی از بزرگترین اشتباهات در کسبوکار، تلاش برای راضی کردن همه افراد است. با «متمرکز شدن بر یک حوزه خاص» میتوانید از این اشتباه اجتناب کنید.
تمرکز فواید زیادی دارد. برند شما شاید به طور گسترده شناخته نشود، اما رسیدن به شهرت در یک حوزه تخصصی بسیار سریعتر و ارزانتر است. بهطور کلی، تعداد کمی نشریه، انجمن آنلاین و وبلاگنویس وجود دارند. رسیدن به آنها و تحت تاثیر قرار دادنشان هزینهای کمتر از ایجاد شهرت در یک بخش گسترده دارد.
در زمینه تخصصی خودتان میتوانید به سرعت به مهارت واقعی برسید، پس مگر اینکه از کارتان مطمئنید، تنوع طلبی نکنید. از تاییدیههای مشتریان، لوگوهای سازمانهای مرتبط صنفی که عضو آنها هستید، و حمایت مالی از رویدادهای کلیدی بازارتان استفاده کنید. بعلاوه، به متخصصان داخلی خود اجازه دهید با مشتریان و مشتریان بالقوه صحبت کنند. شبکههای اجتماعی غولهای خردهفروشی غیرمتخصص، بعید است به انجام چنین کارهایی علاقهمند باشند و متخصصان آنها هم نمیخواهند در یک حوزه محدود بمانند، چون به دنبال فرصتهای گستردهتری هستند.
روی جستجو تمرکز کنید
با عبارتهای جستجو آزمایش کنید تبلیغات گوگل در وبسایت تجارت الکترونیک خود، از عبارتهای طولانیتر و دقیقتر مانند «میله ماهیگیری کپور» به جای عبارتهای کلی مثل «میله ماهیگیری» استفاده کنید. عبارتهای کلی گرانتر هستند و فروش کمتری دارند.
شخصی شوید.
یا توییتر راهی عالی برای تعامل شخصیتر با مشتریان نیز هستند.