09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بهبود شاپيفای با چت‌بات‌ها

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چطور چت‌بات‌ها می‌توانند فروشگاه شاپایف شما را بهبود ببخشند

چت‌بات‌ها به عنوان ابزاری نوین در افزایش تعامل با مشتریان در فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانند تجربه خرید را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. در شاپفای، این چت‌بات‌ها می‌توانند به صورت خودکار به سوالات مشتریان پاسخ دهند، وضعیت سفارشات را پیگیری کنند و حتی محصولات مرتبط را به کاربران پیشنهاد دهند. طراحی سایت وردپرس که به‌طور یکپارچه با شاپفای ادغام می‌شود، می‌تواند قابلیت‌های چت‌بات‌ها را به گونه‌ای گسترش دهد که تجربه خرید آنلاین مشتریان راحت‌تر و شخصی‌تر شود.Shopify chatbots providing information, fast answers, and interactivity

در تجارت الکترونیک، به عصر گفتگوی روزافزون وارد می‌شویم. با جستجوی فروشندگان آنلاین برای روش‌های جدید و نوآورانه فروش محصولات خود، فناوری‌های جدید انجام این کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر و شهودی‌تر از همیشه می‌کنند. به‌ویژه، ربات‌های گفتگوی شاپفای می‌توانند در این زمینه کمک کنند:

  • تبلیغات را ارتقا دهید
  • بهبود عملیات خدمات مشتری
  • فروش را با بازدیدکنندگان سایت خود نهایی کنید

البته، پیاده‌سازی چت‌بات در وب‌سایت‌های شاپفای تنها زمانی منطقی است که این ربات‌ها با مخاطبان و اهداف تجاری شما هم‌خوانی داشته باشند. بنابراین بیایید به بررسی ظرافت‌های چت‌بات‌های تجارت الکترونیک و چگونگی تأثیر آن‌ها بر کل عملیات شما بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید تا نحوه پیاده‌سازی یک چت‌بات شاپفای در فروشگاه آنلاین خودتان را بررسی کنیم.

چت‌بات‌های تجارت الکترونیک چیستند؟

ربات‌های گفتگو، دستیارهای مجازی هستند که می‌توانند در محیط چت زنده، با کاربران آنلاین از طریق کانال‌های مختلف ارتباط برقرار کنند. آن‌ها از فناوری هوش مصنوعی برای تقلید مکالمات طبیعی استفاده می‌کنند. رایج‌ترین کاربرد آن‌ها در وب‌سایت‌ها، پیامک و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.

مشاهده این مطلب  SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

چت‌بات‌ها در فروشگاه‌های شاپفای و دیگر بسترهای تجارت الکترونیک بسیار مفید هستند، زیرا تعامل و پاسخگویی آنی ارائه می‌دهند. آن‌ها به سوالات مربوط به ارسال، قیمت و مرجوعی کالا پاسخ می‌دهند؛ برخی از آن‌ها حتی می‌توانند تراکنش‌ها را پردازش کنند. آن‌ها فرآیند خرید را برای مشتریان ساده می‌کنند، زیرا مشتریان می‌توانند به سرعت و حتی به چند زبان به تمام سوالات خود پاسخ بگیرند.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند به بهبود رتبه سایت و دسترسی مشتریان به محصولات در شاپفای کمک کند. وقتی که چت‌بات‌ها در کنار سئوی بهینه شده کار می‌کنند، سایت شما به سرعت در جستجوهای مرتبط ظاهر می‌شود و مشتریان می‌توانند به سرعت پاسخ‌های دقیق را دریافت کنند و خرید خود را تکمیل کنند.

تاثیر ربات‌های چت شاپ فای بر کل مسیر مشتری

در ساده‌ترین شکل، ربات‌های مکالمه‌ای ابزاری برای گفتگو با مخاطبان شما هستند. اما با بررسی دقیق‌تر، می‌توان دریافت که آن‌ها در تمام مراحل تجارت الکترونیک، از اولین تماس تا مشتریان وفادار وب‌سایت شما، مفید هستند.

  • مشتریان برای اولین بار می‌توانند از طریق ربات‌های گفتگوی شاپایف، به سوالات اولیه خود درباره قیمت، موجودی، ارسال و جزئیات محصول پاسخ دهند.
  • در طول گفتگو، این ابزار می‌تواند اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را برای پیگیری و اقدامات بازاریابی جمع‌آوری کند.
  • در مواقع خاص کمپین‌های فصلی یا تبلیغاتی چت‌بات‌ها می‌توانند پیام‌های مستقیم‌تر و هدفمندتری را برای نهایی کردن فروش ارسال کنند.
  • برای خریداران آنلاین که کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند، ربات‌های مکالمه‌ای می‌توانند به سوالات خاص پاسخ دهند یا کوپن ارائه کنند.
  • وقتی مشتریان منتظر رسیدن محصول خود هستند، ربات‌های گفتگوی تجارت الکترونیک می‌توانند اطلاعات ردیابی و تخمین زمان تحویل را ارائه دهند.
  • برای مشتریانی که درباره محصول جدید خود سوال یا نگرانی دارند، ربات‌های گفتگوی شاپفای می‌توانند با ارائه پاسخ‌های فوری، آموزش‌های راهنما یا آغاز فرآیند بازگرداندن کالا، خدمات مشتری را بهبود بخشند.
مشاهده این مطلب  شش نکته ضروری درباره فیسبوک

در این مسیر، این ابزارها می‌توانند عملیات فروش را کارآمدتر کرده و در زمان پرسنل صرفه‌جویی کنند و همزمان، فرآیند خرید آنلاین را برای مخاطبان شما آسان‌تر سازند. مطالعات متعدد این موضوع را تأیید می‌کنند. ۶۵ درصد از مصرف‌کنندگان در هنگام رسیدگی به مشکلات مربوط به فروش، بدون نیاز به دخالت نماینده انسانی، احساس راحتی کنم. 69 درصد از مصرف‌کنندگان به خاطر پاسخ‌های آنی، ربات‌های گفتگو را به دیگر انواع پشتیبانی مشتری ترجیح می‌دهم.

با افزودن قابلیت‌های جدیدی مثل هوش مصنوعی یا پشتیبانی از چند زبان، مزایای چت‌بات‌ها در فروشگاه‌های آنلاین بیشتر هم می‌شود.

ویژگی‌ها و ادغام‌های محبوب ربات‌های گفتگوی شاپفای

همه چت‌بات‌ها یکسان نیستند. برخی ساده هستند و برای یافتن پاسخ از پیش نوشته‌شده از پایگاه داده، به دنبال کلمات کلیدی در پرسش مشتری می‌گردند. برخی دیگر در ویژگی‌ها و عملکردهای خود برای فروشگاه‌های آنلاین پیچیده‌ترند. برخی از رایج‌ترین ویژگی‌های پیشرفته عبارتند از:

  • هوش مصنوعی که می‌تواند به چت‌بات کمک کند تا از تعاملاتش با مشتریان بیاموزد و با گذشت زمان، پاسخ‌های بهتر و مرتبط‌تری ارائه دهد.
  • فرصت‌های چندزبانه با قابلیت ترجمه داخلی که تعامل با مشتریان در زبان‌های مختلف را تسهیل کرده و گستره جغرافیایی را افزایش می‌دهد.
  • قابلیت چند کاناله، ایجاد محیط چت زنده نه تنها در وب‌سایت شما، بلکه از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی.
  • یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)؛ انتقال مستقیم هرگونه اطلاعات جمع‌آوری‌شده در چت با مخاطب به پروفایل مخاطب برای بینش‌های مرتبط‌تر و پیگیری‌های مؤثرتر.
  • امکاناتی برای گزارش‌گیری که به صاحبان فروشگاه‌های آنلاین اجازه می‌دهد تا از روندهای مخاطبان، احساسات رایج و پرسش‌های متداول آگاه شوند.
مشاهده این مطلب  12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود B2B شما

با توجه به محبوبیت شاپيفای در میزبانی فروشگاه‌های آنلاین، طیف وسیعی از راه‌حل‌های چت‌بات می‌توانند به‌طور طبیعی با آن ادغام شوند. بنابراین، یافتن بهترین چت‌بات برای شاپيفای به ویژگی‌های موردنیاز و ترجیحات شخصی بستگی دارد. برخی از آن‌ها حتی نسخه‌های رایگان دارند و بسیاری از آن‌ها حداقل برخی از ویژگی‌های ذکرشده در بالا را ارائه می‌دهند.

تیدئو، گوبات، ری‌امِیز و گورجیاس تنها چند نمونه از رایج‌ترین‌ها هستند. راهکارهای چت‌بات برای فروشگاه‌های شاپفای همه آن‌ها به طور طبیعی با پلتفرم ادغام می‌شوند و تجربه‌ای یکپارچه برای مخاطبان و همچنین صاحبان و مدیران فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.

چطور در سایت شاپایف خود چت‌بات پیاده‌سازی کنیم

راهکارهای چت‌بات محبوب مانند تیدیو و گوبات، معمولا به راحتی روی سایت‌های شاپایف قابل پیاده‌سازی هستند. آن‌ها در فروشگاه برنامه‌های شاپيفای تنها به نصب و راه‌اندازی اولیه نیاز دارد تا شروع به کار کند. همه چت‌بات‌ها حداقل به پایگاه داده‌ای از سوالات و پاسخ‌های احتمالی نیاز دارند، اما ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند با گذشت زمان، پایگاه داده‌ای جامع‌تر بسازند.

روش جایگزین به کمی کد نویسی HTML نیاز دارد. هر چت‌بات حداقل دارای بخشی کد تعبیه‌شده است که به‌طور خاص برای قرارگیری در هر صفحه وب طراحی شده است. صاحبان باتجربه شاپفای می‌توانند این کد تعبیه‌شده را در جای مناسب قالب شاپفای خود قرار دهند و بدین ترتیب، آن را برای کاربران مرتبط در کل وب‌سایت نمایش دهند.

بسته به انتخاب چت‌بات، ممکن است کارهای اضافی برای راه‌اندازی لازم باشد. مثلاً ممکن است لازم باشد رنگ‌ها و فونت‌ها با فروشگاه آنلاین هماهنگ شوند. همچنین ممکن است محل قرارگیری ماژول چت در سایت بسته به فضایی که بهترین جا برای آن است، تغییر کند.

مشاهده این مطلب  ۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل

همکاری با یک شریک متخصص در اینجا بسیار مفید خواهد بود. قرارداد بستن با آژانسی که تجربه کار با شاپایفای را دارد، می‌تواند در پیاده‌سازی موفق چت زنده خودکار بسیار مؤثر باشد.

تعطیلات آینده می‌تواند آن شریک باشد برای فروشگاه ساز شاپيفای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین که به مزایای استفاده از ربات مکالمه فکر می‌کنند، ابتدا به شما کمک می‌کنیم تا مزایای این راهکار و مناسب‌ترین گزینه برای شرایط خاصتان را بسنجید. سپس، در راه‌اندازی آن برای حداکثر موفقیت و بهینه‌سازی تجربه کاربری به شما کمک خواهیم کرد.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070