فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

پرسش و پاسخ‌های مربوط به پوشش روابط عمومی برای شرکت کوچک شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

۱۸ پرسش رایج درباره چگونگی دریافت پوشش رسانه‌ای برای کسب‌وکار کوچک

  1. چطور می‌توانم در روزنامه‌ها یا رسانه‌ها مطرح شوم؟
  2. چطور باید از شبکه‌های اجتماعی برای روابط عمومی استفاده کنم؟
  3. چطور بفهمم که آیا در رسانه‌ها پوشش داده شده‌ام یا نه؟
  4. آیا می‌توانم مقاله‌ای از رسانه را در وب‌سایت خود قرار دهم؟
  5. ارزان‌ترین راه ورود من به دنیای رسانه چیست؟
  6. اگر چیزی توی توییتر بگذارم، آیا روزنامه محلی آن را برمی‌دارد؟
  7. فیسبوک برای روابط عمومی بهتر از توییتر است؟
  8. بهترین زمان برای عرضه محصول من چه زمانی است؟
  9. بی‌بی‌سی برای فیلمبرداری از کدام کسب‌وکارها استفاده می‌کند؟
  10. روابط عمومی چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟
  11. چرا زمان‌بندی برای خبر من مهم است؟
  12. چطور بیشترین بهره را از تقویم بازاریابی ببرم؟
  13. درباره چه چیزی باید وبلاگ بنویسم؟
  14. برای مصاحبه با یک خبرنگار چگونه آماده می‌شوید؟
  15. خبرنامه‌هایم را برای کدام خبرنگاران بفرستم؟
  16. کدام برنامه‌های رادیویی را باید برای تبلیغ کسب‌وکارم هدف قرار دهم؟
  17. برای تبلیغات کسب و کارم، باید در کدام برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته باشم؟
  18. چطور باید ارائه خود را برای یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی برنامه‌ریزی کنم؟

چطور می‌توانم توی روزنامه‌ها خبر بشوم؟

یک قانون برای محتوا وجود دارد: محتوایی ارائه دهید که مردم بخواهند آن را بخوانند.

به طور کلی، باید جالب، مستند، متفاوت و دارای تصویری خوب و مرتبط باشد.

چیزهایی که شاید برای شما جالب باشند، مثلاً استراتژی تجاری موفقتان، اغلب برای دیگران بی‌اهمیت است. پس قبل از ارائه هر چیزی، آن را با فردی مورد اعتماد و بی‌طرف آزمایش کنید و از او بازخورد صادقانه بخواهید.

یافتن خبرنگاران مناسب و دانستن اینکه چه زمانی آنها به محتوایی که ارائه می‌دهید، نیاز مبرم دارند.

چطور باید از شبکه‌های اجتماعی برای روابط عمومی استفاده کنم؟

خبرنگاران استفاده می‌کنند توییتر آن‌ها از این روش برای یافتن داستان‌ها، مطالعات موردی و سخنگو استفاده می‌کنند. به طور مرتب هشتگ #journorequest را رصد کنید تا درخواست‌های مرتبط با کسب‌وکار خود را بیابید. این روش آسانی برای دیده شدن برند شما در رسانه‌هاست.

همچنین، هر زمان اطلاعیه مطبوعاتی صادر می‌کنید، خبر را منتشر کنید. رسانه‌های اجتماعی با لینک دادن به نسخه کامل خبر در وب‌سایت خود، نه تنها با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود ارتباط برقرار می‌کنید، بلکه ممکن است خبرنگاران نیز با پست‌های شما آشنا شوند.

در نهایت، اگر می‌خواهید توجه خبرنگاری را جلب کنید، بهترین کار این است که رابطه برقرار کردن پس از تهیه فهرستی از خبرنگاران احتمالا علاقه‌مند به شرکتتان، آن‌ها را در توییتر دنبال کنید و به‌طور مرتب به پست‌هایشان واکنش نشان دهید. لایک، اشتراک‌گذاری یا نظر دادن در صورت امکان، می‌تواند شما را به چشم بیاورد. این روش خوبی برای آغاز ایجاد ارتباط است.

مشاهده این مطلب  استفاده از کدهای QR در کسب‌وکار شما

با دنبال کردن آن‌ها در توییتر، احتمال اینکه آن‌ها هم شما را دنبال کنند زیاد است و این یعنی به محتوای منتشر شده شما دسترسی خواهند داشت.

چطور بفهمم که رسانه‌ها در مورد من مطلبی منتشر کرده‌اند؟

برای اطلاع از پوشش رسانه‌ای خود در اینترنت، در گوگل اَلرْتْز مشترک شوید. برای استفاده از آن، نیاز به… ثبت نام با حساب گوگل خودتان؛ اگر ندارید، ساختن آن آسان است.

سپس فقط عبارت (یا عبارات) مورد نظرتان را که می‌خواهید گوگل آن‌ها را دنبال کند، وارد کنید.

بنابراین اگر نام خودتان، نام شرکت، وب‌سایت یا نام محصولاتتان را پیگیری کنید، بلافاصله متوجه خواهید شد که آیا کسی در مورد شما آنلاین صحبت می‌کند یا نه. همچنین می‌توانید به این روش رقبایتان را نیز رصد کنید.

می‌توانید هر تعداد هشدار که می‌خواهید ایجاد کنید. گوگل وب را برای شما رصد می‌کند و نتایج را مستقیماً به صندوق پستی‌تان می‌فرستد.

ابزارهای آنلاین دیگری هم برای رصد آنلاین برند شما وجود دارند که به شما امکان می‌دهند پوشش رسانه‌ای و هرگونه اشاره‌ای به برندتان در شبکه‌های اجتماعی را پیگیری کنید. البته برای برخی از این خدمات باید هزینه پرداخت کنید.

ابزارهایی برای رصد برند شما در رسانه‌های چاپی هم وجود دارند. برخی از این سرویس‌ها تا حدی رایگان هستند و برخی دیگر با جستجوها و امکانات پیشرفته‌تر، هزینه‌برتر خواهند بود.

آیا می‌توانم یک مقاله رسانه‌ای را در وب‌سایت خود قرار دهم؟

بعد از اینکه موفق به پوشش رسانه‌ای کسب‌وکارتان شدید، این پوشش را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود در دسترس قرار دهید.

شاید وبسایت شما بخش خبر یا وبلاگی داشته باشد که بتوانید در آن درباره پوشش خبری توضیح دهید و به مقاله اصلی لینک دهید. اگر می‌خواهید کل مقاله را بازنشر کنید، ابتدا از ناشر اجازه بگیرید.

اگر بارها در رسانه‌ها پوشش داده می‌شوید، به وب‌سایت خود بخشی تحت عنوان «مطبوعات» اضافه کنید. این بخش می‌تواند شامل تمام لینک‌های مقالاتی باشد که در آنها به شما اشاره شده است، همراه با… اطلاعیه‌های مطبوعاتی این اعتبار بیشتری به کسب‌وکار شما می‌بخشد.

مشاهده این مطلب  خدمات دیتا اینتری (وارد کردن محصول در فروشگاه)

در حالی که گوگل وب‌سایت‌هایی با «محتوای تکراری» را جریمه می‌کند، یک مقاله واحد درباره شرکت خودتان با لینکی به مقاله اصلی، از آن نوع تکرارهایی نیست که گوگل قصد جریمه کردنش را دارد. اما اگر می‌خواهید کاملا مطمئن باشید، می‌توانید برچسب «noindex» را به صفحه مقاله تکراری اضافه کنید تا برای موتورهای جستجو نامرئی شود.

ارزان‌ترین راه ورود من به دنیای رسانه چیست؟

دو راه برای ورود به رسانه‌ها وجود دارد: یکی با پرداخت پول تبلیغات یا تبلیغ پولی (آگهی بازرگانی) یا ترغیب روزنامه‌نگار به درج مطلبی درباره کسب‌وکار شما در مقاله.

تبلیغات هزینه دارد. می‌دانید چه چیزی می‌خرید، اما مگر اینکه به‌طور مرتب تبلیغ کنید و نتایج را رصد کنید، نمی‌دانید به چه نتایجی خواهید رسید.

روابط عمومی فقط زمانی هزینه‌بر است که خودتان همه کارها را انجام دهید؛ اما بدون دانستن نیاز دقیق خبرنگار به نوع خاصی از خبر، هیچ تضمینی برای نتیجه وجود ندارد.

در برخی موارد این کار آسان است. مثلاً برخی مجلات تجاری بخش‌هایی دارند که به نقل و انتقالات شغلی می‌پردازند؛ اگر کسی را استخدام کرده‌اید، ممکن است تبلیغ این موضوع آسان باشد و کسب‌وکار شما را موفق‌تر نشان دهد. اما به‌دست آوردن پوشش خبری مثبت و مداوم در مورد شرکتتان، موضوعی متفاوت است.

اگر داستانی جالب برای گفتن دارید و وقت گذاشته‌اید تا آن را به‌خوبی بسط دهید رابطه با یک خبرنگار پتانسیل بسیار بیشتری برای دیده شدن داستان شما در رسانه‌ها وجود دارد. این روابط معمولا مهم‌ترین ویژگی آژانس‌های روابط عمومی است؛ شما برای دسترسی به مخاطبین رسانه‌ای آژانس‌ها پول می‌پردازید. آژانس‌ها به‌طور هفتگی با روزنامه‌نگاران صحبت می‌کنند و باید بدانند که هر کدام دنبال چه چیزی هستند.

اگر چیزی را در توییتر بگذارم، آیا روزنامه محلی آن را پوشش خواهد داد؟

یک خبرنگار محلی ممکن است توییت شما را اگر از هشتگ‌هایی استفاده کنید که او دنبالشان می‌گردد، پیدا کند. مثلاً اگر می‌خواهید غرفه‌ای در جشنواره غذای لدبری اجاره کنید، هنگام صحبت درباره‌اش در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ‌های #لدبری #غذا #جشنواره استفاده کنید.

هر خبرنگاری که بخواهد برای مقاله‌ای درباره آن جشنواره مصاحبه انجام دهد، می‌تواند شما را پیدا کند.

چشم‌هاتون رو باز نگه دارید تا خبرنگارانی که دنبال کسب‌وکارهایی مثل کسب‌وکار شما هستند رو پیدا کنید. مثلاً یکی از خبرنگاران محلی (در ورستر نیوز) از طریق توییتر درخواست ارتباط کرده است.

مشاهده این مطلب  انواع روش های بازاریابی به زبان ساده

خبرهای غذایی خود را از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی اطراف مالورن و لدبری با ما در میان بگذارید! ایمیل من غذا، نوشیدنی، لدبری مالورن

هر وقت خبرنگاری از روزنامه‌ی محلی شما در توییتر درگیر گفتگویی مرتبط با کسب‌وکارتان شد، این فرصتی برای تعامل با اوست.

با این حال، اگر خبرنگاری به دنبال چیزی که شما ارائه می‌دهید نیست، از تلاش برای فروش به او خودداری کنید. برچسب زدن مستقیم به خبرنگار در توییت (با افزودن نام حساب توییتری او) یا ارسال پیام مستقیم که برنامه‌ی شما را تبلیغ می‌کند، احتمالا باعث می‌شود او از شما دوری کند.

آیا فیسبوک برای روابط عمومی بهتر از توییتر است؟

اگرچه فیسبوک بیشترین کاربران را در بین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی دارد و برای تعامل با مشتریان عالی است، اما بهترین گزینه برای روابط عمومی نیست.

توییتر بهترین شبکه اجتماعی برای گردآوری اخبار، داستان‌ها و اطلاعات محسوب می‌شود.

توییتر به شما امکان ارتباط آزاد با انواع افراد، نه فقط روزنامه‌نگاران، را می‌دهد. با تعامل با سایر تامین‌کنندگان در منطقه یا بخش خود، می‌توانید شهرت خود را افزایش دهید. همه این‌ها در انتشار پیام‌های روابط عمومی شما مفید است.

بهترین زمان برای عرضه محصول من چه زمانی است؟

معمولاً می‌خواهید محصول خود را به محض آماده شدن برای فروش، به بازار عرضه کنید، اما انتخاب تاریخ اعلام رونمایی از محصول این موضوع دیگری است.

بسیاری از کسب‌وکارها محصول خود را همزمان با نمایشگاه تجاری این می‌تواند درست زمانی که حداکثر تعداد افراد، از جمله خبرنگاران، به کسب‌وکارهای حوزه شما علاقه‌مند هستند، سروصدا ایجاد کند.

یا می‌توانید از یک خبر جاری یا آتی استفاده کنید. مثلاً اگر می‌دانید قرار است گزارش دولتی درباره چاقی کودکان منتشر شود و شما یک میان‌وعده بدون قند جدید راه‌اندازی می‌کنید، این فرصتی برای روابط عمومی است.

ممکن است شما فردی آگاه و محصولتان بخشی از راه‌حل دیده شوید و به خبری که شاید بی‌روح باشد، جذابیت ببخشید.

بی‌بی‌سی برای فیلمبرداری از چه کسب‌وکارهایی استفاده می‌کند؟

خبرنگاران و پژوهشگران بی‌بی‌سی در یافتن کسب‌وکارهای مناسب برای همکاری در پروژه‌های خاص، تفاوتی با سایر خبرنگاران ندارند.

ابتدا از مخاطبین خود، از جمله شرکت‌های روابط عمومی که می‌توانند فهرستی از شرکت‌های مناسب را پیشنهاد دهند، استفاده می‌کنند. برای یک روزنامه‌نگار، ساده‌ترین راه شروع از… افرادی که از قبل می‌شناسند به همین دلیل است که برخی از کسب‌وکارها تلاش زیادی می‌کنند تا روزنامه‌نگاران کلیدی در بخش یا منطقه خود را بشناسند.

مشاهده این مطلب  بازار هدف چیست؟ و چگونه بازار خود را مشخص کنیم

دوم اینکه از گوگل استفاده می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی برای یافتن آنچه می‌جویند. بنابراین، حضور قوی آنلاین، شانس دیده شدن کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

روابط عمومی چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟

بازاریابی تمام جنبه‌های دیده شدن و تجربه شدن کسب‌وکار شما را در بر می‌گیرد. تبلیغات هیچ چیز وب‌سایت‌ها هیچ چیز درون پرانتز وجود ندارد. رسانه‌های اجتماعی بروشورها نمایشگاه‌ها و رویدادها سرگرمی مشتری و روابط عمومی، هر دو بخشی از بازاریابی هستند. پشتیبانی مشتری و حتی چگونگی فروش شما.

بنابراین روابط عمومی بخشی از «مخلوط بازاریابی» شماست.

روابط عمومی شیوه ارتباط شما با عموم مردم و رسانه‌هاست. هدف شما، ایجاد و حفظ تصویری مثبت و برقراری ارتباطی قوی‌تر با مخاطبان از طریق ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با آن‌ها از راه رسانه‌هاست.

چرا زمان‌بندی برای خبر من مهم است؟

زمان اهمیت دارد، چون می‌خواهید خبرنگاران درباره شما بنویسند و آن‌ها فقط زمانی این کار را می‌کنند که با برنامه کاری‌شان جور باشد.

پس یا باید خبر شما آنقدر جذاب باشد که خبرنگار فورا بخواهد آن را پوشش دهد، یا باید خودتان را با برنامه‌های انتشار و علایق متغیر خبرنگاران وفق دهید.

آنها برنامه‌ریزی این حول محور موضوعات خبری جاری، اخبار پیش‌بینی‌شده، یا شاید مقاله‌ای که روزنامه‌نگار قصد نگارش آن را دارد، خواهد چرخید.

چطور بیشترین بهره را از تقویم بازاریابی ببرم؟

تقویم بازاریابی به شما امکان می‌دهد زمان‌بندی برنامه‌ریزی‌شده فعالیت‌های بازاریابی خود را مشاهده کنید.

تاریخ‌های مهم خبری در صنعت خود را به‌خاطر بسپارید. اگر از زمان انتشار داده‌های کلیدی یا اعلامیه‌های مهم آگاه باشید، می‌توانید از قبل دیدگاه خود را آماده کنید و بلافاصله آن را برای مجله تخصصی خود ارسال کنید. پیشی گرفتن از رقبا و بیشینه‌سازی شانس پوشش شما.

به دنبال جوایز احتمالی که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید، باشید. شرکت در هر مسابقه‌ای که شانس واقعی بردن در آن را دارید را در نظر بگیرید. حتی اگر فقط نامزد شوید، این باز هم نوعی اعتبار از سوی شخص ثالث است که می‌توانید از ابتدا آن را در وب‌سایت خود تبلیغ کنید.

از رویدادهای مرتبطی که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، باخبر باشید. چه در رویدادهای محلی شرکت کنید شبکه رویداد یا نمایشگاه نمایشگاه‌های تجاری صنعتی رویدادها بخش کلیدی تقویم کاری شما هستند.

مشاهده این مطلب  آشنایی با تبلیغات لینکدین

درباره چه چیزی باید وبلاگ بنویسم؟

وبلاگ‌ها راهی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان وب‌سایت و متقاعد کردن آن‌ها به همکاری با شما هستند.

هدف فقط نشان دادن توانایی شما نیست، چون بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما این را بدیهی می‌دانند. هدف این است که بازدیدکنندگان شما را دوست داشته باشند و به شما علاقه‌مند شوند.

بنابراین، یک سازنده متخصص در کار روی سقف، ممکن است بخواهد نشان دهد که همیشه سر وقت می‌رسد و بعد از کار، محل را تمیز می‌کند. وبلاگ‌ها ممکن است در مورد کارهایی که انجام داده، حیواناتی که با آن‌ها مواجه شده یا تعریف و تمجیدهایی که در مورد نظافتش دریافت کرده باشد، باشند.

ارتباط هوشمندانه‌ای مثل این، به خوانندگان اطمینان می‌دهد که سقف‌های جدید نشت نخواهند کرد و سازنده نیز بیش از حد هزینه نخواهد گرفت، بدون اینکه لازم باشد این ادعاها به‌صراحت بیان شوند.

به همین ترتیب، وبلاگ‌های وکیل طلاق می‌تواند نشان دهد که با او به‌راحتی می‌توان تماس گرفت و صحبت کرد. بازدیدکنندگان وب‌سایت وکیل علاقه‌ای به وبلاگ‌های مفصل درباره نکات خاص حقوقی ندارند؛ در واقع، ممکن است چنین وکیلی آخرین کسی باشد که آن‌ها می‌خواهند به آن‌ها کمک کند.

از طرف دیگر، اگر کسب‌وکار شما تخصص فنی را به متخصصان دیگر می‌فروشد، وبلاگ‌های فنی ممکن است مناسب باشند. مثلاً وکیل طلاق که وبلاگش مخاطبانش را به وکلای طلاق معرفی می‌کند، می‌تواند وبلاگ‌هایی با موضوع حقوقی بنویسد که برای وکلا مفید باشد.

در هر صورت، یک وبلاگ موفق معمولا دو کار انجام می‌دهد: با مخاطبان ایده‌آل خود ارتباط برقرار می‌کند و برای آن‌ها ارزش ایجاد می‌کند.

وبلاگ‌نویسی مهارتی نیست که همه داشته باشند. پس از یک نویسنده حرفه‌ای استفاده کنید. نویسنده تبلیغاتی تا به شما کمک کند.

چگونه برای مصاحبه با یک خبرنگار آماده می‌شوید؟

با در نظر گرفتن سه مخاطب – خودتان، روزنامه‌نگار و خواننده – آماده شوید. باید مطمئن شوید که پیام برند دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. هدف شما چیست؟

پس برای آنچه خبرنگار می‌خواهد آماده شوید. آن‌ها معمولا به حقایق، آمار و ارقام، و چیزی متفاوت و جالب برای جلب توجه نیاز دارند. آنچه یک خبرنگار را به خود جلب می‌کند ممکن است خبرنگار دیگری را، حتی در همان نشریه، جلب نکند، بنابراین شناختن علاقه خبرنگار شما مفید است.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید اینستاگرام

مخاطب سوم، خواننده است. شما باید دلیل قانع‌کننده‌ای ارائه دهید که نشان دهد خوانندگان نشریه (یا وب‌سایت) تمایل به خواندن داستان شما دارند.

خبرنامه‌های خود را برای کدام خبرنگاران ارسال کنم؟

هنگام ارسال خبر یا نظر به رسانه‌ها، به این فکر کنید که کدام نشریات (یا وب‌سایت‌ها) به آن علاقه‌مند خواهند بود. اگر نشریه‌ای پیش از این به موضوعاتی مانند موضوع شما نپرداخته است، دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشید در آینده به آنها بپردازد.

اگر چند خبرنگار در نشریه‌ای که شناسایی کرده‌اید مطلب می‌نویسند، گام بعدی این است که مشخص کنید کدام یک از آنها بیشترین احتمال علاقه به داستان شما را دارد. برای مثال، خبرنگاران مختلف ممکن است اخبار و گزارش‌های ویژه را پوشش دهند: کدام یک برای شما مناسب است؟

اگر خبرنگاران دریافت کنند اطلاعیه‌های مطبوعاتی اگر اطلاعاتی را به آن‌ها بدهید که فکر می‌کنند بی‌ربط است، در آینده وقتی واقعاً خبر مهمی برایشان دارید، متقاعد کردنشان سخت‌تر خواهد بود.

به کدام برنامه‌های رادیویی باید برای تبلیغ کسب‌وکارم مراجعه کنم؟

باید با قالب، مخاطبان و محتوای برنامه آشنا باشید. آیا کسب‌وکار شما با داستان‌هایی که معمولا پخش می‌کنند، همخوانی دارد؟ آیا مخاطبان این برنامه برای کسب‌وکار شما مناسب هستند؟

رادیو محلی فرصت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد. مثلاً هر بار که حداقل دستمزد افزایش می‌یابد، شاهد مصاحبه با کسبه خواهید بود. هنگامی که مسئله‌ای مربوط به قوانین استخدام به تیتر اخبار تبدیل می‌شود، غالباً از یک وکیل دعوت می‌شود تا توضیحاتی ارائه دهد. و وقتی شورای شهر مجوز ساخت پروژه بزرگی را می‌دهد، فرصتی برای بحث در مورد تأثیر آن بر جامعه تجاری فراهم می‌شود.

کدام برنامه‌های تلویزیونی را باید برای تبلیغات کسب‌وکارم هدف قرار دهم؟

مثل رادیو، باید قالب برنامه، مخاطبان و محتوای آن را بشناسید. آیا کسب‌وکار شما با داستان‌هایی که معمولاً پخش می‌کنند، همخوانی دارد؟ آیا آن‌ها مخاطبان مناسبی برای کسب‌وکار شما دارند؟

چطور باید ارائه ام به یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی را برنامه‌ریزی کنم؟

به زمان آماده‌سازی برنامه توجه کنید. یک برنامه روزانه می‌تواند در همان روز مصاحبه‌شوندگان را پیدا کند؛ اما برای یک برنامه‌ی ویژه یا مجموعه، ممکن است ماه‌ها قبل از پخش، جستجوی کسب‌وکارها را شروع کنند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070