فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

شروع به کار با توییتر در کسب و کارتان

آنچه در این مقاله می خوانید:

توییتر یک پلتفرم میکروبلاگینگ رایگان و آنلاین است که به شما امکان ارسال به‌روزرسانی‌ها و پیام‌های کوتاه («توئیت») را می‌دهد.

توییت‌ها که قبلاً فقط ۱۴۰ کاراکتر جا داشتند، حالا می‌توانند ۲۸۰ کاراکتر باشند و هر کسی در توییتر می‌تواند آن‌ها را بخواند، حتی اگر فقط برای دنبال‌کنندگان شما فرستاده شده باشند.

چرا کسب‌وکار شما باید از توییتر استفاده کند؟

اگرچه توییتر ابتدا به عنوان راهی جدید برای برقراری ارتباط میان افراد آغاز به کار کرد، اما کسب‌وکارها آن را برای دسترسی به افرادی که ممکن است به محصولات، خدمات یا حوزه فعالیت آن‌ها علاقه‌مند باشند، به کار گرفته‌اند.

(این) موفق‌ترین کاربران توییتر فقط پیام نمی‌گذارند؛ بلکه با کاربران دیگر توییتر تعامل دارند، سؤال می‌پرسند و به سؤالات پاسخ می‌دهند، لینک‌های جالب به اشتراک می‌گذارند و نظرات مردم درباره‌ی خودشان را رصد می‌کنند.

توییتر غیررسمی است، بنابراین می‌تواند راه خوبی برای اضافه کردنِ… باشد. شخصیت کسب‌وکار شما و جنبه انسانی آن را نشان دهید. مثلاً می‌توانید از آن برای:

  • ارتقا دادنمحصولات جدیدیا پیشنهادهای ویژه
  • جمع آوریبازخورداز مشتریان و مشتریان بالقوه
  • به سوالات پاسخ دهیددرباره محصولات یا خدمات شما
  • منتقل کناخباردرباره بخش شما
  • نظر در موردمسائل عمومی تجاری
  • به مردم اطلاع دهیدچه خبره؟در شرکت شما

همچنین می‌توانید برای تبلیغ در توییتر هزینه کنید تا مخاطبان خود را گسترش داده و برند خود را به تعداد بیشتری از افراد نشان دهید.

میزان زمان و تلاشی که برای توییتر صرف می‌کنید، نتیجه‌ای را که می‌بینید تعیین می‌کند. اما مراقب باشید؛ به‌سرعت می‌تواند تمام وقت شما را بگیرد.

(A) استراتژی خوبی استفاده از آن باید کوتاه و پراکنده باشد؛ مثلاً چند دقیقه‌ای، سه یا چهار بار در روز. توییتر روی گوشی‌های همراه به خوبی کار می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را در زمان‌های مناسب، مثلاً موقع انتظار برای قطار یا استراحت برای قهوه، به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

مشاهده این مطلب  مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار شما در توییتر

ساختن حساب توییتری برای کسب‌وکار شما فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

در توییتر ثبت نام کنید

برو به وبسایت توییتر نام، نشانی ایمیل، رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کنید.

انتخاب نام کاربری بسیار مهم است. بیشتر کسب‌وکارها نام کاربری را انتخاب می‌کنند که شامل نام شرکت باشد. اگر قبلاً در شبکه‌های اجتماعی دیگر حساب کاربری دارید، بهتر است از یک نام کاربری برای همه آن‌ها استفاده کنید.

به این فکر کنید که چه نامی پیدا کردن شما را برای مخاطبان بالقوه آسان‌تر می‌کند. مثلاً آیا باید روی بخش فعالیت خود بیشتر از نام شرکتتان تأکید کنید؟

اطلاعات بیشتری وارد کنید.

می‌خواهی بسازی پروفایل قوی برای رونق کسب‌وکار شما در توییتر. اطلاعاتی که وارد می‌کنید به افراد کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا نه.

هنگام ثبت‌نام، توییتر شما را در افزودن برخی از این جزئیات راهنمایی می‌کند.

  • بارگذاری آن مهم استعکس پروفایلمی‌توانید از لوگوی شرکت یا عکس خودتان استفاده کنید (برای فریلنسرها مناسب است). عکس‌های پروفایل به افراد کمک می‌کنند تا کسب‌وکار شما را در توییتر به راحتی بشناسند.
  • باید اضافه کنید.زیست شناختیاین به شما ۱۶۰ کاراکتر می‌دهد تا درباره خودتان یا کسب‌و‌کارتان به دیگران بگویید. مثلاً: اینکه شما یک کارآفرین آینده‌نگر هستید که همزمان به کار و خانواده می‌رسد. مختصر، واضح و مستقیم باشید – به یاد داشته باشید که نشان دادن کمی از شخصیتتان، دنبال‌کنندگان بیشتری را جذب می‌کند.
  • اضافه کنیدمکان اصلیتا جای ممکن دقیق باشید، چون بسیاری از کاربران توییتر می‌خواهند افراد و کسب‌وکارهای منطقه خود را دنبال کنند.
  • اضافه کنآدرس وبسایت شرکت شمااگر می‌خواهید دو لینک (مثلاً یکی به وب‌سایت کسب‌وکارتان و دیگری به وبلاگتان) قرار دهید، می‌توانید یک لینک را در بیوی خودتان هم قرار دهید.
مشاهده این مطلب  چطور یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار در آمریکا انتخاب کنیم

هنگام بررسی تنظیمات توییتر، ممکن است گزینه‌ای برای…از توییت‌های خود محافظت کنیداگر می‌خواهید مشتریان و مخاطبان بالقوه شما را پیدا و بشناسند، این گزینه را انتخاب نکنید. این کار باعث می‌شود توییت‌هایتان به صورت عمومی دیده نشوند و فقط افرادی که در شبکه شما هستند، آن‌ها را ببینند.

یک تصویر عنوان اضافه کنید.

توییتر به شما اجازه می‌دهد یک تصویر هدر اضافه کنید. وقتی افراد از صفحه پروفایل شما دیدن می‌کنند، این تصویر در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. می‌توانید از آن برای تقویت برندتان، نمایش محصولاتتان یا نمایش سایر تصاویر مرتبط استفاده کنید.

تصویر هدر در صفحه پروفایل شما، به خصوص هنگام بازدید از طریق کامپیوتر رومیزی، بسیار برجسته است.

اسپرآوت سوشال دارای راهنمای عالی برای ابعاد درست تصویر برای عکس‌های پروفایل و هدر در توییتر (و دیگر شبکه‌های اجتماعی)

شبکه سازی را آغاز کنید

توییتر در اصل به ارتباطاتی که برقرار می‌کنید مربوط می‌شود؛ چه کسانی را دنبال می‌کنید و چه کسانی شما را دنبال می‌کنند. به تعداد دنبال‌کنندگان‌تان وسواس نداشته باشید؛ مهم‌تر این است که شبکه‌ای از افراد (و کسب‌وکارها) مرتبط با خودتان بسازید.

توییتر روش‌هایی برای شروع پیشنهاد می‌کند. شبکه سازی هنگام ثبت نام. این‌ها چند گزینه هستند:

  • افراد یا کسب‌وکارهای خاصی را پیدا کنید جستجو همچنین می‌توانید موضوعاتی را جستجو کنید تا افرادی را که معمولا در مورد آن‌ها توییت می‌کنند پیدا کنید.
  • هستدوست پیدا کردنگزینه وارد کردن اطلاعات تماس از دفترچه تلفن ایمیل شما. این روش خوبی برای پیدا کردن و دنبال کردن افرادی است که می‌شناسید و قبلاً در توییتر هستند.
  • هنگامی که از توییتر استفاده می‌کنید، این اتفاق می‌افتدافراد را پیشنهاد دهیدبر اساس توییت‌ها و افرادی که دنبال می‌کنید، پیشنهادات نمایش داده می‌شود. این روش خوبی برای پیدا کردن افراد مرتبط است، هرچند همیشه پیشنهادها دقیق نیستند. به دنبال…چه کسانی را دنبال کنم؟گزینه
مشاهده این مطلب  ۲۰ نکته برتر لینکدین

شروع به توییت کردن کنید

این مهم‌ترین مرحله از همه است. هرچه توییت بیشتری ارسال کنید، پروفایل شما در توییتر قوی‌تر می‌شود و پیدا کردن شما برای دیگران آسان‌تر خواهد شد.

توییت پیامی تا ۲۸۰ کاراکتر است. هر چه دوست دارید بنویسید، اما سعی کنید جالب و مرتبط باشد. با دنبال کردن دیگران، ایده‌های زیادی برای توییت پیدا خواهید کرد.

استفاده از توییتر در کسب‌وکار

بعد از ساخت حساب کاربری، سعی کنید حداقل چند بار در روز وارد توییتر شوید و توییت‌های جالبی منتشر کنید.

مفاهیم اولیه را درک کنید

بهترین راه برای فهمیدن جایگاه توییتر در کسب‌و‌کارتان، شروع به استفاده از آن است. چند نکته‌ی اساسی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • وقتی وارد توییتر می‌شوید، می‌بینید کهخوراک توییت‌هااز افرادی که دنبال می‌کنید. جدیدترین توییت‌ها در ابتدا قرار دارند.
  • هر چه می‌گوییعمومیمگر اینکه از طریق پیام خصوصی، پیامی برای کسی بفرستید.
  • هر توییت شما حداکثر می‌تواند۲۸۰ کاراکترطولانی.
  • می‌توانید درج کنیدلینک‌ها، عکس‌ها و فیلم‌هادر توییت‌های شما. این‌ها در محدودیت ۲۸۰ کاراکتری شما محاسبه نمی‌شوند.
  • از آن استفاده کنسمبل @برای ذکر نام کسی در توییت، کافی است علامت @ را تایپ کرده و سپس نام کاربری او را بنویسید (مثلاً:).دانشگاه استارت‌آپوقتی این کار را می‌کنید، آن‌ها اعلانی می‌بینند که در آن از آن‌ها نام برده شده است. به خاطر داشته باشید که پیام‌هایی که به این روش ارسال می‌شوند، همچنان عمومی هستند.
  • همچنین می‌توانیدبازنشراین پیام‌ها، توییت‌هایی را که خوانده‌اید برای همه دنبال‌کنندگان شما بازنشر می‌کند. بازنشر توییت‌ها می‌تواند راهی خوب برای ایجاد ارتباط و روابط باشد.
  • اگر می‌خواهید توییت کسی را برای بعد ذخیره کنید، می‌توانید مثلآن را .
مشاهده این مطلب  راهنمای تبلیغات مایکروسافت

به توییت‌هایتان فکر کنید.

به یاد داشتن این نکات به شما کمک می‌کند تا از توییتر به طور مؤثری استفاده کنید.

  • می‌توانید به‌دست آوریداطلاعات زیادیدر 280 کاراکتر، به خصوص اگر با لینک‌ها آن را مفصل‌تر کنید.
  • اگرچه توییتر رسانه‌ای غیررسمی است، به یاد داشته باشید که شماهنوز هم به عنوان یک کسب و کار توییت می‌کنممهم است که لحن مناسب را انتخاب کنید، بنابراین بهتر است از مخفف‌های پیامکی استفاده نکنید.
  • (این) موفق‌ترین کاربران توییتر معمولا هستند، تمایل دارند بهگشاده‌رو، کمک‌کننده، مثبت‌اندیش و بخشندهدر جایی که دیگران درخواست کمک می‌کنند، کمک کردن را در اولویت قرار دهید و به نظرات (چه مثبت و چه منفی) به‌طور سازنده پاسخ دهید.
  • می‌توانیدارتباطات جدید پیدا کردنبا جستجوی پیام‌هایی که کلمات خاصی دارند. برای اینکه دیگران بتوانند شما را پیدا کنند، از کلمات کلیدی در توییت‌هایتان استفاده کنید.
  • اگر بخواهیدبا فرد مورد نظر ارتباط برقرار کردنمثلاً اگر مشتری بالقوه یا خبرنگاری باشد، در توییتر جستجویشان کنید و ببینید آیا راهی برای کمک یا جلب توجه آنها وجود دارد. بازنشر برخی از توییت‌هایشان، نقطه شروع خوبی است.
  • راه خوبی برای جذب مخاطب، برگزاری (مسابقه، کمپین و یا هر فعالیت مشابه) است.تبلیغات و مسابقات فقط در توییتر.اعضای تاثیرگذار شبکه شما (که دنبال‌کنندگان زیادی دارند) می‌توانند در جذب مخاطب به شما کمک کنند.
  • می‌توانید افرادی و سازمان‌هایی را که دنبال می‌کنید دسته‌بندی کنیدفهرست‌هامثلاً می‌توانید فهرست‌های جداگانه‌ای برای مشتریان و تأمین‌کنندگان، یا برای دوستان و مخاطبین کاری ایجاد کنید.
  • توییتر می‌تواند جزئیات شما را نشان دهدفعالیت توییتریاین اطلاعات نشان می‌دهد که یک توییت خاص چه عملکردی داشته است؛ یعنی چند نفر آن را دیده‌اند و چند نفر با آن تعامل داشته‌اند.
مشاهده این مطلب  سایت‌های مقایسه قیمت چه چیزهایی به کسب‌وکارها یاد می‌دهند؟

تویتر در ابتدا ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد. راز کار این است که به‌طور جدی آن را امتحان کنید و به آن زمان بدهید. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر متوجه می‌شوید چه چیزی برایتان جواب می‌دهد.

ابزارهای تجاری توییتر را بررسی کنید.

برنامه‌ها و ابزارهای توییتر زیادی وجود دارند که می‌توانند به استفاده مؤثرتر شما از این شبکه اجتماعی کمک کنند.

  • برنامه‌هایی مانند توییتر دِک (که اکنون متعلق به توییتر است و) هوت‌سوایت به شما اجازه می‌دهد بدون مراجعه به وب‌سایت توییتر، از آن استفاده کنید. این برنامه‌ها معمولاً امکاناتی برای ردیابی ذکرهای شما، نظارت بر کلمات کلیدی و شناسایی افرادی که می‌توانید دنبال کنید، ارائه می‌دهند.
  • می‌توانید (یا می‌توانید به دست آورید)برنامه‌های گوشی هوشمند یا تبلت شماهمچنین. این‌ها استفاده از توییتر در دستگاه تلفن همراه را بسیار آسان‌تر می‌کنند. برای شروع، می‌توانید امتحان کنید اپلیکیشن رسمی توییتر .
  • برخی از برنامه‌ها – مانند برنامه‌های محبوب بافر این ابزارها برای برنامه‌ریزی و پیگیری توییت‌ها طراحی شده‌اند و بسیاری از آن‌ها (از جمله بافر) با دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز کار می‌کنند.
  • خدماتی مانند اعتبار می‌توانم ایده‌ای به شما بدهمنفوذ شمادر توییتر. اما یافته‌ها را با کمی اغماض (زیاد) در نظر بگیرید: توییتر در مورد ارتباط با… است.حقمردم، نه فقط در مورد ارتباط بابسیاریاز مردم

آیا به بیش از یک اکانت توییتری نیاز دارم؟

مردم اغلب از من می‌پرسند که داشتن چند حساب کاربری در یک پلتفرم شبکه اجتماعی، اشکالی دارد یا نه. پاسخ این است که کاملا به پلتفرم بستگی دارد. افراد فقط باید یک پروفایل فیسبوک و یک پروفایل لینکدین داشته باشند (مطابق با شرایط و ضوابط آنها). یک کسب‌وکار می‌تواند یک صفحه شرکت در لینکدین داشته باشد و از صفحات Showcase برای محصولات، برندها یا واحدهای تجاری خاص استفاده کند.

مشاهده این مطلب  تأثیر تصاویر بر موفقیت بازاریابی ایمیلی

با این حال، بسیاری از شرکت‌ها چندین حساب توییتری دارند و اغلب دلایل بسیار خوبی برای این کار وجود دارد. اگر پیام‌های متفاوتی برای ارسال دارید، ایجاد حساب‌های جداگانه می‌تواند راهی عالی برای نشان دادن وجه انسانی کسب‌وکار و مرتبط‌تر شدن با نیازهای مختلف مخاطبان شما باشد.

می‌توانید در نظر بگیرید که داشته باشید:

  • حساب شرکتیبه‌روزرسانی در مورد شرکت شما به‌طور کلی ارائه دادن
  • حساب خدمات مشتریبه سوال‌ها پاسخ دادن و به نظرات جواب دادن
  • حساب کاربری محور محصولارائه اخبار و اطلاعات خاص محصول
  • حساب‌های کاربری مخاطب محورمتمرکز بر نیازهای مخاطبان هدف؛ مثلاً اگر کسب‌وکار شما بین‌المللی است، این تمرکز می‌تواند بر اساس موقعیت جغرافیایی باشد یا بر اساس موضوع خاص.

مدیریت چند اکانت توییتر زمان و تلاش زیادی می‌طلبد؛ بنابراین، مهم است که ببینیم مخاطبان شما چه میزان تمایل به این کار دارند و اساساً ایجاد آن‌ها توجیه تجاری دارد یا نه.

اگر نمی‌دانید چگونه پیش بروید، فعالیت رقبایتان را بررسی کنید. آیا آنها چندین حساب کاربری دارند؟ نوع پاسخ‌ها و پیام‌هایی که از مخاطبان خود دریافت می‌کنید را مرور کنید – آنها چه چیزی از شما نیاز دارند؟ اگر فکر می‌کنید مدیریت چندین حساب کاربری بیش از حد پیچیده است، ببینید چگونه می‌توانید محتوای خود را یکپارچه کنید.

اگر فقط یک کار در توییتر انجام می‌دهید…

مطمئن شوید که پروفایل شما برای کاربران به راحتی قابل جستجو و به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود. این کار به خوانندگان می‌گوید که شما دقیقا و مختصر چه چیزی می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070