پینترست شبکه اجتماعیای است که امکان ذخیره، مرتبسازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات را فراهم میکند.
این شبکه اجتماعی به شما امکان میدهد تختههای اعلانات بسازید و سپس آیتمها را به آنها سنجاق کنید. دیگران میتوانند اکانت یا تختههای شما را دنبال کنند تا جدیدترین سنجاقهایتان را ببینند.
چرا کسبوکار شما باید از پینترست استفاده کند؟
با بیش از ۷۰ میلیون کاربر، پینترست به شبکه اجتماعی مهمی تبدیل شده است. این شبکه با ایدهی سادهی ایجاد تختههای پین مجازی از چیزهایی که دوست دارید، اکنون توسط کسبوکارها برای به اشتراک گذاشتن هر چیزی از عکسهای کارکنان در محل کار تا ایدههای خلاقانه برای استفاده از محصولاتشان مورد استفاده قرار میگیرد.
به عنوان رسانهای بسیار بصری، در بخشهایی مانند مد، غذا، عکاسی و طراحی محبوب شده است. با این حال، بسیاری از انواع مختلف کسبوکارها میتوانند از آن برای اشتراکگذاری محتوا استفاده کنند. به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کردن مثلاً میتوانید از آن برای این کار استفاده کنید:
- افزایشآگاهیاز محصولات شما
- جمعآوریبازخورداز مشتریان و مشتریان بالقوه
- ارتباط برقرار کردنافراد تاثیرگذاردر صنعت شما
- نمایش دادنجنبه خلاقیتاز کسبوکار شما
- ساختنروابط قویتربا مشتریان کلیدی
- افزایش کلیرویتپذیریاز کسبوکار شما
مانند بسیاری از شبکههای اجتماعی میزان زمان و تلاشی که برای پینترست صرف میکنید، نتیجهای را که میبینید تعیین میکند.
میتوانید از آن در دفعات کوتاه و پراکنده استفاده کنید؛ مثلاً سه یا چهار بار در روز، هر بار چند دقیقه. پینترست روی گوشیهای تلفن همراه هم به خوبی کار میکند و میتوانید در فرصتهای کوتاه به آن وارد شوید.
چگونگی راهاندازی کسبوکار شما در پینترست
پینترست برای استفاده شخصی و تجاری، انواع جداگانهای از حساب کاربری ارائه میدهد. قبل از ثبت نام تجاری خود، بهتر است این موارد را مطالعه کنید. اطلاعاتی برای کسبوکارها این در پینترست موجود است.
تصمیم بگیرید که آیا پینترست برای شما مناسب است یا نه
اگرچه پینترست یک شبکه اجتماعی بزرگ است، اما به اندازه سرویسهایی مانند … استفاده نمیشود. توییتر و فیسبوک پس قبل از اینکه متعهد شوید، به آنچه میخواهید به دست آورید فکر کنید و بررسی کنید که آیا پینترست احتمالاً توسط مخاطبان هدف شما استفاده میشود یا نه. برای مثال:
- رقبای اصلی شما از آن استفاده میکنند؟اگر همه رقبا اگر رقبا در پینترست فعال هستند، شما هم احتمالا باید باشید. اگر نیستند، میتوانید از آنها پیشی بگیرید، اما نه بدون برنامهریزی دقیق.
- آیا به مصرفکنندگان میفروشید؟پینترست اگر چیزی میفروشید، بیشترین کاربرد را دارد. مستقیماً به مصرفکنندگان کمتر به یافتن سرنخهای تجاری (B2B) یا ایجاد مشارکتهای تجاری کمک میکند.
- آیا مشتریان شما از آن استفاده میکنند؟بیشتر کسبوکارها تلاشهای خود در شبکههای اجتماعی را بر روی مکانهایی متمرکز میکنند که میتوانند یافتن مشتریان بالقوه آیا میتوانید نظرسنجی انجام دهید تا مشخص شود مشتریان شما از پینترست استفاده میکنند یا خیر؟
- آیا چهرههای کلیدی صنعت از آن استفاده میکنند؟حتی اگر فکر میکنید مشتریانتان از پینترست استفاده نمیکنند، بهتر است حضوری در آن داشته باشید؛ چرا که میتواند به شما در دسترسی به افراد تاثیرگذار در صنعتتان کمک کند.
- چیزی داری که بخوای به رخ بکشی؟هر نوع کسبوکاری میتواند از پینترست استفاده کند، اما برای کسبوکارهایی که محصولات فیزیکی دارند و میتوانند آنها را بهصورت تصویری در این بستر نمایش دهند، بسیار مناسبتر است.
در پینترست ثبت نام کنید
برو به وبسایت پینترست و به عنوان کسبوکار بپیوندید. (اگر به جای آن به عنوان فردی ثبتنام کنید نگران نباشید – میتوانید از…)حالا تبدیل کنگزینه تغییر به حساب تجاری
باید آدرس ایمیل، رمز عبور، نام تجاری و نوع کسبوکار خود را وارد کنید. همچنین آدرس وبسایت اصلی شرکت خود را وارد نمایید.
سپس از شما خواسته میشود چند مورد از علایق خود را از یک لیست انتخاب کنید. هر چیزی که به نظر میرسد با کسبوکار شما سازگار است را انتخاب کنید. اگر مغازهی لباسفروشی دارید، ممکن است انتخاب کنید…مدوایدههای عروسی.
این مرحله به پینترست اجازه میدهد تا حسابهایی را که ممکن است بخواهید دنبال کنید، پیدا کند. میتوانید بعداً انتخابهای خود را تغییر دهید.
ممکن است از شما خواسته شود که پینترست را نصب کنید.دکمه مرورگربا افزودن این مورد به مرورگر وب خود، میتوانید با یک کلیک، اقلام را به پینترست پین کنید. این کار مفید است، اما در صورت تمایل میتوانید بعداً هم آن را اضافه کنید.
پروفایل کسبوکارتان را در پینترست تکمیل کنید.
پس از ثبتنام، … را خواهید دید. صفحه شخصی که احتمالا کمی ساده به نظر میرسد. انتخاب کنیدویرایش مشخصاتبرای افزودن برخی جزئیات کلیدی:
- بارگذاری کنیدتصویرمیتوانید از لوگوی شرکت خود یا عکسی از خودتان (اگر شرکت تکنفری یا فریلنسر هستید) استفاده کنید. عکسهای پروفایل به افراد کمک میکنند تا کسبوکار شما را به راحتی در پینترست بشناسند.
- پینترست باید تولید کرده باشدنام کاربریبرای شما. میتوانید این را تغییر دهید، مثلاً به نام شرکتتان. اگر در شبکههای اجتماعی دیگر هم پروفایل دارید، میتوانید از یک نام کاربری برای همه آنها استفاده کنید.
- اطلاعاتی اضافه کنید بهدرباره تواین بخش فرصتی است تا کسبوکار خود را به مردم معرفی کنید. مختصر، واضح و مستقیم باشید – نشان دادن کمی شخصیت، مردم را به ارتباط با شما ترغیب میکند.
- چیزی که خودت اضافه کردیمکاناین به کاربران دیگر پینترست امکان میدهد بفهمند که آیا شما در منطقه آنها هستید یا نه؛ این ویژگی بهخصوص اگر مغازهای دارید یا محلی که مشتریان میتوانند از آن بازدید کنند، مفید است.
پینترست باید راهنماییهایی برای راهاندازی حساب کاربری جدید ارائه دهد. بهخصوص، ایده خوبی است کهوبسایت شرکت خود را تأیید کنیداین به کاربران دیگر پینترست نشان میدهد که شما منبع قابل اعتمادی هستید و به شما امکان میدهد دادههای آماری را ببینید که به شناخت بهتر مخاطبانتان در پینترست کمک میکند.
چند قلم را سنجاق کنید.
به این فکر کنید که مردم چه چیزهایی را در صفحه پینترست شما دوست دارند ببینند. تحلیل وبسایت خودتان میتواند به شما ایدهای بدهد. همچنین میتوانید مستقیماً از مشتریان بپرسید (مثلاً از طریق نظرسنجی) یا از دیگر صفحات شبکههای اجتماعی خود الهام بگیرید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است کهتختهای بساز:
- به آن بدهنامو یکشرحتا مردم بفهمند تخته شما درباره چیست.
- تابلوها معمولاً از … پیروی میکنندموضوعمثلاً یک مغازه لباس فروشی میتواند تختهای با عنوان «الهامهای ریترو» بسازد.
- باید یکی را انتخاب کنیددستهبندی پینترستبرای هیئت مدیره شما
- اگر میخواهید بتوانید مکان چیزهایی که پین میکنید را ثبت کنید، این گزینه را انتخاب کنید.نقشهگزینه
- همچنین میتوانید همکارانتان را دعوت کنیدهمکارانتا بتوانند چیزهایی به تخته شما اضافه کنند.
وقتی حداقل یک تخته دارید، میتوانید چیزها را به آن سنجاق کنید.
- در پینترست، تابلو مربوطه را انتخاب کنید، سپس روی آیکون بزرگ کلیک کنید.علامت مثبتآن را سنجاق کردن.
- میتوانیدیک پین آپلود کنمثلاً یک عکس، یاپین کردن از یک وبسایتوقتی از یک وبسایت پین میکنید، باید آدرس اینترنتی صفحه یا تصویری که میخواهید در تخته خود نمایش دهید را وارد کنید.
- برای ذخیره کردن از وبسایتهای دیگر بدون کپی کردن آدرس، از … استفاده کنید.دکمه پینترست مرورگر.
- چیزی جالب اضافه کنیدشرحبه پینهای خود اضافه کنید. این کار به افرادی که به دنبال چیزی خاص هستند کمک میکند و به شما فرصت میدهد در مورد چیزی که پین کردهاید توضیح دهید.
- همیشه میتوانیدویرایشیاحذف کننگران اشتباه کردن نباشید، فقط سنجاق کنید.
هر چه پین بیشتری ثبت کنید، ردپای شما در پینترست بزرگتر شده و پیدا شدنتان برای دیگران آسانتر میشود.
برخی از کاربران دیگر پینترست را دنبال کنید.
وقتی صفحه اصلی پینترست را باز میکنید، جدیدترین پینهای کاربرانی را که دنبال میکنید میبینید. میتوانید انتخاب کنید که همه پینهای یک کاربر را دنبال کنید یا فقط پینهای مربوط به تختههای خاص او را.
- حتی اگر هنوز کسی را دنبال نکرده باشید، پینترست به صورت خودکار برخی از حسابها را براساس…علاقههاشما هنگام ثبتنام انتخاب کردید. میتوانیددنبال نکناگر باب میل شما نیستند.
- برای یافتن سایر گروهها و حسابها برای دنبال کردن، میتوانید ازجستجوجعبهای در بالای صفحه.
- هست یکدوست پیدا کردنگزینه وارد کردن اطلاعات مخاطبین از فیسبوک یا دفترچه تلفن ایمیلتان. این روش خوبی برای دنبال کردن افرادی است که میشناسید و از پینترست استفاده میکنند.
دنبال کردنِ گروهها و کاربران مرتبط مفید است پروفایل خودتان را بسازید در شبکههای اجتماعی
استفاده از پینترست در کسبوکار
بعد از راهاندازی پینترست و دنبال کردن چند حساب کاربری، سعی کنید بهطور مرتب از آن استفاده کنید. هر روز وارد شدن و گشتوگذار و نظر گذاشتن روی پینها، دنبال کردن افراد جدید و پین کردن آیتمهای خودتان مفید است.
مثل بیشتر شبکههای اجتماعی، برای فهمیدن جایگاه دقیق آن در کسبوکارتان باید بهطور مرتب از آن استفاده کنید. برای پیشروی در مسیر درست، میتوانید از این نکات پیروی کنید:
- حتماً با کاربران دیگر تعامل داشته باش.میتوانید پینها را لایک کنید و اگر حرف جالبی برای گفتن دارید، نظر بدهید. همچنین به نظرات دیگران روی پینهایتان پاسخ دهید. علاوه بر این میتوانید پینها را به تختههای خودتان اضافه کنید (شبیه به ریتوییت در توییتر).
- وسایل خودت رو سنجاق کن و بقیه رو هم به این کار تشویق کن.از سنجاق کردن مطالب وبسایت خودتان خجالت نکشید. میتوانید تختهای برای «محصولات ما» یا چیزی مشابه ایجاد کنید. همچنین میتوانید دکمههای «سنجاق کن» را به وبسایت خود اضافه کنید. این کار، سنجاق کردن مطالب شما را برای دیگران آسان میکند.
- از تختههای مخفی استفاده کنید.اگر نمیخواهید تخته عمومی باشد، آن را روی حالت خصوصی تنظیم کنید.رازمیتوانید از تختههای مخفی برای جمعآوری اقلام مفید (مثل ایدههای جدید برای وبسایتتان) استفاده کنید. یا میتوانید یک تخته مخفی را بهعنوان بخشی از راهاندازی محصول یا کمپین روابط عمومی، عمومی کنید.
- پینهای غنی را امتحان کنید. پینهای غنی مثل سنجاقهای معمولی عمل میکنند، اما امکان افزودن اطلاعات اضافی به خود سنجاق را میدهند. مثلاً میتوانید نقشه، آدرس و شماره تلفن را برای کمک به پیدا کردن رستورانتان، یا اطلاعاتی درباره قیمت و موجودی کالا در مغازهتان، اضافه کنید.
برنامهها و ابزارهای زیادی هم وجود دارند که میتوانند استفاده شما از پینترست را موثرتر کنند.
اپلیکیشن رسمی پینترست برای موبایل در دسترس است سیب و اندروید دستگاهها
تا زمانی که حساب تجاری پینترست خود را ساخته باشید، میتوانید… تجزیه و تحلیل دادهها دربارهٔ پروفایل شما، مخاطبان و موارد بیشتر
اگر فقط یک کار در پینترست انجام دهید…
مطمئن شوید که پروفایلتان بهراحتی پیدا میشود و حداقل دو یا سه تخته (صفحه، بخش) دارید که حاوی مطالب جالب هستند.