تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد. افراد می‌توانند شما را دنبال کنند و عکس‌ها و فیلم‌های شما به‌طور پیش‌فرض به‌صورت عمومی در دسترس هستند. مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، این شبکه نیز در طول زمان تکامل یافته است. اکنون کسب‌وکارها می‌توانند از طریق فروشگاه‌های اینستاگرام و فیسبوک محصولات خود را بفروشند.

اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و حدود ۱.۳۵ میلیارد نفر هر ماه از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از برندها و کسب‌وکارها در این شبکه اجتماعی حضور دارند و اغلب از آن برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های محصولات و شرکت، ایجاد روابط و امکان کشف و خرید محصولات توسط دنبال‌کنندگان استفاده می‌کنند.

چرا کسب‌وکار شما باید از اینستاگرام استفاده کند؟

محتوای تصویری در شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب است، از جمله فیسبوک و توییتر اینستاگرام با امکان اشتراک‌گذاری و نظر دادن بر روی تصاویر و ویدیوها، بر قدرت بصری تمرکز دارد.

یعنی می‌تواند در کنار دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد و کانالی اختصاصی برای جذب افرادی که به دیدن و مرور تصاویر علاقه دارند، در اختیار شما قرار دهد.

همچنین به‌راحتی می‌توان اینستاگرام را به توییتر و فیسبوک متصل کرد و به‌طور همزمان تصاویر را در همه این شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. (از آنجایی که اینستاگرام متعلق به فیسبوک است، عملکرد خوب این شبکه‌های اجتماعی با هم تعجب‌آور نیست.)

داشتن تاثیر واقعی در اینستاگرام فقط پست عکس و فیلم گذاشتن کافی نیست. باید با دیگر کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشید، روی پست‌های آن‌ها نظر بگذارید و به کامنت‌های دیگران پاسخ دهید.

مشاهده این مطلب  چرا اعتمادسازی با صفحه تیم یک آژانس دیجیتال آغاز می‌شود

اینستاگرام غیررسمی است، بنابراین راه خوبی برای افزودن شخصیت به کسب‌وکار شما، نشان دادن کارکنان در حال فعالیت و آنچه پشت صحنه می‌گذرد، است. اگر به این ایده که «یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد» اعتقاد دارید، می‌توانید به‌طور مرتب از طریق اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

مثلاً می‌توانید از آن برای این کار استفاده کنید:

  • نمایش تصاویرمحصولات جدید;
  • عکس‌هایتان را منتشر کنیدکارمندان در محل کاریا خوش گذرانی
  • نمایشنحوه استفاده مشتریان از محصولات شما;
  • توانایی خود را نشان دهیدفرآیند تولیددر یک ویدئوی کوتاه
  • بپرسمشتریانعکس‌های محصولات خود را ارسال کنید.

اگرچه می‌توان از طریق کامپیوتر به اینستاگرام دسترسی داشت، اما برای آپلود، ویرایش و اشتراک‌گذاری تصاویر باید از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام استفاده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا اینستاگرام را در برنامه روزانه خود جای دهید، زیرا هر زمان که یک یا دو دقیقه وقت آزاد دارید می‌توانید گوشی هوشمند خود را بردارید. یک روش خوب این است که از اینستاگرام به صورت کوتاه و پراکنده استفاده کنید؛ مثلاً چند دقیقه‌ای، شاید سه یا چهار بار در روز.

راه اندازی کسب و کارتان در اینستاگرام

شما می‌توانید در عرض چند دقیقه، یک اکانت اینستاگرام برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید.

ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، ساده‌تر از مرورگر وب است. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در دسترس است. سیب و اندروید دستگاه‌ها

اطلاعات اولیه را وارد کنید

بعد از نصب برنامه، آن را اجرا کنید و انتخاب کنیدثبت نامبرای ادامه، باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید، نام کاربری و رمز عبور بسازید و آدرس ایمیل خود را از طریق پیامی که برایتان ارسال می‌شود، تأیید کنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

مانند توییتر، نام کاربری شما اهمیت دارد. استفاده از نام شرکتتان در نام کاربری و در صورت داشتن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی دیگر، استفاده از همان نام کاربری در آن‌ها، ایده خوبی است.

۳. از دیگر کاربران اینستاگرام پیروی کنید.

مهم است که ارتباط برقرار کن در اینستاگرام، دنبال کننده خواهید داشت، اما باید پیج‌های دیگری را که به آن‌ها علاقه دارید هم دنبال کنید.

اینستاگرام به شما کمک می‌کند افرادی و کسب‌وکارهایی را که می‌شناسید و از اینستاگرام استفاده می‌کنند، پیدا کنید. در هنگام ثبت‌نام، از شما خواسته می‌شود صفحه فیسبوک تجاری خود را به آن وصل کنید.

می‌توانید بعدا جستجو کنید (فقط ضربه بزنید)پیشنهادهایی برای شماپس شاید ترجیح دهید ابتدا پروفایل خود را کامل کنید.

هنگام استفاده از اینستاگرام، این برنامه حساب‌های دیگری را که می‌توانید دنبال کنید، پیشنهاد می‌دهد. این امر می‌تواند به شما در یافتن افراد و کسب‌وکارهای مرتبط در این شبکه اجتماعی کمک کند.

برای اینکه پست‌های کاربران مهم اینستاگرام را از دست ندهید، با آن‌ها تعامل داشته باشید. لایک کردن، اشتراک‌گذاری و کامنت گذاشتن روی پست‌های مورد علاقه‌تان باعث می‌شود اینستاگرام بیشتر پست‌های این افراد را به شما نشان دهد.

همچنین می‌توانید با انتخاب «فعال کردن اعلان‌های پست» از منوی سه‌خطی هنگام مشاهده آخرین پست آن‌ها، پست‌های افراد را دنبال کنید؛ بدین ترتیب، هر بار که آن شخص پست جدیدی منتشر کرد، اعلانی دریافت خواهید کرد.

جزئیات بیشتری به پروفایل اضافه کنید

باید پروفایل قوی بسازید برای کسب‌وکار شما در اینستاگرام. مردم هنگام تصمیم‌گیری برای دنبال کردن شما، این بخش را می‌بینند، پس سعی کنید اطلاعات مفیدی ارائه دهید.

مشاهده این مطلب  موفقیت در سئو با انتشار چند مقاله در هفته امکان پذیر است؟

برای ویرایش مشخصات خود، روی آیکون چرخ‌دنده در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس انتخاب کنیدویرایش مشخصات.

  • بارگذاری آن مهم استعکس پروفایلممکن است از لوگوی شرکت، عکس خودتان، یا تکنیک‌های ویرایش عکس (اگر شرکت تک‌نفره یا فریلنسری دارید) استفاده کنید. عکس‌های پروفایل ویرایش‌شده به افراد کمک می‌کنند تا کسب‌وکار شما را به راحتی بشناسند.
  • باید اضافه کنیدبیوگرافیدرباره کسب‌وکارتان به مردم بگویید – مختصر و جذاب باشد. یادتان باشد نشان دادن کمی از شخصیتتان، دنبال‌کنندگان بیشتری جذب خواهد کرد.
  • اضافه کنآدرس وب‌سایت شرکت شمایا وبلاگتان، اگر وبلاگی دارید.

شاید متوجه گزینه تغییر به … شوید.حساب خصوصیاگر می‌خواهید با مشتریان و مخاطبان بالقوه ارتباط برقرار کنید، این گزینه را انتخاب نکنید. این کار باعث می‌شود عکس‌ها و فیلم‌های شما به صورت عمومی نمایش داده نشوند و پیدا کردن شما را دشوار می‌کند.

عکس و فیلم بگذارید.

این مهم‌ترین مرحله از همه است. با انتشار عکس و فیلم در اینستاگرام، صفحه‌ی شما گسترش می‌یابد و پیدا کردن شما برای دیگران آسان‌تر می‌شود.

  • باید از برنامه استفاده کنیدعکس و فیلم آپلود کنیدفقط دکمه وسطی خط پایین صفحه اصلی برنامه را لمس کنید. می‌توانید عکس یا فیلم بگیرید یا از گالری خود انتخاب کنید.
  • اینستاگرام طیف وسیعی ازفیلترهاکه می‌توان برای عکس‌ها و فیلم‌ها به کار برد و افکت‌های غیرمعمولی ایجاد کرد. می‌توانید بعد از گرفتن عکس یا فیلم، این‌ها را امتحان کنید.
  • ایده‌ی خوبی است که اضافه کنید.زیرنویسبرای اینکه دیگران راحت‌تر شما را در جستجوها پیدا کنند، از عکس خودتان استفاده کنید. اگر در عکس افراد دیگری هم هستند، می‌توانید آن‌ها را تگ کنید تا از طریق نام کاربری اینستاگرامشان شناخته شوند.
  • می‌توانید چندین عکس به یک پست اضافه کنید تا یک…آلبوم.
مشاهده این مطلب  Google Bard در مقابل ChatGPT: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

به یاد داشته باشید، هر عکس و ویدیویی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.

فکر کنید مغازه ای راه بیندازید.

فروش در اینستاگرام و فیسبوک آسان است. مشتریان می‌توانند محصولات شما را در کاتالوگ ببینند و مستقیما از طریق اپلیکیشن خرید کنند. راه‌اندازی فروشگاه رایگان است و فقط بابت استفاده از روش‌های پرداخت مختلف، هزینه پردازش پرداخت می‌کنید.

استوری‌های اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام به شما امکان می‌دهند لحظات مختلف روزتان را به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به «استوری» تبدیل کنید. می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها را به اشتراک بگذارید و با ابزارهای نوشتاری و نقاشی آن‌ها را ویرایش کنید – سپس همه آن‌ها به صورت اسلایدشو نمایش داده می‌شوند. برای جلوگیری از پست‌های بیش از حد، این استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند و در فید یا شبکه پروفایل شما ظاهر نمی‌شوند.

داستان‌های افرادی که دنبال می‌کنید در بالای صفحه اصلی نمایش داده می‌شود؛ وقتی به‌روزرسانی جدیدی وجود داشته باشد، دور عکس پروفایل آن‌ها حلقه‌ای رنگی ظاهر می‌شود. با ضربه زدن روی عکس پروفایل، می‌توانید داستان آن‌ها را ببینید. همچنین می‌توانید با ضربه زدن، پیام خصوصی برای آن فرد از طریق اینستاگرام دایرکت ارسال کنید؛ اما لایک یا کامنت عمومی وجود ندارد.

چگونگی استفاده از اینستاگرام در کسب‌وکار

بعد از ساخت حساب کاربری، سعی کنید حداقل یک بار در روز وارد اینستاگرام شوید. در ابتدا، هدف‌تان دنبال کردن و تعامل با افراد باشد و چند عکس یا ویدئوی جالب هم پست کنید.

با گذشت زمان، متوجه می‌شوید که چطور اینستاگرام را برای کسب‌وکارتان به کار ببرید.

مشاهده این مطلب  چگونگی فروش به نسل Z: استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در بازار جوانان

افرادی را در زمینه کاری خود دنبال کنید

در اینستاگرام نمی‌توانید انتظار داشته باشید که خیلی‌ها شما را دنبال کنند مگر اینکه شما هم دیگران را دنبال کنید. زمانی را صرف پیدا کردن افرادی کنید که فکر می‌کنید ممکن است با کسب‌وکار شما مشترکاتی داشته باشند.

مثلاً اگر کافه دارید، می‌توانید افرادی را دنبال کنید که در اینستاگرام عشق خود به قهوه را به تصویر می‌کشند.

همچنین می‌توانیدلایک و کامنت گذاشتن روی عکس‌هااز افرادی که در حوزه کاری شما هستند. این به شما کمک می‌کند دیده شوید و دنبال کننده‌های خودتان را بسازید.

شبکه‌های اجتماعی دیگر را اضافه کنید

اگر پیش از این در فیسبوک، توییتر یا شبکه اجتماعی دیگری حضور فعالی دارید، از آن استفاده کنید.حساب‌های مرتبطگزینه اتصال به حساب اینستاگرام شما

این به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام خود را در حساب‌های دیگر هم منتشر کنید و به امید جذب دنبال‌کنندگان بیشتر در اینستاگرام.

با فیلترها، ویرایش‌ها و زیرنویس‌ها آزمایش کنید.

با ترکیب فیلترها و ابزارهای ویرایش عکس و ویدئو در اینستاگرام، می‌توانید جلوه‌های بسیار زیادی ایجاد کنید. از آزمایش کردن نترسید. عکس‌های جذاب، غیرمعمول و بامزه ممکن است توجه بیشتری نسبت به عکس‌های ساده جلب کنند و تنوع بسیار زیاد فیلترها یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام است.

عنوان‌های خود را هم نادیده نگیرید. می‌توانید با طرح یک سؤال، افراد را به پاسخ دادن به شما تشویق کنید. مانند توییتر می‌توانید از … استفاده کنید. برچسب‌ها مثلمربیانبرای کمک به افرادی که به دنبال پست‌هایی با موضوعات خاص هستند. در استفاده از هشتگ‌ها محتاط باشید، اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام حداکثر سی هشتگ برای هر پست مجاز می‌داند.

مشاهده این مطلب  مزایای فروشگاه تیک تاک برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک

افزودن مکان به پست‌ها می‌تواند به جذب دنبال‌کنندگان محلی نیز کمک کند.

روش‌های مختلفی را امتحان کنید

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید از اینستاگرام به طور مؤثری استفاده کنید.

  • اینستاگرام یکرسانه‌ی خلاق و تصویریسعی کنید با عکس‌هایتان کاری غیرمعمول انجام دهید، در عین حال که برای شرکتتان مفید است. مثلاً می‌توانید عکس‌هایی از محصول جدید را از زوایای عجیب و غریب نشان دهید.
  • می‌توانیدارتباطات جدید پیدا کردنبا جستجوی پیام‌هایی که حاوی کلمات خاصی هستند. برای اینکه دیگران شما را پیدا کنند، از کلمات کلیدی در پست‌های خود نیز استفاده کنید.
  • راه خوبی برای جذب مخاطب، این است کهمسابقه‌ای برگزار کنیا برای موضوعی خاص، از دیگران بخواهید تا مشارکت کنند. مثلاً می‌توانید جایزه‌ای برای کسی که از محصول شما در عجیب‌ترین مکان عکس بگیرد، در نظر بگیرید.
  • اینستاگرام بستری عالی برای نمایش بیشتر استبخش بی‌خیالمثلاً عکس یا فیلمی از گردش کاری یا مراسم جمع‌آوری کمک‌های خیریه شرکت.
  • تلاش کنید برقرار کنیدموضوع آزادوسوسه‌انگیز است که از هر چیز و هر چیزی عکس بگذارید، اما اگر چند مضمون در پست‌هایتان وجود داشته باشد، اینستاگرام بهتر کار خواهد کرد. مثلاً می‌توانید روی عکس‌هایی تمرکز کنید که مربوط به فرهنگ شرکتتان و محصولاتتان در دنیای واقعی هستند.

مثل بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام در ابتدا ممکن است گیج‌کننده به‌نظر برسد. اما اگر کمی با آن کار کنید و در اینترنت راهنمایی جستجو کنید، به‌زودی راحت‌تر خواهید شد.

برای آشنایی بیشتر، می‌توانید ابتدا به عنوان کاربر شخصی ثبت نام کنید.

ابزارهای تجاری اینستاگرام را بررسی کنید

علاوه بر اپلیکیشن رسمی اینستاگرام، برنامه‌ها و ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به استفاده مؤثرتر شما از این شبکه اجتماعی کمک کنند.

  • یکی از راه‌های جلب توجه در اینستاگرام، افزودن متن، لوگو یا تصاویر گرافیکی دیگر به عکس‌هاست. برنامه‌هایی مثل تمام و سریع این کار را به سرعت انجام می‌دهم.
  • اینستاگرامِ خودِ فوق سریع نما این برنامه به شما امکان می‌دهد ویدیوهای تایم‌لپس خلاقانه بسازید.
  • ابزارهایی مانند آیکونوسکوئر می‌توانم آمار دقیقی از عملکرد پست‌های اینستاگرام شما ارائه دهم.
مشاهده این مطلب  مزایای حمایت مالی از خبرنامه ایمیلی

هزاران برنامه‌ی دیگر هم با اکانت اینستاگرام شما کار می‌کنند. برای شروع کاوش در امکانات موجود، جستجویی آنلاین انجام دهید. اینستاگرام همچنین وبلاگی تجاری برای الهام گرفتن و یافتن ایده‌ها دارد.

اینستاگرام همچنین ارائه می‌دهد پروفایل‌های تجاری شبیه صفحات تجاری فیسبوک، ابزارهای اضافی از جمله تحلیل‌های «Insights» و قابلیت «Promote» برای افزایش دیده شدن پست‌ها را ارائه می‌دهند. پروفایل‌های تجاری همچنین دکمه تماس و برچسب مکان قابل لینک شدن دارند. برای داشتن پروفایل تجاری، باید صفحه فیسبوک خود را به حساب اینستاگرام‌تان متصل کنید.

اگر فقط یک کار در اینستاگرام انجام می‌دهید…

مطمئن شوید که پروفایلتان برای کاربران به راحتی پیدا می‌شود و حداقل هفته‌ای یک یا دو بار پست می‌کنید. این کار به خوانندگان می‌گوید که دقیقا و مختصر چه چیزی می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

بازده بالاتر ایمیل با برنامه‌ریزی هوشمند

کلید بازگشت سرمایه بیشتر در بازاریابی ایمیلی، ثبات نیست، برنامه‌ریزی است. تبلیغ کسب‌وکار از طریق ایمیل،...

نکاتی برای تجارت الکترونیک پایدار

چگونه یک استراتژی تجارت الکترونیک پایدارتر بسازیم در دنیای مصرف‌گرایانه‌ای که ارزش‌ها در آن اهمیت فزاینده‌ای...

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان کسب‌وکارهای موفق تجارت الکترونیک بر برنامه‌ریزی...

مهم‌ترین تاریخ‌های تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۳ + الگوی تقویم رایگان

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال 2024 + الگوی تقویم رایگان در دنیای ایده آل، فروشگاه آنلاین شما ماه...

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳ + الگوی تقویم رایگان

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳ + الگوی تقویم رایگان در دنیای ایده آل، فروشگاه آنلاین شما هر...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570