09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ایجاد فروش مجدد آنلاین

آنچه در این مقاله می خوانید:

فروش‌های تکراری آنلاین، رگ حیات بسیاری از کسب‌وکارهاست و روش‌های حفظ مشتریان وفادار، به‌خوبی شناخته‌شده‌اند. وب‌سایت تجارت الکترونیک شما آسان، جذاب و کاربرپسند است؛ اما آیا این برای حداکثر کردن فروش شما کافی است؟ اِما آلن پاسخ می‌دهد.

به گفته کارشناسان، فرایند ترغیب بازدیدکنندگان به دوباره خرید کردن از وب‌سایت شما، پیش از اینکه حتی اولین خرید خود را انجام دهند، شروع می‌شود. تصمیم گیرندگان کلیدی برای مشتریان آنلاین آسانی خرید و کیفیت خدمات، مهم‌تر از تنوع و قیمت هستند.

همه چیز به سهولت استفاده بستگی دارد؛ از نحوه‌ی آشنایی فرد با سایت تا اینکه آیا مستقیما به مقصد مورد نظرش هدایت شده است یا نه. صفحه محصول آنها دنبالش بودند، تا خود صندوق پرداخت، دیوید اسمیت، مدیر عملیات اتحادیه تجارت خرده فروشی آنلاین می‌گوید. رسانه‌های تعاملی در گروه خرده‌فروشی موسسه تحقیقات بازار و مدیریت

رسانه‌های غنی و تلفن‌های همراه، فرصت‌های فراوانی را برای تعامل با خرده فروشان فراهم کرده‌اند. به همین دلیل، مصرف‌کنندگان اکنون انتظار تجربه با کیفیتی بالا و سازگاری در تمام پلتفرم‌ها و همچنین مسیری آسان و شهودی تا مرحله پرداخت را دارند.

تازه نگهش دار

برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، ممکن است در وب‌سایت تجارت الکترونیک خود از همان روش‌های فروش استفاده کنید که در فروشگاه‌های فیزیکی به کار می‌برید.

برای مثال، اگر در صنایع کالاهای مصرفی سریع‌الچرخش یا مد فعالیت می‌کنید، احتمالا باید به‌طور مرتب موجودی خود را جایگزین یا محصولات جدید معرفی کنید، درست مانند چیدمان ویترین مغازه. در خیابان اصلی خودنمایی کند اسمیت توضیح می‌دهد.

تصویری واضح با قابلیت بزرگنمایی یا چرخش سه‌بعدی، همراه با جزئیات محصول ارائه دهید. خلاصه مزایا مالکیت محصول یا استفاده از خدمات شما. همچنین می‌توانید محصولات مرتبط را پیشنهاد و امکان ثبت نظرات و توصیه‌های مصرف‌کنندگان را برای جلب اعتماد فراهم کنید.

مشاهده این مطلب  آیا تجارت الکترونیک از بحران کووید-۱۹ جان سالم به در خواهد برد؟

یا اگر محصولات شما تقریباً ثابت بمانند، ممکن است پیشنهادها و تخفیفات چیزهایی که مردم را جذب می‌کنند. در هر صورت، باید مطمئن شوید که بازاریابی آنلاین شما محصولات و صفحات مناسب را به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کند که به‌راحتی یافت شوند.

بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) باید یکی از ابزارهای تبلیغاتی شما باشد. سایر ابزارها می‌توانند شامل … باشند. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک هیچ چیزی درون پرانتز وجود ندارد. بازاریابی ایمیلی یا حفظ وبلاگ وب‌سایت شما که برای معرفی پیشنهادها و ارائه اطلاعات بازار استفاده می‌کنید. اگر خوانا و به‌روز باشد، بازدیدکنندگان را جذب خواهد کرد.

به وعده‌هایتان عمل کنید

به مشتریان آنلاین جدید و قدیمی خود اطمینان خاطر دهید که ارائه می‌دهید پرداخت امن در وبسایت خود بررسی کنید. ببینید آیا بانک شما می‌تواند کمکی کند، یا از ارائه دهندگان متخصص دروازه پرداخت مانند… استفاده کنید. پی‌پال همچنین باید با مشتریان شخصی با احترام رفتار کنید. محرمانگی داده‌ها و این سیاست را در سایت خود به‌وضوح بیان کنید.

به قول‌هایتان عمل کنید؛ اگر گفتید تحویل ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود، به آن پایبند باشید. سرویس ارسال مطمئن فروش مجدد را تضمین می‌کند. اشتباه کردن ممکن است به معنای بازنگشتن مشتریان باشد.

گاهی اوقات می‌توانید با ارائهٔ پیشنهادی مناسب برای مشتری که انتخاب اشتباهی کرده است، منفی را به مثبت تبدیل کنید، اما باید مطمئن شوید که می‌توانید به وعده خود عمل کنید، در غیر این صورت ممکن است به شما آسیب بیشتری برساند تا سود.

با مشتریان ارتباط برقرار کنید

قوی حضور در شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد با مشتریان رابطه برقرار کنید. بسیاری از آن‌ها فرصت پرسیدن سؤال را ارج می‌نهند؛ برخی دیگر تحت تأثیر بازخوردهایی که می‌خوانند و نحوه پاسخگویی شما قرار می‌گیرند. یک اظهار نظر مثبت یا مشکلی که فورا حل شد می‌تواند شما را به عنوان فروشنده‌ای قابل اعتماد معرفی کند.

مشاهده این مطلب  مشتریان سودآور را برای خرید بیشتر برگردانید.

دنبالش کن

خدمات مشتری خوب این می‌تواند شما را نسبت به دیگر خرده‌فروشان آنلاین متمایز کند. این شامل سیاست شفاف بازگرداندن کالا، اطلاعات تماس واضح و ارسال سریع و قابل اعتماد است.

برخی شرکت‌ها نیز از فناوری تلفن همراه استفاده می‌کنند. اسمیت اشاره می‌کند که «یک پیامک ساده می‌تواند به خریدار اطلاع دهد که کالای او ارسال شده است. این کار گفتگویی ایجاد می‌کند و می‌تواند به کشف زودهنگام هرگونه مشکل کمک کند.»

شیوه‌ی پیگیری فروش، میزان اهمیت شما به کسب و کار مشتری را نشان می‌دهد. برای مثال، ارسال ایمیل حاوی اطلاعات محصولاتی که مکمل خرید اولیه هستند، می‌تواند مشتریان را به خرید مجدد ترغیب کند، و … خبرنامه الکترونیکی یا برنامه وفاداری اگر دارید مشتریان باارزش ارائه فرصت‌های انحصاری برای خرید محصولات جدید یا تخفیف‌دار به آنها، ارزش دارد.

همچنین می‌تواند روشی برای ترغیب مشتریان به ثبت‌نام در پیشنهادات خاص یا عضویت در یک باشگاه ویژه باشد. این امر باعث می‌شود که افراد احساس ارزشمندی کنند و در نتیجه، بیشتر به سراغ شما بیایند تا رقیبانتان.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070