فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

ایجاد فروش مجدد آنلاین

آنچه در این مقاله می خوانید:

فروش‌های تکراری آنلاین، رگ حیات بسیاری از کسب‌وکارهاست و روش‌های حفظ مشتریان وفادار، به‌خوبی شناخته‌شده‌اند. وب‌سایت تجارت الکترونیک شما آسان، جذاب و کاربرپسند است؛ اما آیا این برای حداکثر کردن فروش شما کافی است؟ اِما آلن پاسخ می‌دهد.

به گفته کارشناسان، فرایند ترغیب بازدیدکنندگان به دوباره خرید کردن از وب‌سایت شما، پیش از اینکه حتی اولین خرید خود را انجام دهند، شروع می‌شود. تصمیم گیرندگان کلیدی برای مشتریان آنلاین آسانی خرید و کیفیت خدمات، مهم‌تر از تنوع و قیمت هستند.

همه چیز به سهولت استفاده بستگی دارد؛ از نحوه‌ی آشنایی فرد با سایت تا اینکه آیا مستقیما به مقصد مورد نظرش هدایت شده است یا نه. صفحه محصول آنها دنبالش بودند، تا خود صندوق پرداخت، دیوید اسمیت، مدیر عملیات اتحادیه تجارت خرده فروشی آنلاین می‌گوید. رسانه‌های تعاملی در گروه خرده‌فروشی موسسه تحقیقات بازار و مدیریت

رسانه‌های غنی و تلفن‌های همراه، فرصت‌های فراوانی را برای تعامل با خرده فروشان فراهم کرده‌اند. به همین دلیل، مصرف‌کنندگان اکنون انتظار تجربه با کیفیتی بالا و سازگاری در تمام پلتفرم‌ها و همچنین مسیری آسان و شهودی تا مرحله پرداخت را دارند.

تازه نگهش دار

برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، ممکن است در وب‌سایت تجارت الکترونیک خود از همان روش‌های فروش استفاده کنید که در فروشگاه‌های فیزیکی به کار می‌برید.

برای مثال، اگر در صنایع کالاهای مصرفی سریع‌الچرخش یا مد فعالیت می‌کنید، احتمالا باید به‌طور مرتب موجودی خود را جایگزین یا محصولات جدید معرفی کنید، درست مانند چیدمان ویترین مغازه. در خیابان اصلی خودنمایی کند اسمیت توضیح می‌دهد.

تصویری واضح با قابلیت بزرگنمایی یا چرخش سه‌بعدی، همراه با جزئیات محصول ارائه دهید. خلاصه مزایا مالکیت محصول یا استفاده از خدمات شما. همچنین می‌توانید محصولات مرتبط را پیشنهاد و امکان ثبت نظرات و توصیه‌های مصرف‌کنندگان را برای جلب اعتماد فراهم کنید.

مشاهده این مطلب  بازاریابی دیجیتال مؤثر برای استارت‌آپ‌ها

یا اگر محصولات شما تقریباً ثابت بمانند، ممکن است پیشنهادها و تخفیفات چیزهایی که مردم را جذب می‌کنند. در هر صورت، باید مطمئن شوید که بازاریابی آنلاین شما محصولات و صفحات مناسب را به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کند که به‌راحتی یافت شوند.

بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) باید یکی از ابزارهای تبلیغاتی شما باشد. سایر ابزارها می‌توانند شامل … باشند. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک هیچ چیزی درون پرانتز وجود ندارد. بازاریابی ایمیلی یا حفظ وبلاگ وب‌سایت شما که برای معرفی پیشنهادها و ارائه اطلاعات بازار استفاده می‌کنید. اگر خوانا و به‌روز باشد، بازدیدکنندگان را جذب خواهد کرد.

به وعده‌هایتان عمل کنید

به مشتریان آنلاین جدید و قدیمی خود اطمینان خاطر دهید که ارائه می‌دهید پرداخت امن در وبسایت خود بررسی کنید. ببینید آیا بانک شما می‌تواند کمکی کند، یا از ارائه دهندگان متخصص دروازه پرداخت مانند… استفاده کنید. پی‌پال همچنین باید با مشتریان شخصی با احترام رفتار کنید. محرمانگی داده‌ها و این سیاست را در سایت خود به‌وضوح بیان کنید.

به قول‌هایتان عمل کنید؛ اگر گفتید تحویل ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود، به آن پایبند باشید. سرویس ارسال مطمئن فروش مجدد را تضمین می‌کند. اشتباه کردن ممکن است به معنای بازنگشتن مشتریان باشد.

گاهی اوقات می‌توانید با ارائهٔ پیشنهادی مناسب برای مشتری که انتخاب اشتباهی کرده است، منفی را به مثبت تبدیل کنید، اما باید مطمئن شوید که می‌توانید به وعده خود عمل کنید، در غیر این صورت ممکن است به شما آسیب بیشتری برساند تا سود.

با مشتریان ارتباط برقرار کنید

قوی حضور در شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد با مشتریان رابطه برقرار کنید. بسیاری از آن‌ها فرصت پرسیدن سؤال را ارج می‌نهند؛ برخی دیگر تحت تأثیر بازخوردهایی که می‌خوانند و نحوه پاسخگویی شما قرار می‌گیرند. یک اظهار نظر مثبت یا مشکلی که فورا حل شد می‌تواند شما را به عنوان فروشنده‌ای قابل اعتماد معرفی کند.

مشاهده این مطلب  یوتیوب چیست؟

دنبالش کن

خدمات مشتری خوب این می‌تواند شما را نسبت به دیگر خرده‌فروشان آنلاین متمایز کند. این شامل سیاست شفاف بازگرداندن کالا، اطلاعات تماس واضح و ارسال سریع و قابل اعتماد است.

برخی شرکت‌ها نیز از فناوری تلفن همراه استفاده می‌کنند. اسمیت اشاره می‌کند که «یک پیامک ساده می‌تواند به خریدار اطلاع دهد که کالای او ارسال شده است. این کار گفتگویی ایجاد می‌کند و می‌تواند به کشف زودهنگام هرگونه مشکل کمک کند.»

شیوه‌ی پیگیری فروش، میزان اهمیت شما به کسب و کار مشتری را نشان می‌دهد. برای مثال، ارسال ایمیل حاوی اطلاعات محصولاتی که مکمل خرید اولیه هستند، می‌تواند مشتریان را به خرید مجدد ترغیب کند، و … خبرنامه الکترونیکی یا برنامه وفاداری اگر دارید مشتریان باارزش ارائه فرصت‌های انحصاری برای خرید محصولات جدید یا تخفیف‌دار به آنها، ارزش دارد.

همچنین می‌تواند روشی برای ترغیب مشتریان به ثبت‌نام در پیشنهادات خاص یا عضویت در یک باشگاه ویژه باشد. این امر باعث می‌شود که افراد احساس ارزشمندی کنند و در نتیجه، بیشتر به سراغ شما بیایند تا رقیبانتان.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070