تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

یافتن مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا در توییتر، فیسبوک و لینکداین به مخاطبان هدف خود می‌رسید؟ همانطور که جما ونت توضیح می‌دهد، ممکن است در مورد مخاطبان هدف خود در شبکه‌های اجتماعی، نکته‌ای را از دست داده باشید.

بهتر است وقت بگذارید و خوب فکر کنید که چه کسانی را باید در شبکه‌های اجتماعی با خود مرتبط و درگیر کنید. فراتر از آنچه آشکار است فکر کنید. چه کسانی به محصول یا خدمات شما علاقه‌مندند؟ آیا ویژگی منحصربه‌فردی وجود دارد که بتواند مخاطبان خاصی را جذب کند؟

سپس به سطح بعدی فکر کنید، اینکه آن افراد ممکن است با چه کسانی در ارتباط باشند. دهان به دهان شبکه‌سازی قدرت زیادی دارد و در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار رایج است؛ بنابراین، ارتباط با افرادی که با مخاطبان هدف شما در ارتباط هستند، می‌تواند ارزشمند باشد.

سپس به این فکر کنید که این افراد چه کسانی هستند، در چه صنایعی کار می‌کنند، چه چیزهایی دوست دارند، چه می‌خوانند، چه انگیزه‌ای دارند، محدوده‌ی سنی آن‌ها چقدر است، ویژگی‌های شخصیتی‌شان چیست، کجا وقت می‌گذرانند، چه مهارت فنی دارند و چقدر احتمال دارد از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. واقعاً تحقیق کنید و… مخاطبان خود را بخش‌بندی کنید با ایجاد پروفایل برای آنها، ممکن است افرادی را پیدا کنید که کمتر شناخته شده‌اند اما برای شما بسیار مناسب هستند. این افراد را ثبت کنید (یک صفحه گسترده ساده کافی است) و به طور مرتب آن را بررسی و به‌روزرسانی کنید و افراد جدید را در صورت نیاز اضافه نمایید.

همچنین افراد تاثیرگذار اصلی خود را شناسایی کنید. این افراد می‌توانند افرادی باشند که در جوامع شما برجسته هستند، افرادی که دیگران به حرف‌هایشان گوش می‌دهند، افرادی که اقدام ایجاد می‌کنند (لزوماً آن‌هایی که هزاران دنبال کننده در توییتر ندارند). این افراد می‌توانند هم‌قطاران، روزنامه‌نگاران، اندیشمندان یا دیگر ذینفعان باشند. افرادی با نظرات و ایده‌های متحول کننده. افرادی که هنجارها را به چالش می‌کشند. یا به سادگی افرادی که حرف حساب می‌زنند.

مشاهده این مطلب  تجربه کاربری در برابر تجربه مشتری: چه تفاوتی دارند؟

نوع مخاطبانی که ممکن است به دنبالشان باشید، شامل:

  • مشتریان فعلی
  • مشتریان یا مراجعان احتمالی
  • همکاران مشتریان فعلی یا بالقوه
  • خبرنگاران و ویراستاران
  • بلاگرها
  • تامین‌کنندگان
  • مشاغل وابسته
  • رهبران فکری

اگر این افراد را نمی‌شناسید، از ابزارهای نظارت رایگان مختلف برای ردیابی افرادی که درباره کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان صحبت می‌کنند، نهایت استفاده را ببرید؛ مانند گوگل آنالیتیکس هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. نظرسنجی اجتماعی و خواننده‌ی تابلو این باید نشان دهد که چه کسانی در این زمینه‌ها حق اظهار نظر دارند.

بعد از مشخص کردن افرادی که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، باید آن‌ها را پیدا کنید. این فرآیند مداوم است و کمی زمان می‌برد. این به شما ایده‌ای خوب از اینکه باید در کدام پلتفرم‌های اجتماعی حضور داشته باشید می‌دهد، پس ذهن خود را نسبت به سایت‌های تخصصی و همچنین سایت‌های بزرگ باز نگه دارید.

چطور افراد را پیدا کنیم توییتر

  • جستجوی تویتر (Search.twitter.com) بسیار محبوب است. این ابزار دامنه گسترده‌ای از معیارهای جستجو را شامل می‌شود، از جمله موقعیت مکانی (که برای کسب‌وکارهای محلی مفید است). همچنین از این ابزار برای یافتن افراد تأثیرگذار کلیدی در صنعت خود و مرور فهرست دنبال‌کنندگان/دنبال‌شوندگان آنها استفاده کنید. می‌توانید افراد بسیار خوبی را برای ارتباط برقرار کردن در آنجا پیدا کنید.
  • با توییتر به شما امکان می‌دهد افرادی را که درباره موضوعات مرتبط صحبت می‌کنند، پیدا کنید.
  • همچنین به هشتگ‌های رویدادها توجه کن، ممکن است افراد فوق‌العاده‌ای را آنجا پیدا کنی.

چگونه افراد را پیدا کنیم لینکدین

  • در کادر جستجوی لینکدین، به دنبال نام افرادی که قبلاً شناسایی کرده‌اید، بگردید.
  • همچنین می‌توانید از این کادر جستجو برای یافتن کلمات کلیدی موجود در پروفایل‌ها استفاده کنید. برای گنجاندن چند کلمه کلیدی، از «یا» یا «و» بیشترین استفاده را ببرید (یا به شما امکان می‌دهد هر یک از این اصطلاحات را در پروفایل جستجو کنید، و به شما امکان می‌دهد چندین کلمه را جستجو کنید).
  • همچنین می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل افراد، آن‌ها را جستجو کنید.
  • به گروه‌هایی بپیوندید که با علایق یا صنعت شما همخوانی دارند. پس از پذیرفته شدن به‌عنوان عضو، فهرست اعضا را مرور کنید و افرادی را که علایق مشترک با شما دارند و می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، پیدا کنید.
مشاهده این مطلب  ایمیل مارکتینگ چیست؟ آموزش، ابزارها و اجرا کمپین

برخلاف توییتر، نمی‌توانید به سادگی در لینکدین با هر کسی ارتباط برقرار کنید. آن‌ها باید درخواست شما را تایید کنند (که من از این روش خوشم می‌آید)، پس اگر از طریق فردی مشترک با کسی آشنا هستید، درخواست معرفی بدهید.

چطور افراد را پیدا کنیم فیسبوک

  • با وارد کردن آدرس ایمیل خود در ابزار «یافتن افراد»، می‌توانید تمام افرادی را که در دفترچه آدرس شما هستند و از فیسبوک استفاده می‌کنند، پیدا کنید.
  • در حوزه موضوعی خودتان، به دنبال صفحات طرفداران بگردید و در میان دیگر طرفداران جستجو کنید.
  • بعد از ارتباط با چند نفر از افراد تاثیرگذار کلیدی، دوستان آنها را بررسی کنید و از این طریق با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  • هنگام جستجو، نتایج را فیلتر کنید تا به افرادی که می‌خواهید برسید.
  • از قابلیت «جستجوی همکاران» برای یافتن افرادی که با شرکت‌ها در ارتباط هستند، استفاده کنید.
  • روی پیشنهادهایی که در جریان اخبار ظاهر می‌شوند، نظارت داشته باشید.

همانطور که گفتم، این کار ممکن است کمی زمان ببرد، اما ارزشش را دارد. همچنین این یک کار یک‌باره نیست؛ هر ماه یا حدودا هر ماه یک بار یادآوری بگذارید تا ارتباطات خود را در هر پروفایل بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ فرد مهمی را برای کسب‌وکارتان از دست نداده‌اید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

بازده بالاتر ایمیل با برنامه‌ریزی هوشمند

کلید بازگشت سرمایه بیشتر در بازاریابی ایمیلی، ثبات نیست، برنامه‌ریزی است. تبلیغ کسب‌وکار از طریق ایمیل،...

نکاتی برای تجارت الکترونیک پایدار

چگونه یک استراتژی تجارت الکترونیک پایدارتر بسازیم در دنیای مصرف‌گرایانه‌ای که ارزش‌ها در آن اهمیت فزاینده‌ای...

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان کسب‌وکارهای موفق تجارت الکترونیک بر برنامه‌ریزی...

مهم‌ترین تاریخ‌های تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۳ + الگوی تقویم رایگان

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال 2024 + الگوی تقویم رایگان در دنیای ایده آل، فروشگاه آنلاین شما ماه...

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳ + الگوی تقویم رایگان

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳ + الگوی تقویم رایگان در دنیای ایده آل، فروشگاه آنلاین شما هر...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570