بیشتر کسبوکارها بهطور مرتب پیامهایی از طریق پست، ایمیلهای خبری، ایمیلهای شخصی برای مخاطبان کلیدی و نامههای تبلیغاتی ارسال میکنند. ارسال پیام درست، به دریافت پاسخ مثبت کمک میکند.
یک ایمیل خوب، توجه خوانندگان را جلب میکند، علاقه آنها را برمیانگیزد و آنها را به اقدام ترغیب میکند.
برنامهریزی راهبردی
برنامهریزی برای ارسال نامههای تبلیغاتی
ایجاد ایمیلهای جذاب
نوشتن نامهی تبلیغاتی
به راه انداختن بستههای پستی
دریافت کمک حرفهای برای ارسال نامههایتان
خدمات سئو وردپرس میتوانند به بهبود نگارش ایمیلهای تبلیغاتی شما کمک کنند. با بهینهسازی محتوای سایت و کلمات کلیدی مناسب، میتوانید از اطلاعات موجود در سایت برای ایجاد ایمیلهایی استفاده کنید که نه تنها جذاب و مفید باشند، بلکه بهطور بهینه برای موتورهای جستجو طراحی شدهاند. این کار میتواند به شما کمک کند تا نرخ باز شدن ایمیلها و کلیکها را افزایش دهید و به بهبود عملکرد کمپینهای تبلیغاتی آنلاین شما منجر شود.
برنامهریزی استراتژی
اهداف خود را تعیین کنید
شاید بخواهید:
- محصولی بفروشید یا چیزی تولید کنید سرنخهای فروش ;
- محصول یا خدمتی جدید ارائه دهید یا وارد بازارهای جدید شوید
- خوانندگان را به صفحات فرود مشخصی در وبسایتتان هدایت کنید.
- با ارائه اطلاعات بهروز، خدمات خود را به مشتریان فعلی ارتقا دهید.
نیازهای مخاطبان خود را درک کنید
- آنها چه اطلاعاتی درباره محصول یا خدمت شما دارند؟
- چرا به چیزی که ارائه میدهید نیاز دارند؟
- آنها در مورد محصول یا خدمت شما چه میخواهند بشنوند؟
- احتمالاً چه هستند اعتراضات ?
قالب مناسب را انتخاب کنید
- بیشتر نامههای پستی بر اساس یک نامه هستند؛ برخی شامل درج یا هدایای تبلیغاتی نیز هستند.
- متن ایمیلهای خبری باید مختصر و مبتنی بر واقعیت باشد. میتوانید از گرافیک، لوگو و تصاویر برای جذابتر کردن پیامهایتان استفاده کنید.
- لینکهای جاسازیشده را در ایمیلها قرار دهید تا خوانندگان به بخش خاصی هدایت شوند. صفحه فرود در وبسایت شما، مثلاً در صفحه محصول.
۲. برنامهریزی برای ارسال نامههای تبلیغاتی
اولین قدم نوشتن یک خلاصه است.
- خلاصه باید مفصل و دقیق باشد – چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا؟
- نیازهای مخاطبان و بخشهای مختلف بازار را در نظر بگیرید. باید بنویسید… نسخههای جداگانه برای گروههای مختلف در فهرست ایمیل شما
طراحی سایت وردپرس میتواند به شما کمک کند تا ایمیلهای تبلیغاتی مؤثرتر بنویسید. با داشتن یک سایت حرفهای و کاربرپسند، میتوانید اطلاعات دقیقتری از محصولات و خدمات خود برای استفاده در ایمیلهای تبلیغاتی فراهم کنید. همچنین، با ایجاد صفحات فرود اختصاصی و فرمهای تماس، میتوانید بازخوردهای مثبتی از ایمیلهای تبلیغاتی خود دریافت کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.
یک مزیت اصلی را شناسایی و با آن شروع کنید.
- ابتدا از کسی که به نظر شما بیشترین شانس بردن را دارد، حمایت کنید.
- پیدا کردن راهی ساده و تأثیرگذار برای بیان اینکه محصول یا خدمت شما چه فایدهای برای مردم دارد، معمولا بهترین روش است.
- اگر محصول شما واقعا منحصر به فرد یا اختصاصی است، این را بیان کنید.
نظر خواننده را جلب کنید
- ارائه مزیت ملموسی با قیمتی مناسب
- شناسایی مشکل حل شده توسط محصول، برجسته کردن ویژگیهای محصول، تأکید بر قیمتهای پایین و راهاندازی پیشنهادهای ویژه یا مسابقات و استفاده از تیترهای جذاب
- اگر مرتبط و امکانپذیر باشد، نمونهی رایگان ارسال کنید.
- میتوانید در نامههای تبلیغاتی خود کوپن تخفیف قرار دهید یا در ایمیلها به معاملات ویژه اشاره کنید.
ایدههایت را امتحان کن
- از چند مشتری بخواهید پیشنویس شما را بخوانند و بازخورد بدهند.
- نسخههای مختلف ایمیل خود را با پیامهای متفاوت، روی نمونههای کوچک آزمایش کنید. قبل از ارسال برای کل لیست، بهترین گزینه را بیابید.
- خبرنامههای ایمیلی به راحتی قابل آزمایش هستند. میتوانید بهسرعت ببینید چند ایمیل باز شده، چند خواننده روی لینکها کلیک کردهاند و غیره.
ایجاد ایمیلهای جذاب
پیشنهادتان را باورپذیر کنید.
- مستقیم، مشتاق و صادقانه .
- تمام دلایل خوب برای خرید را توضیح دهید.
- پیشبینی و پاسخ به مخالفتها
- دقت کنید که ارقام و اطلاعات شما صحیح باشند.
زبانی استفاده کنید که خوانندگان با آن راحت باشند.
- با توجه به مخاطب، لحن نوشتار خود را تنظیم کنید: برای نامههای تبلیغاتی مصرفکنندگان، لحنی طبیعی و راحت، و برای نامههای تبلیغاتی تجاری، لحنی هدفمندتر.
- از اصطلاحات تخصصی و فنی خودداری کنید مگر اینکه مخاطب شما متخصص باشد.
راه حل های جایگزین معقول ارائه دهید
- «سه تا بخر، یکی رایگان بگیر» پیشنهاد جذابی است. خریداران متوجه میشوند که شما قیمت را به ازای حجم فروش کاهش دادهاید.
- ارائه آزمایشی رایگان از محصول یا خدمت شما میتواند بسیار مؤثر باشد.
از تأییدها و توصیهها برای پشتیبانی از ادعاهای خود استفاده کنید.
- نظرات مشتریان و نقدهای مثبت نرخ موفقیت شما را افزایش میدهند.
- نقل قول از پوشش رسانهای، اعتبار میبخشد.
- به مطالعات معتبر که از ادعاهای شما پشتیبانی میکنند، استناد کنید.
شرایط ضمانت خود را توضیح دهید.
- این مخصوصاً اگر هدف شما جذب مشتریان جدید باشد، اهمیت زیادی دارد.
12 روش برای افزایش پاسخ به ایمیلهای تبلیغاتی شما
- عنوانی جذاب بنویسید که مهمترین مزیت شما را برجسته کند.
- خلاصه و مختصر صحبت کن.
- پیشنهاد خود را توضیح دهید. مهمترین مزایا را در پاراگراف اول ذکر کنید.
- نحوه حل مشکل مشتری توسط محصول خود را نشان دهید.
- شفاف، ساده و قانعکننده باشید.
- از کلمات، جملات و پاراگرافهای کوتاه استفاده کن.
- روی خواننده و نیازهای او تمرکز کنید. هنگام نوشتن، مستقیماً با خواننده، با استفاده از ضمیر «شما» صحبت کنید.
- از کلمات و عبارات امتحانشده و اثباتشده استفاده کنید – برنده جایزه، ارزان، بزرگ، روشن، آسان، اول، رایگان، بهبودیافته، دوستداشتنی، پول، جدید، اکنون، پیشنهاد، امن، صرفهجویی، میخواهید و از همه مهمتر، شما.
- خود را مهم جلوه نده.
- با طرح یک پرسش در عنوان، میتوانید خوانندگان را به ادامهی مطلب ترغیب کنید.
- از کسی که با محصول یا خدمت شما آشنایی ندارد بخواهید آنچه نوشتهاید را بررسی کند.
- همه چیز را با صدای بلند بخوانید. اگر عجیب یا مصنوعی به نظر رسید، آن را اصلاح کنید.
نوشتن نامهی تبلیغاتی
چند کلمه اول نامهی تبلیغاتی بسیار مهم هستند.
- کمتر از دو ثانیه فرصت دارید تا خواننده را متقاعد کنید که نامهتان ارزش خواندن دارد.
- عنوانی مرتبط، جذاب و هدفمند انتخاب کنید.
- در پاراگراف اول، بهطور واضح شرح دهید مزایا .
- بخش اصلی نامه باید توضیح و بسط پیشنهاد شما باشد.
نامه را به اندازه نیاز طولانی بنویسید.
- متن طولانیتر بهتر از متن کوتاهتر عمل میکند، مشروط بر اینکه مرتبط باشد.
- تحقیقات و میزان پاسخها نشان میدهند که حتی شلوغترین افراد نیز نامههای تبلیغاتی را میخوانند، اگر منفعتی قابل توجه در آن ببینند.
از فرمتهای موفق استفاده کنید.
- ابزارهای قالببندی مانند ایتالیک، بولد، زیرخط، تورفتگی و زیرعنوانها میتوانند متنهای طولانی را شکسته و خوانایی آنها را افزایش دهند. اما مراقب باشید که متن شما شلوغ و نامرتب نشود.
- نامه باید شبیه نامه است به جای جزوه چاپی
- نامهها باید امضا شوند، ترجیحاً با دست؛ این کار میتواند نرخ پاسخگویی را افزایش دهد.
نامهتان را با فراخوانی برای اقدام به پایان برسانید.
- نامه باید با فراخوانی به عمل، یعنی « همین حالا این کار را بکنید » به پایان برسد.
- به خواننده واضح بگویید چه کاری میخواهید انجام دهد و چگونه.
پینوشت خیلی مهمه
- مهمترین نکتهی خود را دوباره بیان کنید و فراخوانی برای اقدام ارائه دهید. پ.ن. شما اغلب پربازدیدترین جملهی شما خواهد بود.
وقتی کارتان تمام شد، همه چیز را ویرایش کنید.
- اشتباهات املایی و گرامری ناشیانه، حواس مخاطب را از پیام شما پرت میکند.
ساخت بستههای پستی کارآمد
نوشته و طراحی را با هم هماهنگ کنید.
- یک بسته پستی چند قسمتی باید به صورت یک مجموعه واحد با یک تم واحد طراحی شود. برندسازی با لحن و کلمات ثابت در سراسر متن.
نامهی خود را شخصیسازی کنید
- بهجز نامه و پاکت، میتوانید نامها را روی کارتهای پاسخ و فرمهای سفارش از قبل چاپ کنید.
تشویق به پاسخگویی و تصمیمگیری فوری برای خرید
- ارائه هدیه رایگان یا مزایای اضافه تا تاریخ معینی، روشی اثباتشده برای افزایش پاسخهاست.
- مطمئن شوید ایمیل شما گمراه کننده نیست. میتوانید از … مشورت بگیرید. کمیتههای آگهی و تبلیغات .
جواب دادن رو راحت کن
- ایمیل، آدرس وبسایت، آدرسهای شبکههای اجتماعی، آدرس پستی و شماره تلفن خود را درج کنید. در صورت امکان، شماره تلفن رایگان یا کمهزینه ارائه دهید.
- اگر میخواهید مشتریان را به بازدید تشویق کنید، اطلاعات واضحی از مکان خود، از جمله یک نقشه ساده، ارائه دهید.
هرچه بیشتر روشهای پرداخت تا حد امکان
- به مشتریان سفارشهای قبل از تاریخ مشخص، اعتبار بدون بهره بدهید.
- شرایط اعتباری معمول را به مشتریان فعلی ارائه دهید.
از پاکت نامه نهایت استفاده را ببرید.
- چاپ پیام کوتاه و جذاب میتواند کنجکاوی نسبت به محتوای داخل را برانگیزد.
- اگر شرکت کوچکی هستید و تعداد نامههایتان کم است، میتوانید پاکتها را دستی بنویسید.
- آدرس برگشت خود را روی هر پاکت بنویسید. این به شما امکان میدهد بهروزرسانی کنید. لیست پستی شما اگر نامهها به فرستنده برگشت داده شوند.
۶. گرفتن کمک حرفهای برای ارسال نامههایتان
آیا باید ایمیل تبلیغاتی را خودتان بنویسید؟
- اگر دانش خوبی از محصول و مخاطبان خود داشته باشید و مهارت نوشتاری خوبی هم داشته باشید، احتمالا خودتان میتوانید آن را بنویسید.
- نامهها و ایمیلهای دریافتی خود را مرور کنید و از اشتباهات دیگران درس بگیرید. کدام را باز میکنید؟ به کدام پاسخ میدهید و چرا؟
- برای سنجش اثربخشی روش خودتان، ایمیل آزمایشی را برای تعداد کمی از مخاطبان ارسال کنید. اگر بازخورد ضعیف بود، از یک متخصص کمک بگیرید.
- (الف) فریلنسر خوب باید بتواند یک ایمیل تبلیغاتی جذاب برای چند صد پوند بنویسد.
تابلو راهنما
- پیدا کن بازاریابی مستقیم راهنمایی و تامینکنندگان از انجمن داده و بازاریابی
- بگیر راهنمای مقررات تبلیغاتی یا مشاوره تخصصی در زمینه نگارش از کمیتههای تبلیغات
- دربارهٔ خودتان اطلاعات کسب کنید حفاظت از دادهها تعهدات دفتر کمیسر اطلاعات
- دربارهٔ… اطلاعات کسب کن پاسخ تجاری و پست رایگان خدمات پست سلطنتی
- بررسی کن هزینه تماس برای شماره تلفنهای مختلف از طریق آفکام.