استراتژیهای بازاریابی دیجیتال برای شرکتهای بیمه برای ایجاد تفاوت
ماجرای بیمه شدن یک مشتری با جستجوی «بیمه نزدیک من» در گوگل شروع میشود. استراتژی بازاریابی بیمهای که شرکت را در ۵ نتیجه برتر گوگل قرار دهد، مشتری را به دست میآورد.
اصلاً چرا مصرفکننده باید فراتر از نتایج برتر جستجو برود؟
در واقع، جستجوهای موبایلی با عبارت «بیمه نزدیک من» افزایش یافتهاند. بیش از صد درصد در دو سال گذشته. به همین دلیل، بهینهسازی وبسایت شما یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی بیمهای است تا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند.
با این حال، روشهای بسیار دیگری نیز وجود دارد؛ از جمله بازاریابی ایمیلی، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، ارتقای تجربه مشتری با طراحیهای تعاملی و غیره. علاوه بر این، صنعت بیمه نیز نیازمند آموزش مصرفکنندگان خود است و همین امر، ضرورت بازاریابی محتوا را ایجاد میکند.
با توجه به تحولات سریع دنیای دیجیتال، شرکتهای بیمه میتوانند از طراحی سایت وردپرس و خدمات سئو وردپرس برای توسعه استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود بهرهمند شوند و به جذب مخاطبان هدف خود بپردازند.
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال برای شرکتهای بیمه در سال 2024 باید شامل طراحی سایت وردپرس و خدمات سئو وردپرس باشد تا برندها بتوانند به طور مؤثر در دنیای آنلاین دیده شوند و از جلب اعتماد مشتریان جدید بهرهمند شوند.
در این وبلاگ، پنج استراتژی بازاریابی دیجیتال را بررسی میکنیم که به شما کمک میکند تفاوت ایجاد کنید.
قبل از آن، اهمیت بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه را بهطور خلاصه بررسی کنیم؟ چون ممکن است، هرچند احتمال کمی دارد، هنوز با دیجیتالی شدن موافق نباشید!
نقش بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه
ما پیشتر یک دلیل محکم برای دیجیتالی شدن ارائه دادیم، با آماری از افرادی که برای یافتن بهترین شرکتهای بیمه نزدیک خود به گوگل مراجعه میکنند. اما اگر هنوز در مورد استفاده از بازاریابی دیجیتال تردید دارید، چهار دلیل دیگر، بهعبارتدیگر چهار پرسش، را فهرست کردهایم.
چطور مشتری جذب میکنید؟
از آنجا که ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از آنجایی که کسب و کارها در سراسر جهان به اینترنت متصل هستند، برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. در اینجا کانالهایی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی و تبلیغات مفید واقع میشوند.
اگر نه از طریق بازاریابی دیجیتال، چگونه برند خود را بیشتر دیده میکنید؟
برندسازی فقط به رسیدن به مشتریان فعلی مربوط نمیشود؛ بلکه دسترسی آسان مشتریان بالقوه نیز به همان اندازه اهمیت دارد. سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی، دید برند را افزایش میدهند و ارتباط با مشتریان را آسانتر میکنند.
چطور مشتریان خود را درگیر نگه میدارید؟
ارتباط با مشتریان تنها از طریق شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ امکانپذیر است. بهروزرسانیها، ویژگیهای جدید برنامه یا محتوای آموزشی به ایجاد اعتماد و روابط بلندمدت با مشتری کمک میکند.
چگونه از تبلیغات هدفمند استفاده میکنید؟
تبلیغات هدفمند یکی از بزرگترین مزایای اینترنت و دادههای مشتری است. رمزگشایی رفتار مصرفکننده میتوانید تبلیغات هدفمند اجرا کنید و کاربرانی را که واقعا به سیاستهای شما علاقهمند هستند جذب کنید.
مگر اینکه پاسخهای جایگزینی برای این پرسشها داشته باشید، کسبوکارتان را از اینترنت دور نگه ندارید؛ در غیر این صورت، وقت آن رسیده که وارد فضای وب شوید!
حالا که میدانیم استفاده از بازاریابی دیجیتال برای شرکتهای بیمه چقدر حیاتی است، بیایید به بررسی پنج استراتژی بپردازیم.
چهار استراتژی بازاریابی دیجیتال برای شرکتهای بیمههیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
بازاریابی دیجیتال از طراحی وبسایت و محتوای شبکههای اجتماعی گرفته تا بهروزرسانی یا عدم بهروزرسانی محتوای وبسایت، جنبههای متعددی دارد و رویکردی یکسان برای همه وجود ندارد. بنابراین، هر یک از این جنبهها را بهطور جداگانه بررسی خواهیم کرد.
وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه کنید
یک استراتژی سئو مؤثر، وبسایت شما را به چشم کاربران میآورد.
اکنون، میتوانید این کار را با انجام این موارد انجام دهید:
- تولید محتوای مرتبط برای وبسایت و شبکههای اجتماعی
- طراحی وبسایتی با پیمایش آسان
- استفاده از کلمات کلیدی در محتوا
بیایید مثالی ببینیم.
وقتی در گوگل جستجو کردیمرتبهبندی برترین وبسایتهای بیمهای در نوامبر ۲۰۲۳لیستی از صدها شرکت داریم که سه شرکت برتر آن در عکس زیر نشان داده شدهاند.
از این سه، وبسایت اول، کایزر پرمننته، یک ارائه دهنده خدمات درمانی مستقر در ایالات متحده،از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۳، ۸۵.۸ میلیون بازدید داشته است..
یکی از مهمترین دلایل رتبهی بالای آن در گوگل، ارائهی خدمات جامع و یکپارچه به مشتریان است. به عنوان مثال، وبسایت آن امکاناتی از پیدا کردن پزشک تا یافتن خدمات و انتخاب بهترین طرح مراقبتهای بهداشتی برای شما یا خانوادهتان را فراهم میکند. علاوه بر این، منابع مخصوص واسطهگران و کارفرمایان نیز به طور جداگانه در آن ارائه میشود.
چه چیزی برجسته است؟
- اگرچه طرحهای مراقبت بهداشتی ارائه میدهد، اما خود را بهعنوان ارائهدهنده مراقبتهای بهداشتی معرفی کرده است.موقعیت برند قوی، تایید شد.
- وبسایت منابع متعددی را برای یک موضوع خاص ارائه میدهد.محتوای ارزشمند، تایید شد.
- وبسایت، به راحتی قابل پیمایش است.راهبری آسان، تایید شدهچیزی در پرانتز وجود ندارد.
- سلسله مراتب محتوا محکم و استوار است و پیمایش را برای کاربران آسان میکند.سلسله مراتب محتوای قوی، تایید شد.(هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.)
اگر میخواهید وبسایتی سئوپسند بسازید، مطمئن شوید که محتوای ارزشمندی ارائه میدهد، پیمایش آسانی دارد، تمام گروههای هدف کاربر را پوشش میدهد و از ستون محتوایی برای پیمایش آسان کاربران پیروی میکند.
از اتوماسیون بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.
منابع کافی در اختیارتان قرار خواهد گرفت ایجاد سرنخ با بازاریابی ایمیلی اما نقش آن بسیار فراتر از این است. از تولید و تبدیل سرنخها تا تقویت روابط با مشتریان فعلی، بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بینظیر برای جذب مشتری از قیف فروش در هر مرحله (بالا، میانه یا پایین) است.
اما بهدست آوردن اطلاعات مشتری و ارسال ایمیلهای شخصیسازیشده کار زیادی میبرد. با خودکارسازی بازاریابی ایمیلی، یک قدم جلوتر بروید. ایمیلها را شخصیسازی کنید و نام مشترک را به آنها اضافه کنید تا بهطور خودکار ارسال شوند.
ایجاد کمپینهای ایمیل سفارشی
مثلاً اگر شرکت شما بیمه منزل و سلامت ارائه میدهد، میتوانید کمپینها و بخشهای مخاطب سفارشی را بسته به علاقه هر مشترک ایجاد کنید. این کار، تجربه مشترکان را شخصیسازی کرده و محتوای ایمیل شما را معنیدارتر میکند.
به عنوان نماینده بیمه، میتوانید از اتوماسیون بازاریابی ایمیلی برای ارسال ایمیل در مورد موضوعات زیر استفاده کنید.
ایمیلهای تشکر یا خوشآمدگویی
در ایمیلهای تشکر، مختصر و مفید باشید. مثلاً از آنها به خاطر وقت گذاشتن برای پر کردن فرم نظرسنجی یا خرید بیمهنامه از شما تشکر کنید. در ایمیلهای خوشامدگویی، لحنی گرم و صمیمانه داشته باشید و به آنها بگویید که در این مسیر شریک آنها خواهید بود.
ایمیلهای غیر تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید
ارزشهای برند، تجربیات، نظرات مشتریان یا موضوعات سبک زندگی مانند تناسب اندام، سفر، سلامت و غیره را به اشتراک بگذارید تا مخاطبان خود را آموزش دهید.
یادآوری تمدید بیمه
قبل و در طول دوره تمدید بیمه، یادآوریهایی ارسال کنید تا به افراد مناسب در زمان مناسب برسد. همچنین جزئیات بیمه مورد نظر برای تمدید از جمله نام بیمه، مبلغ بیمه شده و مزایای تمدید آن را بگنجانید.
چه بخواهید برای شرکتهای بیمه یا واسطههای بیمه، استراتژی بازاریابی دیجیتال طراحی کنید، سرمایهگذاری در بازاریابی ایمیلی ضروری است. شاید نتوانید بلافاصله آن را خودکار کنید، اما پیش از رسیدن به تعداد بالای مشترک، از مزایای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
از بازاریابی محتوا برای آموزش کاربران استفاده کنید
نوشتن پستهای طولانی و آموزنده در وبسایت یکی از راههای دیده شدن در اینترنت است، اما استفاده از بازاریابی در شبکههای اجتماعی نیز راهکاری هوشمندانه است. میتوانید از شبکههای اجتماعی برای انتشار موردهای واقعی، نکات کلی و توصیههایی در مورد خرید طرح پوشش بیمهای، و هر طور که به نیاز شرکتتان میخورد، استفاده کنید.
نظرات یا گواهیها
به عنوان مثال، اگر حضور اجتماعی استیت فارم، یکی از بزرگترین ارائهدهندگان بیمه در آمریکا را بررسی کنیم، میبینیم که آنها همه چیز را از گواهیها تا توصیهها منتشر میکنند.
این پست رو در اینستاگرام ببینید
پستی از استیت فارم (@statefarm)
موضوع مسئولیت اجتماعی را در بر گیرد
آیا میدانستی که 76 درصد از شرکتها گزارشی درباره مسئولیت اجتماعی شرکتها بهعنوان راهی برای کاهش ریسک آسیب به اعتبار برند؟ صرف نظر از اینکه شرکت شما در کدام بخش تجاری فعالیت میکند، بهترین استراتژیهای بازاریابی برای نمایندگان بیمه، بهنحوی شامل فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکتها میشود؛ زیرا این فعالیتها به ایجاد اعتبار و ارتباط با کاربران کمک میکنند.
به عنوان مثال، شرکت بیمه استیت فارم ویدئویی منتشر کرد که در آن دستورالعملهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد با حیوانات در جاده را نشان میداد.
این پست را در اینستاگرام ببینید
پستی که توسط استیت فارم (@statefarm) به اشتراک گذاشته شده است
محتوای جشنواره را بگنجانید
سادهترین راه برای تولید محتوای آنلاین، مرتبط کردن جشنها با اهداف بازاریابی دیجیتالی است. مثلاً، پست زیر چند نکتهی مفید برای کریسمس امسال را یادآوری میکند.
این پست را در اینستاگرام ببینید
پستی که توسط شرکت استیت فارم (@statefarm) به اشتراک گذاشته شده است
استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی خود را رصد و اندازهگیری کنید
شوتهای بیهدف فقط به شما شانسهای اتفاقی میدهد. برای نظارت مداوم بر استراتژی بازاریابی دیجیتال شرکتهای بیمه، شما نیاز دارید به…
اهداف تجاری خود را به طور واضح تعریف کنید
- چه اهداف تجاریای را میخواهید از طریق بازاریابی دیجیتال محقق کنید؟ (مثلاً، میخواهم در سه ماه آینده مخاطبانم را دو برابر کنم یا نرخ تعامل در اینستاگرامم را در دو ماه آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش دهم و غیره)
- چگونه اهداف کلی بیمهگذاری خود را با اهداف بازاریابی دیجیتال همسو میکنید؟
- چگونه این اهداف را به شاخصهای قابل اندازهگیری (KPI) تبدیل میکنید؟
شاخصهای کلیدی عملکرد بازاریابی بیمه
نرخ نقل قولسرعتی که بیمهگران پس از ارسال اطلاعات مشتریان، پیشنهادهای بیمهنامه ارائه میدهند
نرخ اتصالمدت زمان لازم برای صدور بیمه نامه پس از جمعآوری اطلاعات مشتری
نرخ تبدیلتعداد مشتریانی که بسته پوشش بیمهای خریداری میکنند
رضایت مشترینگرش مشتریان نسبت به ارسال سیاست
شاخصهای کلیدی عملکرد دیگری نیز وجود دارند، از جمله نرخ حفظ مشتری، هزینههای جذب، نرخ تمدید قرارداد و غیره. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید تا چه حد این شاخصها را محدود کنید.
روشهای اندازهگیری شاخصهای کلیدی عملکرد
- بیشتر نرمافزارهای تحلیلی و ابزارهای گزارشدهی در پایش و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد مرتبط با مشتری کمک میکنند.
- ابزارهای مدیریت ریسک به بیمهگران در شناسایی و کاهش ریسکها کمک میکنند.
- سیستمهای مدیریت ادعا، بهینهسازی فرآیند رسیدگی به ادعاها را کمک میکنند و در نتیجه به شاخصهای کلیدی عملکرد مربوط به پردازش ادعاها و رضایت مشتری کمک میکنند.
- سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در پیگیری شاخصهای کلیدی عملکرد بازاریابی و فروش کمک میکنند.
با توجه به نیازهای کسبوکارتان، ابزاری را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با آنها داشته باشد.
در نتیجه
راهبردهای بازاریابی دیجیتالی که در اینجا ذکر شد به شما در ایجاد راهبرد شخصی خود کمک خواهد کرد. با این حال، با بهترینها… آژانسهای بازاریابی دیجیتال برای شرکتهای فینتک برای حرفهایتر شدن. در نهایت، تجربه قوی در چنین بخش رقابتی، بسیار مؤثر است.
پس کدام یک از این روشها را تاکنون اجرا کردهاید؟ اگر نه، آیا آمادهی اجرای هر کدام هستید؟