برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط میتواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین راحتی هستند و خرده فروشان باید به نیازهای متغیر مشتریان پاسخ دهند. مشاوره فرهنگی
خرده فروشان باید روی تغییرات رفتار مشتری، تأثیر این تغییرات بر کسب و کار خود و روندهای جدید تمرکز کنند. از همه مهمتر، باید بهطور دقیق در مورد پیشنهاد خود بیندیشند و مطمئن شوند که با تغییرات هماهنگ است. نیازها و خواستههای مشتری .
تغییر اولویتها در درآمدهای قابل خرج
تحقیقات شرکت توریستی تامسون نشان میدهد که ۸۸ درصد افراد ترجیح میدهند به جای تعطیلات سالانه خود، از هزینههای رستوران و تعمیرات منزل بکاهند. خرده فروشان باید برای به دست آوردن سهمی از هزینههای مصرف کنندگان تلاش کنند، اما اولویتها همیشه در حال تغییرند. برای مغازهداران مستقل، درک این موضوع که مشتریان در کجا حاضر به خرج کردن هستند و از کجا میتوانند صرف نظر کنند، اهمیت دارد.
تغییر رویه مشتریان ۲: جستجوی گزینههای ارزانتر
مشتریان بیشتری گزینههای ارزانتر را انتخاب میکنند؛ موفقیت آلدى و لیدل نشاندهنده قدرت تخفیف است. اما اگر نتوانید رقابت قیمتی باید روی ارائه خدمات و تجربه کامل مشتری تمرکز کنید.
تغییر رویکرد مشتریان (۳): اعتبار برند و تجربه آنلاین
فروشندگان بزرگ خیابان که همچنین ارائه میدهند خرید اینترنتی خرده فروشان چندکاناله رونق دارند، زیرا مشتریان به دنبال برندهایی هستند که قابل اعتماد بوده و ارزش پول را ارائه دهند. برای خریداران، خرده فروشان چندکاناله گزینهها و راحتی بیشتری فراهم میکنند.
در کسبوکارهای پر حجم، سازمانها اغلب برای پایین نگه داشتن هزینههای عملیاتی، فرآیندها و مدلهای ارائه خدمات را استاندارد میکنند. اما مشتریان نیازها و انتظارات متفاوتی دارند، بنابراین تصور اینکه همه مشتریان از تعامل به یک روش با سازمان راضی باشند، غیرعاقلانه است. ارائه رویکردی یکپارچه و چندکاناله بهترین راه پیش رو است.
ارتباطات مؤثر نیز ضروری است تا همه از یک نظرگاه واحد عمل کنند. برنامهای جامع و از ابتدا تا انتها تجربه مشتری ارائه خدمات هم بهصورت آنلاین و هم حضوری، ارزش قابل توجهی به پیشنهاد شما میافزاید و همچنین مانع از آن میشود که خدمات ضعیف مشتریان را به سمت رقبا سوق دهد.
رشد مشتریان در مرحله چهارم: رونق کوپنها
استفاده از کوپنها رو به افزایش است، چون مصرفکنندگان به دنبال تخفیفهای بیشتر هستند. حتی برندهایی مثل استارباکس که معمولا از کوپنهای تخفیفی اجتناب میکنند، برای جذب مشتری بیشتر به این روند پیوستهاند. خرده فروشان باید به چگونگی استفاده از کوپنها و سایر تخفیفات برای جذب بیشتر مشتریان و حفظ وفاداری آنها. بهطور خاص، باید به چگونگی آسانتر کردن دسترسی به کوپنها فکر کنند و فرصتهای موجود در این زمینه را بررسی نمایند. ایمیل هیچ چیزی داخل پرانتز نیست. گوشیهای تلفن همراه و در فروشگاه برای جلب توجه.
دوراهی هزینه و خدمات
با توجه به کاهش حاشیه سود خرده فروشان، آنها به طور طبیعی به دنبال کاهش هزینهها در کنار حفظ مشتریان خواهند بود. متاسفانه، اغلب هزینهها در بخشهای مرتبط با مشتری، مانند بودجه آموزش، کاهش مییابد که این امر مستقیماً بر خدمات مشتری تاثیر میگذارد.
خرده فروشان باید تعادل بین کاهش هزینهها و بهبود تجربه مشتری را پیدا کنند. مهمترین نکتهای که تمام خرده فروشان باید به خاطر بسپارند این است که در نهایت مشتری است که سرنوشت شرکت را رقم میزند. بسیار مهم است که نیازهای مشتریان نیازها برآورده میشوند و خردهفروشان همچنان راههای جدیدی برای تعامل با مشتریان خود و ایجاد روابط قویتر با پایگاه مشتریان فعلیشان پیدا میکنند.