چرا به یک استراتژی پشتیبان (یا شبکه ایمنی) برای فروشگاه شاپایفیتان نیاز دارید؟
پشتیبانگیری منظم از دادههای فروشگاه آنلاین در شاپفای یکی از اقدامات حیاتی برای حفظ امنیت و دوام کسبوکار است. هرگونه مشکل فنی، خطا یا حمله سایبری ممکن است به از دست رفتن اطلاعات حیاتی مانند سفارشات، موجودی محصولات و دادههای مشتریان منجر شود. با انجام پشتیبانگیری منظم، میتوانید اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز هرگونه مشکل، امکان بازیابی سریع اطلاعات و ادامه فعالیت بدون اختلال وجود دارد. طراحی سایت وردپرس نیز میتواند در یکپارچگی بهتر سیستمها با شاپفای کمک کرده و فرآیند پشتیبانگیری را سادهتر و قابل اعتمادتر کند.
علاوه بر این، خدمات سئو وردپرس میتواند با حفظ عملکرد بیوقفه سایت و جلوگیری از مشکلات فنی، به بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. اطمینان از سلامت دادهها و امنیت سایت، در نهایت تجربه کاربری بهتری برای مشتریان به ارمغان میآورد و در نتیجه فروش و رضایت آنها را افزایش میدهد.
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که ممکن است شهاب سنگی به سرور شما برخورد کند؟ خب… احتمالا این اتفاق نمیافتد. اما شرایط محتملتر زیادی وجود دارد که میتواند فروشگاه شاپایف شما را از بین ببرد یا غیرفعال کند، اگر قبل از نیاز به آن، وقت نگذارید و یک برنامه پشتیبانگیری نصب نکنید. از خطای انسانی گرفته تا کمی اغراق در مورد انتظار از شاپایف برای رفع مشکلات، دهها دلیل وجود دارد که پشتیبانگیری از فروشگاه شما را ضروری میکند. در اینجا چند مورد از مهمترین دلایل پشتیبانگیری از فروشگاه شما آمده است: شیپبای مغازه، و همچنین مثالهای واقعی از اتفاقاتی که افتاد وقتی شرکتها این کار را نکردند و بهترین راه حل ما برای پوشش قابل اعتماد!
سه دلیل برای پشتیبانگیری از فروشگاه شاپایفیتان
خراب کردن فروشگاه شاپفای شما سادهتر از آن چیزی است که فکر میکنید و این اتفاق برای شما یا یکی از اعضای تیمتان غیرمعمول نیست. در اینجا سه دلیل برای پشتیبانگیری از فروشگاهتان آورده شده است.
تنظیم کدتان میتواند فروشگاهتان را به هم بریزد.
ویرایش فروشگاهتان با آزمایشهای فراوان همراه است و نمیخواهید در موقعیتی قرار بگیرید که یک تم جدید به اندازهی تصور شما خوب نباشد و خیلی دیر متوجه شوید که راهی برای بازگشت به نسخهی قبلی ندارید. حتی طراحان وب باتجربه هم اشتباهات کدنویسی میکنند یا میبینند که ترکیب رنگی روی صفحهی نمایش، آنطور که در ذهنشان بود، زیبا نیست. یک اشتباه کوچک… اشتباه در کد شما این ممکن است ساعتها کار اضافه برای پیدا کردن و رفع مشکل نیاز داشته باشد، مگر اینکه از سایت اولیه خود نسخه پشتیبان داشته باشید.
علاوه بر این، تمام برنامههای افزودنی شاپفای یا برنامههای شخص ثالث دیگر، مقدار کمی کد اضافی به سایت شما اضافه میکنند که ممکن است با حذف برنامه، بهطور خودکار پاک نشود. به همین دلیل، قبل از آزمایش برنامههای جدید، تهیه نسخه پشتیبان از فروشگاهتان ایده خوبی است تا مطمئن شوید در صورت تصمیم به حذف این برنامهها، فروشگاه همچنان بهدرستی کار خواهد کرد.
خطای انسانی میتواند ویرانگر باشد
اولین فکری که به ذهنتان میرسد ممکن است این باشد که مهمترین دلیل برای پشتیبانگیری از دادههایتان، جلوگیری از نقض اطلاعات است. شاپیفای فروشگاه، اما حقیقت این است که خطاهای انسانی خطاهای داخلی بسیار بیشتر از حملات افراد خارجی به سایت شما آسیب میرسانند. حذف تصادفی لیستها، پاک کردن تنظیمات یا بههرنحوی آسیب رساندن به فروشگاهتان بسیار سادهتر از آن چیزی است که فکر میکنید؛ کافی است برای لحظهای حواستان پرت شود و دکمه یا میانبر اشتباهی را بزنید و عملی غیرعمد انجام دهید. این اشتباهات گاهی برای همه اتفاق میافتد و اگر از فریلنسری برای کار روی فروشگاهتان استخدام کنید که مهارت کدنویسی و طراحی وب او به اندازه ادعایش نباشد یا چند نفر همزمان روی یک چیز کار کنند، احتمال وقوعشان بیشتر میشود.
بدتر از آن این احتمال است که این «اشتباهات» عمدی باشند. آخرین چیزی که میخواهید این است که کارمند عصبانی یا اخراجشدهای با خراب کردن عمدی مغازهتان از شما انتقام بگیرد، که حداقل برای یک نفر اتفاق افتاده است. کاربر شاپيفای در گذشته، شاپيفای قادر به بازگردانی بیش از ۳۰۰۰ لیست محصول حذفشده نبود، اما ریوایند توانست.
حفاظت از پشتیبان شاپفای شامل شما نمیشود.
اگرچه شاپيفای توانایی پشتیبانگیری از پلتفرم خود را دارد، اما این پوشش… شامل حسابهای شخصی نمیشود. این قابلیت پشتیبانگیری محدود، پلتفرم را از مشکلاتی که برای کسبوکار بسیار فاجعهبارتر از از دست دادن یک حساب کاربری هستند (مانند خرابی سرور که صدها یا هزاران فروشگاه را از بین میبرد) محافظت میکند. متاسفانه، این پوشش در جایی که کار شما بهعنوان صاحب کسبوکار آغاز میشود، پایان مییابد و پلتفرم، بازیابی پشتیبان برای مشکلی که از طرف شما رخ میدهد را ارائه نمیدهد. انتخاب و پیادهسازی مؤثرترین راهبرد پشتیبانگیری برای فروشگاه شما، وظیفه شماست، نه شاپفای، و نادیده گرفتن این گام حیاتی میتواند منجر به فاجعهای کاملا قابل اجتناب برای فروشگاه شما شود.
سه مطالعه موردی واقعی
به اندازهای که پشتیبانگیری از فروشگاه شاپایفیتان ضروری به نظر میرسد، این کار را …واقعاًنمیدانند چقدر به پشتیبانگیری نیاز دارند تا مشکلی پیش بیاید. در اینجا سه داستان واقعی از کسبوکارهایی آمده که شروع به پشتیبانگیری از دادههای خود کردند. برگرد بعد از مواجهه با موقعیتهای پرهزینه
جیشاک
شاید فکر نکنید هشت ساعت میتواند به بدترین کابوس فروشگاهی که در شاپفای خود دیدهاید منجر شود، اما دقیقا همین اتفاق افتاد برای… جیشاک در سال ۲۰۱۵، این سایت پوشاک ورزشی که آن زمان یک شرکت نوپای نوجوانان اداره میکرد، به مدت هشت ساعت در جمعه سیاه از دسترس خارج شد. ماهها تلاش از بین رفت و این شرکت نسبتاً جدید، حدود ۱۴۳ هزار دلار فروش پیشبینیشده را از دست داد، چه برسد به اعتماد و وفاداری مشتریان جدید ضروری. در سال ۲۰۱۸، تیم جیمشارک پس از درک این موضوع که افزایش فروش تجارت الکترونیک در سه سال گذشته، در صورت تکرار این مشکل، به ضرر بسیار بزرگتری منجر میشد، رِویند را به فروشگاه خود اضافه کرد.
طناب پرشی کراس روپ
هیچکس بهروزرسانیها را دوست ندارد. آنها همیشه در بدترین زمانها میآیند و مستعد ایجاد کندی دستگاه، اختلال در برنامهها و سایر مشکلات فنی هستند. فروشگاههای شاپفای نیز گاهی نیاز به بهروزرسانی دارند، و… طناب پرشی کراس روپ به سختی یاد گرفتم که بهروزرسانی کد میتواند بخشهای به ظاهر بیربط فروشگاه را مختل کند. پس از آنکه بهطور اتفاقی با تنظیم سایت، فرایند پرداخت آنها را غیرفعال کردم و حدود ۲۴ ساعت طول کشید تا مشکل برطرف شود و منجر به از دست رفتن یک روز فروش کامل شد، Crossrope برای جلوگیری از نبود پشتیبان گیری بهروز در آینده، Rewind را نصب کرد.
جستجوگر سبیل
تنظیم کردن جستجوگر سبیل ایده آمادهسازی فروشگاه شاپایف برای جمعه سیاه در آن زمان خوب به نظر میرسید، اما صاحبان آن پیشبینی نمیکردند که آپلود انبوه تغییرات در سایت سه روز مانده به جمعه سیاه چه مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. آنچه قرار بود راهحلی سریع برای رفع مشکل آپلود نشدن یک فایل باشد، منجر به حذف تصادفی تمام محصولات «جویای سبیل» از فروشگاه شد.
به جای رجوع به پشتیبان غیرموجودشان، تیم ویسکر سیکر سه روز بعد را با عجله صرف گرفتن مجدد عکسها، بازنویسی توضیحات محصولات و بارگذاری مجدد محصولات در فروشگاه خالی شاپایفیشان کرد. صاحب ویسکر سیکر چند هفته بعد با تبلیغ ریویند مواجه شد و برای جلوگیری از تکرار کابوس سه روزه، آن را به سرعت نصب کرد.