تمام ارتباطات بازاریابی کسبوکار شما مشمول مقررات کد CAP است. طبق این کد، تبلیغات شما نباید گمراهکننده، مضر یا توهینآمیز باشد و این تعهدات بهطور یکسان در فضای آنلاین نیز اعمال میشود. کیت هورستد روش اجتناب از نقض قوانین را بررسی میکند.
کد CAP چیست؟
راه رعایت قانون در بازاریابی، در کد تبلیغات غیرپخش، ترویج فروش و بازاریابی مستقیم بریتانیا (موسوم به …) بهطور واضح مشخص شده است. کد کپ لبخند
این، رهنمودهای بازاریابیِ مطلوب را در اختیار شرکتها قرار میدهد تا به آنها در حفظ اعتبار و رعایت تعهدات قانونیشان کمک کند.
این دستورالعملها باید در حال حاضر شیوه رفتار شما در بازاریابی پولی، مانند نامهنگاری مستقیم و تبلیغات را هدایت کنند. و اگر به آنها پایبند باشید، بعید است که مرتکب تخلفات قانونی گستردهتر شوید. مقررات تجارت غیرمنصفانه ( و ) مقررات فروش از راه دور و قانون حفاظت از دادهها .
راهنمای کد CAP همچنین ارتباطات بازاریابی آنلاین، از جمله موارد موجود در وبسایت شرکت شما و همچنین پیامهای تبلیغاتی در سایر فضاهایی که تحت کنترل شما هستند و پولی بابت آنها پرداخت نمیشود، مانند سایتهای شبکههای اجتماعی .
سیان کروکسون، شریک حقوقی یک شرکت حقوقی میگوید: اکثر شرکتهای کوچک از قبل مطابق با قوانین هستند و اگر در بازاریابی خود از اصول کد CAP – یعنی قانونی، شایسته، صادق و راستگو بودن – پیروی کنند، هیچ نگرانیای نخواهند داشت. دلا پایپر .
آنچه در کد CAP آمده است
اگر در مورد محصول یا خدمات خود صادق باشید و ادعاهای بیاساس نکنید، بعید است که مرتکب نقض قانون شوید. میتوانید کد کامل را دانلود کنید از وبسایت انجمن جامعهشناسی آمریکا.
شرکتهایی که ادعاهای نادرست یا اغراقآمیز میکنند – مثلاً به اشتباه ادعای کاهش قیمت یک کالا را داشته باشند، یا بدون هیچ مدرکی اعلام کنند که محصول آنها از نظر زیستمحیطی بهترین در بازار است – مشمول کد تبلیغات خواهند شد و احتمالاً مشمول مقررات حفاظت از مصرفکننده در برابر تجارت ناعادلانه نیز میشوند.
علاوه بر این، اگر رقیب یا مشتریای به سازمان تبلیغات استاندارد شکایت کند، یا خود سازمان از بازاریابی شما ناراضی باشد، ممکن است مجبور شوید وقت خود را صرف پاسخ به شکایات و تغییر وبسایت خود کنید. به عنوان مثال، اگر… تراکت نیاز به تغییر دارد، چاپ مجدد میتواند پرهزینه باشد.
همچنین ممکن است مورد بررسی مامور استانداردهای تجاری قرار بگیرید که میتواند به تعقیب قضایی منجر شود.
در نهایت، اگر شما و کارکنانتان با کد CAP آشنا باشید و از دیگر قوانین کلیدی بهروز باشید، میتوانید از نقض قوانین بازاریابی اجتناب کنید. کروکسون نتیجه میگیرد: «از تمام منابعی که میتوانید بهصورت آنلاین پیدا کنید استفاده کنید، سپس آنها را سازماندهی کنید.» جلسه آموزشی برای تمام کارکنانی که در بازاریابی شما نقش دارند.
اگر از کد CAP تخطی کنید چه اتفاقی میافتد؟
( سازمان نظارت بر تبلیغات «ایَن باربر»، مدیر ارتباطات میگوید: «(ASA) با کسبوکارها همکاری میکند، نه اینکه بخواهد آنها را به دام بیندازد، بنابراین بیشتر تحقیقات از طریق گفتگو حل میشوند.» انجمن تبلیغات اما اگر از کد پیروی نکنید، اعتماد مشتریان را از دست خواهید داد و با هزینههای غیرمنتظرهای مواجه خواهید شد.
اگر میخواهید کسبوکارتان موفق باشد، قطعا به نفع شماست که در ارتباطات بازاریابی خود، از مقررات کد CAP پیروی کنید. در غیر این صورت، ASA میتواند از شرکای خود (مانند رسانهها و موتورهای جستجوی آنلاین) بخواهد که فضای تبلیغاتی را به شما ندهند و تبلیغات پولی شما را حذف کنند.
آنها همچنین میتوانند شما را برای تحقیقات بیشتر به نهادهای دیگری مانند اداره استانداردهای تجاری یا آفکام ارجاع دهند.
بهطور قانعکنندهای، آنها هر تبلیغکنندهای را که از قوانین پیروی نکرده باشد، علناً رسوا خواهند کرد. این اطلاعات در صدر نتایج جستجوی مربوط به کسبوکار شما ظاهر میشود و به تبلیغات منفی میانجامد که میتواند شرکت شما را نابود کند.