توییتر (که اکنون ایکس نامیده میشود) پلتفرم تبلیغات خودگردان به نام تبلیغات توییتر ارائه میدهد که به شما امکان میدهد توییتهایتان را به مخاطبان گستردهتری برسانید. الیسون باتیسبی، کارشناس رسانههای اجتماعی، شبکه اجتماعی آووکادو شروع کار را توضیح میدهد
توییتر تبلیغات میتوانند آگاهی را افزایش دهند، تعامل را تشویق کنند و بالقوه منجر به اقدام در وبسایت شما شوند. این تبلیغات در همان فضایی قرار میگیرند که محتوای ارگانیک در توییتر دیده میشود. تمام تبلیغات با آیکون “پیشنهادی” به وضوح مشخص شدهاند.
تبلیغات توییتری را میتوان بهسرعت راهاندازی کرد و بهراحتی بودجهی خود را کنترل کنید، مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید و پیامهایی را که میخواهید تبلیغ کنید مشخص کنید. همچنین در این داشبورد میتوانید نتایج تبلیغات خود را بهصورت لحظهای مشاهده کرده و در هر زمان تصمیم به راهاندازی، مکث یا حذف آنها بگیرید.
برای اجرای تبلیغات توییتر خودتان، باید به … دسترسی داشته باشید. پیشخوان تبلیغات توییتر .
سه نوع تبلیغ مختلف در توییتر قابل خریداری است: توییتهای تبلیغاتی، اکانتهای تبلیغاتی و ترندهای تبلیغاتی.
توییترهای تبلیغاتی
توییتهای تبلیغاتی معمولا برای نمایش بهترین محتوا به مخاطبانی که از طریق هدفگذاری انتخاب کردهاید، استفاده میشوند. یعنی مخاطبان شما توییت تبلیغاتی شما را فقط یک بار در بالای صفحه زمانی خود میبینند و سپس مثل سایر توییتها در صفحه زمانی به پایین میرود.
یک توییت تبلیغاتی فقط در تایم لاین کاربری نمایش داده میشود که احتمالاً برای آن کاربر جالب و مرتبط باشد.
هنگام راهاندازی یک کمپین، از شما خواسته میشود که هدف خود را مشخص کنید؛ آیا میخواهید اقدام خاصی را افزایش دهید، مانند افزایش ترافیک وبسایت، کلیک روی کوپن یا تبلیغ فروش یا هدیه؟ گزینه دیگر، افزایش آگاهی از کسبوکارتان از طریق گسترش دسترسی به محتوای شما، مانند پستهای وبلاگ و مقالات سفید است. ممکن است توییتهای تبلیغاتی را برای ارتباط با افراد تأثیرگذار بیشتر یا افزایش آگاهی در مورد رویدادها و راهاندازی محصولات اجرا کنید.
توییتهای تبلیغاتی میتوانند تعداد بازنشرها را افزایش دهند و با گسترش مخاطبان، آگاهی از کسبوکار شما را بیشتر کنند.
توییتر به تازگی راهاندازی شده است. ارتقا دهید حالت این یک نسخه اشتراک همیشه فعال از توییتهای تبلیغاتی است. حالت تبلیغاتی توییتر با تقویت خودکار پیامهای شما به مخاطبان وسیعتر و علاقهمند، نفوذ شما را افزایش میدهد و هزینه ماهانه ثابتی معادل 99 دلار دارد. این روش، فرایند دستی راهاندازی تبلیغات را حذف میکند و به توییتر اجازه میدهد که به جای شما تصمیم بگیرد چه چیزی را تبلیغ کند.
حسابهای تبلیغاتی
حسابهای تبلیغاتی (یعنی کمپینهای دنبالکننده) حسابهایی را پیشنهاد میکند که افراد در حال حاضر آنها را دنبال نمیکنند، اما ممکن است جالب باشند.
حسابهای تبلیغاتی رشد دنبالکنندگان شما را افزایش میدهند و زمانی که میخواهید برای افرادی که احتمالا عاشق کسبوکار شما هستند، بیشتر دیده شوید، بهترین استفاده را دارند. این تبلیغات حساب توییتری شما را به طیف وسیعی از کاربران که احتمالا از محتوای شما لذت میبرند، معرفی میکنند.
حسابهای تبلیغاتی در مکانهای مختلفی در پلتفرم توییتر نمایش داده میشوند، از جمله در خط زمانی اصلی، بخش «چه کسانی را دنبال کنید»، و نتایج جستجو.
روندهای تبلیغشده
روندهای تبلیغشده امکان تبدیل شدن به یک هشتگ ترندینگ حمایتشده در توییتر را ارائه میدهند. این امکان برای تبلیغکنندگان خودسرویس وجود ندارد و برای خرید این تبلیغات باید نمایندهای از سوی توییتر داشته باشید. همچنین این تبلیغات برای تبلیغکنندگانی با بودجههای کلان محفوظ است.
انتخاب مخاطب
هنگام انتخاب مخاطب در توییتر، میتوانید از معیارهای زیر استفاده کنید:
- جنسیت
- سن
- مکان
- دستگاه
- سکوی دسترسی
- ویژگیهای دیگر مخاطبان، مانند علایق، کلمات کلیدی استفادهشده، یا شباهت آنها به دنبالکنندگان یک کاربر خاص (@نام کاربری).
توییتر همچنین ارائه میدهد سفارشی تماشاگران یعنی توانایی تبلیغ برای مخاطبان خاص بر اساس دادههایی که در اختیار دارید، مانند دادههای کوکی یا پایگاه داده ایمیل. این امر به شما امکان میدهد کمپینهای بسیار مرتبطی را برای مخاطبانی که قبلاً ثبت نام کردهاند، ایجاد کنید.
هزینههای تبلیغات
تبلیغات توییتری سیستم حراج بنابراین، بودجه و پیشنهاد شما قیمت کمپینتان را تعیین میکند. توییتر فقط زمانی از تبلیغکنندگان هزینه میگیرد که شما به نتیجهای دست یابید (بر اساس هدف کمپینتان).
اگر کمپین کلیک یا تبدیل وبسایت خود را اجرا میکنید، بابت کلیکهایی که روی وبسایت شما انجام میشود، هزینه پرداخت خواهید کرد. سایر اقدامات و تعاملات (مانند نمایش، پاسخها و بازنشرها) رایگان هستند.
اگر از کمپین جذب دنبال کننده استفاده میکنید، فقط بابت دنبال کنندههای جدیدی که از طریق این کمپین جذب میکنید، هزینه پرداخت خواهید کرد. سایر اقدامات و تعاملات (مانند نمایش، پاسخها و بازنشرها) رایگان هستند.
اگر از کمپین توییتهای تبلیغاتی استفاده میکنید، فقط بابت تعاملات روی توییتهای تبلیغاتی خود هزینه پرداخت خواهید کرد. نمایشها رایگان هستند.
بودجه روزانه، بیشترین مبلغی است که میخواهید در هر روز هزینه کنید. کمپین شما پس از رسیدن به بودجه روزانه متوقف میشود و روز بعد دوباره شروع میشود. بودجه کل، بیشترین مبلغی است که میخواهید در طول مدت کمپین خود هزینه کنید. پس از رسیدن کمپین به بودجه کل، متوقف خواهد شد.
تبلیغکنندگان هنگام راهاندازی کمپین، برای تعیین نحوه تعیین پیشنهادها دو گزینه دارند: پیشنهاد خودکار یا پیشنهاد حداکثری. پیشنهاد خودکار به توییتر امکان میدهد تا پیشنهادها را برای هدف و بودجه مشخص کمپین به طور خودکار بهینهسازی کند. پیشنهاد حداکثری به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا بهصورت دستی تعیین کنند که هر لید، کلیک یا تعامل برای کسبوکارشان چقدر ارزش دارد.
به یاد داشته باشید که میتوانید در هر زمانی کمپین خود را متوقف کنید و نتایج را در داشبورد تبلیغات توییتر خود بررسی کنید.