غیرممکن است که در فید فیسبوک خود اسکرول کنید و حتی یک تبلیغ هم نبینید. و مطمئنم که اغلب وسوسه میشوید روی آنها کلیک کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.
همین موضوع، گستردگی و قدرت تبلیغات فیسبوک را نشان میدهد. این تبلیغات، ابزار نهایی برای رسیدن به مخاطبان گسترده اما هدفمند با بودجهای محدود هستند، زیرا بسیار مقرونبهصرفه هستند.
چه چیزهایی در کار است؟
اولین قدم، درک انواع مختلف تبلیغات فیسبوک است.
دامنه تبلیغاتیتبلیغ سادهای برای وبسایت شما که فقط در ستون سمت راست نمایش داده میشود. این گزینه ارزان است و به شما امکان میدهد عنوان، لینک و توضیح کوتاهی را درج کنید.
لینک پست صفحهاین تبلیغات مرتب در صفحه اخبار ما ظاهر میشوند و راهی عالی برای جذب مخاطب به وبسایت شما و افزایش لایکهای صفحه فیسبوک تان هستند.
متن، عکس یا ویدیوی پست و لایکاینها روشهایی برای تبلیغ صفحه فیسبوک شما هستند که بسته به نوع محتوایی که دوست دارید به اشتراک بگذارید، میتوانید از آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که تصاویر و محتوای ویدئویی معمولا عملکرد بسیار بهتری دارند.
تبلیغات با اجازه کاربراین تبلیغهای جذب مشتری فوقالعادهاند و زندگی را برای مخاطبان هدف شما هم آسانتر میکنند؛ دیگر نیازی به پر کردن فرم نیست، آنها میتوانند با یک کلیک ثبت نام کنند.
چرخ و فلکاین تبلیغات به شما امکان میدهند تا حداکثر پنج محصول (یا تصویر) را با لینکها و فراخوانهای مجزا به نمایش بگذارید.
پیشنهادوقتی صفحه شما حداقل ۵۰ لایک داشت، میتوانید تبلیغ ارائهای بسازید که کاربران با کلیک روی آن میتوانند از آن استفاده کنند و جزئیات آن را از طریق ایمیل دریافت خواهند کرد.
رویدادرویداد خود را، چه آنلاین و چه حضوری، تبلیغ کنید، اما توصیه میکنم بهشدت روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید، چون این تبلیغات میتوانند گران تمام شوند.
بوماین تبلیغات فقط برای موبایل هستند، اما میتوانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند. کاملاً تعاملی هستند و روشی جالب برای افزایش آگاهی از برند ارائه میدهند؛ اما به یاد داشته باشید که کاربران را در فیسبوک نگه میدارند، بنابراین اگر هدف اصلی شما هدایت ترافیک به سایتتان است، ممکن است برای شما ایدهآل نباشند.
تبلیغ پویااین تبلیغات مثل نینجاهای مخفی هستند که براساس رفتار گذشته کاربران در وبسایت شما، برایشان نمایش داده میشوند. به عبارت دیگر، میتوانید تبلیغات خود را بهصورت هدفمند به کسانی که از صفحهای خاص در وبسایت شما بازدید کردهاند اما روی آن کلیک نکردهاند، نشان دهید.
ایجاد مخاطب برای تبلیغات فیسبوک
برای داشتن مخاطبان سفارشی فوری در تبلیغات فیسبوک، این مراحل را دنبال کنید:
- فهرستی از ۱۵ تا ۲۰ نفر از افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خودتان تهیه کنید. این افراد میتوانند اشخاص، سازمانها، نشریات یا نهادهای اهدا کننده جایزه باشند.
- یکی یکی آنها را در کادر علایق وارد کنید. برخی از افراد اثرگذار شما نمایه میشوند، برخی دیگر نه. روی آنهایی که نمایه شدهاند کلیک کنید.
- بعد از انجام این کار، روی لایکهای صفحه کلیک کنید.
- فیسبوک سپس فهرستی از صفحات به همراه امتیاز تمایل (احتمال علاقه مخاطبان شما به آن صفحه) به شما میدهد؛ هدف در اینجا، جذب مخاطبانی است که به آنچه ارائه میدهید، علاقهمندند.
- برای افزایش ارتباط با مخاطبان، به علایق آنها اضافه و کم کنید.
- از مخاطبان خود راضی هستید؟ روی دکمهی «ایجاد تبلیغ» کلیک کنید و شروع به ساختن کنید. فیسبوک بهطور خودکار این مخاطبان جدید را به تبلیغ شما منتقل میکند.
- اگر فکر میکنید ممکن است دوباره از آن استفاده کنید، یادتان باشد که آن را ذخیره کنید.
ساختن تبلیغات فیسبوک
فیسبوک دو ابزار برای ساخت تبلیغات دارد: مدیر تبلیغات و ویرایشگر قدرتمند. مدیر تبلیغات برای تقریباً همه مناسب است، اما ویرایشگر قدرتمند بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند کمپینهای زیادی را اجرا و مدیریت کنند.
من قصد ندارم دوباره چرخ را اختراع کنم. مقالات درخشانی در مورد طراحی و اجرای تبلیغات فیسبوکی وجود دارد که توصیه میکنم آنها را مطالعه کنید. راهنمای گام به گام ساخت تبلیغات با استفاده از مدیر تبلیغات و این راهنمای گام به گام ایجاد تبلیغات با استفاده از ویرایشگر قدرتمند .
امیدوارم ببینید که تبلیغات فیسبوک فقط برای متخصصان بازاریابی نیست، بلکه ابزاری است که زمین بازی را برای همه کسبوکارها، چه بزرگ و چه کوچک، هموار میکند. کمی وقت بگذارید و همه این نکات را یاد بگیرید، سپس چند تبلیغ کمهزینه امتحان کنید. قول میدهم در حین انجام کار، متوجه خواهید شد.