5 روش آسان برای تبلیغ برندتان در فضای آنلاین
برند تجاری چیزی فراتر از لوگو و نام شرکت است. برند، تصوری است که مخاطبان از کسبوکار و محصولات شما دارند و این تصور از تعامل آنها با شما شکل میگیرد.
پس منطقی است که تلاش برای ارتقای برند شما باید استراتژیک باشد.
برند تجارت الکترونیک شما چیزی فراتر از محصولات فیزیکی تان است؛ چیزی که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند و با آن احساس نزدیکی می کنند. برخی از بزرگترین شرکتهای جهان این مفهوم را درک میکنند. وقتی محصولاتی را به صورت آنلاین میفروشید، برندتان اهمیت دارد.
- همین است که مردم از شما به جای رقبا خرید میکنند.
- به همین دلیل است که آنها هر ایمیلی که میفرستید را باز میکنند و به اندازهای به شما اعتماد دارند که روی لینکهای آن کلیک کنند.
- همین دلیل باعث میشود طرفداران شما در شبکههای اجتماعی شما را دنبال کنند، هر پستی را بخوانند و با محتوای شما درگیر شوند.
مطمئناً ممکن است محصولات شما را دوست داشته باشند، اما باید در مورد آنها احساس خوبی هم داشته باشند و این احساسات تعیین میکنند که آیا برند قویای دارید یا خیر.
به همین دلیل، تبلیغات برند آنلاین نیازمند تمرکز دقیق روی مشارکت مشتری است. برند شما باید کل حضور آنلاینتان را در بر بگیرد. باید در تمام روشهای ارتباطی و انواع محصولاتی که میفروشید، جاری باشد. باید در جزئیات محصول، ایمیلهای مشتری و بهطور کلی، تجربه خریدی که ایجاد میکنید، تعبیه شود.
اگر میخواهید توجه مخاطبان خود را جلب کنید و در رقابت پیروز شوید رقابتپذیرترین صنایع جهان وقتشه که برندتون رو به طور راهبردی تبلیغ کنید.
- اولین گام برای ارتقاء برند این است که هویت برند خود را مشخص کنید. این شامل تعیین ارزشها، مأموریت و دیدگاه برند شماست. آیا برند شما نوآورانه، معتبر، یا شاد است؟ تعیین این موارد به شما کمک میکند تا پیامی یکپارچه و واضح برای مخاطبان خود ارسال کنید.
- ایجاد حضور آنلاین قوی: امروز، بیشتر مشتریان از طریق اینترنت به برندها دسترسی پیدا میکنند. طراحی سایت وردپرس و خدمات سئو وردپرس به شما کمک میکند تا یک وبسایت جذاب و بهینهشده برای موتورهای جستجو داشته باشید. یک وبسایت کاربرپسند و سریع باعث جلب توجه بیشتر مشتریان خواهد شد و اعتماد آنها را جلب میکند.
- فعالیت در شبکههای اجتماعی: حضور فعال در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راهها برای تقویت برند است. با استفاده از شبکههای اجتماعی، میتوانید ارتباط نزدیکتری با مشتریان خود برقرار کنید و محتوای برند خود را به اشتراک بگذارید. این کار باعث ایجاد اعتماد و وفاداری در مخاطبان خواهد شد.
5 روش آسان برای تبلیغ برند تجارت الکترونیک شما
از این روشها برای تبلیغ و تقویت برند تجارت الکترونیک خود در فضای آنلاین استفاده کنید.
داستان خود را به زبان خودتان بگویید
انسان ذاتا قصهگو است، بنابراین جای تعجب نیست که داستانگویی در مرکز بازاریابی مدرن این برای ساخت و ارتقای برند شما هم ضروری است.
مردم از آدمها خرید میکنند، نه از شرکتها. انسانها ذاتاً داستانها را به خاطر میسپارند و با آنها ارتباط عاطفی برقرار میکنند. بنابراین، با توجه به این موضوع… 70 درصد از مصرفکنندگان اگر میخواهید ترجیحات برند و تصمیمات خرید مشتریان تنها بر اساس احساسات باشد، باید داستانهای فوقالعادهای برای تبلیغ برندتان تعریف کنید.
البته، این داستانها میتوانند شکلهای مختلفی داشته باشند.
- داستان شروع کسبوکار تجارت الکترونیکم (و انگیزههایم برای این کار) را تعریف کنید.
- به خوانندگان، نگاهی ویژه به افراد پشت برند و ارزشهایشان بدهید.
- با خریداران درباره آنچه برایتان مهم است، چه به عنوان بنیانگذار و چه به عنوان برند، صحبت کنید.
- داستان پیدایش یکی یا چند محصول خود را تعریف کنید.
کلید موفقیت در اینجا، مرتبط کردن داستانها با مخاطب است. زمانی که داستان را در مرکز تبلیغات آنلاین خود قرار دهید، پایه و اساس بازاریابی هدفمند و موفق در هر پلتفرم فراهم میشود.
اما بیشک، بنیاد تنها آغاز ساختن خانهی برند است. بخشی از آنچه کسبوکار شما را در نظر مخاطبان بیهمتا میکند، شیوهی صحبت شما دربارهی آن است؛ به عبارت دیگر، این موضوع به صدای برند شما مربوط میشود.
اگر مثل بقیه باشید، نمیتوانید بهطور مؤثر برند خود را بهصورت آنلاین تبلیغ کنید. در عوض، به شخصیتی نیاز دارید که هر آنچه در شبکههای اجتماعی و جاهای دیگر منتشر میکنید را تقریباً بلافاصله متمایز کند.
هنگامی که مخاطبان با شرکتها تعامل دارند، به دنبال تجربهای شخصی هستند. برای نمونهای عالی از شخصیت یک شرکت، وندیز را ببینید. صفحه توییتر آنها فعالانه با مشتریان و رقبای خود درگیر میشوند. صدای آنها جسور و متفاوت است و داستان خود را به اندازه محتوا، از طریق لحن بیان میکنند.
وبسایت خود را بهینه کنید
وبسایت شما، مرکز اصلی برند تجارت الکترونیکتان است. هر تلاشی برای تبلیغ آنلاین برندتان باید حول محور آن بچرخد. این شامل چند گام اساسی (و برخی فرصتهای پیشرفته) برای ایجاد واقعی آن تجربه برند میشود.
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اول از همه، باید مطمئن شوید که فونتها، رنگها، تصاویر و پیامهایتان در کل وبسایتتان یکپارچه هستند. مهمتر از آن، این موارد باید با دیگر کانالهای ارتباطی شما مانند ایمیلها، حضور در شبکههای اجتماعی و بستهبندی محصولاتتان مطابقت داشته باشند.
اما فقط به این موارد اکتفا نکنید. روح برندتان باید در همه جای وبسایتتان، نه فقط به صورت آشکار، موج بزند.
- توضیحات محصول را طوری بنویسید که فقط اطلاعات اولیه را منتقل نکند، بلکه شخصیت برند شما را نیز نشان دهد.
- صفحه اصلی خود را طوری بسازید که ارزشهای برند شما را به نمایش بگذارد و اهمیت کار شما را نشان دهد.
- صفحهای جذاب «درباره ما» خلق کنید که تاریخچه کسبوکارتان را بهصورت گیرا روایت کند.
حتی در صفحات حقوقی مثل سیاستهای ارسال و بازگشت کالا هم میتوانید شخصیت برندتان را نشان دهید. نکتهی اصلی، ثبات در نحوهی ارائه کسبوکار و برندتان است.
این قدم آسانی است که وقتی… وبسایت جدیدی راهاندازی کردن اما حتی برای وبسایتهای موجود هم میتوانید بهمرور روی این بهینهسازیها کار کنید تا ارتقای برند آنلاین خود را ادامه دهید.
از تصاویرتان استفاده کنید.
بدون تمرکز بر تصاویر ثابت و متحرک، تبلیغ برندتان غیرممکن است. ۹۱ درصد از مصرفکنندگان، تصاویر را ترجیح میدهند. به نوشتهها
با تصاویر محصول خود شروع کنید، زیرا این تصاویر میتوانند در احساس مخاطب نسبت به کیفیت محصول و برند شما به طور کلی تأثیرگذار باشند. برخی از روشهای سریع بهینهسازی تصاویر عبارتند از:
- در نورپردازی مناسب سرمایهگذاری کنید.
- اگر مناسب است، از نمونههای دیجیتالی محصولات خود استفاده کنید.
- زمینههای مختلف را در نظر بگیرید تا محصولاتتان بیشتر بدرخشند.
- تمام تنوع محصولاتتان را، شامل رنگها، اندازهها و مدلهای مختلف، نشان دهید.
- محصولات خود را در حال استفاده توسط مشتریان هدف نشان دهید تا در فضای مجازی واقعیتر به نظر برسند.
بهترین تصاویر محصولات، حتی فراتر از صفحات اختصاصی خودشان هم دیده میشوند. مثلاً یک عکس عالی از محصول در حال استفاده، میتواند برای تصویر اصلی سایت یا شبکههای اجتماعی ایدهآل باشد.
و فقط به عکس اکتفا نکنید؛ ویدئو میتواند تأثیر مشابه یا حتی بهتری داشته باشد. ویدئوهای مناسب به مخاطبان شما فرصت میدهند تا با افراد پشت شرکت آشنا شوند و محصولات را به شیوهای فراگیرتر تجربه کنند.
باشگاه تیغ اصلاح دلاری نمونهی فوقالعادهای از برندسازی در ویدئو است. ویدیوی معرفی برند بهطور خلاصه، ارزش پیشنهادی خود را بیان میکند؛ اما این کار را بهقدری بامزه و جذاب انجام میدهد که نگاه کردن از آن غیرممکن است. در پایان، هر بیننده دقیقا میداند که این برند دربارهی چیست. اگر خوشتان نیاید، احتمالا محصول هم برای شما مناسب نیست.
مثل عکسهایتان، چند ویدیوی خوب میتوانند فراتر از وبسایت شما دیده شوند. ایجاد کانال یوتیوب یا اشتراکگذاری ویدیوها در فیسبوک لایو را در نظر بگیرید. ببینید مخاطبان شما کجا هستند و آن ویدیوها را جلوی چشمشان بگذارید. هر چه برند شما بصریتر باشد، بهتر است.
وبلاگ بسازید
وقتی درست انجام شود، وبلاگنویسی یک روش قدرتمند برای ارتقای برند شماست. اما از آن به عنوان ابزاری برای تبلیغات بیش از حد استفاده نکنید. در عوض، به راههای مختلفی که وبلاگ شما میتواند ابزاری مفید برای مشتریان فعلی و آیندهی تجارت الکترونیک باشد، فکر کنید.
- به مردم آموزش دهید که چگونه از محصول شما استفاده کنند.
- راههای جدید یا منحصر به فرد استفاده از محصول خود را به نمایش بگذارید.
- پاسخ به پرسشهای متداول
- با اعضای اصلی شرکت خود مصاحبه کنید تا برندتان شخصیتر شود.
- داستان شکلگیری و عرضه محصولات را توضیح دهید.
از خودتان بپرسید: چه چیزی میتوانم در وبلاگ خود منتشر کنم که به سؤالی از مشتری پاسخ دهد یا حتی کمی حال او را بهتر کند؟ این موضوع، تمرکز شما برای نوشتهی وبلاگی بعدی خواهد بود. البته باید مطمئن شوید که انسجام برند شما (از تصاویر و رنگها تا لحن نوشتار) در وبلاگ نیز حفظ میشود.
ریشبرند در وبلاگ «مرد شهری ریشو»ی خود، به خوبی به مخاطبانش کمک میکند و همزمان محصولاتش را تبلیغ میکند؛ این وبلاگ، همانطور که حدس زدید، به موضوعات مربوط به ریش میپردازد.