09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

۲۰ نکته برتر اینستاگرام

آنچه در این مقاله می خوانید:

محبوبیت اینستاگرام باورنکردنی است. تنها مشکل پلتفرمی که به خود می‌بالد بیش از دو میلیارد کاربر فعال سال ۲۰۲۴ اطمینان حاصل می‌کند که نوشته‌های شما توسط افرادی که به آنچه می‌گویید (یا می‌فروشید) علاقه‌مند هستند، پیدا شوند؛ مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه!

اینستاگرام که متعلق به فیسبوک است، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است؛ جایی که می‌توانید عکس و فیلم منتشر کنید، دنبال‌کننده جذب کنید و با مخاطبان خاص خود تعامل داشته باشید.

برای بهره‌مندی بیشتر از اینستاگرام، ابتدا یک حساب تجاری رایگان ایجاد کنید. این کار به شما داشبورد حرفه‌ای و اطلاعاتی در مورد افرادی که با کسب‌وکار شما در اینستاگرام تعامل دارند، می‌دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد فروشگاه اینستاگرام خود را ایجاد کنید. هر حسابی را می‌توانید به حساب تجاری تبدیل کنید. حساب‌های تجاری همچنین اطلاعات کلیدی مانند موقعیت مکانی، اطلاعات تماس و ساعات کاری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

بهترین راهنمایی‌های من برای استفاده از اینستاگرام در جهت تبلیغ کسب‌وکارتان.

کار خود را شرح دهید

وقت بگذارید تنظیم پروفایل شما اگر چهره برند شما هستید، می‌توانید از عکس خودتان استفاده کنید؛ در غیر این صورت از لوگوی کسب و کارتان استفاده کنید. مطمئن شوید که نام کاربری اینستاگرام شما بلافاصله نشان می‌دهد چه کاری انجام می‌دهید و فراموش نکنید که آن را درج کنید. وب‌سایت شما آدرس اینترنتی.

بیوگرافی خوبی بنویسید. سعی کنید کمی از شخصیت خودتان را نشان دهید و خیلی خشک و رسمی نباشید. چند عبارت کلیدی بگنجانید که به هر کسی که به دنبال محصول یا خدماتی مثل خدمات شماست کمک کند. فراموش نکنید که پیج اینستاگرام خود را با دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک لینک کنید.

مشاهده این مطلب  ثبت شرکت در ویکی پدیا

محتوای مناسب را ایجاد کنید

از همه گزینه‌های محتوایی اینستاگرام استفاده کنید و یاد بگیرید چه نوع پستی بیشترین بازخورد را از مخاطبان هدف شما می‌گیرد. علاوه بر پست تصویری، می‌توانید از… سازندگان ویدیوی مبتنی بر هوش مصنوعی کلیپ پست کردن ویدئوهای کوتاه و باید تلاش کنی که بسازی استوری‌های اینستاگرام اینها اسلایدشوهایی با عکس و فیلم هستند که ۲۴ ساعت در اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. می‌توانید با افزودن آن‌ها به پروفایل خود، مدت زمان نمایششان را بیشتر کنید. همچنین می‌توانید پخش زنده هم داشته باشید. لایو اینستاگرام .

محتوای شما باید با داستان‌گویی، نمایش مزایا، معرفی محصولات جدید یا نشان دادن پشت صحنه‌ی کسب‌وکارتان، دنبال‌کنندگان را جذب کند. فروش تهاجمی در اینستاگرام جواب نمی‌دهد.

به پست‌هایتان ظاهری متمایز بدهید.

اینستاگرام بستری تصویری است، پس از آن به نفع خود استفاده کنید. استفاده از یک فیلتر ثابت و حفظ سبک یکسان در عکاسی، به پست‌های شما سبکی منسجم می‌بخشد و باعث می‌شود به‌راحتی شناخته شوند.

سعی کنید صدای برند خودتان را بازتاب دهید هویت بصری با استفاده از همان رنگ‌ها، فونت‌ها و سبک تصاویر وب‌سایت شما، تا تجربه برندتان در تمام کانال‌های ارتباطی یکسان باشد.

اهداف را تعیین کنید

اهداف تجاری خود را در نظر بگیرید و ببینید اینستاگرام چگونه می‌تواند به شما کمک کند. آیا می‌خواهید مستقیماً فروش خود را افزایش دهید؟ در این صورت، می‌توانید یک فروشگاه اینستاگرام راه‌اندازی کنید. اگر به دنبال هدایت ترافیک به وب‌سایت خود هستید، یک صفحه لینک در بیو ایجاد کنید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند به راحتی محتوای مورد نظر خود را در وب‌سایت شما پیدا کنند.

مشاهده این مطلب  روابط عمومی چیست؟

روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید

به نوع افرادی که می‌خواهید به آنها بفروشید فکر کنید. در اینستاگرام، پروفایل‌هایی را که با شخصیت مشتری مدنظرتان مطابقت دارند جستجو کنید. این حساب‌ها را دنبال کنید تا الهام بگیرید و به شما در رسیدن به بازار هدف کمک کند.

درگیری با مخاطبان کلید موفقیت است. اگر تحقیق کنید، می‌توانید از لایک‌ها به نفع کسب‌وکارتان استفاده کنید. ببینید رقبا در اینستاگرام چه می‌کنند و چه کسانی زیر پست‌هایشان نظر می‌گذارند؛ آنها احتمالا بازار هدف شما هستند. پس، درگیر شدن و دنبال کردن آنها منطقی است.

هشتگ‌ها را با هوشمندی استفاده کنید

هشتگ‌ها به افراد کمک می‌کنند در میان میلیون‌ها پست، مطالب مرتبط و مورد علاقه خود را پیدا کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از حدود ده هشتگ مناسب است. کیفیت هشتگ‌ها از کمیت آن‌ها مهم‌تر است.

ارزشش را دارد که حساب‌های موفق اینستاگرام، به‌خصوص رقبایی که مخاطبان زیادی دارند را تحلیل کنید. به نحوه استفاده آن‌ها از هشتگ‌ها دقت کنید و روش آن‌ها را برای اهداف خودتان تقلید یا اقتباس کنید. مطمئن شوید که هشتگ‌هایی که انتخاب می‌کنید برای کسب‌وکار شما و مخاطبانی که می‌خواهید به آن‌ها برسید، مرتبط باشند. هشتگ‌های ترند یا اصطلاحات خاص می‌توانند به شما در دسترسی به مخاطبان فعال کمک کنند.

هشتگ‌ها را در انتهای پست خود قرار دهید تا مرتب‌تر باشد. به استفاده از هشتگ‌های خاص برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر فکر کنید، مانند:

  • لایک برای لایک یعنی اگر پست من رو لایک کنی، من هم پست‌های تو رو لایک می‌کنم.
  • دنبال کردن و دنبال کردن من، درخواست‌های واضح و آشکاری هستند.
مشاهده این مطلب  دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

برای ساده‌تر کردن زندگیتون، هشتگ‌های رایج کسب‌وکارتون رو با استفاده از برنامه‌ی یادداشت‌های گوشی هوشمندتون ذخیره کنید. باید چهار یا پنج هشتگ اصلی داشته باشید که در هر پست استفاده می‌کنید، از جمله یکی برای نام برندتان.

هیچ متنی داخل پرانتز نبود.

عکس‌ها و ویدیوهای خود را توضیح‌دار کنید.

هر توضیح تصویری باید مرتبط با کسب‌وکار شما باشد و صدای برندتان را منعکس کند. به این فکر کنید که چه چیزی می‌توانید بگویید تا مردم را به لایک و بازنشر آن ترغیب کند. با پرسیدن سوال، نظر دیگران را جلب کنید؛ داستان بگویید؛ اطلاعات مفید یا حقایق جالب منتشر کنید؛ و از فراخوان به اقدام استفاده کنید. رشد اگر دنبال‌کنندگان شما احساس کنند از دنبال کردن اکانت شما سودی می‌برند، این اتفاق می‌تواند با سرعت باورنکردنی رخ دهد.

اولویت با کیفیت است

مطمئن شوید عکس‌هایتان فوق‌العاده هستند. بی‌رحم باشید – آن‌ها را ویرایش کنید، هر عکسی که کیفیت پایینی دارد یا به‌دلیل لرزش دوربین تار است را حذف کنید. برای سهولت انتشار، از گوشی هوشمند خود به‌طور مستقیم عکس بگیرید.

طرح‌های فوق‌العاده‌ای بسازید.

برنامه چیدمان اینستاگرام آیفون یا اندروید برای ساختن مونتاژهای جذاب، به‌ویژه اگر بخواهید دنباله‌ای از تصاویر را منتشر کنید یا راهنمای گام‌به‌گام ارائه دهید، بسیار مناسب است. ابزارهایی مانند کنوا هیچ چیزی در پرانتز نبود. کیتل و ویسم قابل استفاده برای ساخت استوری اینستاگرام

از پیوندها و صفحات فرود استفاده کنید

فراموش نکنید دنبال کنندگان خود را به انجام کاری تشویق کنید. صفحات فرود چه خرید محصول باشد، چه نظر دادن به پست شما، چه دنبال کردن شما، چه خواندن آخرین وبلاگتان و چه ثبت نام در خبرنامه ایمیلی شما.

مشاهده این مطلب  بهترین سایت‌های شرکتی

هر کاری می‌کنی، مواظب باش مناسب باشه. صفحه فرود در وب‌سایتتان، چیزی بگذارید که آنها را به انجام کار تشویق کند. از ابزاری مانند… پیوند چند رسانه‌ای یک لینک بیو بسازید که فالوورهایتان را به هر جایی که می‌خواهید هدایت کند.

با جامعه خود در ارتباط باشید

رشد در اینستاگرام به تعامل با جامعه‌ی خاص اینستاگرام شما بستگی دارد. مطمئن شوید که کسب‌وکار شما در قلب بخش مربوطه قرار دارد – از بازیگران کلیدی صنعت مانند تامین‌کنندگان و شرکا، سازمان‌های عضو و نهادهای تجاری پیروی کنید، از آن‌ها حمایت کنید و آن‌ها را تگ کنید. اگر مخاطبان شما محلی هستند، با سازمان‌ها و کمپین‌های محلی در اینستاگرام تعامل داشته باشید و از آن‌ها حمایت کنید.

پاسخ بخواهید.

اینستاگرام یک گفتگوی دوطرفه است؛ پس از دنبال‌کنندگان خود بخواهید به پست‌هایتان پاسخ دهند و خودتان هم به هر کامنتی پاسخ دهید. مهم تعامل فعال است، نه فقط داشتن دنبال‌کنندگان منفعل.

افراد تاثیرگذار را پیدا کنید

در بازار هدف خود، افراد پیشرو را شناسایی کنید و در اینستاگرام دنبالشان کنید. بررسی کنید که چگونه می‌توانید… با آن‌ها همکاری کن برای افزایش دیده شدن خود در اینستاگرام

نوشته‌هایتان را برنامه‌ریزی کنید

مثل وبلاگ‌نویسی، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های اینستاگرامی هم ضروری است. یک برنامه‌ی سه‌ماهه‌ی مداوم برای محتوای تمام شبکه‌های اجتماعی خود تنظیم کنید و زمانی را برای آماده‌سازی تصاویر، زیرنویس‌ها و هشتگ‌ها اختصاص دهید.

از ابزارهای برنامه‌ریزی استفاده کنید.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ پیشنهاد می‌کنم نگاهی بیندازید به هوت سویت هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. بافر هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. اسکد سوشال و بعداً هر کدام مزایا و معایبی دارند، پس باید آن‌چه را که برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

مشاهده این مطلب  ورود لینکدین به دنیای ویدیویی: آزمایش قابلیت جدید «ویدیوهای ترند» برای افزایش تعامل کاربران

16. پیگیری کنید چه چیزی جواب می‌دهد

با اکانت تجاری اینستاگرام، آمار و اطلاعات اینستاگرام نشان می‌دهد که پست‌های شما چقدر مؤثر هستند. همچنین می‌توانید از گوگل آنالیتیکس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترافیک و تبدیل‌هایی که از اینستاگرام به وب‌سایت شما می‌رسد. ابزارهای تحلیلی دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید عبارتند از امپلیفای هیچ چیز برای ترجمه وجود ندارد. جوانه اجتماعی و عاشق مربع‌ها .

از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنید.

میلیون‌ها کسب‌وکار از تبلیغات اینستاگرام برای کمک به فروش محصولاتشان. صرف نظر از محدودیت بودجه بازاریابی‌تان، ارزشش را دارد که ببینید چه میزان پیشرفتی برای کسب‌وکارتان می‌توانید به‌دست آورید. انواع مختلفی از تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد؛ از فرمت‌های ساده عکس و ویدیویی گرفته تا تبلیغات چرخشی، مجموعه‌ای، بوم و استوری. می‌توانید با ابزار مدیریت تبلیغات هاب اسپات، تبلیغات هدفمند و سفارشی ایجاد کنید. و آزمایش کنید کدام روش‌ها در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی مؤثرترند. تبلیغات اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد با کلیک روی لینک وب‌سایت شما، بلافاصله خرید کنند.

در وب‌سایت خود، از تصاویر اینستاگرام استفاده کنید.

آنها را در وب‌سایت خود جاسازی کنید، فقط به آن‌ها لینک ندهید. حالا روشی برای افزایش دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود مستقیماً از طریق وب‌سایتتان دارید.

فروشگاه اینستاگرام خود را راه اندازی کنید

اگر کسب‌وکار تجارت الکترونیک دارید، اینستاگرام می‌تواند ویترین بسیار قدرتمندی برای شما باشد. راه‌اندازی آن رایگان است. فروشگاه اینستاگرام به یک اکانت تجاری فیسبوک، یک اکانت تجاری اینستاگرام و یک وبسایت (یا یک کاتالوگ مستقل فیسبوک) نیاز دارید.

برای شروع فروش، مانند تگ کردن افراد، تگ‌های خرید را به محصولات نمایش داده‌شده در پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنید. فالوورهای شما می‌توانند روی محصول ضربه بزنند تا به لیست آن در فروشگاه اینستاگرام شما بروند؛ در آنجا، اطلاعات و عکس‌های بیشتری را مشاهده کرده و می‌توانند اقدام به خرید کنند.

مشاهده این مطلب  آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

با یک اینفلوئنسر همکاری کنید

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، شخصیت‌ها، متخصصان، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سبک زندگی هستند که با انتشار محتوای عالی و تعامل با دنبال‌کنندگان خود، مخاطبان زیادی جذب کرده‌اند. همکاری با یک اینفلوئنسر می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما، دسترسی به مخاطبان جدید و افزایش فروش کمک کند؛ همه اینها به لطف قدرت تأیید و حمایت آنهاست.

لازم نیست برای همکاری با اینفلوئنسر هزینه گزافی پرداخت کنید. میکرو و نانو اینفلوئنسرها ممکن است دنبال‌کنندگان کمتری داشته باشند، اما اگر اینفلوئنسر برجسته‌ای در حوزه کاری خود پیدا کنید، می‌تواند به کسب‌وکار شما رونق قابل توجهی بدهد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070