از زمانی که برندهای بزرگ ارزش تعامل با مخاطبان از طریق رسانههای اجتماعی را درک کردند، فیسبوک آنچه را که به کسبوکارها ارائه میدهد، بهبود بخشیده است.همچنان جزو بهترینهاستبازاریابیابزارو به صاحبان مشاغل کوچک، امکانی بسیار … به صرفه بازاریابی رایگان یا حتی بدون هزینه گزینه
اگر هنوز وارد دنیای فیسبوک برای کسبوکار خود نشدهاید، یا حتی اگر شدهاید اما هنوز از مزایای آن بهرهمند نشدهاید، ۲۰ نکته برتر من برای استفادهی موثر از فیسبوک در کسبوکارتان را در اینجا میبینید.
صفحه کسبوکار بسازید
بسیار ضروری است که شما … صفحه تجاری برخلاف پروفایل شخصی، صفحات کسبوکار ممکن است ظاهری مشابه داشته باشند، اما ابزارهای منحصربهفردی دارند که شما به آنها نیاز خواهید داشت؛ بعلاوه، تبلیغ کسبوکار از طریق پروفایل شخصی، خلاف قوانین فیسبوک است.
با این اوصاف، برای ایجاد صفحه کسبوکار خود، ابتدا به یک حساب کاربری شخصی نیاز دارید.
دسته یا نوع کسبوکار مناسب را انتخاب کنید
هنگام راهاندازی صفحه کسبوکار خود، میتوانید دستهبندی مناسب برای آن انتخاب کنید؛ چه بخواهید خود را بهعنوان یک کسبوکار محلی، شخصیت عمومی، سازمان خیریه یا برندی که نوع خاصی از محصول را میفروشد، معرفی کنید.
عمومی شدن
مطمئن شوید که تنظیمات حریم خصوصی صفحه کسبوکارتان را روی عمومی قرار دهید. در حالی که تنظیمات حریم خصوصی صفحه شخصی شما احتمالا روی دوستان است، باید اطمینان حاصل کنید که کسبوکارتان برای همه قابل مشاهده باشد.
نام کاربری خود را انتخاب کنید (آدرس اینترنتی اختصاصی شما)
بعد از ساختن صفحه، فیسبوک یک آدرس اینترنتی و شمارهی تصادفی ایجاد میکند که ناشناس و بهخاطر سپردن آن دشوار است. بنابراین باید یک آدرس اینترنتی اختصاصی (که فیسبوک آن را نام کاربری مینامد) مرتبط با کسبوکار خود، احتمالا نام شرکتتان، بسازید. آدرس فیسبوک خود را تغییر دهید اگر روزی نیاز داشتید.
تصویری برای جلد انتخاب کنید که جذاب و تأثیرگذار باشد.
تصویر بالای صفحه کسبوکار شما مثل جلد مجله است، پس باید جذاب باشد. اندازه عکس کاور را برای نمایش صحیح در همه دستگاهها بهینه کنید. اندازه ایدهآل عکس کاور فیسبوک ۸۵۱ در ۳۱۵ پیکسل است. برای بهترین نتیجه، عکس شما باید فرمت JPG، با رنگ RGB و کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد.
اگر تصویر آپلود شده شما از این ابعاد کوچکتر باشد، فیسبوک آن را کش میدهد تا جا بیفتد که ظاهر خوبی ندارد! اگر مهارت طراحی ندارید، میتوانید با استفاده از پلتفرمهای طراحی آنلاین مثل کنوا، کاور، پست و تبلیغات چشمنواز بسازید. ویسم با الگوهای از پیش ساختهشده.
یک عکس پروفایل اضافه کنید
مطمئن شوید که نشاندهندهی برند شماست و به راحتی قابل تشخیص باشد. استفاده از لوگوی شما یا در صورتی که کسبوکار شما بیشتر حول خدماتی که ارائه میدهید میچرخد، استفاده از یک عکس پرترهی مناسب، منطقی است.
مطمئن شوید که تصویر را در ابعاد صحیح (۱۷۰ در ۱۷۰ پیکسل) برای آپلود آماده کردهاید.
بخش «درباره ما» را تکمیل کنید
خیلیها این کار رو فراموش میکنن، اما یکی از اولین چیزهایی هست که بازدیدکنندگان هنگام ورود به صفحه کسبوکار شما بهش نگاه میکنند. یک شرح مختصر از کسبوکار خود بنویسید و یادتان باشد لینک را هم اضافه کنید. وبسایت شما !
از دکمه فراخوان استفاده کنید
افراد در حال بازدید از صفحه شما هستند. بنابراین، اکنون باید آنها را به تعامل بیشتر با شما ترغیب کنید. فیسبوک این موضوع را میداند و میخواهد به شما در رسیدن به اهداف تجاریتان کمک کند – از این رو، دکمه فراخوان بسیار مفید است. چندین دکمه فراخوان وجود دارد (این دکمهها با گذشت زمان تغییر میکنند)، مانند ثبتنام، رزرو کنید، ویدئو را تماشا کنید، پیام ارسال کنید یا از وبسایت خرید کنید. عملی را که میخواهید مخاطبان شما در مرحله بعد انجام دهند، انتخاب کنید.
مخاطبان خود را بشناسید
ابزار تحلیلی فیسبوک اینسایتس، ابزاری بسیار کاربردی است که به شما کمک میکند بفهمید چه کسانی از صفحهی شما بازدید میکنند و چه محتوایی بیشترین (یا کمترین) جذابیت را دارد. با گذشت زمان، این ابزار به شما در توسعهی … کمک خواهد کرد. استراتژی رسانههای اجتماعی برای افزایش تعامل با مخاطبان
رقبای خود را زیر نظر داشته باشید.
هنوز در آمار فیسبوک میتوانید رقبای خود را اضافه کنید در بخش صفحات قابل مشاهده. این قابلیت بسیار ارزشمند است – میتوانید فعالیت آنها را تحلیل کنید، ببینید مردم چگونه به پستهایشان واکنش نشان میدهند و مهمتر از همه، درسهای مهمی برای فعالیت خودتان در فیسبوک بیاموزید.
از لایککنندگان دعوت کنید تا صفحهتان را لایک کنند.
یکی از پستهای شما را لایک کرده است – عالی! اما فقط به خودتان تبریک نگویید. یک قدم جلوتر بروید و آن شخص را دعوت کنید تا صفحه تجاری شما را لایک کند؛ این کار تعداد اعضای جامعه فیسبوکی شما را افزایش میدهد و آن شخص تمام پستهای بعدی شما را خواهد دید.
قدرت محتوای بصری را به کار گیرید
تصویرها و محتوای ویدئو محتوای تصویری بسیار جذابتر است و تا ده برابر بیشتر از پستهای متنی توجه جلب میکند. اما به خاطر نیاز به گذاشتن عکس، هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید؛ عکسهای تار یا لرزان اصلا خوب نیستند! همچنین میتوانید بهجای یک عکس، از اسلایدشو یا ویدیو بهعنوان تصویر اصلی استفاده کنید.
تصاویر خود را بهینه کنید
اندازه تصاویرتان را برای فید یا تبلیغات به درستی تنظیم کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد و بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد.
به راحتی میتوان فراموش کرد که باید با چه تعداد پیکسل کار کنید، بنابراین از… راهنمای مفید هاب اسپات راهنماییهایی برای بهینهسازی تصاویر برای فیسبوک و دیگر پلتفرمهای شبکههای اجتماعی ارائه میدهد.
به طور مرتب پست بگذارید
صفحه کسبوکاری که در آن هیچ فعالیتی دیده نمیشود، تبلیغ خوبی نیست. اگر از فیسبوک استفاده میکنید، بهطور فعال از آن بهره ببرید. باید هدفگذاری کنید که هفتهای دو تا سه بار پست بگذارید؛ ابزار برنامهریزی انتشار در مجموعه ابزار کسبوکار فیسبوک، کار را آسان میکند.
مهم کیفیت است، نه کمیت.
چگونگی عملکرد الگوریتمهای فیسبوک، مانند گوگل، برای ما افراد عادی تا حدودی رازآلود است. با این حال، واضح است که فیسبوک با افزایش دید پستهای باکیفیت در صفحه اخبار کاربران، آنها را پاداش میدهد، در حالی که پستهای بیارزش به انتهای صفحه رانده میشوند. بنابراین تمرکز کنید بر محتوای مرتبط و جذاب .
کمی با هم صحبت کنیم!
شبکههای اجتماعی، اجتماعی هستند؛ پس گفتوگو کنید! وقتی کسی درباره پستهایتان نظر میدهد، قدردانی خود را نشان دهید. این کار میتواند به سادگی لایک کردن نظر یا پاسخ به یک سؤال باشد. این اقدامات ساده حس خوبی ایجاد میکنند و دیگران را به… وفاداری بیشتر در میان دنبالکنندگان فیسبوک شما
اشتراکگذاریها و نظرات از لایکها بهترند.
درگیر کردن مخاطبان پاداش دارد. فیسبوک اکنون به اشتراکگذاریها و نظرات واکنش مثبتتری نسبت به لایکها نشان میدهد (باز هم تغییرات الگوریتم!), پس هرچه بیشتر با افراد صفحه خود تعامل داشته باشید، دیده شدن شما بیشتر میشود.
تبلیغاتتان را درست انجام دهید
بدانید چه زمانی باید یک پست را تقویت کنید یا تبلیغ کنید. میتوانید با تقویت یک پست، آن را به مخاطبان بیشتری در فید خبری برسانید و به سادگی محتوای خود را به چشم بینندگان برسانید. این کار هزینهای خواهد داشت و بازده سرمایه گذاری به میزان تعامل افراد با آن پست بستگی دارد.
با تبلیغات فیسبوک میتوانید آنها را برای اهداف مختلفی مانند افزایش بازدید ویدیو، بازدید از وبسایت (تبلیغات ترافیک محور) یا تبدیلها به کار بگیرید. قبل از انتخاب مسیر، به آنچه میخواهید دست یابید فکر کنید.
کسبوکار خود را با فیسبوک لایو جان ببخشید
صدای قورت دادنِ آب تقریباً شنیده میشود! بله، شاید کار دشواری به نظر برسد و احتمالاً کمی تمرین لازم داشته باشد، اما ممکن است بهشدت از آن لذت ببرید. فیسبوک زنده یک قابلیت فوقالعاده است و برای نشان دادن پشت صحنهی کسبوکارتان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، رونمایی از محصول یا خدمت جدید و امثال آن، ایدهآل است. امتحانش کنید!
حسابهای شبکههای اجتماعی خود را ادغام کنید
لینک خود را قرار دهید حساب اینستاگرام برای تقویت فعالیتهایتان در شبکههای اجتماعی، آن را در فیسبوک منتشر کنید. این کار همچنین باعث استفادهی کارآمدتر از زمانی میشود که به فعالیت در شبکههای اجتماعی اختصاص میدهید.