افزایش نرخ تبدیل، آرزوی بزرگ اکثر سازمانهای بخش تجارت با تجارت است. شرکتهایی که برای جذب مشتری بیشتر به بازاریابی دیجیتال متکی هستند، به صفحاتی نیاز دارند که روی یک هدف متمرکز باشند: جمعآوری اطلاعات مشتریان بالقوه برای پر کردن چرخه فروش.
هدف نهایی صفحه فرود شما، ترغیب مشتریان بالقوه و تصمیمگیرندگان به اقدام و تبدیل شدن به مشتری است. برای رسیدن به این هدف، باید صفحات فرود خود را برای تبدیل بهینه کنید.
کوچکترین تغییرات میتوانند بزرگترین تفاوتها را ایجاد کنند؛ همین موضوع شاید بخشی از هیجان بهینهسازی نرخ تبدیل باشد.
برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود B2B شما، ابتدا باید طراحی سایت وردپرس را به گونهای بهینه کنید که تجربه کاربری را در اولویت قرار دهد. استفاده از ساختار واضح و منظم، به همراه رنگهای مناسب و محتوای قابل فهم، میتواند تأثیر زیادی بر موفقیت صفحه فرود داشته باشد. علاوه بر این، با استفاده از خدمات سئو وردپرس، بهینهسازی محتوا برای جذب ترافیک هدفمند را فراموش نکنید، زیرا این امر میتواند باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و در نتیجه نرخ تبدیل بیشتر شود.
برای افزایش مشتریان و سرنخهایتان، در ادامه دوازده روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود B2B شما آمده است.
فهرست مطالب
- برای هر کمپین، یک صفحه فرود اختصاصی داشته باشید.
- پیام رسانی شفاف و برجسته داشته باشید.
- بر روی ارزش پیشنهادی منحصربهفرد خود تأکید کنید.
- از فراخوان قوی استفاده کنید.
- فرمهای جذب مخاطب خود را برای افزایش تبدیل بهینه کنید.
- مزاحمها را از صفحه فرود خود حذف کنید.
- مزایای اصلی راهکار B2B خود را برجسته کنید.
- نتایج قابل سنجش را به عنوان مدرکی بر بازگشت سرمایه نشان دهید.
- پیشنهاد خود را با نظرات، گواهیها و جوایز تأیید کنید.
- ویژگیهای اصلی خود را فهرست کنید.
- پیشزمینه صفحه فرود خود را خلوت کنید
- از انواع مختلف چندرسانهای استفاده کنید
- نتیجهگیری
برای هر کمپین، یک صفحه فرود اختصاصی داشته باشید.
برای هر کمپین، داشتن یک صفحه فرود اختصاصی کاملا ضروری است. صفحه فرود اختصاصی با تمرکز کامل بر روی پیشنهاد شما، تطابق کامل با تبلیغاتتان و هدایت مستقیم به اقدام، به افزایش تبدیلها کمک میکند.
متاسفانه، برای کاهش هزینهها و صرفهجویی در زمان، بسیاری از تبلیغکنندگان فقط مخاطبان را به صفحه اصلی سایت هدایت میکنند.
اگر برای محصول یا خدماتی خاص از مجموعه خود تبلیغ میکنید و مشتریان بالقوه را به جای صفحه محصول یا خدمت، به صفحه اصلی خود هدایت میکنید، در واقع وظیفه یافتن گام بعدی را بر دوش آنها میگذارید.
این نه تنها تجربه کاربری گیجکننده و پیچیدهای ایجاد میکند، بلکه میتواند به اهداف تجاری شما نیز آسیب برساند. اگر مشتریان بالقوهای که از طریق کمپینهای تبلیغاتی پولی شما میآیند نتوانند آنچه را که میخواهند پیدا کنند، تبدیل به مشتری نمیشوند و در نهایت بودجه تبلیغات شما کاملا هدر میرود.
اگر از منابع تبلیغاتی پولی برای تبلیغ راهکارهای تجاری خود استفاده میکنید، مانند تبلیغات لینکدین هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. تبلیغات گوگل یا تبلیغات فیسبوک داشتن صفحه فرود اختصاصی برای کمپینهایتان، بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) خوبی را تضمین میکند.
بسته به محصولتان، شاید بخواهید صفحات فرود جداگانهای ایجاد کنید که کاملا روی یک ویژگی خاص تمرکز داشته باشند.
مثلاً اگر ویژگی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک مجموعه نرمافزاری را تبلیغ میکنید، آن جنبهی خاص محصول باید صفحهی اختصاصی خود را با تمام اطلاعات مربوط به CRM داشته باشد.
هدایت بازدیدکنندگان به صفحه فرود عمومی که در آن باید تلاش کنند تا ویژگی مورد نظرشان را پیدا کنند، ممکن است آنها را فراری دهد و در نتیجه، فرصتهای تبدیل به فروش از دست میرود.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
پیامها واضح و برجسته باشند.
مطمئن شوید پیام صفحه فرودتان واضح و قابل فهم باشد و ایده اصلی از همان نگاه اول به راحتی درک شود. هدف اصلی صفحه فرود را در مرکز و جایگاه برجسته قرار دهید.
هر بازدیدکنندهای از صفحه فرود شما باید بهوضوح بفهمد که موضوع صفحه چیست.
عنوانی جسورانه را با تصویری جذاب ترکیب کنید تا ترکیبی تاثیرگذار خلق شود که با مشتری بالقوه ارتباط برقرار کند. طراحی کلی را ساده و قابل فهم نگه دارید.
متن صفحه فرودتان باید مستقیم، واضح و مختصر باشد. از کلمات قانعکننده استفاده کنید تا حس از دست دادن فرصت (FOMO) را ایجاد کرده و با اعمال کمی فشار خرید، کاربر را به خرید ترغیب کنید. در مسیر فروش خود به کسبوکارها پیش بروید بدون اصرار
این کار شاید سختتر از آن چیزی باشد که به نظر میرسد. متن صفحه فرود شما احتمالا به اندازه (یا حداقل به همان اندازه) طراحی و چیدمان اهمیت دارد، بنابراین بهتر است به همکاری با… فکر کنید. خدمات کپیرایتینگ که میدانند چه کار میکنند.
از «آزمون پنج ثانیه» استفاده کنید تا ببینید متن و طراحی صفحه فرود شما از نظر وضوح بهینه شدهاند یا نه.
آزمونهای پنجثانیهای روشی برای آزمایش کاربر هستند که میتوانند به اندازهگیری اطلاعاتی که کاربران در پنج ثانیه اول مشاهده یک صفحه دریافت میکنند و برداشت آنها کمک کنند.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
بر ارزش پیشنهادی منحصربهفرد خود تأکید کنید
ارائه ارزش منحصربهفرد (UVP) ، شیوهی جایگاهیابی برند شما و متمایز کردن آن از سایر شرکتهای صنعت شماست. از آن بهطور راهبردی در صفحه فرود خود استفاده کنید تا برندتان را از رقبا جدا کنید.
این کار را میتوان به روشهای مختلفی انجام داد، اما هدف همیشه برجسته کردن مزایای منحصر به فرد یا اختصاصی برند یا محصول/خدمت شماست.
هنگام تعیین جایگاه کسبوکار خود، از مقایسه مستقیم با رقبا در نامگذاری خودداری کنید. اما استفاده از مشاهدات (واقعی) که تفاوتها را نشان میدهند، تاکتیکی مؤثر است.
«ما ۶۰ درصد از رقیبان خود سریعتر هستیم» مثالی از مقایسهی مستقیم است که شاید کمی اغراقآمیز باشد.
اما گفتن «از ایده تا راهاندازی، ۶۰ درصد سریعتر»، راه خوبی برای استفاده از ارزش پیشنهادی شما و بیان مزیت استفاده از راهحل شماست که آن را از سایرین متمایز میکند.
ارائه ارزش منحصربهفرد شما باید لحن کلی را نیز تعیین کند طراحی صفحه فرود شما
برای شرکتی که محصولی برای افزایش بهرهوری و سادهسازی فرآیندها ارائه میدهد، صفحهی فرود شلوغ با لینکهای زیاد یا اطلاعات نامرتبط، این تصور را ایجاد نمیکند که شرکت شما میداند چگونه کارها را ساده کند.
در کل سایت خود، در مورد پالت رنگ، فونتها و سبک کلی طرح، همواره یکپارچگی را حفظ کنید.
از صفحه فرود خود برای ارائه وعده روشنی درباره ارزش ارائه شده استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که این وعده چیزی است که مشتریان بالقوه تجاری شما به آن اهمیت میدهند.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
از فراخوان قوی استفاده کنید.
صفحه فرود B2B شما باید فراخوان قوی و روشنی داشته باشد که مشتریان بالقوه را به سمت تبدیل هدایت کند. هدف نهایی صفحه فرود شما، سوق دادن مخاطب به انجام کاری مشخص، مانند دانلود… است. کتاب الکترونیکی مشاوره رزرو کنید، نسخه آزمایشی رایگان را شروع کنید، یا خریدی انجام دهید.
برای ترغیب بازدیدکنندگان صفحه فرود به انجام اقدام مورد نظر و تبدیل شدن به مشتری، به یک فراخوان قوی نیاز دارید.
یک فراخوان قوی، فراخوانی است که برجسته، واضح، مستقیم و مشهود باشد.
حتماً فراخوان خود را هم در بالای صفحه و هم در مکانهای استراتژیک دیگر در صفحه فرود خود قرار دهید، از رنگی متضاد و متنی با اعتماد به نفس استفاده کنید.
از آنجا که فراخوانهای اقدام (CTA) در رنگها، شکلها و اندازههای مختلف و با متنهای متفاوت ارائه میشوند، یکی از محبوبترین موارد … هستند. آزمون صفحه فرود .
حتما تغییرات مختلف فراخوان اقدام صفحه فرود خود را آزمایش کنید تا بیشترین تعداد تبدیل را بهدست آورید.
سه برابر کردن کسب و کارتان در 90 روز
با استراتژی قیف قدرتمند 3 مرحلهای ما، برتری نامشروع به دست آورید و یاد بگیرید چگونه بهسرعت، سرنخها و فروش خود را تا 300 درصد افزایش دهید.
کتاب الکترونیکی را دریافت کنید
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
فرمهای جذب مخاطب خود را برای افزایش تبدیل بهینه کنید.
اگر هدف صفحه فرود شما این باشد که مشتری آنلاین جذب کردن سپس، فرمهای جذب سرنخ (لید) بخش مهم دیگری هستند که مستقیماً روی نرخ تبدیل شما تأثیر میگذارند. فرمهای جذب سرنخ در کسبوکارهای B2B باید ساده شوند تا تبدیلها آسانتر شوند، ضمن اینکه… حفظ کیفیت سرنخهای ورودی، بهخصوص اگر از تبلیغات کلیکی استفاده میکنید .
یافتن تعادل میان سادگی فرمهای جذب مخاطب و توانایی حذف سرنخهای بیکیفیت، کار دشواری است.
از طرفی، باید سعی کنید تعداد فیلدهای فرم را کم کنید. فقط اطلاعات ضروری را در فرمهای صفحه فرود خود درخواست کنید. پرسشها و فیلدهای فرم بیش از حد میتوانند مشتری را بترسانند و نرخ تبدیل شما را پایین بیاورند.
از طرفی، فرمهای جذب سرنخ باید پیش از واجد شرایط بودن مشتریان بالقوه را غربالگری کنند تا سرنخهای بیکیفیت حذف شوند و فقط آنهایی که میتوانند به مشتری واقعی تبدیل شوند (MQL و SQL) ثبت شوند.
فرمهای چند مرحلهای (آزمون) راهحلی بهینه برای حفظ کیفیت بالای سرنخها و همزمان افزایش نرخ تبدیل هستند.
فرمهای چند مرحلهای با تقسیم فهرست طولانی سؤالات پیشگزینش به دو یا چند مرحله، کار میکنند. این روش، فرآیند را بسیار آسانتر و برای مشتریان بالقوه، جذابتر میکند.
شبیه به روش متقاعدسازی علمی اثباتشدهای به نام « نردبان بله (نقطه)
با پرسشهای ساده شروع کنید
و به تدریج به سمت درخواست اطلاعات مشتریان بالقوه پیش بروید.
این باعث میشود فرمهای ثبت نام شما کمتر تهدیدآمیز به نظر برسند و به جمعآوری اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه کمک میکند که در نهایت منجر به نرخ تبدیل بالاتر صفحه فرود میشود.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
مزاحمها را از صفحه فرود خود حذف کنید
معمولاً نوار ناوبری اصلی سایت در صفحه اصلی و در جای برجستهای قرار میگیرد تا به بهترین نحو بازدیدکنندگان را راهنمایی کند. اما قرار دادن آن در صفحات فرود مناسب نیست.
به طور خلاصه، اگر میخواهید بازدیدکنندگان فقط یک کار انجام دهند، تنها یک گزینه به آنها بدهید و بقیه را حذف کنید، مثل این مثال از… سوگند .
اگر به هر دلیلی مجبورید از پیمایش در صفحات فرود خود استفاده کنید، سعی کنید یک دکمهی منو ساده و غیر مزاحم در یکی از گوشههای بالا اضافه کنید. این کار کافی است تا به بازدیدکنندگان گزینهای برای مرور سایت بدهد، بدون آنکه بیش از حد آنها را به این کار تشویق کند.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
مزایای اصلی راهحل B2B خود را برجسته کنید
صفحه فرود شما به متنی پشتیبانیکننده نیاز دارد تا افراد را به انتخاب پیشنهاد شما ترغیب کند. مشتریان تجاری تصمیمات خرید خود را برای منافع شخصی نمیگیرند، بلکه برای ارتقای کسبوکارشان یا کسب برتری رقابتی این کار را انجام میدهند.
این حوزه، با بازاریابی B2C همپوشانی دارد. افرادی که چیزی میخرند، میخواهند آن محصول ارزش داشته باشد و از آن سود ببرند.
اگر بخواهید بگویید نرمافزار حقوق و دستمزد دارای قابلیت گزارشگیری سفارشی است، شاید اهمیت این ویژگی بهوضوح مشخص نباشد.
در عوض، این جمله («این مجموعه حقوق و دستمزد دارای قابلیت گزارشدهی سفارشی است، به این معنی که دیگر نیازی به تکیه بر واحد فناوری اطلاعات برای انجام تغییرات آنی نیست و در نتیجه زمان و منابع هدررفته کاهش مییابد») بهطور ناگهانی چندین مشکل را حل کرده و امکانات کاملا جدیدی را ارائه داده است.
مزایای کلیدی را که با مشتریان B2B شما همخوانی دارد در صفحه فرود خود بگنجانید.
یکی از مزایای اصلی میتواند نقطهی عطفی باشد که به افزایش تبدیل در صفحه فرود منجر میشود. با بیان روشن مزایای پیشنهاد خود، میتوانید نرخ تبدیل صفحه فرود را افزایش دهید.
با نقاط فروش مختلف آزمایش کنید تا آنهایی که بیشترین تأثیر را بر مشتریان بالقوهی شما میگذارند، پیدا کنید.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
نتایج قابل سنجش را به عنوان مدرکی برای بازگشت سرمایه نشان دهید.
از صفحه فرود خود برای نمایش نتایج استفاده از محصولات/خدماتتان استفاده کنید. هدف اصلی کسبوکارها صرفهجویی در وقت و هزینه است. نتایج ملموسی را که مشتریان بالقوه میتوانند انتظار داشته باشند بهعنوان مدرکی برای بازگشت سرمایه نشان دهید.
فرض کنید دادههای کمی در مورد میزان صرفهجویی در هزینهها و افزایش کارایی مشتریان بالقوه دارید. در این صورت، چند آمار برجسته را در جایی از صفحه فرود خود قرار دهید تا به سرعت قابل درک باشند.
شرکتی که میداند ۹۶ درصد از مشتریانش به بازگشت سرمایه مورد انتظار خود رسیدهاند یا از آن فراتر رفتهاند، باید این موضوع را در متن صفحه فرود خود بگنجاند.
این اطلاعات عملی و قابلاثبات، پاسخی قطعی به این پرسش میدهد که محصولات شما چه فایدهای برای آنها خواهند داشت.
شرکتی دیگر که محصولات نرمافزاری تحت وب ارائه میدهد و میتواند نشان دهد که مشتریان دیگر با استفاده از نرمافزار آن، از چهار برنامه به یک برنامه کاهش دادهاند، باید بتواند آماری از صرفهجویی در هزینههای مجوز یا کاهش زمان صرف شده توسط کارمندان برای جمعآوری گزارشها از سیستمهای مختلف ارائه دهد.
تمرکز باید فقط روی مزایای محصول شما باشد، نه اینکه نشان دهید رقیب چقدر ناکارآمد است. «شرکتهای دیگر ۴۰٪ بیشتر از شما هزینه میگیرند» به خوبی «ما ۴۰٪ در هزینههای مشتریان خود صرفهجویی کردهایم» نیست.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
پیشنهاد خود را با نقدها، نظرات و جوایز تأیید کنید.
ثابت کردن اعتبار و اعتمادپذیری کسبوکار شما با سابقهای قابل اطمینان میتواند در موفقیت یا شکست فروش بسیار مؤثر باشد. این موضوع بهویژه در بازارهای تجاری (B2B) که تصمیمگیرندگان در انتخاب راهحل خود بسیار محتاط هستند، اهمیت زیادی دارد.
با نمایش نظرات، نقدها یا جوایز در صفحه فرودتان، میتوانید به طور مؤثری پیشنهاد خود را تأیید و به اعتبار کسبوکار خود بیافزایید.
شرکتهای جدید ممکن است تا زمانی که نظرات و بازخورد کاربران را جمعآوری نکنند، در این زمینه با مشکل مواجه شوند.
رسانههای اجتماعی در این زمینه میتوانند مفید باشند؛ زیرا ایجاد حساب کاربری برند در چندین پلتفرم میتواند کاربران قدیمی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان ترغیب کند. اما شفافیت، با خود مسئولیت عمل به وعدههای شرکت را نیز به همراه دارد.
با نمایش نظرات مثبت کاربران در صفحه فرود خود، میتوانید به مشتریان نشان دهید که کسبوکار شما قابل اعتماد است. آبروی آنلاین خوب .
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
ویژگیهای اصلی خود را فهرست کنید.
یک فهرست مختصر با چند مورد از ویژگیهای اصلی محصول یا خدمتتان در صفحه فرود، نگاهی سریع به آنچه ارائه میدهید، به بازدیدکنندگان میدهد. اگرچه تمرکز صفحه فرود باید بر مزایای محصول برای خریدار باشد، اما دسترسی آسان به فهرستی از ویژگیهای محصول نیز اهمیت دارد.
برخی محصولات و خدمات به طور فوری قابل درک هستند؛ برخی دیگر ممکن است به توضیح بیشتری نیاز داشته باشند. ویژگیها به همراه مزایا، ارائه محصول یا خدمت شما را روشن کرده و ارزش منحصربهفرد آن را در صفحه فرود شما تقویت میکنند.
ویژگیها میتوانند زمانی که مشتریان بالقوه راهحل شما را با راهحلهای دیگر مقایسه میکنند، مفید باشند.
با فهرست کردن واضح ویژگیها در صفحه فرود، مشتریان تجاری اطلاعات کافی برای تصمیمگیری سریعتر و تبدیل شدن به مشتری را خواهند داشت.
هیچ متنی در داخل پرانتز وجود ندارد.
پیش زمینه صفحه فرود خود را ساده کنید
صفحات فرود B2B خود را خلوت و هدفمند طراحی کنید و از فضای خالی زیاد استفاده کنید تا عناصر اصلی برای تبدیل مخاطب به مشتری، برجسته شوند. هر چیزی که به تشویق اقدام در صفحه فرود کمکی نمیکند، حذف کنید.
تصاویر یا ویدئوهای تمام صفحه، به عنوان پسزمینه صفحات فرود محصولات و خدمات تجاری محبوب هستند و بیشک تأثیرگذارند. متأسفانه، اینها میتوانند باعث کندی زمان بارگذاری شده و منجر به از دست رفتن علاقهی کاربران شوند.
این موضوع بهویژه زمانی اهمیت پیدا میکند که بخواهید خدمات خود را بهعنوان راهکاری برای صرفهجویی در زمان، بهعنوان امری ضروری برای کسبوکار آنها ارائه دهید.
اگر قراردادهای خدمات بلندمدت میفروشید، یک تصویر پسزمینه از دو نفر که دست میدهند برای انتقال پیامتان کافی است.
از تصاویر یا ویدیوهای پسزمینه در بخشهایی از صفحه فرود که دادهها یا متون زیادی برای خواندن آسان دارند، خودداری کنید.
هر زمان که امکان دارد، از تصاویر و گرافیکهای پسزمینه سفارشی استفاده کنید. از عکسهای آماده پرهیز کنید، زیرا اغلب توسط دیگران بیش از حد استفاده میشوند. و با افزایش محبوبیت سازندگان صفحات فرود که از قالبها استفاده میکنند، به راحتی ممکن است صفحهای مشابه دیگران در صنعت خود داشته باشید.
هیچ متنی داخل پرانتز نبود.
از انواع مختلف رسانههای چندرسانهای استفاده کنید
انواع مختلف محتوای چندرسانهای در صفحه فرود شما میتواند به انتقال ارزش پیشنهادی منحصر به فردتان، نمایش راهحل شما و افزایش نرخ تبدیل کمک کند.
تصاویر و پسزمینههای تمام صفحه برای ایجاد جلوهی کلی مطلوب مناسب هستند. با این حال، استفاده از ویدیوی پخش خودکار بهعنوان پسزمینه توصیه نمیشود، اما افزودن ویدیویی که قابل کلیک باشد میتواند در افزایش تبدیلها بسیار مؤثر باشد.
این ویدیوها باید کوتاه باشند (یا حتی کوتاهتر) و با تمرکز بر ارائه نگاهی دقیقتر به محصول یا خدمت، بدون استفاده از متن یا دادههای زیاد، تهیه شوند.
یک ویدیوی دو دقیقهای که ویژگیهای اصلی محصول را به همراه توضیح فواید آن توسط گویندهای راهنما نشان دهد، روش کارآمد، ساده و موثری است.
اگر چندین ماژول یا ویژگی برای توضیح دارید، استفاده از چند ویدیوی کوتاه بهتر از یک ویدیوی بلند است. این کار برای بیننده راحتتر است که به عقب برگردد و ویژگی مورد نظر خود را برای کسب اطلاعات بیشتر پیدا کند.
برای جلوگیری از شلوغی صفحه اصلی، سعی کنید ویدیوها را در پایین صفحه قرار دهید.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
نتیجهگیری
برای افزایش تبدیل در صفحه فرود B2B خود، مطمئن شوید که به طور کامل برای هدایت اقدام مورد نظر بهینه شده است.
طراحی صفحههای فرود شما باید منجر به صفحاتی ساده، خلوت، و قابل فهم با اطلاعات خاص و مرتبط، حداقل تعداد لینک و تصویر، و چیدمانی کارآمد و در عین حال کاربرپسند شود.
ابتدا فهرستی از اولویتهای اصلی تهیه کنید و سپس آنها را دقیقتر کنید. ممکن است آزمون و خطا لازم باشد، اما هرگز از امتحان کردن عبارتها یا طرحبندیهای مختلف برای یافتن بهترین گزینهها دریغ نکنید.
اگر به کمک در طراحی، ساخت یا بهینهسازی صفحات فرود B2B خود نیاز دارید، با تیم متخصص بازاریابی و توسعه وب ما تماس بگیرید. برای آشنایی با چگونگی ارتقای کسبوکارتان در فضای آنلاین، با ما ارتباط برقرار کنید.
و اگر سوالی یا نظری دارید، در پایین بنویسید.