سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

محبوب ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال
آنچه در این مقاله می خوانید:

گوگل ادز (Google Ads) که قبلا نام آن گوگل ادوردز (Google Adwords) بود؛ یکی از مهمترین و محبوب ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. با توجه به اینکه 90 درصد از جستجوهای مردم در موتورهای جستجو، توسط گوگل انجام می شود، حضور در لیست نتایج جستجوی گوگل می تواند برای ایجاد ترافیک و فروش در وب سایت ها بسیار مؤثر باشد.

در این مقاله ما سعی می کنیم توضیح بدهیم که چرا گوگل ادز یک بستر ارزشمند برای تبلیغات است. همچنین در ادامه مقاله مزایای اصلی گوگل ادز را برای کسب و کارها بیان می کنیم و در نهایت ترفند های کاربردی به شما ارائه می دهیم که بتوانید از گوگل ادز برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در لیست نتایج گوگل و در وب سایت های عضو شبکه نمایش گوگل به نمایش گذاشته می شود. برخلاف لیست نتایج جستجوی ارگانیک، گوگل ادز می تواند محل نمایش و دیده شدن وب سایت شما را تضمین کند. البته اگر بصورت درست و اصولی بر روی کلمات کلیدی هدف، قیمت گذاری (Bidding) انجام شود. در این مقاله هدف ما تبلیغات گوگل در لیست نتایج جستجو است و در مورد شبکه نمایش گوگل صحبت نمی کنیم.

زمانی که یک کاربر یکی از کلمات کلیدی هدف شما را در گوگل جستجو می کند، تبلیغ نوشتاری شما می تواند در بالا یا پایین لیست نتایج صفحه اول یا دوم نمایش داده شود. اما شما فقط زمانی هزینه ای پرداخت می کنید که کاربر بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کند. به همین خاطر گوگل ادز بسیار به صرفه است.

مشاهده این مطلب  ثبت بیوگرافی در گوگل | ساخت بیوگرافی در گوگل

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات است که به وسیله آن افراد لینک وب سایت خودشان را در لیست نتایج جستجوی گوگل نمایش می دهند. اما چطور؟

زمانی که شما می خواهید یک کمپین گوگل ادز ایجاد کنید، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید، یکی از مهمترین این مراحل مرحله تعیین کلمات کلیدی هدف است. شما باید یک یا چند کلمه کلیدی را مشخص کنید تا تبلیغ شما برای آن ها نمایش داده شود. علاوه بر این شما می توانید کلماتی را مشخص کنید که تبلیغ شما به هیچ وجه برای آن ها نمایش داده نشود (Negative Keywords).

روند نمایش تبلیغ در گوگل ادز به این صورت است که زمانی که یک کاربر یک عبارت را در فیلد جستجوی گوگل، سرچ می کند، گوگل ادز یک مزایده زنده را برای تعیین جایگاه نمایش تبلیغات برگزار می کند. یکی از مهمترین مواردی که در این مزایده و در رتبه نمایش تبلیغ تاثیر دارد، میزان ارتباط کلمات کلیدی کمپین شما با عبارتی که کاربر جستجو کرده، است.

علاوه بر این شما باید مشخص کنید که چه میزان هزینه ای را قصد دارید به ازای هر کلیک پرداخت کنید، هرچه این هزینه پیشنهادی شما بیشتر باشد، احتمال نمایش تبلیغ شما بیشتر می شود و ممکن است در رتبه های بالاتر مانند اولین جایگاه نمایش داده شود.

موارد دیگری نیز در نتیجه این مزایده مؤثرند؛ مانند: کیفیت صفحه فرود کمپین و ارتباط محتوای آن با هدف کاربر، سرعت بارگزاری صفحه فرود، لیست کلمات کلیدی و … . تمام این موارد در یک فاکتور کلی به نام امتیاز کیفی یا Quality Score خلاصه می شود. امتیاز کیفی بالاتر باعث می شود که تبلیغ شما با هزینه کمتر نسبت به رقبا، در جایگاه بهتری نمایش داده شود.

مشاهده این مطلب  خدمات اینستاگرام

مزایای اصلی گوگل ادز برای کسب و کارها

در ادامه تعدادی از مزایا اصلی گوگل ادز را برای کسب  و کارهایی که قصد دارند، فروش و ترافیک وب سایت شان را بیشتر کنند، بیان می کنیم:

  • دیده شدن توسط کاربرانی که در حاضر در حال جستجوی کالا یا خدمات شما هستند
    گوگل در هر روز بصورت متوسط سه و نیم میلیارد جستجو را پردازش می کند. این یعنی اینکه گوگل ادز تبلیغ شما را به افرادی نمایش می دهد که همین الآن در حال جستجو در مورد آن هستند. این باعث می شود که شما کاربرانی را به سمت وب سایت تان هدایت کنید که شانس زیادی برای تبدیل شدن به مشتری دارند.
  • سرنخ (Lead) های با کیفیت دریافت می کنید
    طبق آمار و ارقامی که توسط گوگل منتشر می شود، ترافیکی که از طریق تبلیغات پولی وارد وب سایت ها می شوند، 50 درصد نرخ تبدیل بیشتری نسبت به ترافیک های ارگانیک و غیر پولی دارند.
  • نرخ بازگشت سرمایه در گوگل ادز بصورت دقیق قابل اندازه گیری است
    شما می توانید سود حاصل از تبلیغات گوگل ادز و میزان هزینه را بصورت دقیق از طریق اطلاعاتی که پنل گوگل ادز در اختیار شما می گذارد، اندازه گیری کنید.
  • برند شما را در مقابل دید کاربران قرار می دهد
    همانطور که گفته شد، گوگل ادز تبلیغ شما را به افراد مرتبط با حوزه کسب و کار شما نمایش می دهد. این باعث می شود که برند شما در مقابل دید افراد فعال در این حوزه و یا مشتریان علاقه مند قرار بگیرد این موضوع باعث می شود که برند شما نیز بیشتر شناخته شود و برای کاربران مختلف یک برند شناخته شده تلقی شود.
  • مخاطب ایده آل تان را هدف قرار می دهید
    سیستم هدف گذاری گوگل ادز به گونه ای است که شما می توانید تا حد بسیار خوبی و با دقت بالا مخاطب مورد نظر خود را بر اساس موقعیت مکانی، زبان، دستگاه کاربر(موبایل، دسکتاپ و …)، علاقه مندی ها و موارد دیگر، مورد هدف قرار دهید.
  • با غول های حوزه خودتان رقابت کنید
    گوگل ادز به شما این امکان را می دهد که بتوانید با غول هایی مانند دیجیکالا یا ترب و … رقابت کنید. شما با ایجاد یک کمپین گوگل ادز، می توانید لینک سایت خودتان را بالاتر از وب سایت های قدرتمندی مانند دیجیکالا در لیست نتایج جستجوی گوگل به نمایش بگذارید.
  • هزینه های گوگل ادز انعطاف پذیر است
    شما می توانید بودجه تبلیغات و میزان هزینه مصرفی کمپین خودتان را بصورت کامل شخصی سازی کنید. شما می توانید یک میزان هزینه را مشخص کنید تا بصورت روزانه فقط همان مقدار از شارژ اکانت گوگل ادز مصرف شود. همچنین شما می توانید روزها و ساعات خاصی را مشخص کنید تا تبلیغ شما فقط در همان زمان ها نمایش داده شود. علاوه بر این شما می توانید با یک بودجه اندک مانند 10 دلار نیز یک کمپین ایجاد کنید و هیچ حداقل یا حداکثری برای شروع کمپین گوگل ادز وجود ندارد.
مشاهده این مطلب  مانیتایز یوتیوب

کاربرد گوگل ادز در انواع کسب و کارها

گوگل ادز بخاطر ویژگی های عالی و منعطفی که دارد می تواند برای انواع کسب و کارهای مفید باشد. البته به شرط اینکه با استراتژی مشخص و بصورت حرفه ای و اصولی برنامه ریزی شود.

گوگل ادز در سایت های فروشگاهی

  • تخفیف ها و پیشنهادات محدود و زمان دار را می توان از طریق گوگل ادز به افراد بیشتری نمایش داد.
  • شما می توانید با هدف قرار دادن نام و برند یک کالای مشخص به عنوان یکی از کلمات کلیدی کمپین تان، ترافیک با کیفیتی را به سمت وب سایت فروشگاهی خودتان هدایت کنید.
  • شما می توانید کاربرانی که بدون خرید از وب سایت شما خارج شده اند را از طریق سیستم ریمارکتینگ در شبکه نمایش گوگل ادز، دوباره هدف قرار دهید.
  • گوگل ادز این قابلیت را دارد که از طریق آن بتوانید برای هر یک از مراحل قیف فروش، تبلیغ ایجاد کنید. از مرحله آشنایی با محصول تا مرحله تبدیل کاربر به مشتری.

گوگل ادز برای وب سایت های خدماتی

  • شما می توانید تبلیغ خدمات خود را در یک موقعیت مکانی مشخص به نمایش بگذارید.
  • توسط افرادی که به دنبال خدمات شما در یک محل مشخص هستند دیده می شوید؛ مانند “تعمیرکار یخچال فریزر در شیراز”
  • با استفاده از افزونه تماس گوگل ادز، می توانید این امکان را فراهم کنید که کاربر مستقیما از داخل صفحه لیست نتایج گوگل، با کلیک بر روی یک دکمه با شما تماس بگیرد.

نتیجه گیری

بطور کلی گوگل ادز برای هر کسب و کاری که وب سایت داشته باشد می تواند بسیار مفید و سودآور باشد. اما طراحی و اجرای یک کمپین موفق و سودآور نیاز به تجربه و تخصص دارد. اگر قصد دارید یک کمپین گوگل ادز راه اندازی کنید، حتما از یک شرکت یا فرد متخصص کمک بگیرید تا بودجه شما بیهوده صرف نشود.

مشاهده این مطلب  تیک آبی اسپاتیفای (Spotify)

همانطور که می دانید تبلیغات گوگل ادز بر اساس هر کلیک هزینه ای را از شارژ حساب گوگل ادز شما کسر می کند. پس اگر کمپین شما و کلمات کلیدی آن درست و اصولی تدوین نشوند، می تواند بودجه شما را به سرعت صرف کند.

اما در سوی دیگر اگر کمپین شما بصورت دقیق طراحی و مدیریت شود، شما می توانید با یک بودجه کم، بازخورد بسیار خوبی را دریافت کنید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات دیتا اینتری
خدمات دیتا اینتری (وارد کردن محصول در فروشگاه)
خدمات دیتا اینتری؛ وارد کردن محصول در فروشگاه. دیتا اینتری چیست؟ چگونه هزینه دیتا اینتری را به صفر برسانیم؟...
چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟
ثبت بیوگرافی در گوگل | ساخت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی، اسم و عکس در گوگل از جمله امکاناتی است که توسط گوگل به کاربران ارائه شده‌ است. در صورت...
افزایش بازدید یوتیوب
افزایش بازدید یوتیوب
افزایش بازدیدها در وب‌ سایت ‌های اجتماعی مثل یوتیوب یکی از اهداف اصلی برای هر کسب و کار آنلاین است. با...
افزایش بازدید آپارات
افزایش بازدید آپارات
افزایش بازدید در وب ‌سایت ‌های ویدئویی مانند اپارات یکی از اهداف اساسی است که برای رشد و موفقیت در این...
بازدید فیک سایت
بازدید فیک سایت
بازدید فیک سایت یا بازدید جعلی، در واقع بازدید کنندگانی هستند که توسط ربات‌ها و نرم افزارهای مخصوص برای...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070