تبلیغات عموماً سرگرم کننده نیستند. حداقل، بسیاری از ما برای خواندن آنها تلاش نمی کنیم. اما آیا می دانستید که بیزاری ما از تبلیغات به پایان می رسدراهفراتر از انتظارات بیشتر بازاریابان؟
یک مطالعه در سال 2015 توسط Donnell & Cramer نشان داد که تا 93٪ از تبلیغات آنلاین توسط مخاطبان مورد نظر خود کاملاً دیده نمی شوند. حتی اگر مخاطبان در صفحه قرار می گیرند، حتی اکثر تبلیغات بنری را نمی بینند، چه رسد به خواندن آنها.
در دنیای تحقیقات بازاریابی به این اثر جذاب می گویندبنر کوری. شناخت این الگوی رفتار کاربر باعث رشد به اصطلاح تبلیغات بومی شده است – تبلیغاتی که مستقیماً در فیدهای محتوا قرار می گیرند تا از به روز رسانی های ارگانیک کمتر قابل تشخیص باشند. این یک اصل مهم برای بازاریابان محتوا است که به دنبال تبلیغ یک سرویس یا محصول از طریق محتوای نوشتاری هستند.
تبلیغات بومی 47 درصد سریعتر از تبلیغات بنری، با 451 درصد تثبیت بیشتر و 4000 درصد زمان مشاهده بیشتر دیده می شود. بهعنوان یک بازاریاب، زمان زیادی را صرف این موضوع کردهام که چرا این تبلیغات بهطور چشمگیری از تبلیغات بنری بهتر عمل میکنند. و پاسخ چیزهای زیادی در مورد اینکه چه چیزی بین یک تبلیغ عالی و یک فلاپ تفاوت ایجاد می کند، می گوید.
اینجاست که چرا وقتی نوبت به بازاریابی محتوای موفق میرسد، همدلی بهترین دارایی شماست.
مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید
مطالعه 2007 در طراحی وب و تبلیغات دریافتند که آگهیهایی که از نظر موضوع، محتوا و طراحی با وبسایت میزبان خود مطابقت دارند (Robinson, H., Wysocka, A., & Hand, C.) نرخ کلیک بسیار بالاتری نسبت به تبلیغاتی داشتند که نداشتند. یکی دیگر در سال 2016 (Janrain 2016-11-07) دریافت که ارتباط یک تبلیغ با محتوای میزبان نقشی در میزان نا امیدی کاربران در یافتن کلی سایت دارد.
همه این شواهد به یک موضوع اساسی اشاره میکنند – اینکه تبلیغات زمانی بهترین کارایی را دارند که با انگیزه کاربر برای حضور در سایت هماهنگ باشند. پس بهترین راه برای جلب توجه این است که حالت عاطفی و انگیزشی کاربر را ژل کنیددر لحظه ای که با تبلیغ شما روبرو می شوند.من دوست دارم اسم این را بگذارم “دیدار با آنها در جایی که آنها هستند”.
این مفهومی است که ممکن است در ابتدا کمی واضح به نظر برسد. با این حال، این چیزی است که در مواجهه با تفکر سنتی در مورد هدفگیری مخاطب، که ابتدا بر نیازها و اهداف گستردهتر و بلندمدت تمرکز میکند، اجرا میشود. وقتی مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات میکنید، نمیپرسید چگونه میتوانید به آنها کمک کنید تا به اهدافشان برسند، اماچگونه می توانید به آنها کمک کنید تا کاری را که در حال حاضر انجام می دهند انجام دهند.
همسوسازی پلتفرم و تجربه محتوا
مخاطبان صفحه خالی نیستند. هر بار که روی یک پلتفرم دیجیتال فرود میآیند، به دلیل خاصی به آن دسترسی پیدا میکنند، خواه این یک دلیل عملگرایانه باشد یا یک دلیل احساسی. وقتی کاربران با تبلیغی مواجه میشوند که با آن نیاز مطابقت ندارد، آنها را به شدت رد میکنند – گاهی تا جایی که حتی به آنچه در آگهی میگوید پردازش نمیکنند. درک اینکه چرا یک کاربر از یک سایت بازدید می کند و “آنچه در هنگام انجام این کار چه احساسی دارد” برای ایجاد محتوایی که خوانده می شود بسیار مهم است. و همانطور که همه ما باید بدانیم، تعامل اولین قدم برای انجام فروش است.
به همین دلیل است که همدلی بهترین دارایی یک بازاریاب محتوا است. همدلی به شما این امکان را می دهد که خود را به جای مخاطبان خود قرار دهید و درک کنید که آنها هنگام خواندن نوشته شما چه می گذرانند. اگر بتوانید در آن لحظه مطابق با نیازهای آن ها بازی کنید، زمان بسیار آسان تری برای خواندن خواهید داشت.
خوانندگان زیرک در میان شما متوجه خواهند شد که یک مشکل اساسی در اینجا وجود دارد. اگر مشتری شما تمایلی به فروش به او نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ خوب، به همین دلیل است که بازاریابی محتوا اغلب از کانال هایی مانند تبلیغات رسانه ای پولی بهتر عمل می کند. محتوا و کانال های رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهند که یک رابطه با برند ایجاد کنید که به پویایی خریدار-فروشنده وابسته نیست. از طریق بازاریابی محتوایی همدلانه، میتوانید یک رابطه با برند ایجاد کنید که در عین دستیابی به اهداف تجاری، در خدمت و غنیتر باشد.
چارچوبی مختصر برای محتوای همدلانه
امیدوارم که بله راه های مختلفی برای نزدیک شدن به همدلی با مخاطبان وجود دارد. روانشناسی، طراحی آموزشی و طراحی UX همه می توانند ایده ها و چارچوب های مفیدی را ارائه دهند. با این حال، همه آنها به دنبال پاسخ به چند سؤال اساسی هستند که به ما کمک می کند تا بفهمیم در ذهن مخاطبان ما چه می گذرد. وقتی در حال طراحی محتوای بعدی یا تبلیغ خلاقانه خود هستید، قبل از شروع به سؤالات زیر پاسخ دهید. این به شما کمک می کند تا ایده های خلاقانه عالی و همچنین تولید داشته باشید محتوا احتمال خواندن آن بسیار بیشتر است.
چرا به این سکو آمدند؟
وقتی انجام می دهند چه احساسی دارند؟
آیا آنها نیاز خاصی در ذهن دارند؟
آیا محتوای شما این نیاز را تسهیل می کند یا آن را قطع می کند؟
چه انگیزه های ناخودآگاهی ممکن است کاربر شما را راهنمایی کند؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موثرتر کردن بازاریابی محتوای خود، در اینجا در javadyasemi با ما تماس بگیرید. ما همیشه هیجان زده هستیم که با کارشناسان محتوای مترقی و بازاریابی صحبت کنیم.