فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چرا محتوا در بازاریابی امروز پادشاه است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

محتوا در قلب استراتژی‌های بازاریابی امروز قرار دارد، چرا که کسب‌وکارها از وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها برای نشان دادن تخصص خود استفاده می‌کنند.هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد. سونجا جفرسون هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.چگونگی تولید محتوای قدرتمند برای فروش خدمات و رشد کسب‌وکار حرفه‌ای شما را توضیح می‌دهد.

بازاریابی محتوا تنها بازاریابی باقی‌مانده است.ست گادین

اگر امروزه هر نوع کسب‌وکار حرفه‌ای داشته باشید، می‌دانید که از نظر بازاریابی، دنیا به طرز چشمگیری تغییر کرده است. روش‌های قدیمی جذب مشتری دیگر مانند گذشته موثر نیستند.

  • تبلیغات به ندرت پاسخ کافی برای توجیه هزینه‌های قابل توجه دریافت می‌کند.
  • شما بازاریابی تلفنی کوشش‌ها غالباً با مانع برخورد می‌کنند.
  • متخصص فشار دادن پوششی که به آن متکی بودید، کوچک شده یا حتی ناپدید شده است.
  • را وبسایت زمانی را که صرف ساخت آن کردید، سرنخ‌های مورد نظرتان را ایجاد نمی‌کند (و به‌روزرسانی آن هم بسیار دشوار است).
  • حتی مورد اعتماد شما شبکه دیگر فرصت‌های کافی برای ادامه دادن به شما نمی‌دهد.

شما در کارتان خبره هستید و می‌دانید که مشتریانی هستند که واقعا از کمک شما قدردانی می‌کنند. اما چطور می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید؟

تغییر رفتار خرید در دنیای تحت سلطه وب

در پنج تا ده سال گذشته، اینترنت رفتار خرید را دگرگون کرده است. قبلاً اگر مشتری بالقوه‌ای به اطلاعاتی درباره خدمات شما نیاز داشت، با دفتر شما تماس می‌گرفت و با شما یا یکی از اعضای تیم فروش شما صحبت می‌کرد تا اطلاعات لازم را کسب کند.

امروز، اولین جایی که او به آن مراجعه می‌کند، بدون شک اینترنت است. او در گوگل جستجو می‌کند، وب‌سایت شما را بررسی می‌کند و انتظار دارد برای کسب اطلاعات بیشتر، در خبرنامه یا شبکه‌های اجتماعی شما عضو شود. او در حال بررسی است تا ببیند به چه کسی می‌تواند بیشترین اعتماد را برای حل مشکل تجاری خود داشته باشد. او انتظار دارد محتوای ارزشمندی بیابد.

مشاهده این مطلب  چرا محتوا قدرتمندترین ابزار شما در یک بازار دشوار است؟

مشتریان شما کنترل را در دست دارند و بهتر است اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که در مورد شرکت خود ارائه می‌دهید، به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد و شما را به‌عنوان منبع مورد اعتماد آن‌ها معرفی می‌کند.

امروزه، بازاریابی مؤثر به معنای تولید محتوای باکیفیت و اشتراک‌گذاری آن در وب است. منظور از محتوای باکیفیت، صرفاً اطلاعاتی نیست که به‌خوبی نوشته یا به‌طور هنرمندانه‌ای تولید شده باشد، بلکه اطلاعاتی است که در درجه اول، برای مشتریان شما ارزشمند باشد.

مشتریان خود را آموزش دهید، بهترین روش‌ها را به آن‌ها نشان دهید، نکات مهم را گوشزد کنید، راهکارهای ارزشمند برای موفقیت ارائه دهید، موفقیت‌های خود در کمک به دیگران را به آن‌ها نشان دهید، به مشکلاتشان پاسخ دهید و چشم‌اندازشان را باز کنید.

تولید و توزیع این نوع اطلاعات مرتبط، ارزشمند و جذاب، به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنید و مشتریان را به طرفداران وفادار بلندمدت.

فرصت

محتوایی تولید کنید که مشتریانتان واقعا خواهان آن باشند. بازاریابی با محتوای ارزشمند برای شرکت و مشتریانتان سودمند است؛ مشتریان بالقوه شما اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و شما نیز می‌توانید تخصص و مفید بودن خود را به نمایش بگذارید.

محتوای ارزشمند به فروش شما کمک می‌کند. به مشتریان ایده‌آل شما کمک می‌کند تا شما را پیدا کنند و خرید از شما را برایشان آسان‌تر می‌سازد. این فرصتی است تا شرکت خود را به‌عنوان مرجعی برای خرید در زمان مناسب معرفی کنید.

رویکردی متفاوت در برقراری ارتباط با مشتری

اگر می‌خواهید از مزایای محتوای ارزشمند بهره‌مند شوید، باید شیوه‌ی ارتباطی خود را تغییر دهید. در اینجا قوانین تعامل متفاوت است. رویکرد محتوای ارزشمند، ادامه‌ی فریاد زدن درباره‌ی شگفت‌انگیز بودن شرکت شما، مانند گذشته نیست. آنچه درباره‌ی پیام‌های فروش و بازاریابی آموخته‌اید را فراموش کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)

نگاهتان به ما نباشد که چقدر عالی هستیم (مثل بروشورهای سنتی)، بلکه ببینید چقدر مفیدیم – ما پاسخ مشکلات شما را داریم.

این روش واقعا مشتری‌محور است. محتوایی تولید کنید که برای مشتریانتان واقعا مفید باشد. خودتان را ضروری کنید.

سخت اما ضروری

ساخت و ارائه مداوم این نوع اطلاعات، تلاش زیادی می‌طلبد. شما نیاز به ساختنِ درک عمیق نیازهای شما مشتریان هدف و اینکه چه ارزشی اضافه می‌کنید و چگونه این کار را انجام می‌دهید. همچنین به زمان و مهارت نیاز دارد.

تولید محتوای ارزشمند شاید آسان نباشد، اما ابزاری ضروری برای رشد و پایداری کسب‌وکاری موفق در دنیای امروز که تحت سلطه وب است، محسوب می‌شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تاکتیک های اثبات شده برای بازاریابی محتوای بین المللی موثر
در عرصه بزرگ بازاریابی دیجیتال، توانایی عبور از مرزها و ایجاد مخاطب جهانی دیگر اختیاری نیست. این یک استراتژی...
استراتژی‌های اثبات‌شده برای کپی‌نویسی SaaS با کارایی بالا
ما از سال ها کار با برخی از کپی رایترهای با استعداد جدی می دانیم که همه انواع محتوا به مهارت های خاصی...
چطور تولید محتوا را مقیاس‌بندی کنیم (راهنمای گام به گام جدید)
ایجاد محتوا در واقع از چند مرحله کوچک‌تر تشکیل شده است.. اگر بخواهید تمام این مراحل را خودتان (با کیفیت...
محتوای سئو با کیفیت: رویکرد کیو آر آی ای اس برای رتبه‌بندی بهتر
این کد CSS برای تنظیم ظاهر محتوا در یک صفحه وب به کار می‌رود. کد به چندین بخش تقسیم شده است که هر بخش...
چگونه محتوای خود را جذاب‌تر کنیم
بازاریابی محتوا به یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی تبدیل شده است. در برخی موارد، محتوای جذاب برای کسب‌وکارها...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070