09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

متن وب که جواب می‌دهد

آنچه در این مقاله می خوانید:

داشتن وب‌سایت به‌تنهایی کافی نیست. برای بهره‌مندی حداکثری از حضور آنلاین، باید محتوای به‌روز، مرتبط و دقیقی داشته باشید. اما، اِما آلن راه‌های تولید محتوای وب مؤثر را بررسی می‌کند.

اگر بخواهید جذب مشتریان جدید به علاوه‌ی حفظ مشتریان قدیمی، وب‌سایت شما باید پیام درستی ارسال کند. از اطلاعات محصول و اخبار گرفته تا نظرات مشتریان و وبلاگ‌ها، باید به‌دقت در مورد محتوایی که قرار است بگنجانید و چگونگی نگارش و ارائه آن به‌صورت آنلاین، فکر کنید.

مهم‌ترین قانون این است که نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید می‌گوید گریهام اسمیت، مدیر عامل طراحی وب‌سایت مؤثر محتوای وبسایت، هسته‌ی اصلی هر وبسایت تجاری است، اما باید به جای اینکه فقط از بزرگی خودتان بگویید، به مردم بگویید چه کمکی می‌توانید به آنها بکنید. بی‌فایده است که بیانیه‌های ماموریت مبهم یا چشم‌اندازهای آینده ارائه دهید؛ مطمئن شوید که محتوای شما واقعا به بازدیدکننده کمک می‌کند.

باید به مشتریان و نیازهایشان توجه کنید، نه به خودتان. کمتر از «من» و «ما» صحبت کنید و بیشتر از «شما».

پیش‌بینی سوالات مشتریان آنلاین

اسمیت پیشنهاد می‌کند ابتدا به تمام سوالاتی که ممکن است مردم درباره کسب‌وکار شما داشته باشند فکر کنید و پاسخ‌ها را به زبان ساده بنویسید. خودتان را جای مشتریانتان بگذارید او توصیه می‌کند: «آن‌ها به این فکر خواهند کرد که آیا این شرکت معتبر است؟ با چه کسانی دیگر کار کرده‌اند؟ سطح کارشان چگونه است؟ آیا ارزش پولی که می‌پردازم را دریافت خواهم کرد؟» به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید تا احتمال تبدیل بازدید به فروش بیشتر شود.

همیشه از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید و توصیف‌هایتان را مفصل بنویسید. به عنوان مثال، به‌جای تکیه بر توضیحات تامین‌کنندگان، سعی کنید خودتان محصولات را توصیف کنید.

مشاهده این مطلب  ارزش محتوای بومی سازی شده خود را با این KPI ها کشف کنید

اطلاعات راهنمایی برای ثبت‌نام، عضویت یا خرید را فراموش نکنید. بسیاری از وب‌سایت‌ها به دلیل عدم ارائه اطلاعات شفاف یا پیچیده بودن بیش از حد فرایندها، در این مرحله با ریزش کاربران مواجه می‌شوند. به کاربران دقیقا بگویید که در هر مرحله چه کاری باید انجام دهند و اطمینان حاصل کنید که… فرم‌های آنلاین مانند فرم‌های ثبت‌نام یا سفارش، ساده هستند و به حداقل اطلاعات نیاز دارند.

اطلاعات وب‌سایت خود را سازماندهی کنید

دربارهٔ ساختاردهی محتوای شما به خاطر داشته باشید که مردم معمولا وب‌سایت‌ها را اسکن می‌کنند نه اینکه بخوانند، بنابراین متن‌های طولانی را با تیترها، زیرتیترها و فهرست‌ها بشکنید.

اسمیت پیشنهاد می‌کند اطلاعات کلیدی را در هر صفحه تکرار کنید، چون مشتریان ممکن است از هر صفحه‌ای وارد سایت شما شوند، پس مطمئن شوید هر صفحه به تنهایی قابل فهم باشد.

سعی کن مطالب رو به صورت منطقی سازماندهی کنی و اگر مقاله طولانی بود، خلاصه‌ای بنویس و برای اطلاعات بیشتر، لینکی جداگانه بذار تا خوانندگان خسته نشوند.

برای حفظ تازگی سایت، به‌ویژه وبلاگ‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به تاریخ، به‌طور مرتب آن را به‌روزرسانی کنید؛ اما قبل از حذف مطالب قدیمی خوب فکر کنید. اسمیت توضیح می‌دهد: «اگر اطلاعات قدیمی شده‌اند می‌توانید کمی آن‌ها را تغییر دهید، اما اگر صفحه در فهرست موتور جستجو باشد، دستکاری زیاد می‌تواند رتبه شما را کاهش دهد.»

از یک نویسنده‌ی آنلاین کمک بگیرید.

می‌توانستی یک کپی‌رایتر حرفه‌ای استخدام کنید برای مرتب کردن محتوای شما و تصحیح غلط‌های احتمالی، همیشه باید از کسی بخواهید سایتتان را بخواند و غلط‌های املایی و گرامری آن را بررسی کند؛ چون این غلط‌ها می‌توانند باعث شوند که هم سایتتان و هم خودتان غیرحرفه‌ای به نظر برسید.

مشاهده این مطلب  ایجاد یک جریان کاری قوی برای ایجاد محتوا: 7 مرحله ضروری

اما او می‌افزاید که می‌توانید با نوشتن از دل، به جای تکیه بر نوشته‌های حرفه‌ای، اعتماد زیادی ایجاد کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را برای بهبود … (جمله ناقص است و نیاز به تکمیل دارد) بهینه‌سازی موتور جستجو اما فقط روی کلمات خاص تمرکز نکنید. اسمیت هشدار می‌دهد که افراد بیشتری با پرسیدن سؤال یا استفاده از چند کلمه جستجو می‌کنند، بنابراین ممکن است مشتریانی با نیازهای خاص را از دست بدهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده | چگونه در دل محدودیت‌ ها، اعتماد و تمایز بسازیم؟

در فضای پرچالش صنایع رگوله‌شده مانند مالی، بیمه، بهداشت، داروسازی یا حتی دخانیات، تولید محتوا دیگر صرفاً...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
استراتژی سئوی هاب‌اسپات

استراتژی سئوی هاب‌اسپات: از صفر تا ۱۰ میلیون بازدید ماهانه فقط با محتوا و ابزار رایگان!

در سال ۲۰۱۵، در حالی که رقبای هاب‌اسپات میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج می‌کردند، این شرکت به روشی متفاوت...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070