09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

سه آماری که ثابت می کند چرا محتوا ضروری است

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا محتوا واقعا ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ این روزها این سوالی است که ذهن بسیاری از بازاریاب ها را به خود مشغول کرده است، زیرا شرکت های بیشتری، به ویژه در فضای B2B، شروع به تبدیل محتوا به بخش بزرگی از آمیخته بازاریابی خود کرده اند.

کسانی از ما که اثربخشی محتوا را دیده‌اند و می‌دانند چه ابزار قدرتمندی برای دستیابی به طیف گسترده‌ای از اهداف تجاری است، پاسخ کوتاهی به این سؤال داریم: بله، مطمئناً محتوا یک سرمایه‌گذاری شایسته است.

پاسخ واقعی به این سوال بستگی به این دارد که شما چگونه به خود نگاه کنید محتوا.

محتوا یک ضرورت است

کانتنت

همانطور که رابرت رز از مؤسسه بازاریابی محتوا این کار را انجام می دهد کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم. رز استدلال می کند که بحث در مورد بازگشت سرمایه در بازاریابی چیز جدیدی نیست. بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان همیشه در تعیین کمیت بازده سرمایه‌گذاری خود دچار ضرر شده‌اند. به همین دلیل است که رز به ما یادآوری می کند که بازاریابی محتوا در واقع یک سرمایه گذاری نیست، بلکه صرفاً یک هزینه اساسی کسب و کار است.

به عبارت دیگر، محتوا “خوبی برای داشتن” نیست، بلکه “باید” است. بدون محتوا، چگونه یک شرکت می تواند انتظار دستیابی به گروه های هدف خود، تعامل با مشتریان یا افزایش آگاهی از برند را داشته باشد؟

برای روشن‌تر شدن این نکته، می‌خواهیم به سه آمار اخیر نگاه کنیم که نشان می‌دهد محتوا واقعا چقدر ضروری است:

سفر مشتری B2B = 13 قطعه محتوا

 

مطالعه اخیر توسط متوجه شد که خریداران B2B به طور متوسط 13 قطعه محتوا را قبل از تصمیم گیری برای خرید مطالعه می کنند. خریداران تقریباً سه چهارم این محتوا را از وب‌سایت خود تأمین‌کننده بالقوه در قالب محتوای همیشه سبز، مانند موارد مشتری و اطلاعات عمومی، تهیه کردند. آنها همچنین اشاره کردند که به طور متوسط دو تا شش هفته را صرف تحقیق در مورد یک محصول یا خدمات قبل از تصمیم گیری برای تبدیل می کنند و تیم های تصمیم گیری آنها معمولاً سه تا چهار نفر را درگیر می کنند.

مشاهده این مطلب  راهنمای نهایی بازاریابی محتوا

معنی همه اینها این است که محتوا واقعاً جزء اساسی سفر خریدار مدرن به سمت تبدیل است. و این یادآور اهمیت ارائه محتوای متنوع به مشتریان بالقوه است که نیازهای آنها را در هر مرحله از فرآیند تصمیم‌گیری برطرف می‌کند و به چندین شخصیت تصمیم‌گیر می‌رسد.

معامله

سفر خریدار (حداقل) 67 درصد دیجیتال است

FocusVision به مطالعه ای در سال 2013 از SiriusDecisions اشاره می کند که ثابت کرد 67٪ از سفر خریدار به صورت آنلاین انجام می شود. اگر بیش از دو سوم سفر مشتری در سال 2013 دیجیتال بود، فقط تصور کنید که امروزه این تعداد باید چقدر بالا باشد، اکنون که انجام کسب و کار کاملاً آنلاین در اکثر صنایع به یک امر عادی تبدیل شده است.

همچنین تصادفی نیست که بیشتر بازاریابی محتوا بر کانال های دیجیتال تمرکز می کند. از آنجایی که می دانیم مشتریان امروزی زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند (و در واقع تحقیقات زیادی انجام می دهند، همانطور که آمار اول نشان می دهد)، واضح است که محتوای آنلاین یک هزینه ضروری برای دسترسی به شما است. گروه هدف.

بازاریابی محتوا 62 درصد ارزان تر از بازاریابی معمولی است

و در نهایت، برای بازگشت به موضوع قیمت به طور خاص: بازاریابی محتوا در واقع ارزان‌تر از بازاریابی برون‌گرای معمولی است. موسسه بازاریابی محتوا دریافت که بازاریابی محتوا با وجود هزینه کمتر، بیش از سه برابر بیشتر از بازاریابی معمولی (از جمله تبلیغات) سرنخ ایجاد می کند.

چطور ممکن است؟ عامل محرک پشت این موضوع چیست؟ واقعیت این است که اکثر مشتریان (از جمله خریداران B2B) از تبلیغات متنفرند. به گفته Statista، تعجبی ندارد که از هر چهار کاربر اینترنت، بیش از یک نفر مسدودکننده تبلیغات را روی دستگاه خود نصب کرده است. در حالی که تبلیغات گران هستند و احتمالاً فیلتر می شوند، محتوا ارزان تر است و احتمالاً توجه مثبت بینندگان را به خود جلب می کند.

مشاهده این مطلب  5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

این یک بار دیگر نشان می دهد که محتوا انتخاب هوشمندانه ای است و قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

اگر می خواهید در مورد چگونگی ارتقای استراتژی بازاریابی محتوای خود الهام بگیرید، با یکی از مشاوران محتوای ما در شرکت خدمات سئو و محتوا صحبت کنید. اینجا!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

  احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع...

پادکست برای کسب و کار

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070