آیا محتوا واقعا ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ این روزها این سوالی است که ذهن بسیاری از بازاریاب ها را به خود مشغول کرده است، زیرا شرکت های بیشتری، به ویژه در فضای B2B، شروع به تبدیل محتوا به بخش بزرگی از آمیخته بازاریابی خود کرده اند.
کسانی از ما که اثربخشی محتوا را دیدهاند و میدانند چه ابزار قدرتمندی برای دستیابی به طیف گستردهای از اهداف تجاری است، پاسخ کوتاهی به این سؤال داریم: بله، مطمئناً محتوا یک سرمایهگذاری شایسته است.
پاسخ واقعی به این سوال بستگی به این دارد که شما چگونه به خود نگاه کنید محتوا.
محتوا یک ضرورت است
همانطور که رابرت رز از مؤسسه بازاریابی محتوا این کار را انجام می دهد کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم. رز استدلال می کند که بحث در مورد بازگشت سرمایه در بازاریابی چیز جدیدی نیست. بازاریابان و تبلیغکنندگان همیشه در تعیین کمیت بازده سرمایهگذاری خود دچار ضرر شدهاند. به همین دلیل است که رز به ما یادآوری می کند که بازاریابی محتوا در واقع یک سرمایه گذاری نیست، بلکه صرفاً یک هزینه اساسی کسب و کار است.
به عبارت دیگر، محتوا “خوبی برای داشتن” نیست، بلکه “باید” است. بدون محتوا، چگونه یک شرکت می تواند انتظار دستیابی به گروه های هدف خود، تعامل با مشتریان یا افزایش آگاهی از برند را داشته باشد؟
برای روشنتر شدن این نکته، میخواهیم به سه آمار اخیر نگاه کنیم که نشان میدهد محتوا واقعا چقدر ضروری است:
سفر مشتری B2B = 13 قطعه محتوا
مطالعه اخیر توسط متوجه شد که خریداران B2B به طور متوسط 13 قطعه محتوا را قبل از تصمیم گیری برای خرید مطالعه می کنند. خریداران تقریباً سه چهارم این محتوا را از وبسایت خود تأمینکننده بالقوه در قالب محتوای همیشه سبز، مانند موارد مشتری و اطلاعات عمومی، تهیه کردند. آنها همچنین اشاره کردند که به طور متوسط دو تا شش هفته را صرف تحقیق در مورد یک محصول یا خدمات قبل از تصمیم گیری برای تبدیل می کنند و تیم های تصمیم گیری آنها معمولاً سه تا چهار نفر را درگیر می کنند.
معنی همه اینها این است که محتوا واقعاً جزء اساسی سفر خریدار مدرن به سمت تبدیل است. و این یادآور اهمیت ارائه محتوای متنوع به مشتریان بالقوه است که نیازهای آنها را در هر مرحله از فرآیند تصمیمگیری برطرف میکند و به چندین شخصیت تصمیمگیر میرسد.
سفر خریدار (حداقل) 67 درصد دیجیتال است
FocusVision به مطالعه ای در سال 2013 از SiriusDecisions اشاره می کند که ثابت کرد 67٪ از سفر خریدار به صورت آنلاین انجام می شود. اگر بیش از دو سوم سفر مشتری در سال 2013 دیجیتال بود، فقط تصور کنید که امروزه این تعداد باید چقدر بالا باشد، اکنون که انجام کسب و کار کاملاً آنلاین در اکثر صنایع به یک امر عادی تبدیل شده است.
همچنین تصادفی نیست که بیشتر بازاریابی محتوا بر کانال های دیجیتال تمرکز می کند. از آنجایی که می دانیم مشتریان امروزی زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند (و در واقع تحقیقات زیادی انجام می دهند، همانطور که آمار اول نشان می دهد)، واضح است که محتوای آنلاین یک هزینه ضروری برای دسترسی به شما است. گروه هدف.
بازاریابی محتوا 62 درصد ارزان تر از بازاریابی معمولی است
و در نهایت، برای بازگشت به موضوع قیمت به طور خاص: بازاریابی محتوا در واقع ارزانتر از بازاریابی برونگرای معمولی است. موسسه بازاریابی محتوا دریافت که بازاریابی محتوا با وجود هزینه کمتر، بیش از سه برابر بیشتر از بازاریابی معمولی (از جمله تبلیغات) سرنخ ایجاد می کند.
چطور ممکن است؟ عامل محرک پشت این موضوع چیست؟ واقعیت این است که اکثر مشتریان (از جمله خریداران B2B) از تبلیغات متنفرند. به گفته Statista، تعجبی ندارد که از هر چهار کاربر اینترنت، بیش از یک نفر مسدودکننده تبلیغات را روی دستگاه خود نصب کرده است. در حالی که تبلیغات گران هستند و احتمالاً فیلتر می شوند، محتوا ارزان تر است و احتمالاً توجه مثبت بینندگان را به خود جلب می کند.
این یک بار دیگر نشان می دهد که محتوا انتخاب هوشمندانه ای است و قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد.
اگر می خواهید در مورد چگونگی ارتقای استراتژی بازاریابی محتوای خود الهام بگیرید، با یکی از مشاوران محتوای ما در شرکت خدمات سئو و محتوا صحبت کنید. اینجا!