بازاریابی محتوا راهی مقرون به صرفه برای دستیابی به اهداف کلیدی بازاریابی، مانند افزایش نرخ تبدیل است. گزینه های زیادی برای بازاریابی محتوا وجود دارد، از جمله وبلاگ نویسی، رسانه های اجتماعی، ویدئو و رویدادهای زنده. از محتوا برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید و آنها را جذب برند خود کنید.
محتوا پادشاه و زمان حال – و آینده – بازاریابی است
اگر در زمینه بازاریابی کار میکنید، احتمالاً عبارت رایج «محتوا پادشاه است» را شنیدهاید. این نقل قول از پیشگام فناوری، بیل گیتس نشان میدهد که محتوا چقدر در دنیای بازاریابی دیجیتال مهم شده است. در واقع، 82 درصد از بازاریابان می گویند که فعالانه از بازاریابی محتوا استفاده می کنند.
اگر در بازاریابی محتوا تازه کار هستید، احتمالاً سوالات زیادی دارید. مانند همه حوزه های بازاریابی، بازاریابی محتوا نیز اصطلاحات و تعاریف خاص خود را دارد. این می تواند چیزهای زیادی باشد، بنابراین ما این راهنمای خودی را برای بازاریابی محتوا ایجاد کرده ایم تا شما و تیمتان را به سرعت بالا ببریم.
در زیر، نکات و نکات بازاریابی محتوا را یاد خواهید گرفت. این شامل نکات مهم داخلی در مورد موضوعاتی مانند این است:
- بازاریابی محتوا به چه معناست؟
- بازاریابی محتوا چگونه کار می کند
- آخرین روندهای بازاریابی محتوا
- نکاتی برای برنامه بازاریابی محتوا
- چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم
- از کدام روش های بازاریابی محتوا می توانید استفاده کنید
بازاریابی محتوا چیست؟ (تعریف بازاریابی محتوا)
بنابراین، بازاریابی محتوا به چه معناست؟ بیایید با یک ساده شروع کنیم تعریف بازاریابی محتوا:
- بازاریابی محتوا به معنای استفاده از متن نوشته شده، ویدئو و سایر اشکال محتوا برای جلب توجه به برند شماست.
هر برندی دلایل خاص خود را برای استفاده از بازاریابی محتوا دارد. مهمترین دلایل عبارتند از:
- افزایش فروش و تبدیل
- تولید سرب
- افزایش آگاهی از برند
- تقویت هویت یا موقعیت برند شما (به عنوان مثال، قرار دادن برند خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت شما)
- غنی سازی تجربه مشتری
- افزایش وفاداری و حفظ مشتری
- افزایش ترافیک وب ارگانیک
- برندسازی کارفرما
انواع محتوایی که می توانید در بازاریابی محتوا استفاده کنید نیز متفاوت است. برخی از رایج ترین انواع محتوای مورد استفاده در بازاریابی محتوا عبارتند از:
- مقالات آنلاین و پست های وبلاگ
- محتوای طولانی مانند کاغذهای سفید، کتاب های الکترونیکی و کتاب ها
- بیانیه های مطبوعاتی، اخبار و خبرنامه ها
- پست های رسانه های اجتماعی
- فیلم ها و تصاویر
- اینفوگرافیک
- مقالات مجلات
- پست های وبلاگ مهمان
- وبینارها و رویدادهای زنده
بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین انجام می شود، اما اکثر برندهای پیشرو از ترکیبی از روش های بازاریابی محتوای آنلاین و آفلاین در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده می کنند.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
بازاریابی محتوا ابزاری قدرتمند برای دستیابی به بسیاری از اهداف بازاریابی شماست. این مهم است زیرا احتمال اینکه شما با محتوای آموزنده و جذاب به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید تا تبلیغات.
بیشتر مصرفکنندگان روزانه با هزاران آگهی بمباران میشوند که منجر به اضافه بار اطلاعات میشود. تحقیقات مصرف کننده نشان می دهد که به همان اندازه 93 درصد از تبلیغات آنلاین به سادگی نادیده گرفته می شوند.
در مقابل، بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که دقیقاً اطلاعاتی را که مخاطبان به دنبال آن هستند ارائه دهید. این روش های بازاریابی محتوا را پایه و اساس هر کدام می کند بازاریابی درونگرا استراتژی
با بازاریابی ورودی، اطلاعات را در صورت تقاضا در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. آنها در اینترنت برای پاسخ به سؤالات مهم جستجو می کنند، و محتوای شما برای کمک به آنها در زمانی که به دنبال آن هستند، وجود دارد.
بر اساس این اصل، تیم بازاریابی متوسط در حال حاضر به اطراف خود اختصاص می دهد یک چهارم بودجه سالانه آن به بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال
مزایای بازاریابی محتوا
تیم های بازاریابی از بازاریابی محتوا استقبال می کنند زیرا مزایای کلیدی بسیاری را ارائه می دهد. در اینجا تنها برخی از مزایای بازاریابی محتوا است که می توانید با اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر برای کمپین های بازاریابی خود انتظار داشته باشید:
- مقرون به صرفه: محتوای بازاریابی بسیار ارزان تر از تبلیغات سنتی است
- مالکیت کامل: شما عموماً محتوا را از طریق کانال های خود ارسال می کنید، که به شما کنترل خلاقانه کامل بر ظاهر آن می دهد.
- جمع آوری داده ها: از آنجایی که محتوای شما در وبسایت خودتان پست میشود، وقتی بازدیدکنندگان وبسایت شما با کوکیهای شما موافقت میکنند یا دادههایی مانند آدرس ایمیل خود را ارائه میکنند، میتواند به شما امکان جمعآوری دادههای شخص اول ارزشمند را بدهد.
- پایدار: محتوای شما برای همیشه زنده است و شما می توانید به طور مداوم آن را در طول زمان به روز کنید، به جای اینکه مجبور باشید محتوای کاملاً جدیدی را از ابتدا ایجاد کنید. این بدان معناست که در کل چرخه عمر خود به ارزش افزوده ادامه می دهد.
مراحل ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر
اکنون که تعریف اولیه بازاریابی محتوا و برخی از مزایای آن را می دانید، بیایید ببینیم چگونه می توانید بازاریابی محتوا را شروع کنید. محتوای استراتژی بازاریابی همیشه به اهدافی که در تلاش برای رسیدن به آنها هستید، بودجه، اندازه تیم و عوامل دیگر بستگی دارد.
در زیر توضیح خواهیم داد که استراتژی بازاریابی محتوا چیست و مراحل ایجاد اولین کمپین بازاریابی محتوای موفق شما را شرح می دهیم.
مرحله 1. اهداف خود را برای بازاریابی محتوا مشخص کنید
ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید محتوای شما به چه چیزی برسد. اکثر بازاریابان تبدیل و تولید سرنخ را از مهمترین اهداف بازاریابی محتوا می دانند. اما اهداف دیگری مانند افزایش آگاهی از برند یا افزایش تجربه مشتری نیز مهم هستند. اغلب، می توانید با یک کمپین به چندین هدف برسید.
هدف کمپین شما باید همیشه با نیازهای تجاری شرکت شما همسو باشد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما به سرعت در حال رشد است، باید مطمئن شوید که مقدار زیادی محتوای فعال کننده فروش مانند مطالعات موردی، پست های وبلاگ آموزنده و پرسش های متداول برای کمک به تیم فروش شما برای ایجاد گفتگو با مشتریان بالقوه دارید.
همچنین به یاد داشته باشید که معیارهایی را برای اندازه گیری موفقیت و بازگشت سرمایه کمپین بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید. اگر از ابتدا با در نظر گرفتن KPIهای واضح شروع کنید، این به شما کمک می کند تا بعداً دوره خود را نظارت و تصحیح کنید.
مرحله 2. انواع محتوا و کانال های خود را انتخاب کنید
در مرحله بعد، روش های بازاریابی محتوایی را که می خواهید با آن کار کنید، انتخاب کنید. انواع مختلف محتوا (پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و غیره) گاهی اوقات دارایی نامیده می شوند. دارایی های مختلف می تواند به رسیدن به اهداف مختلف کمک کند، اما انتخاب دارایی ها می تواند کاملاً انعطاف پذیر باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
انواع محتوایی که ایجاد می کنید باید بیش از هر چیز دیگری با ترجیحات مشتریان شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک بازاریاب B2B هستید و می دانید که لینکدین محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در بین مخاطبان هدف شما است، قطعاً می خواهید پست های لینکدین را در کمپین های بازاریابی محتوای خود قرار دهید.
عوامل دیگری مانند بودجه و اندازه تیم شما بر انواع محتوایی که ایجاد می کنید تأثیر می گذارد. اگر با بودجه کمتری کار می کنید، ممکن است نتوانید تولید کنید محتوای ویدیویی به عنوان مثال این امر وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی را به گزینه بازاریابی محتوای واقعی تری برای تیم شما تبدیل می کند.
مرحله 3. کمپین بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید
هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید، وقت آن است که روی آن کار کنید تولید محتوا. شرکتهای بزرگتر معمولاً همیشه بخشی یا تمام تولید محتوای خود را برونسپاری میکنند، زیرا کار با آژانسهای خلاق و پلتفرمهای مستقل بسیار سریعتر و مقرونبهصرفهتر از استخدام تولیدکنندگان محتوای تماموقت است.
اگر تصمیم بگیرید که تولید محتوا را در داخل انجام دهید، باید زمان زیادی را به فرآیند تولید محتوا اختصاص دهید.
اگر تصمیم به برون سپاری دارید، حتماً با شریکی کار کنید که تجربه اثبات شده ای در صنعت شما دارد. پلتفرمهای خلاقانه مانند javadyasemi گزینه بهتری نسبت به آژانسهای خلاق سنتی هستند، زیرا شما را قادر میسازند مستقیماً با سازنده محتوای خود تعامل داشته باشید. این منجر به فرآیند تولید محتوای مشارکتی تر می شود، که به معنای کیفیت بهتر محتوا است.
مرحله 4. عملکرد بازاریابی محتوای خود را دنبال کنید
هنگامی که محتوای شما منتشر شد، از ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی برای ردیابی KPI های آن استفاده کنید، که در مرحله 1 تعریف کردید.
مرحله 5. محتوای خود را بهینه کنید
بر اساس شما عملکرد محتوا، به بهینه سازی آن ادامه دهید تا در طول زمان ارزش بیشتری از آن بگیرید. این می تواند شامل وظایف استراتژیک مانند a به روز رسانی محتوا، که در آن محتوای خود را مجدداً تنظیم می کنید تا مثلاً کلمات کلیدی جدیدی را شامل شود.
این فرآیند هرگز واقعاً تمام نمیشود، زیرا همیشه میتوانید به عقب برگردید و محتوای موجود خود را بهروزرسانی یا اصلاح کنید. برای اینکه بفهمید کدام رویکرد برای مخاطبان شما و اهداف بازاریابی محتوای شما بهترین کار را دارد، ابتدا کمی آزمایش لازم است.
4 عنصر کلیدی ایجاد بازاریابی محتوا چیست؟
اکنون که آماده ایجاد یک کمپین بازاریابی محتوا هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: چگونه می توانم مطمئن شوم که کمپین من موفق است؟ توصیه می کنیم همیشه این 4 عنصر کلیدی استراتژی بازاریابی محتوا را به خاطر بسپارید هنگام شروع یک کمپین جدید برای بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال.
چرا باید تلاش های بازاریابی محتوای خود را بومی سازی کنید؟
اگر به دنبال راه هایی برای تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی محتوای B2B هستید، بومی سازی محتوا یک مکان عالی برای شروع است. با بومیسازی، محتوای خود را ترجمه و تنظیم مجدد میکنید تا با مخاطبان زبانها و فرهنگهای مختلف طنینانداز شود. این امر بسیار مهم است نزدیک به سه چهارم از کاربران اینترنت می گویند که در درجه اول از وب سایت ها به زبان خود بازدید می کنند و همین تعداد نیز می گویند ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاینی که به زبان خودشان صحبت می کنند خرید کنند.
محلی سازی بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی محتوا است برای شرکت هایی با مخاطب بین المللی این یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی محتوا در سراسر جهان است، زیرا به شما کمک می کند تا دسترسی بیشتری به محتوای موجود خود داشته باشید، بدون نیاز به ایجاد محتوای بازاریابی کاملاً جدید برای هر بازاری که هدف آن هستید.
5 نوع رایج بازاریابی محتوا
روش های مختلفی برای بازاریابی محتوا وجود دارد که تا حد زیادی به اهدافی که می خواهید به آنها برسید بستگی دارد. در اینجا 5 مورد از محبوب ترین و موثرترین انواع بازاریابی محتوا آورده شده است:
1. وبلاگ نویسی
2. پست های رسانه های اجتماعی
3. متن طولانی (مانند کتاب های الکترونیکی و کاغذهای سفید)
4. فیلم ها
5. وبینارها و رویدادهای زنده
نقشه برداری محتوا بر اساس سفر مشتری
یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی محتوا این است که بازاریابی محتوای خود را با سفر مشتری هماهنگ کنید. این نیز یکی از بهترین روش ها برای تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی محتوای B2B. با یک استراتژی بازاریابی محتوای متمرکز بر سفر مشتری، انواع مختلفی از محتوا را برای رفع نیازهای مشتریان در مراحل مختلف سفر به سمت تبدیل ایجاد میکنید.
یکی از متداول ترین چارچوب های بازاریابی محتوا بر اساس سفرهای مشتری، به عنوان رویکرد AIDA شناخته می شود که در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.
AIDA و بازاریابی محتوا
رویکرد AIDA به شما کمک می کند تا نیازهای مشتریان بالقوه را در هر مرحله از سفر مشتری شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهید. AIDA مخفف 4 مرحله از سفر معمولی مشتری است:
- آگاهی
- بهره
- میل
- اقدام
در حالی که چندین مشترک وجود دارد چارچوب های بازاریابی محتواAIDA به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی محتوا در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. این به شما کمک می کند تا روش های بازاریابی محتوا را انتخاب کنید که بهترین کار را برای جابجایی مشتریان بالقوه شما در طول سفرشان تا زمانی که آنها تبدیل شوند، انجام دهید.
مرحله آگاهی برای بازاریابی محتوا
مرحله آگاهی در مورد پاسخ به سؤال است “چیست؟” در این مرحله، مشتریان بالقوه هنوز نمی دانند محصول یا راه حل شما چیست، بنابراین می توانید با ایجاد محتوای دانش عمومی، مانند پست های وبلاگ آموزنده، به اطلاع رسانی و آموزش آنها کمک کنید.
مرحله علاقه برای بازاریابی محتوا
هنگامی که مخاطبان خود را در مورد اینکه راه حل شما چیست و چه کاری می تواند انجام دهد آگاه کردید، علاقه آنها را برانگیختید. اکنون، مشتریان بالقوه شما وارد مرحله “علاقه” می شوند. در این مرحله ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مزایای راه حل ضروری است. این بدان معنی است که آنچه را که در آن برای آنها وجود دارد به نمایش بگذارید.
موارد مشتری، که در آنها مشخص میکنید راهحل شما چگونه به مشتریان دیگر کمک میکند، دارایی عالی برای استفاده در این مرحله است.
مرحله تمایل برای بازاریابی محتوا
هنگامی که علاقه مشتری را ارضا کردید، آنها وارد مرحله ای می شوند که در آن تمایل به محصول یا راه حل شما نشان می دهند. برای تقویت این تمایل، اکنون می توانید محتوای متمرکز بر محصول را به آنها ارائه دهید، مانند یک ویدیوی آموزنده که محصول شما را در عمل نشان می دهد، یا یک مقاله طولانی در مورد رویکرد منحصر به فرد شرکت شما.
مرحله اقدام برای بازاریابی محتوا
اکنون زمان آن است که قرارداد را امضا کنیم. محتوایی که برای هدف قرار دادن مخاطبان در این مرحله از سفر مشتری استفاده می کنید، باید ارزش افزوده ترین محتوای شما باشد. محتوایی با بینش های منحصر به فرد، مانند تحقیقات بازار اصلی، یا قطعات رهبری فکری الهام بخش ارائه دهید. همیشه در این مرحله یک فراخوان قوی برای اقدام در نظر بگیرید، زیرا مشتری بالقوه شما در حال حاضر بسیار علاقه مند است و احتمالاً تبدیل به آن می شود.
نمونه های بازاریابی محتوا
بهترین راه برای توصیف روش های بازاریابی محتوا، نشان دادن چند مثال است. این به شما ایده می دهد که چه روش های بازاریابی محتوا را می خواهید در کمپین بعدی خود بگنجانید.
نمونه های بازاریابی محتوای آنلاین
بیشتر استراتژی های بازاریابی محتوا امروزه بر محتوای بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال متمرکز است. با بازاریابی محتوای آنلاین، از تعدادی مزیت کلیدی بهره مند می شوید، از جمله:
- هزینه های کمتر انتشار
- عرضه سریعتر به بازار
- امکان به روز رسانی و بهینه سازی مداوم
- امکان جمع آوری داده های مشتری شخص اول
در حالی که وقتی در مورد محتوای آنلاین صحبت می کنیم اغلب به بازاریابی محتوای وبلاگ فکر می کنیم، در واقع رویکردهای مختلفی وجود دارد. اکثر کمپینهای بازاریابی محتوای آنلاین از چندین دارایی تشکیل شدهاند، نه فقط پستهای وبلاگ. در اینجا چند نمونه کلاسیک آورده شده است:
1. یک کمپین رسانه اجتماعی حول دارایی جدید خود بسازید: شما یک دارایی جدید، مانند یک پست وبلاگ یا ویدیو منتشر می کنید، سپس آن را در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود برای جلب توجه ارسال می کنید.
2. محتوای دروازهدار: با محتوای دروازهدار، از مشتریان بالقوه میخواهید که دادههای خود (مانند آدرس ایمیل خود) را در ازای محتوای رایگان، مانند گزارش تحقیق بازار یا وایت پیپر ارائه کنند. این روش تنها در صورتی کار می کند که محتوایی که ارائه می دهید واقعاً ارزش داشته باشد. بنابراین، حتما این روش را برای محتوای با کیفیت خود رزرو کنید.
3. محتوای اسپین آف: یک کمپین از پستهای وبلاگ کوتاه و مرتبط ایجاد کنید تا از محتوای دروازهدار خود حمایت کنید و ترافیک را هدایت کنید. این پستهای فرعی با CTA قوی خاتمه مییابند که از خواننده شما دعوت میکند تا با دانلود گزارش کامل دروازهدار یا وایت پیپر اطلاعات بیشتری کسب کند.
نمونه های بازاریابی محتوای آفلاین
بازاریابی محتوا اشکال مختلفی دارد. همچنین بسیاری از روش های قدرتمند بازاریابی محتوای آفلاین وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. اینها تا حد زیادی به صنعت شما و مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید بستگی دارد.
در اینجا چند نمونه محبوب بازاریابی محتوای آفلاین آورده شده است:
- مقالات حمایت شده یا مهمان در مجلات یا نشریات تجاری
- مال خودت خبرنامه یا مجله
- تراکت و بروشور
- رویدادهای زنده، مانند غرفه های نمایشگاه تجاری یا سخنرانی های اصلی
در هر صورت، بازاریابی محتوای آنلاین دامنه بسیار گسترده تری نسبت به آفلاین دارد. به همین دلیل است که امروزه اکثر بازاریابان رسانه های آفلاین را با آنلاین ترکیب می کنند: همیشه باید یک کمپین آنلاین رسانه های اجتماعی را در هر فعالیت بازاریابی آفلاینی که انجام می دهید ادغام کنید.
بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی
بازاریابی محتوای رسانههای اجتماعی یکی از بهترین راهها برای تعامل با مخاطبان در پلتفرمهایی است که هر روز از آن استفاده میکنند.
همه ما به دیدن پست های رسانه های اجتماعی از برندهای مصرف کننده در فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک عادت کرده ایم. اما حتی برندهای B2B نیز کمپین های بازاریابی محتوای موفقی را در رسانه های اجتماعی انجام می دهند.
شما می خواهید روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی که در صنعت شما و در بین مخاطبان هدف شما محبوب ترین هستند، تمرکز کنید. برای برندهای B2B، لینکدین اغلب بهترین راه برای دستیابی به مشتریان جدید بالقوه از طریق رسانه های اجتماعی است.
در اینجا چند نکته در مورد استفاده از لینکدین برای بازاریابی محتوا آورده شده است:
- به جای اینکه صرفاً محصول خود را به نمایش بگذارید، محتوایی را ارسال کنید که مخاطب شما با آن ارتباط برقرار کند.
- شامل تصاویر، به خصوص از افراد.
- از هشتگ استفاده کنید تا پست های خود را بیشتر پیدا کنید.
- تعامل را نظارت کنید و محتوای خود را برای به حداکثر رساندن عملکرد آن تنظیم کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را بخوانید نکاتی در مورد استفاده از لینکدین برای بازاریابی محتوh
ویدیو برای بازاریابی محتوا
استفاده از ویدئو برای بازاریابی محتوا یکی از بزرگترین روند بازاریابی محتوا در چند سال گذشته بوده است. توجه مشتریان به طور فزایندهای کوتاه است و بسیاری اکنون سهولت تماشای یک ویدیوی 30 ثانیهای را به خواندن یک پست وبلاگ 5 دقیقهای ترجیح میدهند. هشتاد درصد از بازاریابان می گویند بازگشت سرمایه آنها در محتوای ویدیویی مثبت است. همچنین مشخص شده است که ویدیو تماسهای پشتیبانی مشتری را منحرف میکند، زیرا ویدیوهای توضیحی به مشتریان کمک میکنند راحتتر از خود پشتیبانی کنند.
تولید ویدیو در مقایسه با روشهای بازاریابی محتوای سنتی مانند بازاریابی محتوای وبلاگ، چالشهایی را به همراه دارد. برای تولید ویدیو با کیفیت حرفه ای به مهارت های مناسب نیاز دارید، به این معنی که عموماً با آژانس های خارجی یا پلتفرم های استعداد کار خواهید کرد. این ممکن است برای تیم هایی با بودجه کمتر غیرمجاز باشد.
با این حال، محتوای ویدیویی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، در عصر جلسات مجازی و وبینارها، مخاطبان به طور فزاینده ای برای تماشای پخش از مصاحبه های ویدیویی و بحث های پنل باز هستند. بنابراین، اگر میزبان یک وبینار زنده هستید، کلیپهای کوتاهی از ضبط ویدیو بگیرید تا به عنوان پست رسانههای اجتماعی استفاده کنید یا در پستهای وبلاگ خود بگنجانید. ویدئوهای طولانی، مانند سخنرانیهای کلیدی، میتوانند در یک پست وبلاگ یا اینفوگرافیک خلاصه شوند.
بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات پولی
یک مزیت کلیدی بازاریابی محتوا این است که بازگشت سرمایه بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات پولی سنتی دارد. این به این دلیل است که تولید و انتشار آن بسیار ارزانتر است، بلکه به این دلیل است که در جذب سرنخهای جدید بسیار مؤثر است. در واقع، تحقیقات در ایالات متحده نشان می دهد که میانگین بازگشت سرمایه برای بازاریابی محتوا است 44 دلار درآمد برای هر 1 دلار خرج شده. آن را با ROI برای تبلیغات سنتی مقایسه کنید که 17 دلار به ازای هر 1 دلار خرج شده است.
سئو و بازاریابی محتوا
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) جزء حیاتی هر استراتژی بازاریابی محتوای موثر است. از آنجایی که کل استراتژی به مشتریان بالقوه بستگی دارد که محتوای شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، مهم است که تمام تلاش خود را برای یافتن محتوای خود انجام دهید.
بسیاری وجود دارد تکنیک های بازاریابی محتوا که می توانید برای بهبود سئو از آنها استفاده کنید. مهمتر از همه، انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی ضروری است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی رقابتی را در عناوین و زیرعنوان های محتوای خود قرار دهید.
گوگل همچنین محتوای با کیفیت بالاتر را در اولویت قرار می دهد. مطمئن شوید که محتوای شما برای پاسخ به سوالات واقعی مشتریان شما طراحی شده است. همیشه دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما از نظر واقعی درست است و اشتباهات املایی و دستوری ندارد. هرچه محتوای شما جذابتر باشد، افراد طولانیتری صفحات شما را مشاهده خواهند کرد. این به افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما کمک می کند، که باعث افزایش رتبه صفحه شما در موتورهای جستجو می شود. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می کند که به نوبه خود رتبه شما را حتی بالاتر می برد.
در نهایت، مسائل فنی مانند لینک های مرده و زمان بارگذاری کند صفحه می تواند نرخ پرش در صفحه شما را افزایش دهد. این نرخی است که بازدیدکنندگان سایت شما را قبل از بارگیری واقعی ترک می کنند. نرخ پرش بالا بر رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) صفحه شما تأثیر منفی می گذارد، که باعث می شود کمتر در معرض دید مشتریان باشید. به همین دلیل استفاده از نرم افزار برای نظارت منظم بر پیوندهای داخلی در صفحه خود، به عنوان مثال، مهم است.
اندازه گیری و تحلیل محتوا
معیارهای کلیدی زیادی وجود دارد که بازاریابان برای ارزیابی عملکرد محتوای خود به آنها تکیه می کنند. در اینجا برخی از معیارهای اصلی برای ردیابی آمده است:
- تبدیل درون صفحه: آیا محتوا بازدیدکننده را متقاعد می کند که تبدیل کند؟
- نرخ کلیک: آیا محتوا به بازدیدکننده انگیزه می دهد تا چندین صفحه را در وب سایت شما کاوش کند؟
- نرخ باز: برای بازاریابی ایمیلی، آیا هدر به گیرنده انگیزه میدهد که پیام شما را باز کند؟
- زمان مشاهده صفحه: آیا بازدیدکنندگان زمان زیادی را صرف مشاهده صفحه شما می کنند؟
- تعامل: در رسانه های اجتماعی، آیا پست های شما لایک و اشتراک گذاری زیادی دریافت می کند؟
با ردیابی معیارهایی مانند این، می توانید تشخیص دهید که کدام رویکردهای بازاریابی محتوا برای برند شما موفق هستند، بنابراین می توانید به طور مداوم رویکرد خود را تنظیم کنید. همیشه عملکرد محتوای خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی نه، بنابراین می توانید موفقیت های خود را تکرار کنید و از شکست جلوگیری کنید.
بهترین منابع برای بازاریابان محتوا
جامعه بازاریابی محتوا به صورت آنلاین بسیار فعال است و بازار وسیعی برای اطلاعات، رویدادها و ابزارهای نرم افزاری در دسترس بازاریابان محتوا وجود دارد.
پیشگام در زمینه بازاریابی درونگرا است و میزبان وبلاگی روشنگر با نکات و ترفندهای مفید فراوان برای بازاریابان محتوا است. را موسسه بازاریابی محتوا منبع ارزشمند دیگری است که علاوه بر وبلاگ آموزنده خود میزبان رویدادهای زنده و وبینارهای منظم است.
بسیاری از بازاریابان محتوا نیز از طیف وسیعی از ابزارهای نرم افزاری از جمله راه حل های جدید هوش مصنوعی استفاده می کنند. حتما پست وبلاگ ما را بخوانید نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ابزار.
از تمام مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید
اکنون که اصول اولیه اصطلاحات بازاریابی محتوا، استراتژیها، معیارها و موارد دیگر را آموختهاید، همه چیز برای شروع آماده است. فقط به یاد داشته باشید که کیفیت عامل تعیین کننده پشت هر کمپین بازاریابی محتوای موفق است. مطمئن شوید که از محتوای خود برای افزودن ارزش به مشتریان خود در هر مرحله ای از سفر خود استفاده می کنید.
با قرار دادن مخاطبان و نیازهای آنها نسبت به محصول خود، می توانید پیوند محکمی با مشتریان خود ایجاد کنید و محتوایی ایجاد کنید که تأثیر ماندگاری داشته باشد.
سوالات متداول بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا چگونه کار می کند؟
بازاریابی محتوا با ارائه اطلاعات به مشتریان بالقوه زمانی که آنها آن را درخواست می کنند به جای اینکه مستقیماً سعی کنند چیزی از طریق تبلیغات به آنها بفروشند، کار می کند. نسبت به تبلیغات سنتی مشتری پسندتر و مقرون به صرفه تر است، زیرا به مشتری اجازه می دهد تصمیم بگیرد که چه زمانی و چگونه می خواهد اطلاعاتی درباره برند شما دریافت کند. همچنین هزینه تولید و انتشار آن نسبت به تبلیغات سنتی کمتر است.
آخرین روند بازاریابی محتوا چیست؟
برخی از آخرین گرایش های بازاریابی محتوا عبارتند از:
- بازاریابی محتوای هوش مصنوعی
- بازاریابی محتوای ویدیویی
- پادکست
- وبینارها
- گزارش های اصلی تحقیقات بازار
- موارد مشتری (از جمله مصاحبه ویدیویی)
چرا کپی رایترها برای یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق کلیدی هستند؟
برای افزایش اعتبار دامنه وب سایت و رتبه بندی SERP، مهم است که محتوا را به طور منظم و مکرر پست کنید. این می تواند منجر به حجم کاری زیاد شود که ممکن است برای یک تیم بازاریابی کوچک غیر واقعی باشد.
کار با کپی رایترهای خارجی به شما کمک می کند تا با برنامه بازاریابی محتوای خود هماهنگ باشید. همچنین به بهبود کیفیت کمک میکند، زیرا کپینویسهای آزاد تمام حرفه خود را حول محور ایجاد محتوای جذاب میسازند.
لطفاً پست وبلاگ ما در مورد این موضوع را نیز بخوانید تا نکات مفیدی را بیاموزید نکاتی برای برنامه بازاریابی محتوا و این مقاله در چرا کپی رایترها کلید بازاریابی محتوای موفق هستند؟
چرا باید از بازاریابی محتوای مشارکتی استفاده کنید؟
با همکاری با یک شریک بازاریابی محتوای مشارکتی، کارایی را افزایش داده و محتوای با کیفیت بهتری تولید می کنید. آژانس های سنتی از تعامل مستقیم شما با سازندگان محتوا جلوگیری می کنند. پلتفرمهای خلاق به شما امکان میدهند که به طور مشترک کار کنید و سازندگان محتوای خود را به طور کامل در فرهنگ تیم و جریان کاری خود ادغام کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید چرا باید از بازاریابی محتوای مشارکتی استفاده کنید.