09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

تقویم محتوا: 7 نکته برای برنامه بازاریابی محتوا

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

یک تقویم محتوای موثر ستون فقرات هر موفقیتی استاستراتژی بازاریابی محتوا. این خروجی محتوای شما را در مسیر خود نگه می دارد و نقشه راهی برای هماهنگی فعالیت های محتوایی به شما می دهد. تقویم شما جریان ثابتی از محتوای مرتبط را تضمین می کند که منافع گروه هدف شما را تامین می کند.

اما آنچه امروز مرتبط است ممکن است برای همیشه مرتبط نباشد. و علایق گروه هدف شما ممکن است به سرعت تغییر کند. تغییر فرهنگی که در حال حاضر همه ما در حال تجربه آن هستیم یک نمونه بارز است. در ابتدای سال 2020، چه کسی این را حدس می زد88 درصد از سازمان ها در سراسر جهانآیا کارمندان خود را تشویق می کنند که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از خانه کار کنند؟ مطمئناً هیچ کس نمی توانست آن را پیش بینی کندافزایش 1900 درصدی در استفاده از Zoomنسبت به این زمان در سال گذشته

اگر یک درسی وجود داشته باشد که همه ما می توانیم از وضعیت فعلی بیاموزیم، آن اهمیت سازگاری است. هنگامی که تغییرات سریع رخ می دهد، تقویم محتوای شما نیز باید به سرعت دنده ها را تغییر دهد. این همان چیزی است کهتقویم محتوای چابکهمه چیز در مورد است. به این معنی است که یک تقویم محتوایی بسازید که به اندازه کافی قوی باشد تا اهداف بازاریابی محتوای شما را برآورده کند، در حالی که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا به سرعت با تغییرات در بازار و صنعت شما سازگار شود.

در اینجا هفت نکته برای چابکی با تقویم بازاریابی محتوای خود آورده شده است.

مشاهده این مطلب  بهترین ابزار ترجمه: 5 انتخاب برتر ما

برنامه ریزی

1. با هماهنگی ارتباط برقرار کنید

بیایید با رفع یک تصور غلط رایج در مورد ایجاد محتوای چابک شروع کنیم. چابک بودن به این معنی نیست که پیام‌های مداوم برندتان را از پنجره بیرون بیاورید. این در مورد یافتن راه هایی برای ارتباط پیام برند خود با موضوعات مرتبط است. این بدان معنی است که چیزها را تازه نگه دارید، در حالی که به چیزهایی که برای برند شما و طرفداران (بالقوه) آن اهمیت دارد، وفادار بمانید.

این نیاز به جستجوی روحی دارد. برند شما در زمان تغییر چه چیزی برای ارائه به مردم دارد؟ چرا نام تجاری شما هنوز هم مرتبط است، شاید هم اکنون بیشتر از همیشه مرتبط باشد؟ اکنون این موضوعات را در تقویم محتوای خود بالا قرار دهید.

فقط مواظب باشید زیاد قول ندهید. به خصوص در زمان تغییر، مصرف کنندگان تشنه اصالت و ثبات هستند. برند شما باید این توصیه همیشه سبز “شب قرار” را به خاطر بسپارد: فقط خودتان باشید.

2. اهداف SMART را تعیین کنید

اگر تیم بازاریابی شما پذیرفته نشده استروش SMART برای تعیین اهداف، هیچ زمانی بهتر از زمان حال وجود ندارد. این روش با روحیه چابک کاری سازگاری کامل دارد. به معنای فرمول بندی اهدافی است که عبارتند از:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی.
  • مربوطه.
  • محدود به زمان

با اعمال این معیارها، تشخیص می دهید که آیا موارد موجود در تقویم محتوای شما واقعاً ارزشمند هستند یا خیر. این روش به شما کمک می‌کند تا ایده‌های بزرگ را وارد کنید تا بتوانید آنها را ملموس‌تر و مفیدتر کنید. همچنین به شما کمک می کند اولویت های محتوای خود را تعیین کنید. توجه ویژه ای به «مرتبط بودن» فعالیت های تقویم محتوای شما در حال حاضر داشته باشید.

مشاهده این مطلب  جلب توجه بیلبوردی در صفحات

3. داده ها را دنبال کنید

“رفتن با جریان” را فراموش کنید. این یک بحران است، نهکوچلا. اکنون برای کمک به تصمیم گیری مرتبط با محتوا به تجزیه و تحلیل داده های جامد نیاز دارید. بهترین معیارها برای دنبال کردن شما کاملاً به اهداف بازاریابی محتوای شما بستگی دارد. با این حال، در اینجا چند معیار قوی برای ردیابی موفقیت هر فعالیت بازاریابی محتوا وجود دارد:

  • ترافیک (چند کاربر، بازدید از صفحه و بازدید از صفحه منحصر به فرد می بینید؟)
  • کلمات کلیدی (کدام کلمات کلیدی در حال حاضر واقعاً سر و صدای آنلاین ایجاد می کنند؟)
  • معیارهای اجتماعی (آیا کاربران پست های رسانه های اجتماعی شما را دوست دارند و به اشتراک می گذارند؟)
  • نرخ تبدیل (آیا کاربران برای شروع تراکنش کلیک می کنند؟)
  • سئو (آیا محتوای شما در گوگل در رتبه های بالاتری قرار دارد؟)
  • تعامل (آیا کاربران با نظر دادن یا اشتراک گذاری با محتوای شما درگیر می شوند؟)

این معیارها یک معیار ثابت برای ردیابی عملکرد محتوای شما هستند. آنها را از نزدیک دنبال کنید و اجازه دهید هنگام تنظیم اولویت های تقویم محتوای چابک شما را راهنمایی کنند.

4. از رسانه های انعطاف پذیر استفاده کنید

زمانی که نیاز به تنظیم سریع استراتژی محتوای خود دارید، به داشتن طیف وسیعی از پلتفرم های رسانه ای انعطاف پذیر در زرادخانه خود کمک می کند. اگر به طور کامل به یک رسانه (مانند یک خبرنامه یا کتاب الکترونیکی ماهانه) متکی هستید، برای همگام شدن با تغییرات سریع تلاش خواهید کرد. افزایش دفعات یک خبرنامه ممکن است تأثیر منفی داشته باشد و ممکن است زمان و منابع لازم برای افزایش حجم خروجی کتاب الکترونیکی خود را نداشته باشید.

مشاهده این مطلب  از این 17 اشتباه کلیدی بازاریابی محتوا اجتناب کنید - javadyasemi

از ترکیبی از رسانه‌ها، از جمله رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها و سایر انواع محتوای مرتبط با مخاطبان خود استفاده کنید. برای هر یک از این نوع محتوا، متغیرهایی را در تقویم محتوای چابک خود تنظیم کنید. موضوعات واقعی باید به صورت متوالی پر شوند (مثلاً یک بار در هفته)، بر اساس جایی که تجزیه و تحلیل داده شما را به شما هدایت می کند.

5. گردش کار ناب را ایجاد کنید

برای چرخاندن توپ، توپ باید سبک باشد. اگر برای هر محتوایی که تولید می‌کنید به فرآیندهای طولانی ویرایش تکیه کنید، نمی‌توانید با یک تقویم محتوای سریع همراه باشید. به همین ترتیب، اگر کارکنانی برای تولید محتوای مورد نیاز خود در حال حاضر نداشته باشید، با تنگناهایی مواجه خواهید شد.

لاغر گردش کار از فناوری های هوشمند برای ساده سازی تولید محتوا استفاده می کند تقویم محتوای خود را پردازش کرده و در مسیر خود نگه دارید. پلتفرم javadyasemi مثال خوبی است. این فوراً شرکت شما را با تولیدکنندگان محتوای مستقل و بسیار واجد شرایط و در دسترس متصل می کند. این پلتفرم کل فرآیند را تسهیل می‌کند و محتوای باکیفیت را در صورت تقاضا در اختیار شما قرار می‌دهد.

6. مقیاس را به سرعت بالا و پایین کنید

وقتی چیزها در بازار عجیب و غریب می شوند، گروه هدف شما تشنه اطلاعات و پیام های قوی می شود. این فرصتی برای شماست تا با چابکی، خروجی محتوای خود را افزایش دهید برون سپاری مدل

اگر به تولید محتوای داخلی تکیه کنید، به سرعت با مشکلاتی مواجه خواهید شد. مجموعه ای قوی از استعدادهای فریلنسری را در اختیار داشته باشید. فریلنسرها تولید محتوای شما را در مدت کوتاهی افزایش می دهند و محتوای مورد نیاز شما را تامین می کنند. این به شما کمک می‌کند حتی در دوره‌های شلوغ، موارد را از تقویم محتوای خود علامت بزنید. و هنگامی که خروجی شما به حالت عادی برگشت، به سادگی کاهش دهید.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری نگارش آگهی

7. بررسی واقعیت

شرکت شما درون یک حباب وجود ندارد و تقویم محتوای شما نیز نباید وجود داشته باشد. خروجی محتوای رقبای خود را از نزدیک دنبال کنید. ببینید گروه های هدف شما به صورت آنلاین در مورد چه چیزی صحبت می کنند و می بینند. به دنبال راه هایی برای تطبیق خروجی محتوای خود با این روند باشید.

به یاد داشته باشید: این نیست که پیام برند خود را بچرخانید تا علایق مردم را برآورده کنید. محتوای چابک در مورد یافتن حلقه گمشده بین پیام برند شما و آنچه واقعاً در جهان امروز می گذرد است. آن را واقعی نگه دارید.

چابک از این به بعد

یک تقویم چابک یک مزیت رقابتی قوی به شما می دهد. با تغییر سریع تمرکز محتوای خود، در خط مقدم بازار خود باقی می‌مانید.

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، “نیاز، مادر اختراع است.” برای همه ما، امروز لازم است که برای غلبه بر چالش هایی که با آن روبرو هستیم، چابک باشیم. بحران در حال حاضر همه چیز را تکان می دهد، اما برای همیشه ادامه نخواهد داشت. از این فرصت برای اتخاذ یک تقویم محتوای چابک استفاده کنید و در درازمدت خود را برای خروجی محتوای موثرتر قرار دهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

  احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع...

پادکست برای کسب و کار

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070