تصور کنید که شاهد اختراع چرخ باشید و اولین کالسکه اسبی را که کالاها را به مرکز شهر حمل می کند تماشا کنید. اگر، ظاهراً یک شبه، سفر کمرشکن شما از نظر فیزیکی بسیار کمتر شود، این یک درک تکاندهنده خواهد بود.
فناوریهای جدید زندگی انسانها را آسانتر میکنند و هر انقلاب صنعتی بزرگ زندگی را همانطور که قبلاً میشناختیم به چالش میکشد. اما، با عادی شدن این نوآوریها، بازگشت به حالت سابق دشوار است.
همین امر در مورد ظهور هوش مصنوعی، آخرین فناوری برای متزلزل کردن درک ما از نحوه انجام کار صادق است. این نوآوری جهان را زیر سوال برده است که آیا انسان ها جایگزین می شوند یا مشاغل اضافی می شوند.
با این حال، هیچ جایگزینی برای نبوغ انسان وجود ندارد، فقط ابزارهایی است که می توانند به خلاقیت و تولید کمک کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما با چندین متخصص هوش مصنوعی صحبت کردیم تا جایگاهی در مورد وضعیت فعلی و آینده بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی پیدا کنیم.
وضعیت فعلی بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی مولد، پشتیبانی شده توسط از OpenAI، قرار است انقلابی در صنایع مختلف از جمله بازاریابی محتوا ایجاد کند. این فناوری در حال ظهور از الگوریتمهای پیشرفته و تکنیکهای یادگیری عمیق برای تولید محتوای اصلی در رسانههای مختلف مانند متن، تصاویر و حتی کدهای رایانهای استفاده میکند که از قابلیتهای مدلهای سنتی هوش مصنوعی پیشی میگیرد.
با ترکیب قدرت هوش مصنوعی مولد با خلاقیت انسان، هوش مصنوعی javadyasemi سطوح جدیدی از نوآوری و کارایی را باز می کند. سازندگان محتوا میتوانند جریانهای کاری را سادهسازی کنند، ایدههای تازه تولید کنند و جذابیت تولید کنند محتوا در مقیاس. برندها می توانند کمپین های شخصی سازی شده ایجاد کنند، تجارب مشتری را افزایش دهند و به نتایج تجاری بهتری دست یابند.
کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی مولد در بازاریابی محتوا گسترده و در حال تکامل است. این فناوری استراتژی های موجود را بازتعریف می کند و دنیای جدیدی از امکانات را برای رشد باز می کند.
کارشناسان ما موافق هستند که ما در حال حاضر در “دوران عجله طلا”. بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی از آنجایی که مردم در حال حرکت هستند، تقاضای زیادی برای هوش مصنوعی مولد وجود خواهد داشت. با این حال، همانطور که تکنولوژی است هنوز در ابتدای راه است، برندها باید از آن به صورت استراتژیک استفاده کنند.
در نهایت، ما تازه در حال کشف اولین موارد استفاده هستیم. تحولات جدید تنها به شتاب ادامه خواهند داد و چالش های پیش بینی نشده ای را با خود به همراه خواهند داشت.
خوان فیصل، یک تولید کننده ارشد دیجیتال مستقر در لس آنجلس، ایالات متحده، معتقد است: «این بدون چالش، چه پیامدهای قانونی یا اخلاقی، اتفاق نخواهد افتاد». «شرکتها بدون نقشه راه در مورد آنچه در نهایت تلاش میکنند به آن دست یابند، وارد عمل میشوند. ما همچنین شاهد تکثیر “محتوای گنگ تر” خواهیم بود که به سختی از سایر قطعات متمایز خواهد شد.
مدل های زبان بزرگ مانند GPT-4 فاقد نبوغ انسانی هستند و از احتمال برای پیش بینی دنباله بعدی کاراکترها بر اساس ورودی استفاده می کنند. در حالی که آنها می توانند پاسخ های معقولی تولید کنند و دستورالعمل ها را دنبال کنند، ممکن است خروجی آنچنان مطلوب یا منحصر به فرد نباشد. به همین دلیل است که مهم است انسان ها را در ترکیب نگه دارید برای اطمینان از تولید محتوای با کیفیت
Kjeld Oostra توضیح میدهد: «حتی هنگام ترکیب آن با منابع خارجی، مانند اطلاعات جستجوی Google، و حتی هنگام تنظیم دقیق این مدلها در محتوای تخصصی، مانند صدها پست وبلاگ خود، هیچ خلاقیت عمدی در اینجا وجود ندارد.» مشاور هوش مصنوعی در Entropical.
ابزارهای هوش مصنوعی در نوشتن پست های وبلاگ عمومی، تازه کردن محتوا یا گسترش محتوای موجود موثر هستند. این فناوری بهترین کار را برای نقل قول یا تولید نسخه های جایگزین متن. با این حال، برای دیدگاه های منحصر به فرد و ایده های اصلی، بینش انسانی ضروری است.
آرپیت سینگ معتقد است: «بازاریابی محتوا منحصر به فرد بودن را فراموش کرده است.» بازاریابی رشد مدیر مستقر در بمبئی، هند. تعداد کمی از مردم دیدگاه خود را به محتوا اضافه می کنند و اکثر شرکت ها از خروجی هوش مصنوعی همان طور که هست استفاده می کنند. رهبری فکری گم شده است. به همین دلیل است که گوگل همچنین الگوریتم موتور جستجوی خود را برای اولویت دادن به رهبری فکری به روز کرد
ضروری است که برندها بر ارائه محتوای متمایز و ارزشمند به مخاطبان خود تمرکز کنند. با انجام این کار، آنها میتوانند اعتبار، قابلیت اطمینان و اعتماد را نزد مشتریان بالقوه ایجاد کنند و به نوبه خود باعث رشد پایدار شوند.
جوزف مراد، مهندس و بازاریاب فنی مستقر در آیندهوون، هلند، میگوید: «افزایش مهارتهای بازاریابی از نظر محتوا و بازاریابی محصول برای انسانها بسیار مفید است».
به طور کلی، برندهایی که از بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکنند، برتری قابل توجهی خواهند داشت. با ترکیب نبوغ انسان با هوش مصنوعی، می توانید بهترین های هر دو جهان را تضمین کنید. با این ترکیب برنده، میتوانید بینشهای منحصربهفردی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و محتوا را به طور همزمان مقیاس کنید.
وضعیت آینده بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی
با نگاهی به آینده، بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی فردا به طور چشمگیری متفاوت خواهد بود. برندها یاد خواهند گرفت که از آن استفاده کنند پتانسیل بی حد و حصر هوش مصنوعی و خود را از رقبا متمایز کنند. در جایی که قبلاً منحصر به فرد بودن و خلاقیت اغلب از معادله کنار گذاشته می شد، این ویژگی ها در مرکز قرار می گیرند.
در چند سال آینده، برندها ایده پردازی سریع تری خواهند داشت که زمان را برای تلاش های تخیلی بیشتر آزاد می کند. مدل ها بیشتر خواهند شد قدرتمند و چندوجهی «ساخت اینفوگرافیک ها و سایر مواد بازاریابی با بازنمایی صوتی و تصویری از داده ها و ایده ها در یک لحظه. نه تنها این، بلکه آنها در پیروی از دستورالعمل ها بهتر خواهند شد، زیرا بازیابی اطلاعات زنده یکپارچه شده است.
Kjeld Oostra معتقد است: «جایگزینهای متنباز بهتر و در برخی مواقع میزبانی در یک محیط خصوصی (البته ابری مدیریتشده) آسانتر خواهند شد و از اسناد طولانیتر (تعداد نشانهها) پشتیبانی میکنند.
در حال حاضر، محدودیتهای آموزش هوش مصنوعی و استنتاج توسط روشهای ذخیره دادهها محدود شده است. با توجه به این موضوع، معرفی هر معماری جدید میتواند بازی را تغییر دهد. تغییر از باینری به محاسبات کوانتومی می تواند غیرقابل درک باشد و فرصت های ناگفته ای را از نظر سرعت، حجم و قدرت محاسباتی به همراه داشته باشد.
به طور کلی، وابستگی به فناوریهای هوش مصنوعی احتمالاً افزایش مییابد، که میتواند متخصصان بازاریابی محتوا را به ویرایشگران بهتری نسبت به نویسندگان تبدیل کند. این چیزی است که کارشناسان ما پیشبینی میکنند در 5، 10 و 50 سال آینده بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی
در 5 سال
“تغییر از تولید محتوا به اعتدال است.”
“هیچ چیز مانند همه چیز غوطه ور و مهجور خواهد بود.”
ویراستاران بیشتر از نویسنده خواهند بود. مردم فاقد مهارت های نوشتاری هستند، ایده های بیشتری خواهند داشت و به ابزارهای هوش مصنوعی وابسته خواهند بود. فاصله بین ایده ها و اجرا 20 برابر کاهش می یابد
اتوماسیون کامل هوش مصنوعی محتوای ساده و تمرکز بیشتر بر برندسازی، خلاقیت و منحصر به فرد بودن برای محتوا و کمپین های با ارزش بالا.
این استاندارد اتوماسیون کامل وظایف تکراری و تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی روندها و تولید اولین پیش نویس ها خواهد بود. پلتفرم هایی وجود خواهد داشت که به طور کامل به ایجاد و بهینه سازی درخواست ها اختصاص داده شده است. همکاری انسان و هوش مصنوعی همچنان مهم خواهد بود.
در 10 سال
“فرمت های مختلف “صدا و ویدئو” غالب خواهند شد.
هوش مصنوعی وظایف پیچیده تری را انجام خواهد داد و خلاقیت ماشینی به طور کامل محتوای تولید شده توسط انسان را در اختیار خواهد گرفت. فرصت های کمتری برای افراد حاضر در فضای محتوا وجود خواهد داشت تا اولین جایگاه خود را در صنعت به دست آورند، به استثنای مشاغل کم مهارت که به بهینه سازی سریع اختصاص داده شده اند. طمع شرکتی راهی برای استفاده از هوش مصنوعی پیدا میکند تا حتی بیشتر از کارگران بخواهد، با پرداخت کمتر.