شما نمی توانید یکی را انجام دهید محتوای groartigen اگر نمی دانید کدام استراتژی با محتوای فعلی شما کار می کند و کدام نه، برنامه ریزی کنید. به همین دلیل است که هر ابتکار بازاریابی محتوای خوبی شامل یک ممیزی منظم محتوا می شود.
ممیزی محتوا فرآیندی سیستماتیک است
تمام محتوای وب سایت خود را مرور کنید – از پست های وبلاگ گرفته تا صفحات وب. ممیزی محتوا نقاط قوت و ضعف محتوای فعلی شما را نشان می دهد. شما می توانید از این بینش ها برای شناسایی زمینه های رشد و توسعه و هدف قرار دادن استراتژی ها و کمپین های محتوای آینده خود استفاده کنید.
برای بسیاری از تیم های محتوا، ممیزی محتوای سالانه برای برنامه ریزی تولید محتوا برای سال آینده مفید است. در شروع سه ماهه دوم، ممیزی محتوایی که در سال 2024 ایجاد کردید، مکانی عالی برای شروع تلاش های بازاریابی محتوای شما است.
چرا باید ممیزی محتوا انجام دهید؟
ممیزی محتوا به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف محتوای خود را ارزیابی کنید و به سؤالاتی که در هنگام ایجاد محتوای آینده شما را راهنمایی می کند پاسخ دهید:
- کدام محتوا برای شما بهتر عمل کرده است؟
- چه چیزی می توانید از محبوب ترین محتوای خود یاد بگیرید و از آن برای بهبود محتوای کمتر دیده شده خود استفاده کنید؟
- چه محتوایی باید به روز شود؟
- از چه محتوایی می توانید دوباره استفاده کنید؟
نحوه انجام ممیزی محتوا: معیارهای خود را تعریف کنید
در ابتدای ممیزی محتوا، همیشه باید معیارهای خود را مشخص کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:
1. ترافیک
ترافیک یکی از مهمترین معیارها برای سنجش عملکرد محتوای شماست. چه تعداد بازدید کننده به وب سایت شما می آیند؟ محتوای شما چگونه (از طریق بک لینک، رسانه های اجتماعی یا گوگل) پیدا می شود؟ آیا ترافیک صفحات مختلف در طول زمان افزایش می یابد یا کاهش می یابد؟
2. نرخ پرش
نرخ پرش به درصد بازدید از وب سایتی که بازدیدکنندگان قبل از ترک وب سایت شما یک صفحه را مشاهده می کنند، اشاره دارد. نکته ای که به خصوص مهم است این است که نرخ پرش می تواند تعدادی سرنخ در مورد وب سایت یا محتوای شما ارائه دهد.
جدای از کیفیت محتوا، ممکن است بین کلمات کلیدی و محتوای شما ناهماهنگی نیز وجود داشته باشد – این بدان معناست که بازدیدکنندگانی که از موتورهای جستجو میآیند محتوای مورد انتظار خود را در سایت شما پیدا نمیکنند.
علاوه بر این، نرخ پرش نیز می تواند با تجربه کاربری ضعیف و دسته بندی صفحات افزایش یابد.
3. نامزدی
از تعداد نظرات و اشتراکگذاریهای اجتماعی گرفته تا میانگین تعداد صفحات در هر جلسه، تعامل روشی کارآمد برای اندازهگیری میزان دریافت محتوای شما توسط مخاطبان هدف است.
تعامل همچنین می تواند بین میزان ارزش محتوای شما برای مخاطبان و میزان خوب بودن محتوای شما تفاوت قائل شود استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کار می کند (یعنی چند نفر وب سایت شما را پیدا می کنند).
4. بازدیدکنندگان بازگشتی
به گزارش دیتا باکس بازدیدکنندگان مکرر افرادی هستند که بر اساس داده های ثبت شده از طریق قطعه ردیابی گوگل، بیش از یک بار از وب سایت شما بازدید می کنند.
بازدیدکنندگان بازگشتی معمولاً دستورالعمل ارائه می دهند نامزدی اینجاست در – برای مثال، آنها تمایل دارند صفحات بیشتری را در هر جلسه مشاهده کنند و مدت بیشتری در آنها بمانند. این نشان می دهد که این یا یک مشتری وفادار است یا فردی است که به تبدیل شدن نزدیک تر می شود.
مطالب خود را جمع آوری و سازماندهی کنید
برای تجزیه و تحلیل موثر محتوای خود، باید به خوبی سازماندهی شده و آماده بررسی باشد. تعیین کنید کدام کانال ها و قالب های محتوا را می خواهید تجزیه و تحلیل کنید، URL های مربوطه را جمع آوری کنید و یک جدول برای آنها ایجاد کنید.
در مرحله بعد، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید هر عنصر را در صفحه طبقه بندی و سازماندهی کنید. در کنار URL می توانید موارد زیر را اضافه کنید:
- نام نویسنده
- عنوان
- تاریخ
- قالب محتوا (به عنوان مثال مقاله سفید یا پست وبلاگ)
- معیارهای عملکرد (مانند ترافیک، بک لینک ها یا اشتراک گذاری های اجتماعی)
- همچنین شامل بخشی برای موارد اقدام – چگونه می توان محتوای فعلی را بهبود بخشید؟
همچنین لازم نیست این مرحله را به صورت دستی انجام دهید. ابزارهایی مانند SEMrush می توانند به طور خودکار محتوای شما را بر اساس فایل های نقشه سایت شما سازماندهی و ممیزی کنند.
محتوای فعلی خود را به روز کنید
بسته به معیارهای شما، بهروزرسانیهای محتوای شما ممکن است برای برندهای مختلف بسیار متفاوت به نظر برسند، اما بهترین روشها وجود دارد که میتوانید برای بهروزرسانی و بهبود محتوای فعلی خود از آنها استفاده کنید.
- پیوندهای داخلی و خارجی خود را بررسی و به روز کنید – آیا به وب سایت ها و صفحات با عملکرد بالا پیوند می دهید؟
- به دنبال فرصت ها از محتوای با کارایی بالا خود دوباره استفاده کنید آیا می توانید یک ویدیو را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید؟ آیا می توانید یک پست وبلاگ را به یک کتاب الکترونیکی گسترش دهید؟
- خوانایی را بررسی کنید – آیا متن شما با نقاط گلوله تقسیم شده است؟ آیا از قالب بندی متن غنی (پررنگ و ایتالیک) استفاده می کنید؟ آیا از پاراگراف های کوتاه تری برای بهبود خوانایی در موبایل استفاده می کنید؟
- بهینه سازی موتور جستجو – آیا کلمات کلیدی فعلی شما عملکرد خوبی دارند؟
- آیا در محتوای شما خطایی وجود دارد که باید اصلاح شود؟ آیا اشتباهات واقعی یا املایی وجود دارد؟ آیا هیچ داده ای نیاز به به روز رسانی دارد؟
- آیا محتوایی وجود دارد که گم شده باشد؟ برای چه موضوعاتی هنوز درمان نکرده اند، آیا گروه هدف شما علاقه مند است؟