09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نحوه انجام ممیزی محتوا به روش صحیح

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

شما نمی توانید یکی را انجام دهید محتوای groartigen اگر نمی دانید کدام استراتژی با محتوای فعلی شما کار می کند و کدام نه، برنامه ریزی کنید. به همین دلیل است که هر ابتکار بازاریابی محتوای خوبی شامل یک ممیزی منظم محتوا می شود.
ممیزی محتوا فرآیندی سیستماتیک است

تمام محتوای وب سایت خود را مرور کنید – از پست های وبلاگ گرفته تا صفحات وب. ممیزی محتوا نقاط قوت و ضعف محتوای فعلی شما را نشان می دهد. شما می توانید از این بینش ها برای شناسایی زمینه های رشد و توسعه و هدف قرار دادن استراتژی ها و کمپین های محتوای آینده خود استفاده کنید.

برای بسیاری از تیم های محتوا، ممیزی محتوای سالانه برای برنامه ریزی تولید محتوا برای سال آینده مفید است. در شروع سه ماهه دوم، ممیزی محتوایی که در سال 2024 ایجاد کردید، مکانی عالی برای شروع تلاش های بازاریابی محتوای شما است.

چرا باید ممیزی محتوا انجام دهید؟

ممیزی محتوا به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف محتوای خود را ارزیابی کنید و به سؤالاتی که در هنگام ایجاد محتوای آینده شما را راهنمایی می کند پاسخ دهید:

  • کدام محتوا برای شما بهتر عمل کرده است؟
  • چه چیزی می توانید از محبوب ترین محتوای خود یاد بگیرید و از آن برای بهبود محتوای کمتر دیده شده خود استفاده کنید؟
  • چه محتوایی باید به روز شود؟
  • از چه محتوایی می توانید دوباره استفاده کنید؟

نحوه انجام ممیزی محتوا: معیارهای خود را تعریف کنید

در ابتدای ممیزی محتوا، همیشه باید معیارهای خود را مشخص کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

مشاهده این مطلب  6 نکته برای ایجاد استراتژی بومی سازی محتوا

1. ترافیک

ترافیک یکی از مهمترین معیارها برای سنجش عملکرد محتوای شماست. چه تعداد بازدید کننده به وب سایت شما می آیند؟ محتوای شما چگونه (از طریق بک لینک، رسانه های اجتماعی یا گوگل) پیدا می شود؟ آیا ترافیک صفحات مختلف در طول زمان افزایش می یابد یا کاهش می یابد؟

2. نرخ پرش

نرخ پرش به درصد بازدید از وب سایتی که بازدیدکنندگان قبل از ترک وب سایت شما یک صفحه را مشاهده می کنند، اشاره دارد. نکته ای که به خصوص مهم است این است که نرخ پرش می تواند تعدادی سرنخ در مورد وب سایت یا محتوای شما ارائه دهد.

جدای از کیفیت محتوا، ممکن است بین کلمات کلیدی و محتوای شما ناهماهنگی نیز وجود داشته باشد – این بدان معناست که بازدیدکنندگانی که از موتورهای جستجو می‌آیند محتوای مورد انتظار خود را در سایت شما پیدا نمی‌کنند.

علاوه بر این، نرخ پرش نیز می تواند با تجربه کاربری ضعیف و دسته بندی صفحات افزایش یابد.

3. نامزدی

از تعداد نظرات و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی گرفته تا میانگین تعداد صفحات در هر جلسه، تعامل روشی کارآمد برای اندازه‌گیری میزان دریافت محتوای شما توسط مخاطبان هدف است.

تعامل همچنین می تواند بین میزان ارزش محتوای شما برای مخاطبان و میزان خوب بودن محتوای شما تفاوت قائل شود استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کار می کند (یعنی چند نفر وب سایت شما را پیدا می کنند).

4. بازدیدکنندگان بازگشتی

به گزارش دیتا باکس بازدیدکنندگان مکرر افرادی هستند که بر اساس داده های ثبت شده از طریق قطعه ردیابی گوگل، بیش از یک بار از وب سایت شما بازدید می کنند.

مشاهده این مطلب  محتوای دروازه دار در مقابل محتوای غیرمجاز - کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

بازدیدکنندگان بازگشتی معمولاً دستورالعمل ارائه می دهند نامزدی اینجاست در – برای مثال، آنها تمایل دارند صفحات بیشتری را در هر جلسه مشاهده کنند و مدت بیشتری در آنها بمانند. این نشان می دهد که این یا یک مشتری وفادار است یا فردی است که به تبدیل شدن نزدیک تر می شود.

مطالب خود را جمع آوری و سازماندهی کنید

برای تجزیه و تحلیل موثر محتوای خود، باید به خوبی سازماندهی شده و آماده بررسی باشد. تعیین کنید کدام کانال ها و قالب های محتوا را می خواهید تجزیه و تحلیل کنید، URL های مربوطه را جمع آوری کنید و یک جدول برای آنها ایجاد کنید.

در مرحله بعد، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید هر عنصر را در صفحه طبقه بندی و سازماندهی کنید. در کنار URL می توانید موارد زیر را اضافه کنید:

  • نام نویسنده
  • عنوان
  • تاریخ
  • قالب محتوا (به عنوان مثال مقاله سفید یا پست وبلاگ)
  • معیارهای عملکرد (مانند ترافیک، بک لینک ها یا اشتراک گذاری های اجتماعی)
  • همچنین شامل بخشی برای موارد اقدام – چگونه می توان محتوای فعلی را بهبود بخشید؟

همچنین لازم نیست این مرحله را به صورت دستی انجام دهید. ابزارهایی مانند SEMrush می توانند به طور خودکار محتوای شما را بر اساس فایل های نقشه سایت شما سازماندهی و ممیزی کنند.

محتوای فعلی خود را به روز کنید

بسته به معیارهای شما، به‌روزرسانی‌های محتوای شما ممکن است برای برندهای مختلف بسیار متفاوت به نظر برسند، اما بهترین روش‌ها وجود دارد که می‌توانید برای به‌روزرسانی و بهبود محتوای فعلی خود از آنها استفاده کنید.

  1. پیوندهای داخلی و خارجی خود را بررسی و به روز کنید – آیا به وب سایت ها و صفحات با عملکرد بالا پیوند می دهید؟
  2. به دنبال فرصت ها از محتوای با کارایی بالا خود دوباره استفاده کنید آیا می توانید یک ویدیو را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید؟ آیا می توانید یک پست وبلاگ را به یک کتاب الکترونیکی گسترش دهید؟
  3. خوانایی را بررسی کنید – آیا متن شما با نقاط گلوله تقسیم شده است؟ آیا از قالب بندی متن غنی (پررنگ و ایتالیک) استفاده می کنید؟ آیا از پاراگراف های کوتاه تری برای بهبود خوانایی در موبایل استفاده می کنید؟
  4. بهینه سازی موتور جستجو – آیا کلمات کلیدی فعلی شما عملکرد خوبی دارند؟
  5. آیا در محتوای شما خطایی وجود دارد که باید اصلاح شود؟ آیا اشتباهات واقعی یا املایی وجود دارد؟ آیا هیچ داده ای نیاز به به روز رسانی دارد؟
  6. آیا محتوایی وجود دارد که گم شده باشد؟ برای چه موضوعاتی هنوز درمان نکرده اند، آیا گروه هدف شما علاقه مند است؟
مشاهده این مطلب  روندهای بازاریابی محتوا برای امسال و بعد از آن
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

  احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع...

پادکست برای کسب و کار

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070