۵ دلیل اینکه وبلاگها هنوز منبع محتوای عالی هستند
درباره وبلاگنویسی، برداشتهای غلط زیادی وجود دارد. برخی فکر میکنند که این شیوه بازاریابی منسوخ شده است یا نمیتواند به رشد کسبوکارشان کمک کند، در حالی که برخی دیگر پس از شکست یک یا دو پست در جذب مخاطب زیاد، ناامید میشوند.
واقعیت این است که وبلاگنویسی هنوز هم نوعی محتوای بازاریابی بسیار رایج است و تنها پس از محتوای ویدئویی قرار میگیرد. بسیاری از برندهای شناختهشده و محبوب از وبلاگنویسی در تلاشهای بازاریابی روزمرهی خود استفاده میکنند.
بلاگها علاوه بر فراگیر بودن، مزایای بسیاری دارند که دیگر روشهای بازاریابی محتوا از آن بیبهرهاند. در اینجا ۵ دلیل برای اینکه چرا بلاگنویسی همچنان روشی عالی برای تولید محتواست و همچنین نکاتی برای ایجاد وبلاگ شخصی آورده شده است.
خدمات سئو وردپرس نیز به وبلاگها کمک میکند تا در دنیای آنلاین دیده شوند. این خدمات شامل بهینهسازی محتوای وبلاگ، تنظیمات فنی سئو، و استفاده از استراتژیهای کلیدی مانند تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد لینکهای داخلی است. با استفاده از این خدمات، وبلاگها قادر خواهند بود ترافیک بیشتری جذب کنند و در نتیجه، محتوای آنها به یکی از منابع اصلی و ارزشمند برای کاربران تبدیل خواهد شد. بنابراین، وبلاگها همچنان یکی از بهترین راهها برای تولید محتوای مفید و افزایش رتبه سایتها در نتایج جستجو هستند.
ارائه ارزش
وبلاگها ابزاری عالی برای نمایش تخصص شما به مشتریان هستند. نوشتن درباره خدمات یا محصولاتی که ارائه میدهید نشان میدهد که شما واقعاً کارتان را میدانید.
این اعتبار شما را بالا میبرد و در نتیجه برای رشد کسبوکارتان مهم است. وقتی مشتریان به شما اعتماد کنند، کسبوکار خود را به دست میآورید.
چه ارائه اطلاعاتی درباره اخبار و روندهای اخیر صنعت باشد، چه ارائه توصیههایی که مشتری ایدهآلتان از آن استقبال میکند، هر دانشی که به اشتراک گذاشته شود میتواند برای کسبوکارتان معجزه کند. دلیل اصلی خواندن وبلاگها توسط مردم، جمعآوری اطلاعات و تحقیق است.
نوشتن یک پست وبلاگی که به سوالات مشتریان پاسخ میدهد، اغلب راهی عالی برای ارائه محتوای ارزشمندی است که آنها واقعا به آن اهمیت میدهند.
بلاگ مدیرعامل شبکههای اجتماعی، نمونهای عالی از یک وبلاگ صرفاً اطلاعاتی است که بر آموزشها، اخبار صنعت و ارائه منابع برای خوانندگان تمرکز دارد.
به دلیل ارزش ارائه شده به مشتریان، آنها بهعنوان متخصص در زمینه خود شناخته میشوند و این امر به مدیرعامل شبکههای اجتماعی اجازه میدهد تا محصولات و دورههای مختلفی را بفروشد.
یک پست وبلاگی کوتاه درباره موضوعی که در آن متخصص هستید بنویسید. آنچه برای شما بدیهی است ممکن است برای خوانندگانتان اینطور نباشد.
اگر پست شما را ببینند و چیزی یاد بگیرند که نمیدانستند و برایشان مفید است، شما را در آن موضوع متخصص خواهند دانست و احتمال اینکه در آینده برای یافتن پاسخهای بیشتر به شما مراجعه کنند، افزایش مییابد.
افزایش فروش
یک وبلاگ میتواند بخش مهمی از قیف فروش شما باشد. در یک پست وبلاگ، میتوانید چندین لینک قرار دهید که خوانندگان را به انجام کاری ترغیب میکند و آنها را به… سایتهایی که میخواهید آنها را بازدید کنند مثلاً وبسایت خودتان. از آنجا میتوانند در مورد خدمات یا محصولات شما اطلاعات کسب کنند و این امر به نوبه خود باعث افزایش فروش میشود.
راه دیگر افزایش فروش از طریق پستهای وبلاگ، استفاده از فراخوان عمل است. با استفاده از عباراتی مانند «برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید»، «همین حالا بخرید» یا «خدمات ما را رزرو کنید» فروش خود را افزایش دهید.
گاهی اوقات، بیان دقیق خواستههایتان از افراد، تأثیر شگرفی بر میزان گردش کارتان دارد. مردم دوست دارند دقیقا بدانند چه انتظاری از آنها میرود و این روش واضح و سادهای برای پاسخ به پرسش «حالا چه کار کنم؟» آنها پس از دریافت محتوای شماست.
شرکت هوم دیپو به طور فوقالعادهای از وبلاگ خود بهعنوان قیف فروش استفاده میکند. وبلاگ «پروژهها و ایدههای خودتان انجام دهید» آنها، واقعاً به شعار «کمک به انجامدهندگان برای انجام کار بیشتر» وفادار است. در این وبلاگ آموزشهایی برای انجام انواع پروژهها وجود دارد.
مشتریان میتوانند ببینند برای تکمیل پروژههای خود به چه موادی نیاز دارند و سپس با استفاده از یک لینک مستقیماً به وبسایت فروشگاه خانگی (Home Depot) رفته و دقیقاً همان چیزهایی را که نیاز دارند سفارش دهند.
ایجاد یک قیف فروش ساده و شفاف با استفاده از وبلاگ، میتواند گام بعدی را برای مخاطب روشن کند. خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید محتوای شما او را به کجا هدایت میکند. با ایجاد فرآیندی روان برای مشتریان، آنها قدردان خواهند بود و فروش شما افزایش مییابد.
طراحی سایت وردپرس یکی از بهترین راهها برای ایجاد وبلاگهای جذاب و کاربرپسند است. این پلتفرم انعطافپذیری بالایی دارد و به کاربران امکان میدهد تا وبلاگهای خود را با طرحهایی خلاقانه و کاربردی طراحی کنند که بازدیدکنندگان را جذب کنند. طراحی سایت وردپرس با ویژگیهای منحصر به فردی مانند قابلیت سفارشیسازی آسان و افزونههای مختلف، به کسبوکارها کمک میکند تا وبلاگهایی ایجاد کنند که هم از نظر بصری جذاب باشند و هم برای جلب توجه موتورهای جستجو بهینه شوند.
با مخاطب هدف صحبت کنید
ساختن یک جامعه و شناخت واقعی مشتریان، کلید موفقیت هر کسبوکاری است. وبلاگها اساساً راهی برای ارتباط نزدیک با مخاطبان هستند. هرچه آنها را بهتر بشناسید، بهتر میتوانید نیازهایشان را برآورده کنید.
گاهی اوقات، اگر بخواهید با مخاطبان بسیار زیادی صحبت کنید، این کار دشوار خواهد بود. تمرکز بر مخاطبان هدف و صحبت با گروه کوچکتری از افراد، یکی از راههای اطمینان از مطابقت محتوای شما با نیازهای آنهاست.
یک وبلاگ موفق به نام ریکاوری اتلتیکس، بهطور تخصصی در مورد آسیبدیدگی و پیشگیری از آن در میان دوندهها مینویسد، و بهجای تمرکز بر تمام ورزشها یا تمام موضوعات مرتبط با دویدن، روی این حوزه خاص متمرکز شده است.
آنها دقیقا میدانند خوانندگان چه میخواهند ببینند و به جای منحرف شدن از موضوع اصلی، انتظارات آنها را برآورده میکنند. افرادی که از وبلاگ آنها بازدید میکنند، دقیقا میدانند چه چیزی خواهند خواند و کدام یک از نیازهایشان برطرف خواهد شد.
آزمایش کردن آسان است و راهی عالی برای شروع. درباره موضوعات مختلف صنعت خود بنویسید. سپس میتوانید بازدیدها و تعامل هر پست وبلاگ را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که مشتری ایدهآل شما واقعا به چه چیزی علاقه دارد.
این به شما امکان میدهد تا تلاشهای بازاریابی و کسبوکار خود را بهطور کلی به سمت محصولات و خدماتی سوق دهید که نیازهای مخاطبان شما را برآورده میکنند.
به مشتریان جدید دست یابی
اگر میخواهید در فضای آنلاین دیده شوید، وبلاگنویسی بهترین راه است. وقتی افراد در مورد موضوعی در صنعت شما جستجو میکنند، اگر شما وبلاگی در مورد آن نوشته باشید، بسیار بیشتر دیده خواهید شد. نتایج جستجو یکی از بهترین روشها برای بهرهمندی از بهینهسازی موتورهای جستجو است.
مشتریان جدید به معنای فرصتهای بیشتر برای رشد کسبوکار شماست. این شاید بزرگترین مزیت وبلاگنویسی باشد.
اینکه کسبوکار شما منحصر به فرد باشد و از رقبا متمایز شود، مفید است؛ زیرا وقتی شناخته میشوید، به مشتریان بالقوه دلیلی برای ماندن میدهید.
هاباسپات شرکتی است که سئو بسیار قوی دارد. هنگام جستجوی تقریباً هر موضوعی در زمینه بازاریابی دیجیتال، جزو اولین نتایج جستجو قرار میگیرد و برای حفظ این جایگاه از کلمات کلیدی پرطرفدار استفاده میکند.
وبلاگ آنها موضوعات متنوعی را پوشش میدهد که برای طیف وسیعی از بینندگان بالقوه مفید است.
از آنجایی که وبلاگها از کلمات زیادی استفاده میکنند، سعی کنید کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید. هر چه پست شما غنیتر از کلمات کلیدی باشد، بیشتر با الگوریتمها مطابقت پیدا کرده و دقیقا همان چیزی خواهد بود که مشتریان بالقوه شما جستجو میکنند. کلمات کلیدی همچنین به خوانایی وبلاگ شما کمک میکنند، زیرا افراد میتوانند دقیقا آنچه را که میخواهند درباره آن بیشتر بدانند پیدا کنند.
برند خود را تقویت کنید
بسیاری از عوامل در ایجاد حضور قوی برند نقش دارند، اما وبلاگنویسی به شکلی بینظیر، به برند شما صدایی میبخشد. با وبلاگنویسی و صحبت مستقیم با مخاطبان، شما در واقع برای برند خود، شخصیت و صدایی خلق میکنید.
تصمیم گیری درباره اینکه وبلاگ شما طنزآمیز و غیررسمی، حرفهای و اختصاصی یا الهامبخش و قوی باشد، میتواند شما را در ایجاد وبلاگی که هویت شما را به مشتریانتان نشان میدهد، راهنمایی کند.
صدا اهمیت دارد زیرا از طریق آن با مخاطب خود رابطه و شهرت میسازید. همچنین میتواند به شرکت شما کمک کند تا از رقبایش متمایز و بینظیر شود.
هرچند صدا در هر نوع بازاریابی محتوا مهم است، اما امروزه بیش از پیش در نوشتههای شما حضور دارد؛ به همین دلیل است که پستهای وبلاگ ضروری هستند. مهمتر از اینکه چه میگویید، چگونگی گفتن آن است.
تیفانی با مهارت بالایی صدای برند خود را در وبلاگهایش نشان میدهد. وبلاگ «جدیدترینها» نشان از ظرافت برندشان دارد. داستانهای آنها باکلاس و حرفهای هستند و به تقویت ارتباط برند با جواهرات گرانقیمت اما ساده کمک میکنند.
همه نوشتههای آنها این مضمون را میتاباند و به همین دلیل، برند آنها قویتر از همیشه است. وبلاگ به شما کمک میکند با تمرین نوشتن، صدای خودتان را پیدا کنید. مخاطب ایدهآل خود را مد نظر داشته باشید و با او همانطور که در زندگی واقعی صحبت میکنید، گفتگو کنید.
این به شما کمک میکند تا لحن برندتان را حفظ کنید. نوشتن نکات قابل انجام و نکات غیرقابل انجام به شما کمک میکند تا در هنگام نوشتن وبلاگتان، لحن خود را ثابت نگه دارید.
وبلاگ نویسی، درها را میگشاید.
اینها فقط چند دلیل از اهمیت وبلاگنویسی برای هر کسبوکاری در استراتژی بازاریابی هستند. وبلاگنویسی طی سالها تکامل یافته و اهمیت آن همچنان رو به افزایش است. دیگر نیازی نیست وبلاگ مانند کتاب یا مقاله باشد.
میتوانید با استفاده از اصول وبلاگنویسی سنتی، محتوایی منحصر به فرد برای خود و شرکتتان خلق کنید. به شیوههای مختلف استفاده از وبلاگ توسط برندهای بزرگ توجه کنید و آنها را در بازاریابی محتوای خود پیادهسازی نمایید.
با تمرین و آزمون و خطا، این راهکارها به گسترش کسبوکارتان کمک خواهند کرد؛ هرچند نتیجه فوری نخواهید دید، اما ارزش تلاش را خواهد داشت..