این کد CSS برای تنظیم ظاهر محتوا در یک صفحه وب به کار میرود. کد به چندین بخش تقسیم شده است که هر بخش مربوط به تنظیم ظاهر یک عنصر خاص است. بخشهای اصلی کد شامل:* **تنظیم اندازه و حاشیه:** تعیین حداکثر عرض، حاشیه و فاصلهگذاری برای عناصر مختلف صفحه * **تنظیم رنگ پسزمینه:** تعیین رنگ پسزمینه برای بخشهایی از صفحه * **تنظیم شعاع گوشهها:** تنظیم شعاع گوشههای تصاویر * **تنظیم فاصلهگذاری:** تعیین فاصلهگذاری داخلی و خارجی برای عناصر مختلف * **تنظیم نمایش:** تنظیم نحوه نمایش عناصر در صفحه مانند عرض، ارتفاع و نمایش به صورت inline یا block * **تنظیم **، **، **، **:** تنظیم ظاهر و محتوا عناصر مختلف مانند تیترها، تصاویر، **، ** و ** * **تنظیم **:** تنظیم نحوه نمایش تصاویر * **تنظیم **:** تنظیم فاصلهگذاری * **تنظیم **:** تنظیم نحوه نمایش عناصر در حالتهای مختلف * **تنظیم **:** تنظیم **، **، **، ** و ** هر بخش از کد CSS با استفاده از **selector** (مانند **css-j2wkw5** ) به عنصر خاصی اشاره میکند و **properties** (مانند **margin** ، **padding** ، **background-color** ) تغییر در ظاهر آن را مشخص میکنند.
محتوای سئو شده با کیفیت، خوانندگان را به صفحه جذب میکند.
تولید محتوایی که هم جستجوگر را راضی کند و هم تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد.
اما بیشتر محتوای سئو در این کار موفق نیست. تمرکز روی بهینهسازیهای درون صفحهای است در حالی که آنچه واقعا خوانندگان را درگیر میکند نادیده گرفته میشود.
در این راهنما، نحوه استفاده از چارچوب QRIES من را یاد خواهید گرفت:
- محتوایی تولید کنید که با استانداردهای کیفی گوگل به طور طبیعی همخوانی داشته باشد.
- اعتماد به نفسی ایجاد کنید که به طور طبیعی بک لینک جذب می کند.
- تولید محتوای با کیفیت
ابتدا، بیایید نگاهی دوباره به نحوه ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل بیندازیم.
چگونه گوگل (احتمالاً) کیفیت محتوا را ارزیابی میکند
گوگل میتواند با ردیابی، ببیند کدام محتوا بازدیدکنندگان را در سایت نگه میدارد. رفتار کاربر یعنی گوگل می داند بازدیدکنندگان چقدر در یک صفحه می مانند، چقدر اسکرول می کنند و آیا صفحات دیگر سایت را هم بررسی می کنند یا خیر.
این رفتارها نشان میدهد که محتوا توجه کاربران را به خود جلب کرده است. این موضوع به گوگل سیگنال میدهد که محتوا مرتبط و مفید است.
این به نوبه خود میتواند به رتبهبندی بالاتر، ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتر منجر شود.
اما چگونه محتوایی تولید کنیم که کاربران آن را دوست داشته باشند و بخواهند بیشتر از آن استفاده کنند؟
برای شروع، میتوانیم از گوگل استفاده کنیم تجربه، تخصص، اعتبار، اعتماد راهنماییهایی برای هدایت ما در مسیر درست. E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری است.
در حالی که یک مورد خاص نیست عامل رتبه بندی و تنها چیزی که در ایجاد محتوای با کیفیت باید در نظر گرفته شود، نیست. گوگل از الگوریتم E-E-A-T استفاده میکند. به عنوان چارچوبی برای ارزیابی کیفیت محتوا
بیایید به سرعت این دستورالعمل ها را مرور کنیم.
- تجربه یعنی محتوا باید توسط کسی که واقعاً موضوع را از نزدیک میشناسد تولید شود.
- تخصص یعنی خالق باید متخصص موضوع و دارای دانش عمیق در آن زمینه باشد.
- اعتبار و اقتدار اعتبار و شهرت منبع (سازنده یا وبسایت) را نشان میدهد
- اعتماد بررسی میکند که آیا اطلاعات قابل اعتماد و دقیق هستند و آیا وبسایت امن و معتبر است.
وقتی کاربران به اطلاعات تخصصی دست پیدا میکنند و از صحت آن مطمئن میشوند، بیشتر احتمال دارد به آن (و به وبسایتی که آن را ارائه میدهد) اعتماد کنند.
هر چه بیشتر به محتوا اعتماد کنند، زمان بیشتری را صرف مصرف آن میکنند، زیرا مردم معمولاً میخواهند نظرات متخصصان واقعی را بشنوند.
در نهایت، یک چرخه است.
هرچه محتوای شما با دستورالعملهای کیفیت گوگل مطابقت بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه کاربران را راضی کند بیشتر خواهد بود. و هرچه کاربران را راضیتر کنید، احتمال اینکه در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید بیشتر خواهد بود. نتایج موتور جستجو (مُن بُن هُم هُم.)
چگونگی استفاده از چارچوب کیو آر آی ای اس برای تولید محتوای سئو با کیفیت
در حالی که E-E-A-T به شماچه چیزیبرای رتبهبندی خوب در هر مقاله، به QRIES نیاز دارید.چگونهانجام دادن آن
QRIES را به عنوان عملیاتی کردن E-E-A-T در نظر بگیرید، زیرا این سیستم راهنماییهای مبهم کیفی را به یک چکلیست کاربردی تبدیل میکند.
QRIES مخفف چیست؟
- Q نقل قولها
- R تحقیق
- I تصاویر
- E مثالها
- S آمار
این چارچوب به استانداردسازی کیفیت محتوا کمک میکند و یادآوری عناصر ضروری برای هر بخش از محتوا را برای نویسندگان آسانتر میکند.
بیایید در مورد چگونگی استفاده از این چارچوب برای خلق کیفیت بهتر صحبت کنیم.
(از نقل قول متخصصان در محتوای خود استفاده کنید)
با ادغام دیدگاههای متخصصان در محتوای خود، نه تنها با دستورالعملهای EAT هماهنگ میشوید، بلکه تجربهای جذابتر نیز برای مخاطبان خود ایجاد میکنید.
شما به گوگل نشان میدهید که اطلاعات شما معتبر و قابل اعتماد است.
این نشان میدهد که محتوای شما مبتنی بر تحقیق دقیق است و شما دیدگاههای مختلف را در نظر گرفتهاید. خوانندگان مجبور نیستند فقط به حرف شما اعتماد کنند، چون افراد مرتبط دیگری نیز با گفتههای شما موافق هستند.
علاوه بر این، نقل قولهای کارشناسی میتوانند بخشهای متراکم محتوا را بشکنند و خواندن آنها را جذابتر و آسانتر کنند.
بنابراین، آنها در تجربه کاربری محتوا (UX) نیز نقش دارند و به ارائه وقفههای بصری و حفظ توجه خواننده کمک میکنند.
دو روش اصلی برای گردآوری نقل قولهای متخصصان وجود دارد:
- انجام مصاحبه
- یافتن مطالب موجود در اینترنت
مصاحبهها اگرچه بینشهای منحصر به فرد و پاسخهای سفارشی ارائه میدهند، اما اغلب زمانبر و مقیاسپذیر نیستند، به خصوص اگر حجم زیادی از محتوا تولید میکنید.
اما راهی برای یافتن نقطه تعادل بین انجام مصاحبههای حضوری و جستجوی نقل قولهای موجود در اینترنت وجود دارد.
چگونه؟
با استفاده از پلتفرم هایی که خالقان محتوا را با متخصصان موضوعی (SMEs) متصل میکنند.
امروزه، پلتفرمهای زیادی از این دست وجود دارد، مثلاً:
- جهشها
- مهمترین
- به طور پیوسته (پیشتر هارو)
این ابزارها میتوانند مفید باشند و به شما در مقیاسبندی دریافت بینشهای کسبوکار کوچک و متوسط کمک کنند، اما با احتیاط از آنها استفاده کنید.
این پلتفرمها اغلب توسط تیمهای بازاریابی بیش از حد مورد استفاده قرار میگیرند و دسترسی شما به خود متخصصان را محدود میکنند.
پس ممکن است پاسخهای زیادی برای سوال شما دریافت کنید، اما باید از میان آنها جستجو کنید تا چند پاسخ مفید پیدا کنید. بسیار ارزشمند بینش از متخصصان واقعی
به همین دلیل استفاده از بخشهایی از مصاحبههای قبلی با کارشناسان به عنوان نقل قول، روشی مقیاسپذیرتر و مؤثرتر است.
در این مورد، شما به سادگی از اطلاعاتی که قبلاً به صورت عمومی منتشر شدهاند استفاده میکنید و بدون نیاز به مصاحبهی شخصی، از نظرات کارشناسان بهره میبرید.
دقیقا همین روشی است که ما در آژانس خود بسیار از آن استفاده میکنیم، چون آسان، سریع و مقیاسپذیر است.
مجلههای تخصصی، نقطه شروع خوبی برای پیدا کردن این نقل قولها هستند، چون معمولا مصاحبه با متخصصان برجسته را منتشر میکنند.
همچنین میتوانید نظرات متخصصان را در شبکههای اجتماعی، بهخصوص لینکدین یا توییتر، بیابید.
اما اگر میخواهید موضوع را عمیقتر بررسی کنید، پادکستها و ویدیوهای یوتیوب را امتحان کنید.
بسیاری از کارشناسان در این قالبها درباره موضوعات مرتبط بهطور مفصل صحبت میکنند و دریایی از نقلقولهای احتمالی را در اختیارتان قرار میدهند که میتوانید در مطالب خودتان از آنها استفاده کنید. (و احتمالاً رقبای شما وقت نمیگذارند تا این نوع نقلقولها را پیدا کنند.)
فرقی نمیکند نقل قولها را از کجا پیدا میکنید، فقط مطمئن شوید که بهدرستی به منابع آنها ارجاع میدهید تا اعتبار کارتان حفظ شود.
به طور کلی، استفاده از نقل قولهای متخصصان، لایه دیگری از بینش را به محتوای شما اضافه میکند.
خوانندگان از شنیدن نظرات و دیدگاههای مختلف افراد مرتبط در این حوزه، نه فقط صدای شما، سود میبرند.
اطلاعات خود را بر پایه تحقیق قرار دهید
بدون تحقیق دقیق، نمیتوانید اطلاعات دقیقی ارائه دهید؛ به خصوص اگر موضوع را به خوبی نمیدانید.
فقط با تحقیقات گسترده، درک کاملی از موضوع خواهید داشت. در این صورت، مقاله شما از سایر مقالات متمایز خواهد شد زیرا فقط به سطحی از موضوع نمیپردازد.
در عوض، موضوع را عمیقتر بررسی میکند و اطلاعات مفید و منحصر به فردی ارائه میدهد.
با این کار، هم جنبه تخصص و هم جنبه اعتماد خطوط راهنمای E-E-A-T را برآورده میسازید.
برای مهارت در پژوهش، باید بدانید که دو نوع پژوهش اصلی وجود دارد: سریع و کند.
دانستن زمان استفاده از هر روش، زمان زیادی را برایتان صرفه جویی خواهد کرد و به نتایج بهتری منجر خواهد شد.
هنگامی که شروع به یادگیری یک موضوع جدید میکنید، از تحقیق سریع استفاده کنید. این روش سطحی است که در آن چندین زبانه را باز میکنید و محتوای آنها را به سرعت مرور میکنید تا صفحاتی با مفیدترین اطلاعات را شناسایی کنید.
یعنی شما دارید در میان خاک به دنبال قطعات طلا میگردید و احتمالا خاک زیادی پیدا میکنید.
وقتی چند منبع با کیفیت بالا پیدا کردید که ارزش بررسی بیشتر دارند، با تحقیقی آرام به آن ها بپردازید، و با دقت مطالعه کنید تا بینش های ارزشمندی استخراج کنید.
به این ترتیب میتوانید اطلاعات بیشتری را پوشش دهید، بدون اینکه احساس غرق شدن کنید.
اما خودتان را به یک نوع خاص از مواد تحقیقاتی محدود نکنید.
خواندن پستهای وبلاگ فقط باید اولین قدم باشد – به دنبال مصاحبهها بگردید، ویدیوهای مرتبط در یوتیوب تماشا کنید و اگر امکانش هست، کتابهایی درباره آن موضوع بخوانید.
تحقیق سطحی منجر به محتوای سطحی میشود که خوانندگان (و گوگل) به سرعت آن را تشخیص میدهند. این نوع تحقیق عمیق، به محتوای شما غنایی میبخشد که نوشتههای معمولی قادر به ارائه آن نیستند.
نکته:برای تولید محتوای قوی و با پشتوانه تحقیق، قانون 80:20 را به کار بگیرید.
۸۰ درصد وقت خود را صرف تسلط عمیق بر موضوع کنید و تنها ۲۰ درصد آن را به نگارش اختصاص دهید.
بسیاری فکر میکنند نوشتن سختتر است، اما اغلب برعکس است.
چرا؟
چون موضوع رو به طور کامل تحقیق و درک کردهاید، نوشتن سریعتر و راحتتر خواهد بود.
تمام اطلاعات مورد نیاز را از قبل در ذهن (یا یادداشتهایتان) دارید. در این مرحله، فقط سرعت تایپ و سازماندهی اطلاعات اهمیت دارد.
اما کلمات تنها بخش تشکیل دهنده محتوای باکیفیت نیستند.
از تصاویر و جلوههای بصری جذاب استفاده کنید.
بسیاری از پستهای وبلاگ که توسط متخصصان موضوع نوشته شدهاند، علیرغم اینکه مملو از اطلاعات ارزشمند هستند، در گوگل رتبه خوبی کسب نمیکنند. (و علیرغم اینکه به نظر میرسد که تمام معیارهای E-E-A-T را رعایت میکنند.)
چرا؟
زیرا کیفیت فقط به خود اطلاعات مربوط نمیشود، بلکه به…نحوه ارائه اطلاعات.
حتی اگر بهترین و عمیقترین مطلب دنیا را بنویسید، اگر اطلاعات را به شکلی خشک و بیروح ارائه دهید که مخاطب را درگیر نکند، آنها برای مدت طولانی با شما همراه نخواهند ماند.
در نهایت، نحوه ارائه، چیدمان و انتخاب کلمات برای محتوا، به همان اندازه دانش شما مهم است.
و دقیقا در همینجاست که تصاویر میتوانند به شما کمک کنند.
آنها نه تنها به یادآوری مؤثرتر مطالب کمک میکنند، بلکه توجه را جلب کرده و وقفههای ذهنی در حین خواندن محتوای طولانی ایجاد میکنند و در نتیجه، محتوا را بسیار قابل فهمتر میسازند.
تصاویر میتوانند خوانندگان را ترغیب کنند تا زمان بیشتری را در صفحه بگذرانند، که این امر باعث افزایش معیارهای تعامل شما و احتمالاً منجر به …
اما این فقط زمانی اتفاق میافتد که تصاویر ارزش واقعی به محتوا اضافه کنند.
تفاوت زیادی بین تصاویر مرتبط با متن و تصاویر صرفاً زیباییشناختی یا تزئینی وجود دارد.
برای آزادسازی پتانسیل واقعی تصاویر، مطمئن شوید که مکمل متن هستند و آنچه را که نوشتهاید به تصویر میکشند، مثلاً:
- نمودارها برای توضیح داده ها
- نمودارهایی برای سادهسازی ایدههای پیچیده
- تصاویر برای نشان دادن چگونگی کارکرد یک ابزار
عکسهای استوک که فقط به طور مبهم با موضوع مرتبط هستند ممکن است زیبا به نظر برسند، اما معمولاً در ارتقای درک خواننده از موضوع ناکام میمانند.
برای ارتقای محتوای خود با تصاویر سفارشی، نیازی به طراحان حرفهای ندارید. میتوانید از الگوهای آماده استفاده کنید، رنگها و فونتها را با برند خود هماهنگ کنید و عناصر را در صورت نیاز تغییر دهید.
میتوانید این کار را با ابزاری مانند کنوا انجام دهید.
اما ایجاد تصویر تنها بخشی از معادله است مکان قرارگیری هم مهم است.
جاهایی که میتوان تصاویر و گرافیک را در آنها قرار داد شامل:
- در بخشهای طولانی متن برای تقسیم پاراگرافها
- (نمایش گام به گام یک فرایند)
- وقتی درباره مثالها صحبت میکنید
با این کار، شما به طور طبیعی وقفههای بصری برای خوانندگان ایجاد میکنید و به آنها کمک میکنید تا اطلاعات را بهتر پردازش کنند.
همانطور که در این پست وبلاگی انجام دادیم
مثالها و داستانگویی اضافه کنید
یکی از قویترین راهها برای بهبود کیفیت محتوای سئو، استفاده از مثالهای واقعی و داستانسرایی است.
هنگامی که حقایق را در یک داستان میبافید یا آنها را به یک مورد استفاده عملی مرتبط میکنید، چیزی به یاد ماندنیتر و جذابتر برای خواننده خلق میکنید. (حتی بهتر است اگر آن یک مثال یا داستان از تجربه شخصی خودتان باشد).
این میتواند باعث افزایش زمان صرف شده کاربران در صفحه شود (یا) زمان ماندگاری و این باعث میشود اطلاعات بهتر در ذهن باقی بماند.
این روش به خوانندگان کمک میکند تا ببینند اطلاعات چگونه به دنیای آنها مربوط میشود و در نتیجه، ارتباط عاطفی آنها با آنچه شما میگویید راحتتر برقرار میشود.
داستانهایی که ریشه در مثالهای دنیای واقعی دارند، اعتبار را نشان میدهند زیرا ثابت میکنند که مفاهیمی که شما در حال بحث در مورد آنها هستید، در واقعیت ریشه دارند و در سناریوهای واقعی به کار گرفته شدهاند.
(اگر این موارد را در زندگی یا کار خود به کار گرفته اید، امتیاز اضافه دریافت می کنید.)
این کاملا با دستورالعملهای EAT گوگل مطابقت دارد، به خصوص قسمت مهم اعتماد.
پس این داستانها رو از کجا پیدا میکنی؟
با کمی جستجو، میتوانید در هر جایی داستانهای جذابی پیدا کنید؛ از مقالات خبری و مصاحبهها گرفته تا پستهای شبکههای اجتماعی و پادکستها.
هنگام جستجو در گوگل، عباراتی مانند “مثال”، “مطالعه موردی”، “داستان ترسناک” یا “داستان موفقیت” را به عبارات جستجوی خود اضافه کنید تا این نوع داستان ها را بیابید.
یادگیری چگونگی یافتن سریع داستانها، به شما امکان میدهد این روش را در مقیاس بزرگتر به کار ببرید و محتوای غنیتر و جذابتری را بدون افزایش قابل توجه زمان تولید، ارائه دهید.
ادعاهای خود را با آمار پشتیبانی کنید.
داستانسرایی قدرتمند است، اما دادهها هم نقش مهمی در ارتقا کیفیت محتوا دارند.
وقتی ادعاهای خود را با آمار و ارقام پشتیبانی میکنید، ادعاهای مبهم را به واقعیتهای قابل اثبات تبدیل میکنید و این امر اعتبار پیام شما را افزایش میدهد.
هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو از این خوشحال میشوند.
علاوه بر این، با لینک دادن به وبسایتهای معتبر و مرتبط، به کاربران و گوگل نشان میدهید که محتوای شما به خوبی تحقیق شده و قابل اعتماد است. این امر برای نشان دادن انطباق محتوای شما با دستورالعملهای E-E-A-T بسیار مهم است.
آمار همچنین یک مزیت ثانویه ارائه می دهد: شما می توانید به راحتی آنها را به تصاویر تبدیل کنید.
در مثال زیر، ابتدا یک واقعیت بیان شده، سپس با آماری از آن حمایت شده و در نهایت نویسنده برای تأکید بصری بر نکته مورد نظر، اعداد را به نمودار تبدیل کرده است.
و بهترین قسمت اینجاست: دیگران عاشق ارجاع دادن به محتوای غنی از داده هستند. پیوندهای برگشتی به طور طبیعی، بدون اینکه تلاش آگاهانه ای برای ساختن آنها انجام دهد.
در زیر میتوانید مثالی را مشاهده کنید که در آن سایت یکی از مشتریان ما برای آمارهای مختلف در یک محتوای واحد، تعداد زیادی بک لینک دریافت کرد.
در نهایت، این اثر گلوله برفی ایجاد میکند: محتوای شما با دادهها معتبرتر، با تجسم دادهها جذابتر میشود و بکلینکهای بیشتری کسب میکند.
این میتواند به رتبهبندیهای بالاتر منجر شود و این چرخه ادامه خواهد یافت.
حضور آنلاین خود را با محتوای سئو با کیفیت ارتقا دهید.
میتوانید از چارچوب QRIES برای هر نوع محتوایی استفاده کنید تا سئو و کیفیت کلی آن را بهبود ببخشید.
اما کنار هم قرار دادن همه اینها هنوز نیازمند مهارتهای عالی نوشتاری است.
برگههای ما را ببینید راهنمای نوشتن محتوا برای فهمیدن چگونگی ترکیب آنچه اینجا آموختهاید با نوشتن جذاب و متقاعدکننده
این کد CSS برای ایجاد یک پنل اشتراکگذاری ثابت در سمت راست صفحه وب، در اندازههای مختلف صفحه نمایش، طراحی شده است