اگر شما مانند اکثر بازاریابان محتوا هستید، هوش مصنوعی مولد در طول سال گذشته بسیار مورد توجه شما و در فید خبری شما بوده است. شما همه هیاهوها را شنیده اید که چگونه گردش کار شما را متحول می کند، اینترنت را برای همیشه تغییر می دهد و ساعت های بی شماری را برای شما صرفه جویی می کند. اما آیا هوش مصنوعی به وعده خود عمل می کند اکنون که جان مولر، مدافع جستجوی گوگل اعلام کرده است که موتور جستجو محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را “هرزنامه” می داند?
چگونه می توانید از مزایای هوش مصنوعی بهره ببرید و در عین حال مطمئن شوید که بازاریابی محتوای شما واقعاً برای خوانندگان ارزش افزوده و رتبه بالایی در SERP کسب می کند؟ ما در مورد آن افکاری داریم.
خوراکی های کلیدی:
- 90 درصد آنلاین محتوا ممکن است توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد تا سال 2026
- استفاده غیرمسئولانه از هوش مصنوعی منجر به کاهش کلی کیفیت محتوای آنلاین خواهد شد.
- بازاریابان محتوا اکنون فرصتی برای متمایز شدن از رقبای خود دارند که قبلاً هرگز نبوده است: کلید موفقیت عامل انسانی است.
- از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنید، اما اهمیت خلاقیت انسان را هرگز فراموش نکنید.
چرا محتوای هوش مصنوعی هرزنامه است؟
اگر نحوه عملکرد هوش مصنوعی مولد را در نظر بگیرید، درک اینکه چرا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب هرزنامه به نظر می رسد آسان است. به هر حال، هوش مصنوعی در واقع فقط محتوایی را تقلید می کند که از قبل وجود داشته است. با ایده های جدید و اصلی نمی آید یا خارج از چارچوب فکر نمی کند. این بیشتر شبیه آینه ای است که آنچه را که قبلاً در اینترنت وجود دارد منعکس می کند.
مشکل اینجاست که میلیونها نفر از هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند بدون اینکه واقعاً به کیفیت متنی که تولید میکنند اهمیت دهند. در حال حاضر روزانه هزاران متن تولید شده توسط هوش مصنوعی در اینترنت منتشر می شود و برخی کارشناسان حتی پیش بینی می کنند که 90 درصد محتوای آنلاین تا سال 2026 توسط هوش مصنوعی تولید خواهد شد.
همانطور که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شروع به تسخیر اینترنت می کند، ما وارد یک حلقه بازخورد خواهیم شد: مدل های هوش مصنوعی ناگزیر از متونی که خودشان توسط هوش مصنوعی تولید می شوند «یادگیری» را آغاز می کنند. این بدان معنی است که بسیاری از محتوای آنلاین به تقلیدی از یک تقلید تبدیل می شوند. به نظر می رسد یک مسابقه سرگیجه آور در ته یک سوراخ اسپم است. محتوا کمتر و کمتر معتبر و بیشتر و بیشتر عمومی خواهد شد. اینطور نیست که هیچ یک از ما بخواهیم به اطلاعات موجود در اینترنت دسترسی داشته باشیم.
لحظه ای مهم برای بازاریابان محتوا
اگرچه اخیراً تبلیغات زیادی در مورد هوش مصنوعی مولد در دنیای بازاریابی محتوا صورت گرفته است، یک چیز قطعا درست است: ما به یک لحظه مهم رسیده ایم. ما دوست داریم روی جنبه های مثبت تمرکز کنیم و ببینیم که چگونه فناوری های جدید زندگی بازاریابان و مخاطبان ما را بهبود می بخشد. اگرچه هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای هرزنامه به ارمغان میآورد، اما فرصت بزرگی را برای بازاریابهایی که در حال حاضر رویکرد درست را اتخاذ میکنند، به ارمغان میآورد.
آن رویکرد چگونه است؟ این در واقع بسیار ساده است، اما هنوز هم تعجب آور است که چگونه بسیاری از مارک ها در حال حاضر آن را اشتباه می کنند. از زمان راه اندازی ChatGPT در نوامبر 2022، این فقط نیست دانشجویانی که راه آسان را در پیش گرفته اند و ارائه محتوای شلخته و غیرقابل تخیل تولید شده توسط هوش مصنوعی. بازاریابان نیز این کار را انجام می دهند.
ما به نقطهای رسیدهایم که چشمانداز محتوا به دو دسته تقسیم میشود: کسانی که فقط به انتشار حجم عظیمی از محتوای ضعیف هوش مصنوعی اهمیت میدهند و کسانی که هنوز برای تولید آثار با کیفیت بالا وقت میگذارند.
اگر به روند پذیرش هوش مصنوعی نگاه کنیم، احتمالاً دسته اول (بیایید آنها را “هرزنامهنویسان” بنامیم) به زودی اکثر ناشران آنلاین را تشکیل خواهند داد. این یک حفره خلاء مانند گسترده در اینترنت ایجاد می کند که فقط منتظر است تا توسط بازاریاب های آگاه به کیفیت که واقعاً چیزی برای گفتن دارند پر شود.
ما معتقدیم که از آن بازاریابان حمایت می کنیم تا نشان اصلی خود را در این چشم انداز رسانه ای شلوغ بگذارند و واقعاً برای مخاطبان و برندهایشان تفاوت ایجاد کنند.
چگونه با محتوای ارزش افزوده متمایز شویم
در دریایی از محتوای هرزنامهای که توسط هوش مصنوعی تولید میشود، برندهایی که برجسته میشوند همانهایی هستند که هنوز زمان میبرند تا حس انسانی را به آن اضافه کنند. از آنجایی که هوش مصنوعی در فضای آنلاین عادی می شود، خوانندگان باهوش به سرعت نسبت به محتوای کلی که بدیهی است تقلیدی از تقلید دیگران است، حساسیت زدایی می کنند. به عبارت دیگر، ممکن است حتی به خود زحمت ارسال محتوای خالص هوش مصنوعی را هم نداشته باشید، زیرا در دراز مدت کسی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
فرمول موفقیت این است:
- از فناوری هوش مصنوعی برای انجام کارهایی که به بهترین نحو انجام می دهد استفاده کنید: گردش کار خود را تسریع کنید، خطوط کلی و پیش نویس های خشن ایجاد کنید، محتوای انبوه تولید کنید که به خلاقیت بالایی نیاز ندارد.
- همیشه حس انسانی را اضافه کنید: با سازندگان محتوا و داستان نویسان حرفه ای کار کنید تا پیش نویس های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را به خوبی تنظیم کنید و آنها را به محتوایی با تاثیر بالا و ارزش افزوده تبدیل کنید.
در چشم انداز محتوای عمومی به طور فزاینده، اصالت، کیفیت و خلاقیت حتی بیشتر از همیشه خواهد درخشید. همانطور که جان مولر قبلاً گفته است، گوگل محتوای ایجاد شده توسط انسان را بر هرزنامه های هوش مصنوعی اولویت خواهد داد. این به این دلیل است که مخاطبان همیشه یک دیدگاه اصلی را به یک تقلید عمومی ترجیح می دهند.
این لحظه فرصتی عالی برای دادن مزیت رقابتی قوی به برندتان است. عامل تعیین کننده ای که برندگان را از هرزنامه نویسان جدا می کند همیشه لمس انسان خواهد بود.