09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونه از تبدیل شدن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به اسپم جدید جلوگیری کنیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر شما مانند اکثر بازاریابان محتوا هستید، هوش مصنوعی مولد در طول سال گذشته بسیار مورد توجه شما و در فید خبری شما بوده است. شما همه هیاهوها را شنیده اید که چگونه گردش کار شما را متحول می کند، اینترنت را برای همیشه تغییر می دهد و ساعت های بی شماری را برای شما صرفه جویی می کند. اما آیا هوش مصنوعی به وعده خود عمل می کند اکنون که جان مولر، مدافع جستجوی گوگل اعلام کرده است که موتور جستجو محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را “هرزنامه” می داند?

چگونه می توانید از مزایای هوش مصنوعی بهره ببرید و در عین حال مطمئن شوید که بازاریابی محتوای شما واقعاً برای خوانندگان ارزش افزوده و رتبه بالایی در SERP کسب می کند؟ ما در مورد آن افکاری داریم.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

خوراکی های کلیدی:

  • 90 درصد آنلاین محتوا ممکن است توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد تا سال 2026
  • استفاده غیرمسئولانه از هوش مصنوعی منجر به کاهش کلی کیفیت محتوای آنلاین خواهد شد.
  • بازاریابان محتوا اکنون فرصتی برای متمایز شدن از رقبای خود دارند که قبلاً هرگز نبوده است: کلید موفقیت عامل انسانی است.
  • از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنید، اما اهمیت خلاقیت انسان را هرگز فراموش نکنید.

چرا محتوای هوش مصنوعی هرزنامه است؟

اگر نحوه عملکرد هوش مصنوعی مولد را در نظر بگیرید، درک اینکه چرا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب هرزنامه به نظر می رسد آسان است. به هر حال، هوش مصنوعی در واقع فقط محتوایی را تقلید می کند که از قبل وجود داشته است. با ایده های جدید و اصلی نمی آید یا خارج از چارچوب فکر نمی کند. این بیشتر شبیه آینه ای است که آنچه را که قبلاً در اینترنت وجود دارد منعکس می کند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

مشکل اینجاست که میلیون‌ها نفر از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند بدون اینکه واقعاً به کیفیت متنی که تولید می‌کنند اهمیت دهند. در حال حاضر روزانه هزاران متن تولید شده توسط هوش مصنوعی در اینترنت منتشر می شود و برخی کارشناسان حتی پیش بینی می کنند که 90 درصد محتوای آنلاین تا سال 2026 توسط هوش مصنوعی تولید خواهد شد.

همانطور که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شروع به تسخیر اینترنت می کند، ما وارد یک حلقه بازخورد خواهیم شد: مدل های هوش مصنوعی ناگزیر از متونی که خودشان توسط هوش مصنوعی تولید می شوند «یادگیری» را آغاز می کنند. این بدان معنی است که بسیاری از محتوای آنلاین به تقلیدی از یک تقلید تبدیل می شوند. به نظر می رسد یک مسابقه سرگیجه آور در ته یک سوراخ اسپم است. محتوا کمتر و کمتر معتبر و بیشتر و بیشتر عمومی خواهد شد. اینطور نیست که هیچ یک از ما بخواهیم به اطلاعات موجود در اینترنت دسترسی داشته باشیم.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

لحظه ای مهم برای بازاریابان محتوا

اگرچه اخیراً تبلیغات زیادی در مورد هوش مصنوعی مولد در دنیای بازاریابی محتوا صورت گرفته است، یک چیز قطعا درست است: ما به یک لحظه مهم رسیده ایم. ما دوست داریم روی جنبه های مثبت تمرکز کنیم و ببینیم که چگونه فناوری های جدید زندگی بازاریابان و مخاطبان ما را بهبود می بخشد. اگرچه هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای هرزنامه به ارمغان می‌آورد، اما فرصت بزرگی را برای بازاریاب‌هایی که در حال حاضر رویکرد درست را اتخاذ می‌کنند، به ارمغان می‌آورد.

آن رویکرد چگونه است؟ این در واقع بسیار ساده است، اما هنوز هم تعجب آور است که چگونه بسیاری از مارک ها در حال حاضر آن را اشتباه می کنند. از زمان راه اندازی ChatGPT در نوامبر 2022، این فقط نیست دانشجویانی که راه آسان را در پیش گرفته اند و ارائه محتوای شلخته و غیرقابل تخیل تولید شده توسط هوش مصنوعی. بازاریابان نیز این کار را انجام می دهند.

ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که چشم‌انداز محتوا به دو دسته تقسیم می‌شود: کسانی که فقط به انتشار حجم عظیمی از محتوای ضعیف هوش مصنوعی اهمیت می‌دهند و کسانی که هنوز برای تولید آثار با کیفیت بالا وقت می‌گذارند.

اگر به روند پذیرش هوش مصنوعی نگاه کنیم، احتمالاً دسته اول (بیایید آنها را “هرزنامه‌نویسان” بنامیم) به زودی اکثر ناشران آنلاین را تشکیل خواهند داد. این یک حفره خلاء مانند گسترده در اینترنت ایجاد می کند که فقط منتظر است تا توسط بازاریاب های آگاه به کیفیت که واقعاً چیزی برای گفتن دارند پر شود.

ما معتقدیم که از آن بازاریابان حمایت می کنیم تا نشان اصلی خود را در این چشم انداز رسانه ای شلوغ بگذارند و واقعاً برای مخاطبان و برندهایشان تفاوت ایجاد کنند.

تغییر

چگونه با محتوای ارزش افزوده متمایز شویم

در دریایی از محتوای هرزنامه‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، برندهایی که برجسته می‌شوند همانهایی هستند که هنوز زمان می‌برند تا حس انسانی را به آن اضافه کنند. از آنجایی که هوش مصنوعی در فضای آنلاین عادی می شود، خوانندگان باهوش به سرعت نسبت به محتوای کلی که بدیهی است تقلیدی از تقلید دیگران است، حساسیت زدایی می کنند. به عبارت دیگر، ممکن است حتی به خود زحمت ارسال محتوای خالص هوش مصنوعی را هم نداشته باشید، زیرا در دراز مدت کسی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

فرمول موفقیت این است:

  • از فناوری هوش مصنوعی برای انجام کارهایی که به بهترین نحو انجام می دهد استفاده کنید: گردش کار خود را تسریع کنید، خطوط کلی و پیش نویس های خشن ایجاد کنید، محتوای انبوه تولید کنید که به خلاقیت بالایی نیاز ندارد.
  • همیشه حس انسانی را اضافه کنید: با سازندگان محتوا و داستان نویسان حرفه ای کار کنید تا پیش نویس های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را به خوبی تنظیم کنید و آنها را به محتوایی با تاثیر بالا و ارزش افزوده تبدیل کنید.

در چشم انداز محتوای عمومی به طور فزاینده، اصالت، کیفیت و خلاقیت حتی بیشتر از همیشه خواهد درخشید. همانطور که جان مولر قبلاً گفته است، گوگل محتوای ایجاد شده توسط انسان را بر هرزنامه های هوش مصنوعی اولویت خواهد داد. این به این دلیل است که مخاطبان همیشه یک دیدگاه اصلی را به یک تقلید عمومی ترجیح می دهند.

این لحظه فرصتی عالی برای دادن مزیت رقابتی قوی به برندتان است. عامل تعیین کننده ای که برندگان را از هرزنامه نویسان جدا می کند همیشه لمس انسان خواهد بود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پایان بازی قدیمی سئو؛ آغاز عصر محتوای واقعی و انسانی

پایان بازی قدیمی سئو؛ آغاز عصر محتوای واقعی و انسانی

مقدمه ما در آستانه یک تغییر بزرگ در فضای جستجو هستیم؛ تغییری که بسیاری از برندها هنوز از آن بی‌خبرند....
هرم محتوایی

چرا طول مقاله همیشه نشان‌ دهنده کیفیت نیست؟

مقدمه: آیا محتوای طولانی واقعاً مؤثر است؟ اگر به دنبال این مقاله آمده‌اید، احتمالاً معتقدید محتوای طولانی...
استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده | چگونه در دل محدودیت‌ ها، اعتماد و تمایز بسازیم؟

در فضای پرچالش صنایع رگوله‌شده مانند مالی، بیمه، بهداشت، داروسازی یا حتی دخانیات، تولید محتوا دیگر صرفاً...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
استراتژی سئوی هاب‌اسپات

استراتژی سئوی هاب‌اسپات: از صفر تا ۱۰ میلیون بازدید ماهانه فقط با محتوا و ابزار رایگان!

در سال ۲۰۱۵، در حالی که رقبای هاب‌اسپات میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج می‌کردند، این شرکت به روشی متفاوت...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070