09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

پادکست برای کسب و کار

آنچه در این مقاله می خوانید:

A man and woman record a small business podcast

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست هم مشترک شده باشید.

هرچه بیشتر، کسب و کارها به این موضوع پیوسته و پادکست را به ترکیب بازاریابی محتوای خود اضافه می‌کنند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد:

  • تا ژانویه 2024، 4.3 میلیون پادکست ثبت شده وجود داشت.
  • 40 درصد از افراد 26 تا 35 ساله در بریتانیا هفته‌ای یک پادکست گوش بدهید.
  • اکثر مردم کسانی که به پادکست گوش می‌دهند، کل قسمت را می‌شنوند.
  • در مجموع نود میلیون قسمت .
  • هزینه تبلیغات پادکست در بریتانیا انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ به ۸۰ میلیون پوند برسد.

یکی از نکات قابل توجه در مورد هر آماری درباره پادکست‌ها، روند رو به رشد مستمر اعداد است. درست مانند بازاریابی ویدئویی، به نظر می‌رسد که هنوز از اشباع بازار در مورد افزایش علاقه عمومی به محتوای صوتی فاصله زیادی داریم.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا به راحتی پادکست‌های خود را منتشر و مدیریت کنید. با ایجاد یک بخش پادکست در سایت خود، می‌توانید محتوای صوتی حرفه‌ای تولید کرده و آن را برای جذب مخاطبان هدف خود منتشر کنید. این راهکار به‌ویژه برای برقراری ارتباط مستقیم و شخصی با مشتریان و شنوندگان مفید است و می‌تواند به تقویت برند و افزایش وفاداری مشتریان کمک کند.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند پادکست‌های کسب‌وکار شما را برای بهینه‌سازی در موتورهای جستجو بهبود دهند. با استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات و transcriptions پادکست، می‌توانید رتبه سایت خود را در جستجوهای مربوط به محتوای صوتی بالا ببرید. این به شما کمک می‌کند تا نه تنها بیشتر دیده شوید بلکه از پادکست به‌عنوان یک ابزار مؤثر برای جذب ترافیک و گسترش مخاطبان خود بهره‌برداری کنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

پس آیا باید پادکست را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید؟ و اگر این کار را می‌کنید، از کجا شروع کنید؟

اهداف پادکست خود را تعریف کنید

تنظیم آن آسان استاشتباهاهداف پادکست شما

مثلاً ممکن است بخواهید:

  • هر چه بیشتر مشترک جذب کنید
  • حداکثر تعداد دانلود را کسب کنید
  • آن را به فهرست 10 پادکست برتر اپل ببرید.

این اهداف مشکلات زیادی دارند. یکی از آنها این است که تنها هدف قابل سنجش، تعداد دانلودهاست (پلتفرم پادکست شما این را به شما نشان می‌دهد، اما نمی‌تواند تعداد مشترکان را به شما بگوید).

به همین ترتیب، قرار گرفتن در صدر جدول‌های رتبه‌بندی بیشتر جنبه‌ی خودنمایی دارد تا ارزش واقعی برای کسب‌وکار شما.

در عوض، تمرکز بر روی این دو هدف اولیه پادکست مهم است.

  1. افزایش آگاهی از برند .با استفاده از پادکست خود به‌عنوان ابزاری برای معرفی برندتان به مخاطبان گسترده‌تر، اعتمادسازی کرده و فرصت‌های درآمدزا جذب خواهید کرد.
  2. ارزش‌آفرینی کن.مخاطبان شما فقط در صورتی رشد می‌کنند و به شما اعتماد می‌کنند که به‌طور مداوم محتوای عالی و ارزشمند ارائه دهید.

در مورد پادکست اشتباه رایجی وجود دارد که می‌گوید باید اهداف خاصی برای کسب‌وکارتان تعیین کنید؛ اما ما معتقدیم اگر کاملاً تازه‌کار هستید، باید روی دو هدف ذکرشده تمرکز کنید.

می‌توانید وقتی حس کردید پیشرفتتان سرعت گرفته است، اهداف خود را دقیق‌تر و بلندپروازانه‌تر کنید (که اگر روی دو هدف بالا تمرکز کنید، مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد!).

قالبی برای پادکست انتخاب کنید

پادکست‌ها را بهتر است با برنامه‌های رادیویی درخواستی مقایسه کرد و مانند رادیو، آن‌ها در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

مشاهده این مطلب  5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا

قالب مناسب برای شما تا حد زیادی به منابع، نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید و تعداد افرادی که می‌توانید درگیر کنید، بستگی دارد.

پنج قالب پادکست وجود دارد که کسب‌وکارها باید در نظر بگیرند.

  • مصاحبههر قسمت از این پادکست گفتگوی اختصاصی با میهمان متفاوتی خواهد داشت و موضوع، خبر یا گرایش خاصی را پوشش می‌دهد.مناسب برای کاوش در موضوعات جدید و گسترش مخاطبان مصاحبه‌شونده.
  • میزگرداین کمی شبیه پادکست مصاحبه‌ای است، اما با مهمانان متعدد. هنوز هم مجری وجود دارد، اما گفتگو شامل طیف وسیع‌تری از نظرات و بحث‌هاست.مناسب برای تولید محتوای جنجالی که ممکن است ویروسی شود.
  • گفتگوی درونیاین کار، میهمانان پادکست را حذف می‌کند و فقط مجری را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش و نظر در مورد موضوع باقی می‌گذارد.مناسب برای: نشان دادن تخصص شما در موضوعی خاص
  • چند میزبانهاگر پادکست‌های تک‌نفره باب میل شما نیست، پادکست‌هایی با چند مجری، دیدگاه‌ها و داستان‌های متنوع‌تری ارائه می‌دهند.مناسب برای بیان طیف وسیعی از نظرات و ایجاد اعتماد بین مخاطبان و مجریان.
  • مستندپادکست‌های مستندگونه زمان تولید بیشتری می‌طلبند، اما روشی عالی برای آشکار کردن پشت صحنه‌ی کسب‌وکار شما یا بررسی عمیق یک موضوع خاص هستند.مناسب برای محتوای بازاریابی روایی و بسیار ساختاریافته.

لازم به ذکر است که نیازی به پایبندی به یک قالب خاص نیست. برخی از موفق‌ترین پادکست‌ها، چندین قالب بالا را با هم ترکیب می‌کنند تا قسمت‌های جذاب و شنیدنی بسازند و مخاطبان زیادی را جذب کنند.

چند وقت یکبار باید پادکست منتشر کنید؟

اشتباه نکنید: پادکست‌سازی زمان و تلاش زیادی می‌طلبد. هرچند اختصاص دادن زمان به آن قطعاً ارزشش را دارد، اما یادتان باشد که هیچ‌وقت یک‌شبه به موفقیت نمی‌رسد. بنابراین، بهتر است با برنامه‌ی انتشار واقع‌بینانه‌ای شروع کنید.

مشاهده این مطلب  آموزش تولید محتوا با موبایل

هدف‌گذاری کنید که ظرف شش ماه، هر هفته پادکستی منتشر کنید. این رایج‌ترین برنامه زمانی برای پادکست‌های موفق است. با تولید فقط یک یا دو قسمت در ماه شروع کنید تا فرصت پیدا کنید با روند کار آشنا شوید و فرآیندها را تثبیت کنید.

یک پادکست چقدر باید طول بکشد؟

استاندارد طلایی برای مدت زمان اپیزود پادکست وجود ندارد. برخی چند ساعت طول می‌کشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط پنج دقیقه باشند.

طول ایده‌آل پادکست برای کسب‌وکار شما هرچقدر که لازم باشد، همین قدر است. ترفند این است که چیزی که جواب می‌دهد را پیدا کنید و نسبتا به آن پایبند باشید.

احتمالا در ابتدا طول قسمت‌های پادکست شما بسیار متفاوت خواهد بود، اما به زودی این تفاوت‌ها کمتر می‌شود. زیاد به این موضوع گیر نکنید؛ اگر محتوا خوب پیش برود، هر قسمت می‌تواند به اندازه نیازش طول بکشد. آمار نشان می‌دهد که وقتی مخاطبان وفاداری پیدا کردید، ۸۰ درصد آن‌ها کل قسمت را گوش خواهند داد.

برای پادکست به چه وسایلی نیاز دارید؟

برای شروع تولید پادکست، به دو چیز نیاز دارید: میکروفون و نرم‌افزار ویرایش صدا.

برای میکروفون، بهتر است ساده شروع کنید و از میکروفون USB استفاده کنید که جز کامپیوتر به چیز دیگری نیاز ندارد.

سه گزینه با توجه به بودجه شما وجود دارد:

  • گزینه اقتصادی میکروفون برفی آبی آیس
  • گزینه میان‌رده اتودیتنیکا AT2020USB+
  • گزینه لوکس: شور MV7

هر سه میکروفون بالا کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهند، اما مطمئن شوید که در اتاقی با مبلمان نرم فراوان ضبط می‌کنید تا از پژواک بیش از حد جلوگیری شود.

مشاهده این مطلب  متن وب که جواب می‌دهد

بسیاری از پادکست‌ها از مهمانان دور از دسترس استفاده می‌کنند، بنابراین به روشی برای ضبط صدا از طریق نرم‌افزار ویدئو کنفرانس هم نیاز خواهید داشت. تیم دانات از… اسکادکست برای ضبط پادکست راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان اما خبر خوب این است که نرم‌افزارهای زوم و اسکایپ قابلیت ضبط صدا را دارند و به راحتی می‌توانید پس از پایان جلسه، صدای آن را ذخیره کنید.

درباره نرم‌افزار ویرایش، چندین گزینه پیش روی شماست:

  • اوداسیتی ویندوز و مک
  • گاراژبند مک، آی او اس، آی پد او اس
  • الیتو وب‌محور

اگر زمان کمی برای یادگیری نرم‌افزار دارید، الیتو احتمالا یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت پادکست را ارائه می‌دهد (هرچند بابت این سادگی کمی بیشتر هزینه می‌کنید).

اهمیت تصویر روی جلد

پادکست شما به اسمی نیاز دارد، اما این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. فقط مطمئن شوید که یا مرتبط با کسب‌وکار شما باشد یا آنقدر غیرمعمول باشد که مردم نتوانند آن را فراموش کنند.

از طرفی دیگر، تصویر روی جلد بسیار مهم است. اولین چیزی است که شنوندگان بالقوه در فید خود یا هنگام جستجو می‌بینند، بنابراین باید خودنمایی کند.

اگر می‌توانید طراح حرفه‌ای برای طراحی این المان استخدام کنید، پولی که صرف می‌کنید به‌خوبی هزینه شده است. اگر ترجیح می‌دهید خودتان این کار را انجام دهید، به… مراجعه کنید. کنوا گستره‌ی فوق‌العاده‌ای از الگوها و منابع

چکیده برنامه: بدون اون پادکست نسازید!

کمتر پادکستی محبوب وجود دارد که بدون چارچوب کلی تهیه شود. این چارچوب، یک فیلمنامه نیست؛ بلکه بیشتر ساختاری برای مجری و مهمانان برنامه است.

مجری مسئول پیشبرد برنامه پادکست و دادن فرصت کافی به همه است، اما تنها در صورتی می‌تواند این کار را انجام دهد که طرح کلی برنامه به‌خوبی ساختار یافته باشد.

مشاهده این مطلب  راهنمای نهایی برای محتوای کوتاه

قالب طرح کلی شما می‌تواند به سادگی چند نکته‌ی گلوله‌ای باشد، اما برای عادت کردن به ساخت پادکستی منسجم اما روان، سعی کنید این قالب را دنبال کنید:

  • پیش‌نمایش (در این قسمت چه چیزی هیجان‌انگیز است؟)
  • خوش آمدید (خودتان و مهمانان را – اگر وجود دارند – معرفی کنید)
  • موضوعات اصلی مصاحبه/ مناظره/ بحث (موارد کلیدی قابل بررسی به صورت بندهای کوتاه)
  • فراخوان اقدام (بعد از شنیدن چه کاری از مخاطب می‌خواهید؟)

همین! با گذشت زمان، طرح کلی نمایش شما به ماشینی دقیق و کارآمد تبدیل خواهد شد.

چگونگی پخش پادکست شما

برای پخش پادکست خود، به جایی برای میزبانی آن نیاز دارید. سرویس‌های زیادی برای این کار وجود دارد. مسحور کردن هیچ چیزی داخل پرانتز وجود ندارد. پادبین هیچ چیزی در پرانتز نبود. لیبسین و بازاسپرآوت سه مورد از رایج‌ترین‌ها هستند و خبر خوب این است که کار را برای پادکسترهای تازه‌کار بسیار آسان می‌کنند.

برای میزبانی ماهانه هزینه پرداخت می‌کنید، اما پلتفرمی که انتخاب می‌کنید باید ابزارهای ساده و یک‌کلیکی برای توزیع پادکست شما در پلتفرم‌های اصلی شنیداری از جمله اپل پادکست، اسپاتیفای و گوگل پادکست ارائه دهد.

پس از راه‌اندازی و پیکربندی حساب کاربری‌تان، تنها کافی است هر برنامه را آپلود کنید، عکس کاور آن را اضافه کنید، توضیحی بنویسید و روی «منتشر کن» کلیک کنید!

گام‌های بعدی

امیدواریم این راهنما برایتان مفید بوده باشد. در اینجا خلاصه‌ای از کارهایی که باید در ادامه انجام دهید آمده است:

  • نگران تعیین اهداف بلندپروازانه نباشید، روی ارائه ارزش به مخاطبان خود تمرکز کنید.
  • فرمت پادکست خود را انتخاب کنید
  • به تعداد دفعات انتشار هر قسمت تصمیم بگیر (زیاده‌روی نکن).
  • یک میکروفون بخرید (یا در صورت لزوم چند میکروفون).
  • نرم‌افزار ویرایش خود را انتخاب کنید
  • حساب کاربری خود را در یک پلتفرم میزبانی پادکست ایجاد کنید
  • قالب طرح کلی برنامه خود را بسازید
مشاهده این مطلب  دستمزد تولید محتوا چقدر است؟ هر کلمه محتوا چند!

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

  احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

کپی‌رایتینگ LSI چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

کپی‌رایتینگ LSI چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟ امروز می‌خواهیم درباره پیشرفت در نویسندگی با استفاده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432