امروز، صاحب نظران شیفته / متحیر / وحشت زده هستند (!) برنامهای از پروژه تحقیقاتی OpenAI که پاسخهای دقیق به زبان طبیعی را در پاسخ به یک درخواست میدهد، نویسندگان انسانی را در معرض خطر قرار میدهد. و این تنها ابزار هوش مصنوعی در بازی نیست. از بررسی دستور زبان گرفته تا حقیقتیابی و تصحیح سبک، هوش ماشینی در حال تبدیل شدن به بخشی از نحوه نوشتن ما – در ارتباطات داخلی، وثیقه بازاریابی ما، و در وب است.
بهعنوان یک پلتفرم برای نوشتن محتوا – ارائه ۱۰ درصد از فریلنسرهای برتر انسانی، USP ما است – شما فکر میکنید javadyasemi نگران محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. در واقع، برعکس است.
زمانی که «لودیت ها» دستگاه های بافندگی را در انگلستان در دهه 1800 شکستند، به این دلیل بود که فکر می کردند ماشین ها جایگزین آن ها می شوند. ده سال بعد، منچستر پایتخت بافندگی جهان بود و میلیونها نفر شغل داشتند. در سال 1830 در مورد خرمنکوبهای غلات نیز همین اتفاق افتاد، اما پیروان “کاپیتان سوینگ” به زودی از غذای ارزانتر و کار با درآمد بهتر در جاهای دیگر لذت بردند. ماشینحسابهای جیبی و رایانههای دیجیتال هر دو نیاز به نیروی کار انسانی را از بین میبرند. امروزه “کارگران دانش” اکثریت جهان را تشکیل می دهند و بسیاری از آنها بیش از همیشه مشغول هستند.
نوآوری های پارادایم شکن انجام دهید دنیا را تغییر دهید – نه آنطور که اکثر کارشناسان انتظار داشتند. و این نکته است. ما معتقدیم ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT پتانسیل بسیار زیادی برای محتوای عمیقتر، دقیقتر و جذابتر برای کسبوکار شما ارائه میدهند – اما با یک تغییر: آنها خواهند بود. شرکا برای تیم بازاریابی خلاق شما نه جایگزینی برای نویسنده صمیمی و صمیمی که در زوم با آن آشنا شدید.
در اینجا دیدگاه javadyasemi در مورد آنچه که رباتهای باهوش مصنوعی و تولید محتوای هوش مصنوعی به دنیای نثر تجاری میآورند، ارائه میشود. نه فقط تفاوت های ظریف یک نویسنده انسانی ماهر، و نه هزینه های رقابتی تولید محتوای هوش مصنوعی – بلکه ترکیبی عالی از هر دو: هوش مشارکتی.
هوش مصنوعی: هنوز کامل نیست، اما هر روز مفیدتر است
اولین چیزی که باید به آن توجه کنید: هوش مصنوعی مانند ChatGPT آنطور که ما میدانیم «هوشمند» نیستند. طرح واره خاطرات و دانش درون ذهن شما که شما را «شما» می کند، به سختی از طریق تجربیات زندگی شما ساخته شده است، هر تأثیر حسی به گونه ای به کل می افزاید که دنیای بیرون و تعامل شما با آن را مدل می کند. ادغام این “ادراکات” فردی در جمع مفاهیم چیزی است که ما را انسان می کند
مدلهای زبان بزرگ (LLM، کلاس AIs ChatGPT) این کار را به صورت معکوس انجام میدهند: آن انبوه دادههای خارجی (در این مورد، صفحات وب قبل از ۲۰۲۲) را به «توکنهای» کوتاه (معمولاً ۴ کاراکتری) تقسیم میکنند. این مفهوم نتیجه ای نیست که آنها به آن می رسند. این همان تودهای است که با آن شروع میکنند. این تفاوت در نحوه “تفکر” LLMها اساسی است.
نکته هوشمندانه: با تجزیه و تحلیل الگوهایی که توکنها در متن طبیعی نوشته شده دنبال میکنند، ChatGPT میتواند به دنبال چیزی باشد که هنگام ارسال یک درخواست به دنبال آن هستید و مجموعهای از نشانهها را که از نظر آماری احتمالاً به آن پاسخ میدهند، خروجی دهد. هرچه متن بیشتری روی آن آموزش داده شده باشد، صدای خروجی به زبان طبیعی نزدیکتر است. و ChatGPT بر روی یک آموزش داده شد مقدار زیادی متن: 500 میلیارد مثال، توسعه 175 میلیارد پارامتر برای نحوه تعامل آنها. به همین دلیل است که «متن پیشبینیکننده» صداها را تولید میکند واقعا خیلی طبیعیه.
متن پیشگو؟ بله، درست است: در نهایت، LLM ها فقط یک نسخه بزرگ از نرم افزاری هستند که وقتی با سرعت تایپ می کنید که در سوپرمارکت هستید، به همسرتان پیامک می فرستد: «من در خانه باردار هستم». پرینگز.
اینگونه است که هوش مصنوعی مدرن متنی با صدای طبیعی تولید می کند. اما اینطور نیست که انسان چگونه می نویسد یا فکر می کند. و تفاوت وجود دارد هوش مصنوعی و HI (هوش انسانی) یکسان نیستند. و نقطه قوت یک AI است نه “نوشتن مانند یک انسان”، هر آنچه که تبلیغات امروزی نشان می دهد.
ترکیب هوش مصنوعی با نوع طبیعی
پس چی است قدرت محتوای هوش مصنوعی؟ به هر حال، هزاران شرکت از آن برای بخشهای مختلف تولید محتوا استفاده میکنند: تولید CTAهای مختلف برای تست A/B، نوشتن مقالات فرمولی مانند گزارشهای آبوهوا و اطلاعرسانی قیمت سهام. فهرستی از موضوعات و سرفصل هایی که ساختار یک مقاله را خلاصه می کنند. اما هیچ شرکتی کمپین های بازاریابی یا محتوای CRM یا مقالات سفید خود را به یک مقاله نویس هوش مصنوعی واگذار نمی کند.
کلید، مانند همیشه، پیروی از قانون مزیت نسبی است: آنچه را که در آن بهترین هستید انجام دهید، و آنچه را که نیستید به دیگران واگذار کنید. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی و HI را به عنوان یک تیم رفتار کنید: درک شما از ماهیت و نکات ظریف انسانی، همراه با استعداد ماشین برای غربال کردن مقادیر زیادی از اطلاعات. یک شریک تحقیقاتی، نه یک رقیب.
استفاده از برنامه های هوش مصنوعی به عنوان ابزار نوشتن
انجام این کار بیش از استفاده از یک واژه پرداز، «تقلب» نیست. نویسندگان همیشه از ابزارهایی برای شروع روز و پیشرفت آسان کار خود استفاده کرده اند. در اینجا برخی از مزایایی که این “هوش مصنوعی انسانی” می تواند ارائه دهد، آورده شده است.
1. از بلوک نویسندگان اولیه عبور کنید
شاید در دانشگاه، یک دوست تحصیلی داشتید که بازبینی را آسانتر کرده بود. شاید در محل کار شما یک گروه ناهار داشته باشید که ایده های خود را با یک ساندویچ عوض کنید. همین است نحوه استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT: منبع ایده ها و راهی برای شروع.
هر نویسنده ای ساعت های دردناکی را صرف خیره شدن به یک سند خالی Word در شروع یک پروژه کرده است، و می داند که در پایان چه باید بگوید، اما در تلاش برای متعهد شدن به اولین جمله در آغاز است. اما اگر فهرستی از پاراگرافهای شروع رایج برای بازاریابهای فناوری یا یک صفحه محتوای پیشنهادی برای کاغذ سفید مد داشته باشید، چه؟ هیچکدام محتوای قابل استفاده نخواهند بود – اما هر دو جرقه ایدهها را خواهند داد. و ایده ها در این مرحله همان چیزی هستند که شما به آن نیاز دارید.
2. یک پیش نویس اولیه ایجاد کنید
یک قانون سرانگشتی در حال حاضر: هر چه مقاله طولانیتری را از هوش مصنوعی بخواهید تولید کند، بهطور بیحسکنندهتری خستهکنندهتر خواهد بود. بدون درک زیادی از ریتم هایی که انسان ها در آن می خوانند، یا نیاز به حفظ علاقه و فتنه در بسیاری از صفحات، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب کمی شبیه به نظر می رسد.
(محققان مدتهاست که این را به عنوان مشکل «بیتلز و باخ» میشناسند: سعی کنید توصیههای موسیقی را برای مخاطبان زیادی انجام دهید، و خیلی زود فهرست همه یکسان به نظر میرسد، زیرا همه بیتلز و باخ را دوست دارد.)
راه شراکت با هوش مصنوعی در اینجا این است که تکه تکه شوید. هنگامی که فهرست مطالب خود را به ترتیبی که می خواهید خواننده شما آن را جذب کند مرتب کردید، از هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد هر نکته استفاده کنید. به صورت جداگانه. سپس از خروجی به عنوان سنگ محک برای هر بخش استفاده کنید. هوش مصنوعی میتواند ایدههای شما را تامین کند، اما این شما هستید که آن را مینویسید.
3. به اعمال صدای مشتری کمک کنید
نویسندگان در حال حاضر از ChatGPT برای اعمال راهنماهای سبک استفاده می کنند: همه چیز از حذف صدای غیرفعال تا اطمینان از بیان صحیح نام محصولات CamelCase. و اپلیکیشنهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Grammarly در حال حاضر به هزاران نویسنده در سراسر جهان کمک میکنند.
چنین ابزارهایی که با هوش مصنوعی به درستی سفارشی شوند، میتوانند محتوای شما را برای جملاتی که مجموعهای از دستورالعملهای سبک، از جمله اصطلاحات ممنوعه را رعایت نمیکنند، انتخاب و مرتب کنند. این ابزارها فقط بهتر می شوند و می توانند در زمان زیادی صرفه جویی کنند – علاوه بر این که نوشته های شما را برای مشتریان مختلف متمایز می کنند و به شما امکان می دهند تعداد بیشتری از آنها را ارائه دهید.
محتوای غنیتر را از بینشهای عمیقتر ایجاد کنید
این همان چیزهای پایین نشستن پشت کیبورد است، نوشتن مطالب اما راه دیگری برای به کار انداختن هوش مصنوعی سطح بالاتر است. این یک تولید کننده عالی محتوا است ایده ها: موضوعات و روندهایی که برای شما به ارمغان می آورد به مخاطب شما نزدیک تر است.
1. موضوعات و روندهای نوظهور را کشف کنید
سالهاست که همه نویسندگان خوب فنآوران کمد هستند: متخصص با سئو و جستجو، قادر به غربال کردن آنچه خوانندگان به آن علاقه مند هستند و رهبری فکری به کجا می رود. ابزارهایی مانند ChatGPT اکنون می توانند کارهای سنگین را برای شما انجام دهند.
آیا به دنبال لیستی از نکات دردناکی هستید که معمولاً مدیران ارشد فناوری اطلاعات در صنعت مالی را تحت تأثیر قرار می دهد، یا به دنبال مشکلاتی هستید که همه فروشندگان dropship به اشتراک می گذارند؟ هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند، و نه فقط آنهایی که سرفصل هایی مانند برنامه های OpenAI دارند: و هر دو از فناوری هوش مصنوعی برای جمعآوری و جمعآوری آنچه کاربران وب جهان در جستجوی آن هستند استفاده میکنند و استفاده هوشمندانه از آنها میتواند از ابتدا یک تقویم محتوا بسازد. (توجه داشته باشید مجموعه داده فعلی ChatGPT فقط تا سال 2021 گسترش می یابد – به طور زنده به 2.5 میلیارد گیگ روزانه اینترنت متصل نیست. داده های تازه اما چالشهای تجاری معمولاً ابدی هستند.)
2. شخصی سازی محتوا را بهبود بخشید
هوش مصنوعی همچنین میتواند به شما کمک کند تا محتوای عریض شما را به چیزی با جذابیت بیشتر تبدیل کنید. به هر حال مخاطبان شما انسانهایی هستند با طیف وسیعی از علایق – نه فقط موضوعی که درباره آن مینویسید.
البته یک پیروزی آسان با هوش مصنوعی، سفارشی کردن انبوه محتوای خود با جزئیات درباره خواننده است: نه فقط نام او، بلکه شاید زادگاهش در هر جایی که به یک نام تصادفی شهر نیاز است یا یک غذای محلی معروف که با آن آشنا باشد. با (اگر شلوغی ایستگاه مرکزی را دوست دارید و به ترشی شاه ماهی علاقه دارید، این رویداد برای شما مناسب است!)
اما همانطور که پیشرفت میکند، هوش مصنوعی میتواند به سفارشیسازی محتوا حتی بیشتر کمک کند: توضیح پیشنهادها به گونهای که از نزدیک و شخصی به نظر برسد (“22 نفر دیگر از آمستردام این را هفته گذشته خریدند!» یا استفاده از زبانی که به مشتری مربوط می شود. تجربه شخصی (“این ژاکت به اندازه آجرکاری در اوترخت قرمز است”.
آینده: از یک الگوی مرجع ایجاد شده توسط شما ممکن است میلیونها ایمیل با محتوای بسیار شخصیسازی شده ارسال شود که هر کدام برای گیرندهاش بدون نیاز به انجام کاری طراحی شده است. هوش مصنوعی و انسان ها رقیب نیستند بلکه شریک هستند.
3. موضوعات پیچیده را سریعتر درک کنید
حتی نویسندگان «نیچ» نیز تا حدی کلی گرا هستند و برای تعدادی از مشتریان مختلف درباره محصولات و خدمات متنوعی که بخش های مختلف مشتریان را در بر می گیرند، می نویسند. این بدان معناست که زمان چرخش برای یک مشتری جدید می تواند قابل توجه باشد – زمان غذا خوردن و کاهش موجودی روزهای فروش.
ChatGPT مخصوصاً در توضیح موضوعات فنی با عبارات ساده و سرراست قویتر و قویتر میشود – به نویسندگان اجازه میدهد در زمان کمتری با ارزش پیشنهادی شما سرعت بگیرند. که به آنها زمان بیشتری برای کار روی محتوای شما می دهد. این یک رفیق تحصیلی – و یک شریک – بلکه یک معلم است.
چرا ما هنوز به انسان برای نوشتن نیاز داریم؟
در دهه 1980، نویسنده علمی تخیلی ویلیام گیبسون نوشت: «خیابان کاربردهای خاص خود را برای چیزها پیدا میکند.» در دهه 2020، ایجاد هوش مصنوعی و همکاری انسان و هوش مصنوعی دوباره حق او را ثابت میکند.
درست همانطور که ما دستورات را در ChatGPT می نویسیم، هوش مصنوعی یک “پیشنهاد” عالی برای خلاقیت انسان است. میتواند ایدههای محتوا، فهرستهایی از نکات کلیدی، خلاصهای از یک موضوع را ارائه کند که فرآیند یادگیری را سرعت میبخشد. می تواند بن بست بلوک نویسنده را بشکند، به ساختار فهرست مطالب کمک کند، حقایق شما را بررسی کند و مقاله را برای مخاطبان مختلف سفارشی کند.
و این آینده محتوای انسان و هوش مصنوعی است – یک همکاری. این Rise of the Machines به سبک ترمیناتور نیست. این افزایش محتوای با کیفیت است.
از آنجایی که شرکتهای بیشتری برای نوشتن واقعی به هوش مصنوعی تکیه میکنند، افرادی که میتوانند با خلاقیت و رنگ بنویسند، مخاطبان بیشتری را جذب میکنند، سهام بیشتری به دست میآورند و مشتریان بیشتری را جذب میکنند. کسانی که میدانند از هوش مصنوعی برای آنچه که در آن است – یک ابزار – استفاده میکنند.
به همین دلیل است که ما در javadyasemi پیشرفتهای هوش مصنوعی را جشن میگیریم، بدون اینکه نگران آنها باشیم. ما با فریلنسرهای برتر کار می کنیم. ما مطمئن میشویم که نویسنده انسانی را که برای آن پول پرداخت میکنید دریافت خواهید کرد، اما همچنین میخواهیم آن نویسندگانی از بهترین ابزارها استفاده کنند تا بهترین کار را برای شما ارائه دهند.
چرا که نه با برخی از نویسندگان آزاد که دقیقاً این کار را انجام می دهند ملاقات کنید؟