زمانی که OpenAI اخیرا ChatGPT را راه اندازی کرد، به نظر نقطه عطفی بود. با یک ابزار واحد، میتوانید فوراً یک پست وبلاگ، مقاله یا کاغذ سفید ایجاد کنید – بدون اینکه نیازی به استخدام یک کپیرایتر باشد. ChatGPT این امکان را برای هر کسی فراهم می کند که به سرعت متن را به صورت رایگان ایجاد کند. بنابراین، آیا این به معنای پایان کپی رایترهای انسانی است؟
فناوری پشت ChatGPT واقعاً چشمگیر است. اولین باری که آن را امتحان می کنید، تقریباً مطمئناً از سرعت و کیفیت شگفت زده خواهید شد. به راحتی می توان فهمید که چرا این ابزار باعث ایجاد چنین هیجانی در بین بازاریابان می شود. برای بسیاری از آنها، این مانند یک رویا است که به حقیقت پیوسته است.</>
دستگاه تمسخر
مقاله اخیر در نگهبان گزارش داد که نیک کیو، خواننده استرالیایی چگونه به مجموعه ای از اشعار «سبک نیک کیو» تولید شده توسط ChatGPT پاسخ داد. اشعار توسط یکی از طرفداران برای او فرستاده شد، که اولین کسی نبود که این ایده را داشت. در واقع، کیو گفت که در هفتههای اخیر دهها متن آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی دریافت کرده است، که نشان میدهد شور و شوق ChatGPT چقدر گسترده شده است.
ارزیابی Cave از توانایی های شعری ربات کمتر از مشتاقانه بود. نامش را گذاشتتمسخر عجیبی از انسان بودن.
کیو در پاسخ در خبرنامه خود نوشت: «نوشتن یک آهنگ خوب تقلید، تکرار یا پاستیچ نیست، برعکس است.
تقلید، تکثیر و پاستیچ – آن را به یک واژهساز واقعی مانند نیک کیو بسپارید تا راه مناسبی برای خلاصهکردن کارهای ChatGPT بیابد.
یک طوطی خودکار
ChatGPT اساساً یک ابزار تکمیل خودکار روی استروئیدها است. می داند چگونه جملات شما را بر اساس آنچه تایپ می کنید تمام کند. چند خط به آن بدهید و می تواند بقیه داستان را کامل کند.
به گفته یان شولتز، استاد متن کاوی در دانشگاه ماستریخت، این ابزار به سادگی آنچه را که قبلاً آموخته است طوطی می کنداو توضیح میدهد: «مدلهای GPT صرفاً توالیهای آماری زبان انسانی و سایر محتوای اینترنتی را که در طول آموزش در معرض آن قرار گرفتهاند، تکرار میکنند».
ChatGPT از حقایق کوتاهی می کند
یک ماشین تکمیل خودکار ممکن است بتواند متون قابل خواندن ایجاد کند. آنها فقط فاقد لمس انسانی هستند (ما در یک دقیقه به آن خواهیم رسید). مشکل بزرگتر این است که ChatGPT نمی تواند تفاوت بین حقیقت و داستان را تشخیص دهد. خالق ChatGPT، هوش مصنوعی را باز کنید حتی این را اعتراف می کندآنها می گویند: «ChatGPT گاهی اوقات پاسخ هایی با صدای معقول اما نادرست یا بی معنی می نویسد.
این در واقع به بیان ملایم است. ChatGPT اطلاعات را چنان قانعکننده ارائه میکند که احتمالاً حتی متوجه نادرست بودن آن نخواهید شد.
دانشمندان دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو ChatGPT را وادار کردند تا گزیده هایی جعلی از مقالات تحقیقاتی علمی ایجاد کند. آنها سپس از دانشمندان دیگر خواستند که صحت آن متون را ارزیابی کنند و آنها متون را از طریق بررسی سرقت ادبی بررسی کردند. نتایج ناراحت کننده بودند:
چکیدههای ایجاد شده توسط ChatGPT از طریق جستجوگر سرقت ادبی عبور کردند: میانگین امتیاز اصالت 100٪ بود که نشان میدهد هیچ سرقت ادبی شناسایی نشده است. آشکارساز خروجی هوش مصنوعی 66 درصد از چکیده های تولید شده را شناسایی کرد. اما بازبینان انسانی خیلی بهتر عمل نکردند: آنها فقط 68٪ از چکیده های تولید شده و 86٪ از چکیده های واقعی را به درستی شناسایی کردند. آنها به اشتباه 32 درصد از چکیده های تولید شده را واقعی و 14 درصد از چکیده های واقعی را به عنوان تولید شده شناسایی کردند.
به نظر می رسد زمانی که متخصصان دیگر نمی توانند بین آنچه که درست است و آنچه که نیست تمایز قائل شوند، ممکن است مشکلی پیش بیاید. اگر یک دانشمند دیگر نتواند واقعیت را از داستان تشخیص دهد، آیا میتوان انتظار داشت که یک مصرفکننده معمولی این کار را انجام دهد؟
هر کسی می تواند دادخواست بدهد
کارشناس فنی جری فیشندن نشان می دهد چگونه ChatGPT با اطمینان به این سوال نسبتاً ساده پاسخ کاملاً نادرست می دهد: «چه کسی می تواند از سیستم دادخواست الکترونیکی دولت بریتانیا درخواست کند؟» پاسخ ربات آنقدر قانع کننده به نظر می رسد که تقریباً آن را باور می کنید. بدون دوبار فکر کردن فیشندن می گوید، اما این حتی بزرگترین مشکل هم نیست:
در بهترین حالت به خاطر اشتباه کردنش عذرخواهی خواهد کرد. اما از اشتباه گرفتن آن درس نمی گیرد. فرد بعدی احتمالاً همان پاسخ اشتباه یا گمراهکننده را دریافت میکند و ممکن است با این باور که این حقیقت است به جای دروغ، از آنجا دور شود.</>
بنابراین، این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟ این درست است که برخی از انواع محتوای بازاریابی به شدت مبتنی بر واقعیت نیستند. اما در مراحل پیشرفته تر سفر مشتری، محتوا به طور فزاینده ای خاص می شود. برای افزودن ارزش به مخاطبان نیاز به بینش واقعی و اطلاعات واقعی است.
فرض کنید شما یک بازاریاب در یک شرکت مشاوره حقوقی هستید و باید یک پست وبلاگی در مورد قانون استخدام بنویسید. متن شما باید بی عیب و نقص باشد. انتشار محتوا با خطاهای واقعی به اعتبار شما آسیب می رساند و باعث می شود مشتریان شما حرفه ای بودن شما را زیر سوال ببرند. بنابراین، آیا فکر می کنید می توانید برای ارائه کیفیت محتوای مورد نیاز خود به ChatGPT تکیه کنید؟
حرفه های حقوقی جای نگرانی ندارند
هر زمان که یک هیاهوی فناوری جدید رخ می دهد، پیش بینی های ترسناک زیادی در مورد اینکه چه تعداد از حرفه ها را بیهوده می کند، می شنویم. ظهور چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT باعث شده است که برخی از مردم این سوال را داشته باشند که آیا هنوز هم وجود خواهد داشت یا خیر نیاز به متخصصان حقوقی انسانی در آینده آیا یک ربات هوش مصنوعی نمی تواند با استناد به قانون دقیق به تمام سوالات حقوقی شما پاسخ دهد؟
به نظر می رسد که این ترس ها حداقل در حال حاضر کاملاً غیر واقعی هستند. را شرکت حقوقی LinkLaters کیفیت آن را آزمایش کرد مشاوره حقوقی با پرسیدن 50 سوال پس از آن تیمی متشکل از سه وکیل پاسخ ها را ارزیابی کردند. اگرچه تعدادی از پاسخ ها کامل بودند، اما اکثر آنها ناقص یا به سادگی همه اشتباه بودند. وکلا به این نتیجه رسیدند که ChatGPT به طور کلی یک مشاور حقوقی “فقیر” است.
بدتر از آن، تشخیص اینکه چه زمانی ChatGPT حقیقت را نمی گوید دشوار است: وکلا گفتند: «گاهی اوقات پاسخ های درست کاملاً اشتباه هستند، بنابراین تکیه بر آنها خطرناک است».
محدودیت های هوش مصنوعی
مجله آنلاین فناوری مصرف کننده CNET همچنین به این نتیجه رسیده است که اعتماد به متون هوش مصنوعی بدون بررسی دقیق آنها خطرناک است. 78 مقاله در مورد هوش مصنوعی نوشت. بسیاری از آن ها حاوی اشتباهات واقعی بود.
به عنوان مثال، یک داستان در مورد درآمد بهره به جرأت میگوید: «اگر 10000 دلار به حساب پساندازی واریز کنید که سالانه 3 [درصد] سود ترکیبی دریافت میکند، در پایان سال اول 10300 دلار درآمد خواهید داشت.» خوب به نظر می رسد، اما، متأسفانه، کاملاً نادرست است. با نرخ بهره 3 درصد، شما 300 دلار در سال درآمد خواهید داشت نه 10300 دلار.
اشتباهات در مقالات دیگر نشان می دهد که هوش مصنوعی نمی داند که چگونه وام مسکن و سایر وام ها پرداخت می شود.
هوش مصنوعی جایگزین هوش انسانی نیست
ChatGPT متن را بازتولید می کند و حتی خلاقیت را به گونه ای تقلید می کند که گاهی به طرز شگفت آوری انسانی به نظر می رسد. همچنین با دقت طراحی شده است تا اخلاقی عمل کند.
اما اگر دقیق تر نگاه کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که کیفیت انسان بسیار نازک است. به عنوان مثال، وجدان اخلاقی ChatGPT به راحتی فریب داده می شود این تاپیک در توییتر نشان می دهد. تنها چیزی که لازم است درخواست درست است و ChatGPT به راحتی تولید می کند متن غیر اخلاقی.
همچنین به زودی آشکار می شود که ChatGPT واقعا خلاقانه نیست. مطمئناً، می توانید از آن بخواهید که از غزل شکسپیر تقلید کند، و می تواند. اما چه چیزی بدست می آورید؟ تقلید بد از شکسپیر. کاملاً فاقد اصالت است که یکی از نشانه های واقعی خلاقیت انسان است.
ChatGPT مانند کسی است که با تماشای ساعت ها و ساعت ها ویدیوهای باب راس نقاشی را یاد گرفته است. نقاشی های زیبا با تمام اشکال و رنگ های مناسب تولید می کند. اما اصل نیست و هرگز در موزه آویزان نخواهد شد.
متون قابل تشخیص
هنگامی که از ChatGPT برای ایجاد چند متن استفاده کردید، متوجه یک الگو خواهید شد. متون همگی ساختار کسل کننده یکسانی دارند. جملات معمولا خیلی طولانی هستند. گاهی اوقات دستور زبان به سادگی مخدوش می شود. اظهارات سطحی و بیش از حد کلی است. سبک غیر شخصی و خشک است.
وقتی به یاد می آورید که ChatGPT فقط کاری را انجام می دهد که برای انجام آن آموزش دیده است، این محدودیت ها تعجب آور نیستند. به همین دلیل است که از الگوهای قابل پیش بینی پیروی می کند و معمولاً تغییرات جزئی در همان متن ایجاد می کند.
آنچه گم شده عمق هوش انسان است. هرگز زاویه غیرمنتظره یا پیچش خلاقانه وجود ندارد. ChatGPT نقل قول مناسبی از یک مقاله اخیر برای برجسته کردن یک نقطه انتخاب نمی کند. و هیچ حکایت مرتبطی که در ایستگاه اتوبوس برداشته باشد ندارد. با این حال، این دقیقا همان خلاقیت و خودانگیختگی است که داستان سرایی انسان را برای خوانندگان بسیار غیرقابل مقاومت و جذاب می کند.
گوگل متون انسانی را در اولویت قرار می دهد
گوگل به وضوح اعلام کرده است که محتوای نوشته شده را ترجیح می دهد توسط مردم برای مردم. اگر از ChatGPT برای نوشتن صفحات فرود، مقالات و پست های وبلاگ استفاده می کنید، احتمالاً محتوای شما در نتایج جستجو رتبه پایین تری نسبت به متن با کیفیت بالا با لمس انسانی دارد. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فاقد ویژگی های انسانی است و گوگل می تواند تفاوت را تشخیص دهد.
با توجه به دنی سالیوان از گوگل، موتور جستجو به خودی خود چیزی علیه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ندارد. مشکل این است که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی به خوبی نیست.
بنابراین، حتی در عصر ChatGPT: رتبه بالا در گوگل به معنای ایجاد محتوایی است که به سؤالات جستجوی افراد واقعی پاسخ می دهد.
نگاه کن این کار می کند!
اگر از ChatGPT برای اهداف سئو استفاده کنید، تنها زمان نشان خواهد داد که شرکت شما چقدر موفق خواهد بود. با قضاوت از مثالهای BankRate.com و CreditCards.com، ممکن است خیلی جلو بروید.
هر دوی این شرکت ها برای بهبود خود به شدت به هوش مصنوعی متکی بوده اند این”اما همیشه با همکاری سازندگان محتوای انسانی. مقالات “با استفاده از فناوری خودکار تولید می شوند و توسط یک ویرایشگر در هیات تحریریه ما به طور کامل ویرایش و بررسی می شوند.”
به نظر می رسد که محتوا در حال حاضر عملکرد خوبی دارد. دلیل، با توجه به یوهانس بیوس مدیر عامل Sistrix، یک شرکت نرم افزاری سئو، می گوید که گوگل به دلیل توسعه سریع هوش مصنوعی غافلگیر شده است.
«گزارههای متناقض و تغییرات شدید دستورالعملها نشان میدهد که Google در حال حاضر هیچ استراتژی برای مقابله با این موضوع ندارد.» اتوبوس می نویسد در وب سایت شرکتش.
به هوش مصنوعی لمس انسان بدهید
همانطور که همه این مثالها نشان میدهند، ما هنوز برای ایجاد محتوای خوب به انسان نیاز داریم. اگر میخواهید محتوای شما واقعاً درست، جذاب باشد و در نتایج جستجوی Google رتبه بالایی داشته باشد، لمس انسان ضروری است. برای بررسی حقایق و حل خطاهای سبکی که در محتوای هوش مصنوعی بسیار رایج است، به یک تولید کننده محتوا ماهر نیاز است. قرار دادن محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی در وب سایت خود بدون بررسی دقیق آن بسیار خطرناک است.
چت ربات های هوش مصنوعی می توانند ابزار مفیدی باشند، به ویژه برای کارهای کوتاه و تکراری مانند نوشتن ایمیل یا متن های محصول با ساختار ثابت. اما برای انتشار محتوای طولانیتر که واقعاً ارزش افزوده دارد، همچنان به هوش انسانی نیاز دارید.
مطمئنا ChatGPT می تواند در 30 ثانیه یک پست وبلاگی به نام “هفت بهترین راه برای صرفه جویی در پول” ایجاد کند. اما شما فقط یک کپی از اطلاعات دریافت می کنید که خوانندگان شما می توانند به راحتی در وب سایت های رقبای شما پیدا کنند. و ChatGPT نمی تواند در رویدادهای جاری به شما کمک کند، زیرا هیچ شناختی از جهان پس از سال 2021 ندارد. اگر می خواهید به خوانندگان خود محتوای روشنگری و به روز ارائه دهید که در هیچ جای دیگری نتوانند آن را پیدا کنند، کپی رایترهای انسانی ضروری هستند.
اگر هنوز در مورد نقش ChatGPT و اهمیت آن مطمئن نیستید نویسندگان محتوای انسانی در ادامه، فقط به یاد داشته باشید که خود ChatGPT چه می گویند: “ChatGPT می تواند ابزار مفیدی باشد، اما جایگزینی برای خلاقیت و قضاوت انسان نیست.”