در مورد استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در تجارت، به ویژه از زمان راه اندازی، صحبت های زیادی وجود داشته استدر پایان سال 2022. با ادامه پیشرفت فناوری، کسبوکارهای بیشتری از ابزارهای هوش مصنوعی در رویکرد بازاریابی محتوایی خود استفاده میکنند. اما هست کپی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی مناسب برای همه محتوا انواع، و آیا یک ربات می تواند به طور کامل جایگزین نویسنده محتوا شود؟ در اینجا، اهمیت افزودن لمس انسانی به متن نوشته شده با هوش مصنوعی را مورد بحث قرار می دهیم.
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کپی شده توسط یک ماشین مجهز به هوش مصنوعی نوشته شده است. در حالی که نرم افزار نرمال به انسان نیاز دارد تا قوانینی را وارد کند تا فرآیند را خودکار کند، ابزارهای محتوای هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک آنچه شما می خواهید و از Generation زبان طبیعی (NLG) برای تقلید از شیوه نوشتن انسان ها استفاده می کنند.
آنها به مرور زمان یاد می گیرند زیرا داده های نوشتاری بیشتری به آنها داده می شود. از مقالههای روزنامهها و پستهای رسانههای اجتماعی گرفته تا موضوعات توییتر، این ابزارها اساساً هزاران سند نمونه را از سراسر اینترنت مطالعه میکنند و خودشان را آموزش میدهند تا آنها را دوباره بسازند.
سازندگان محتوای هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟
برای هر فرآیند تولید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سه مرحله اساسی وجود دارد:
- جمع آوری داده ها این مدل بر روی میلیاردها نمونه متن آموزش داده شده است.
- ورودی انسانی “ کاربر ورودی ارائه می دهد.
- خروجی هوش مصنوعی – این مدل ورودی را با استفاده از درک زبان طبیعی تفسیر میکند و پیشبینی میکند که منطقیترین تکمیل برای آنچه از ورودی میفهمد – با استفاده از درک خود از زبان طبیعی که توسط انسان تولید میشود. اساساً، این “تطابق الگو” در سطح بالایی است.
چرا انسانی کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مهم است؟
1. هوش مصنوعی هنوز کامل نیست
اگرچه نتایجی که هوش مصنوعی می تواند به دست آورد بدون شک چشمگیر است، ویرایش انسانی هنوز بسیار مورد نیاز است. تولید محتوای هوش مصنوعی به الگوریتم ها و داده ها متکی است. مانند ما دانش یا نظرات خود را ندارد، بلکه صرفاً نظرات را بر اساس داده هایی که جمع آوری می کند تقلید می کند. برای مثال می تواند خروجی های متناقضی در جلسات مختلف تولید کند. کیفیت و سازگاری باید به دقت نظارت شود، با اعلانهای کمی متفاوت که اغلب منجر به خروجیهای کاملاً متفاوت میشود.
2. به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان اولین قدم فکر کنید
آیا تا به حال از مکالمه ای که با یک چت بات داشته اید عصبانی شده اید؟ کپینویسی با هوش مصنوعی میتواند از یک ساختار گرامری اساسی پیروی کند، اما نمیتواند تمام تفاوتهای ظریف و احساسات زبان انسانی را تکرار کند. خروجی گاهی اوقات می تواند ناهموار یا ناپیوسته باشد. استفاده از متن هوش مصنوعی بدون ویرایش، علاوه بر اینکه نشانه واضحی از عدم برقراری ارتباط با یک انسان است، میتواند با عدم ارتباط مؤثر با مشتری، به رابطه با مشتری آسیب برساند.
بازاریابان محتوا باید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به عنوان اولین گام در تولید محتوای اساسی در نظر بگیرند. گام بعدی این است که پیش نویس را انسانی کنید، هر گونه اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید، حقایق را بررسی کنید، و محتوا را ویرایش کنید تا طبیعی تر به نظر برسد – مهمتر از همه، بنابراین برای مخاطبان انسانی جذاب است. و نه هر مخاطبی. مخاطب شما
3. شخصی سازی کنید و با صدای برند خود تنظیم کنید
در حال حاضر به اندازه کافی سخت است که در دنیای آنلاین بدون تولید پیام های بازاریابی که بی مزه، غیرطبیعی یا تکراری به نظر می رسند، برجسته شوید. هوش مصنوعی می تواند به فرآیند نوشتن کمک کند، اما اگر می خواهید با مخاطبان خود به روشی معتبر و جذاب ارتباط برقرار کنید، انسانی کردن خروجی آن ضروری است.
محتوای هوش مصنوعی با تکرار سبک نویسندگان موجود در سراسر اینترنت کار می کند، سبک خاص خود را ندارد و مطمئناً نمی تواند صدای برند منحصر به فرد شما را منتقل کند. هوش مصنوعی میتواند هزاران کلمه برای کسبوکار شما بنویسد، اما «اگر میخواهید تأثیری ماندگار روی مشتریتان بگذارید» این کلمات باید توسط فردی که برند شما را درک میکند، برجسته و شخصیسازی کند.
4. زمینه را در نظر بگیرید
هوش مصنوعی راه طولانی را پیموده است، اما هنوز یک ماشین است. نمیتواند با مخاطبان شما همدلی کند، پیامها را در چندین کانال بازاریابی پیوند دهد، یا برای یک کمپین ظاهر و احساسی ثابت ایجاد کند. برای آن به ورودی شما نیاز دارد. افزودن لمس انسانی به خروجی هوش مصنوعی زمینه وسیع تری را فراهم می کند و بهترین های هر دو جهان را به شما ارائه می دهد.
چه کسانی می توانند از تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی بهره ببرند؟
در حالی که ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی نمی توانند جایگزین نویسندگان بزرگ شوند، بزرگترین مزیت آنها در تسریع روند نوشتن است. یک ابزار هوش مصنوعی میتواند با گردآوری تمام اطلاعات و پیشنهاد طرحها و حوزههای موضوعی کلیدی برای شروع کار، به غلبه بر موانع نویسنده کمک کند. همچنین می تواند محتوا را بسیار سریعتر از یک انسان تولید کند، معمولاً در چند دقیقه.
هوش مصنوعی چگونه می تواند به بازاریابان رسانه های اجتماعی کمک کند
ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی برای کپیهای طولانی و بخشهای رهبری فکری کمتر مناسب هستند، اما زمانی که چندین نسخه از کپیهای کوتاه را ایجاد میکنند، خود را نشان میدهند. به همین دلیل است که آنها اغلب برای ارسال در رسانه های اجتماعی استفاده می شوند. ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند از پیشنهاد تغییرات تیتر گرفته تا نقل قولها و متنهای برجسته، به شناسایی مؤثرترین بخشهای هر محتوای نوشتاری برای استفاده در پستهای اجتماعی کمک کنند.
هوش مصنوعی چگونه می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند؟
ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می توانند با ارائه هوشمندی محتوا از تولید محتوا فراتر بروند. با جستجوی هزاران سند آنلاین برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، آنها می توانند بفهمند که مخاطبان شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند و کلمات کلیدی را برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انتخاب کنند. اما استفاده از این پیشنهادات کلیدواژه تنها در صورتی منجر به رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو میشود که ابتدا متن به صورت انسانی ساخته شده باشد. همانطور که گوگل در به روز رسانی محتوای خود تایید کرد، به دنبال آن است “محتوای مفید نوشته شده توسط مردم، برای مردم”. بنابراین متنی که به وضوح توسط ماشین تولید می شود، آن را قطع نمی کند.
آیا نوشتن محتوای هوش مصنوعی می تواند جایگزین نویسندگان انسانی شود؟
ما هنوز تا ایجاد فناوری هوش مصنوعی که به اندازه مغز انسان پیچیده یا غنی است فاصله داریم. هوش مصنوعی نوشتن محتوا می تواند به شما در صرفه جویی در زمان کمک کند و با ایجاد سریعتر محتوا، به شما کمک کند تا مقیاس خود را افزایش دهید، اما از خروجی آن عاقلانه استفاده کنید. بدون لمس انسان، محتوا می تواند فاقد زمینه، شخصی سازی و احساساتی باشد که باعث ایجاد تعامل و تبدیل می شود.
این بدان معنا نیست که اگر از یک سایت کمک بگیرید، محتوای شما هنوز نمی تواند برند، اصلی و جذاب برای خواندن باشد. تولید کننده محتوای هوش مصنوعی تا زمانی که از یک انسان برای ویرایش آن استفاده کنید!
می خواهید بدانید که چگونه رویکرد منحصر به فرد ما در بازاریابی محتوا می تواند به کسب و کار شما کمک کند مقیاس خروجی محتوای آن? با یکی از مشاوران محتوای ما تماس بگیرید و نسخه ی نمایشی رایگان خود را امروز رزرو کنید.