آیا تا به حال وقتی فیس بوک با تصاویری از شما و دوستانتان مربوط به یک سال پیش ظاهر می شود، عصبانی می شوید؟
یا، (برای آن دسته از ما که به اندازه کافی بزرگ شدهایم که زمانی زندگی میکردیم که عکسهای واقعی هنوز یک چیز بودند)، آخرین باری که یک آلبوم عکس خانوادگی قدیمی را ورق زدید، کی بود؟ همه ما وحشتناک نگاه کردن به نسخههای ناخوشایند گذشته خودمان، با مدلهای موی اشتباه و انتخابهای سبک غیرقابل لمس را میدانیم. آیا این عالی نیست که خودمان بسیار باهوشتر، با تجربهتر و خوشپوشتر (حداقل در حال حاضر) هستیم؟
دقیقاً همان منطق در مورد بازاریابی محتوای شما صدق می کند. به برخی از پست های وبلاگ یا سایر مطالب شرکت خود مربوط به یک سال پیش نگاه کنید. شانس خوبی وجود دارد که اطلاعاتی را بیابید که قدیمی هستند، دیگر مرتبط نیستند یا حتی ممکن است به سادگی خارج از علامت باشند.
با این حال، درست مانند برنامههای اوایل دهه 90 شما، آن محتوا در آن روز چیزهای داغی بود. زمانی که در اوج خود بود، همه راهها را به چمن میآورد: ایجاد ترافیک برای سایت شما و افزایش آگاهی در مورد برند شما. اما اکنون، کمی خشن به نظر می رسد.
بنابراین، آیا باید آن را کاملاً بیرون بیاورید و از اول شروع کنید؟ به هیچ وجه! شما باید محتوا را به روز کنید!
در اینجا نگاهی اجمالی به اینکه چگونه می توانید جان تازه ای به محتوای خود بدهید و یک استراتژی تازه سازی محتوای پایدار و مقرون به صرفه را تنظیم کنید، می کنیم.
چرا باید محتوای خود را به روز کنید؟
تازه کردن محتوای شما به دلایل زیادی منطقی است. مهمتر از همه، به شما کمک می کند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. به جای اختصاص منابع به ساخت محتوای کاملا جدید، می توانید محتوای موجود خود را به روز کنید و از مقادیر زیادی متنی که قبلاً در دست داشته اید مجدداً استفاده کنید. این سریع و مقرون به صرفه است.
یکی دیگر از مزایای محتوای تازه این است که ارزش بیشتری برای خوانندگان شما میافزاید. محتوای با کیفیت باید به روز باشد. آخرین چیزی که می خواهید این است که یک خواننده هدف با اطلاعات قدیمی و نادرست سایت شما مواجه شود.
بهعلاوه، بهروزرسانی محتوای شما به عملکرد بهتر آن کمک میکند. شناخته شده است که الگوریتم های موتورهای جستجو محتوای جدید به روز شده را نسبت به صفحات قدیمی تر و قدیمی تر ترجیح می دهند. بنابراین، تازه کردن محتوای خود به طور خودکار به آن کمک می کند تا در رتبه بندی موتورهای جستجو بالا رود.
به گفته محققان بازاریابی محتوا، به طور متوسط حدود 100 روز طول می کشد تا یک محتوا به پتانسیل کامل خود در زمینه تولید ترافیک برسد. در طول آن دوره حیاتی پس از راه اندازی یک قطعه محتوا، باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما به بهترین شکل ممکن عمل می کند.
به این موضوع فکر کنید: سئو یک فرآیند است، نه یک رویداد. به جای اینکه محتوای خود را قبل از انتشار بهینه کنید و سپس فقط به بهترین ها امیدوار باشید، حتی پس از انتشار به بهینه سازی آن ادامه دهید. این بدان معناست که به طور منظم در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید و با روندهای همیشه در حال تغییر بازی کنید.
کدام محتوا را باید بازخوانی کنید؟
متن قطعا فرمت محتوای ایده آل برای تازه کردن است. با سرمایه گذاری نسبتاً کمی در زمان و پول، می توانید یک متن را به روز کنید تا بینش های جدید مرتبط را اضافه کنید یا تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی جدید و مرسوم تغییر دهید.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب محتوا برای بازخوانی در نظر بگیرید:
- عملکرد: این کار به دو صورت انجام می شود: (1) اگر قطعه ای به خوبی اجرا شده است، اما از نظر شرایط یا بازدید از صفحه از اوج خود گذشته است، آن را به روز کنید تا ببینید آیا می توانید دوباره اجرا را افزایش دهید.
- (2) اگر قطعه ای مطابق انتظار شما اجرا نمی شود، آن را به سادگی به عنوان یک فرصت از دست رفته ننویسید. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و ببینید چگونه ممکن است بتوانید محتوای موجود را مجدداً چارچوب بندی کنید تا با نیازهای مخاطب هدف شما مرتبط تر باشد.
- ارتباط:
برخی از محتواها همیشه به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند. برای بسیاری از شرکتها، آموزشها، راهنماها و سایر محتوای آموزنده، برخی از بهترین مطالب شما هستند. آن مطالب را به روز نگه دارید! اطمینان حاصل کنید که تمام آخرین اطلاعات واقعی را درج می کنید تا این محتوای همیشه سبز تازه و مرتبط باقی بماند.
بازخوانی یا ایجاد محتوای جدید؟
برخی از محتواها آنقدر «در لحظه» هستند که واقعاً نمیتوانید انتظار داشته باشید که به خوبی پیر شود. و این هم خوبه هیچ کس انتظار ندارد هر بار که داستان تغییر می کند، یک مقاله خبری قدیمی به روز شود.
داستانهای جدید نیاز به محتوای جدید دارند، و به هر حال باید مطمئن باشید که محتوای جدید فراوانی را به طور منظم منتشر میکنید.
به روز کردن محتوا نباید به عنوان جایگزینی برای ایجاد محتوای جدید در مواقع ضروری دیده شود. شما باید هر دو را انجام دهید.
چگونه محتوا را با موفقیت به روز می کنید؟
بنابراین، بیایید تازه کردن را شروع کنیم. هنگامی که آن قطعاتی را در آرشیو محتوای خود مشاهده کردید که می توانند کمی از صیقل دادن استفاده کنند، این موارد را دنبال کنید بهترین شیوه ها برای کمک به اطمینان از اینکه نوشیدنی شما به درستی می آید.
تحقیق کلمات کلیدی
نمی توان به اندازه کافی بر آن تاکید کرد: تحقیق کلمات کلیدی باید نیروی محرکه تلاش های شما برای تجدید محتوا باشد. منابع ارزشمند مانند Google Trends به شما کمک می کند کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک بیشترین ترافیک را در حال حاضر دارند.
با مقایسه کلمات کلیدی موجود در محتوای خود با کلمات کلیدی مشابه که ممکن است اکنون عملکرد بهتری داشته باشند، شروع کنید. سپس کلمات کلیدی متن خود را بر اساس آن به روز کنید.
یک تقویم تجدید محتوا را دنبال کنید
تجدید محتوا ممکن است سریعتر از ایجاد محتوای کاملاً جدید باشد، اما مراقب باشید که زمان صرف شده را دست کم نگیرید.
این ایده خوبی است که تجدید محتوا را به عنوان یک آیتم استاندارد در تقویم محتوای شرکت خود تبدیل کنید. به این ترتیب، می توانید توجهی را که شایسته است به آن اختصاص دهید.
تاریخهای دورهای را برای بررسی عملکرد محتوای خود تعیین کنید و آنها را برای نشانههای پیری بررسی کنید: تاخیر در ارتباط کلمه کلیدی، کاهش عملکرد، اطلاعات قدیمی. ممکن است بخواهید برای قطعات خاص یادآوری تنظیم کنید، به ویژه آنهایی که با موضوعاتی که مرتباً تغییر می کنند (مانند انطباق، مسائل نظارتی، اطلاعات قیمت و غیره) سروکار دارند.
به این ترتیب می توانید به طور منظم حسابرسی کنید تا ببینید آیا چیزها نیاز به اصلاح دارند یا خیر. هنگامی که بیت های قدیمی را مشاهده کردید، آن را به روز کنید، تازه کنید، تازه کنید و آن محتوا را برای یک اوج عملکرد جدید آماده کنید.
«محتوای تازهشده را تبلیغ کنید»
اغلب، محتوای تازه سازیشده شما به همان میزانی که به محتوای کاملاً جدید میدهید، سزاوار تبلیغات است.
اگر مقاله ای را برای معرفی تغییرات مهم جدید اصلاح می کنید، از تبلیغ آن از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی شرکت خود خجالت نکشید، همانطور که با یک قطعه کاملا جدید انجام می دهید.
اجازه دهید ارتباط راهنمای شما در اینجا باشد: اگر “فقط” کلمات کلیدی را تنظیم می کنید تا محتوا را سئو دوستانه تر کنید، می توانید آن را برای خود نگه دارید. فقط زمانی محتوای تازه را تبلیغ کنید که تجدید نظرها ارزش افزوده واقعی برای خوانندگان شما ایجاد کند.
یک راه حل با طراوت و موثر بازاریابی محتوا.
همانطور که گفته می شود، “آخر بین 20/20” است. وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود، این در واقع یک مزیت است، نه یک نقص.
ما این تجمل را داریم که بتوانیم به گذشته برگردیم و همه آخرین بینش ها، تجزیه و تحلیل روند و تحقیقات کلمات کلیدی خود را اعمال کنیم تا بتوانیم محتوای قدیمی خود را مثل همیشه تازه و قوی نگه داریم.
شما محتوا هرگز نباید در گذشته گیر کرد. دقیقاً همانطور که در مورد مخاطبان و بازار خود فکر می کنید در مورد آن فکر کنید: همیشه در حال تغییر و انطباق با زمان است. گاهی اوقات، فقط به کمی فشار دادن نیاز دارد تا دوباره به مسیر درست برگردد.
بنابراین، مطمئن شوید که بهترین روشهایی را که در بالا آموختهاید به کار میبرید و شروع به بهرهمندی از مزایای تازهسازی محتوای خود کنید.