تبدیل نتیجه بازدید کننده از وب سایت شما، دریافت کننده یک کمپین بازاریابی ایمیلی یا یک کاربر برنامه است که یک اقدام دلخواه را انجام می دهد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
- با کلیک بر روی یک پیوند.
- دانلود یک فایل.
- پر کردن یک فرم.
- اشتراک در a خبرنامه.
- بازدید از یک صفحه فرود خاص
- دانلود یک برنامه
- ثبت نام برای یک وبینار یا رویداد.
- انجام خرید.
تبدیل نقطه ای است که در آن یک سرنخ به یک مشتری بالقوه یا تبدیل شده تبدیل می شود.
در اینجا چند اصطلاح مرتبط که برای درک تبدیل ها باید با آنها آشنا باشید:
- نرخ تبدیل. تعداد تبدیلشدگان تقسیم بر تعداد کل افرادی که با محتوا یا پیشنهاد ارائه شدهاند.
- هزینه هر تبدیل (CPC). اندازه گیری کل سرمایه گذاری که در یک فعالیت بازاریابی خاص انجام داده اید و بازگشت سرمایه (ROI) آن. این شامل هزینه های تبلیغات یا بازاریابی، منابع انسانی مورد نیاز، نرم افزار ردیابی خاص یا هر هزینه دیگری است.
- بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO). فعالیتها و تاکتیکهایی که به شما کمک میکنند تا وبسایت، برنامه یا ایمیلهای خود را بهینه کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.
چرا ردیابی تبدیل ها مهم است؟
ردیابی تبدیل ها نقشی حیاتی در یک استراتژی بازاریابی و ارتباطات موفق دارد. این به شرکت ها کمک می کند تا بفهمند چگونه، چه زمانی و چرا به اهدافشان دست می یابند.
ردیابی تبدیلها به برندها امکان میدهد بفهمند که سرنخ از کجا سرچشمه میگیرد، برای مثال یک کمپین تبلیغاتی خاص. با ردیابی سفر خریدار سرنخ، می توانید ببینید که بازگشت سرمایه (ROI) شما برای فعالیت های بازاریابی خاص چقدر است. سپس از این اطلاعات ارزشمند می توان برای اصلاح کمپین ها بر اساس رفتار مشتری و تخصیص منابع به کانال های موفق تر استفاده کرد.
بنابراین، با ردیابی تبدیلها، میتوانید کمپینها را بهینه کنید، روی کانالهای بازاریابی سودآورتر تمرکز کنید، تعامل بیشتری با مشتری داشته باشید و از نرخ تبدیل بالاتری لذت ببرید.
قیف تبدیل چیست؟
یک قیف تبدیل، مراحل مختلف سفر خریدار را، معمولاً از طریق وبسایت یا برنامه شما، توصیف میکند. شما می توانید از این مدل برای ترسیم مسیر مشتری از طریق چهار مرحله شناخته شده قیف تبدیل استفاده کنید: آگاهی، علاقه، تمایل و اقدام.
با درک نیازها، اهداف و هرگونه موانع فروش در مراحل مختلف، می توانید شخصیت های خریدار موثرتری ایجاد کنید، استراتژی بازاریابی، و تبدیل های بیشتری را به همراه داشته باشد.
آیا می خواهید مشتریان خود را بهتر درک کنید؟ وبلاگ ما را در 4 مرحله برای ایجاد پرسونای خریدار.
نمونه هایی از محتوای با تبدیل بالا چیست؟
انواع محتوایی که باعث ایجاد نرخ تبدیل بالا می شوند به عوامل متعددی مانند بخشی که در آن فعالیت می کنید، اهداف بازاریابی و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. برای مثال، اگر برای یک برند مد روز کار میکنید، محتوای ویدیویی ممکن است بیشترین فروش را داشته باشد. اما اگر در خدمات مالی یا دولتی کار می کنید، یک مقاله سفید آموزنده می تواند فرمت مناسبی برای تشویق سرنخ های گرم برای پر کردن فرم تماس باشد.
در اینجا چند نمونه کلی از عملکرد بالا آورده شده است بازاریابی محتوا فرمت هایی که برند شما می تواند امتحان کند. ما چند مثال در دنیای واقعی قرار داده ایم تا شما را در مسیر درست قرار دهیم.
- وبلاگها یا راهنماهایی که مشکل خاصی را که مخاطبان با آن مواجه هستند، ترسیم میکنند، از جمله تماس برای اقدام (CTA) یا توضیح در پایان که نشان میدهد راهحل برند چگونه این مشکل را حل میکند. بهعنوان متخصص بازاریابی دیجیتال، انتظار دارید Semrush در این زمینه کار بسیار خوبی انجام دهد، و آنها ناامید نمیشوند. این وبلاگ را در مورد نکاتی برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود بررسی کنید.
- قطعه ای از محتوای سطح بالا در مورد یک موضوع خاص با دانلود دردار که راهنمایی انحصاری یا شخصی را در ازای اطلاعات تماس ارائه می دهد. Hootsuite یک یا دو چیز در مورد ارائه محتوای ارزشمند در ازای حداقل اطلاعات شخصی می داند. به این آموزنده نگاهی بیندازید وبلاگ در مورد تجارت الکترونیک اجتماعی، شامل یک CTA محجوب اما قابل توجه برای دانلود راهنمای نحوه اعمال این نکات در کسب و کارتان.
- یک گزارش تحقیقات بازار یا مصرف کننده متعلق به برند که بینش انحصاری در مورد وضعیت بازی در یک بخش یا موضوع خاص ارائه می دهد. این رهبری فکری را نشان می دهد و با CTA مناسب می تواند یک ابزار تبدیل عالی باشد. CareerArc نه تنها یک نمای کلی جامع از آنها ارائه می دهد مطالعه آینده استخدام در سال 2021، آنها همچنین گزارش کامل را به عنوان دانلود ارائه می دهند و خوانندگان را به یک وبینار دعوت می کنند. برندسازی عالی و محتوای ارزشمند و مفید در قالب های مختلف.
- چک لیست ها یا الگوهای قابل بارگیری (دردار یا غیره) که همراه با راهنما یا وبلاگ ارائه می شود. Hubspot این کار را به زیبایی انجام می دهد، همانطور که می توانید از وبلاگ آنها در “شما حدس زدید” را ببینید. چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم آنها مشکل را برجسته می کنند، یک راهنمای بسیار کامل برای درست کردن آن ارائه می دهند، سپس شما را به پیوندی برای تعدادی از قالب های پست وبلاگ رایگان راهنمایی می کنند.
- محتوای شخصی شده اگر از قبل درک کرده اید که سرنخ شما به چه چیزی علاقه دارد، یک پیشنهاد یا بخش خاصی از آن را برای آنها ارسال کنید محتوایی که با مرحله قیف تبدیل آنها مرتبط است. Grammarly درک می کند که حفظ مشتری به همان اندازه ارزشمند است که در وهله اول برنده شدن آنها باشد. با ارسال گزارش استفاده هفتگی برای مشترکین، ارزش خود را نشان می دهند و برند خود را همیشه در جلوی ذهن مخاطبان خود نگه می دارند.
چگونه می توانید محتوای با تبدیل بالا ایجاد کنید؟
اهداف
برای ایجاد محتوای با تبدیل بالا، بهتر است با فکر کردن به اینکه چه کسی را میخواهید تبدیل کنید و چه اهدافی دارید (تبدیل برای شما چه معنایی دارد) شروع کنید. سپس میتوانید در مورد انواع محتوایی که در مراحل مختلف قیف تبدیل یا سفر خریدار مورد توجه قرار میگیرد تصمیم بگیرید.
تولید محتوا
هنگامی که برنامه خود را به اجرا گذاشتید، باید خود محتوا را ایجاد کنید. اگر یک محتوای مکتوب است، باید یک عنوان قوی و مرتبط داشته باشد. وسوسه نشوید با سرصفحه های هیجان انگیزی که بازنمایی واقعی بقیه مقاله نیستند. این رویکرد باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما نمی شود و احتمالاً منجر به نرخ پرش بالا می شود که برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما مضر است.
خواننده خود را قلاب کنید
در مرحله بعد، در مورد اطلاعات اولویتی که می خواهید در بالای صفحه قرار دهید تصمیم بگیرید تا خواننده خود را جذب کند. به طور خلاصه مواردی را که محتوا شامل می شود و مزایایی که به آنها می دهد، بررسی کنید. اطلاعات را به پاراگراف های کوتاه و با سرفصل های فرعی، با گلوله ها یا لیست ها تقسیم کنید تا قابل اسکن شدن و هضم آن آسان باشد. در صورت لزوم، تصاویر، ویدئوها، نمودارها، اسکرین شات ها یا نقل قول ها و برخی پیوندهای داخلی به محتوای مفید را در وب سایت خود (و سایر موارد در صورت مرتبط و واقعاً ارزشمند) قرار دهید.
نشانه اعتماد
گنجاندن شاخص های اعتماد مانند مطالعات موردی یا توصیفات در محتوای خود یک تاکتیک مؤثر برای افزایش تبدیل است، اگرچه همیشه آن را طبیعی نگه دارید. برای مثال، اگر یک پیوند مطالعه موردی اضافه میکنید، آن را بهعنوان راهی برای تقویت داستانی که میگویید قرار دهید، نه اینکه در مورد پایگاه مشتری رشکانگیز برند خود ببالید.
فراخوان برای اقدام (CTA)
اگر محتوای شما طولانی است، یا احساس می کنید که مفید است، یک CTA را در چند پاراگراف اول قرار دهید تا خواننده را تشویق کند که مستقیماً با شرکت شما تماس بگیرد تا اطلاعات بیشتری کسب کند. در غیر این صورت، مطمئن شوید که یک CTA کشنده در انتهای محتوا ایجاد کرده اید. اگر به آنها فرصت زیادی برای فکر کردن داده اید، از پاراگراف پایانی خود برای خلاصه کردن تمام اطلاعات شگفت انگیز و معتبری که وارد کرده اید استفاده کنید و توضیح دهید که راه حل شما چگونه مشکل آنها را حل می کند.
سپس به آنها جهت روشنی در مورد کارهای بعدی بدهید. این می تواند کلیک کردن روی پیوندی برای تماس با یک فروشنده، دانلود یک راهنما، پر کردن یک فرم یا خرید باشد. با کلماتی مانند “امروز” یا “اکنون” احساس فوریت ایجاد کنید و در مورد سود و آنچه که آنها به دست خواهند آورد روشن باشید.
به عنوان مثال: امیدواریم این مقاله در مورد تبدیل ها و اینکه چگونه محتوای با عملکرد بالا می تواند به شما در تقویت آنها مفید و آموزنده کمک کند، پیدا کرده باشید.
در JAVADYASEMI، ما با طیف گستردهای از کسبوکارها کار میکنیم و به آنها کمک میکنیم محتوای ارزشمند و اصیلی را ایجاد کنند که باعث میشود سرنخها به مشتری تبدیل شوند. اگر برای توسعه خود به کمک نیاز دارید استراتژی بازاریابی محتوا یا فقط می خواهید در مورد نیازهای محتوای آینده خود صحبت کنید، امروز تماس بگیرید. ما متخصص هستیم و دوست داریم کمک کنیم.
ببینید؟ مانند یک طلسم عمل می کند.