آیا می خواهید تأثیر بیشتری از محتوای موجود خود داشته باشید؟ اینجاست که استفاده مجدد و استفاده مجدد از محتوا وارد عمل می شود. در زیر، به شما نشان میدهیم که چگونه طول عمر محتوای قدیمی خود را افزایش دهید تا بتوانید بدون نیاز به شروع هر بار از ابتدا به سرنخهای بیشتری دست پیدا کنید.
استفاده مجدد یا استفاده مجدد؟ چه تفاوتی دارد؟
برخی از بازاریابان از اصطلاحات «استفاده مجدد» و «استفاده مجدد» (یا «بازیافت») به جای یکدیگر استفاده می کنند.
وجه اشتراک هر دو روش این است که آنها صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های تولید محتوا.
تغییر منظور به خصوص به شما این امکان را می دهد با استفاده از متن یا اطلاعات یکسان، دارایی های متعدد را تولید کنید.
اما تفاوت هایی بین استفاده مجدد و استفاده مجدد از محتوا وجود دار
چرا باید از محتوای خود دوباره استفاده کنم یا آن را تغییر دهم؟
مطالب شما ارزشمند است همه ما می دانیم که تولید محتوای جدید چقدر طول می کشد. بنابراین، اگر می توانید بدون نیاز به ایجاد هر بار متن کاملاً جدید، دسترسی بیشتری به محتوای خود داشته باشید، در زمان صرفه جویی خواهید کرد و بازدهی بهتری در سرمایه گذاری بازاریابی محتوای خود دریافت خواهید کرد.
در اینجا فقط چند نمونه از این که چگونه این ابزارها می توانند در استراتژی شما قرار بگیرند و به شما در تعامل با مشتریان جدید و فعلی کمک کنند آورده شده است:
- با تبدیل آن به یک اینفوگرافیک برای ارسال در رسانه های اجتماعی، محتوای یک پست وبلاگ با عملکرد بالا یا کاغذ سفید را تغییر دهید.
- نکات اصلی یک مقاله محبوب را برای ایجاد یک پست چرخ فلک در رسانه های اجتماعی تغییر دهید.
- استفاده مجدد از محتوای پرسشهای متداول یا متن محصول با جاسازی آن در یک پست وبلاگ مرتبط با موضوع یا محصول مشابه.
چگونه می توانم استفاده مجدد یا استفاده مجدد از محتوا را آسان تر کنم؟
با توجه به مزایای استفاده مجدد و استفاده مجدد از محتوا، هوشمندانه است که پروژه های تولید محتوای جدید خود را طوری برنامه ریزی کنید تا محتوا بعداً مورد استفاده مجدد قرار گیرد و مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.
در اینجا چند راه برای تحقق آن وجود دارد:
- محتوای همیشه سبز ایجاد کنید.از دقیق بودن بیش از حد در مورد تاریخ ها خودداری کنید، زیرا اگر بخواهید بعداً دوباره از آن استفاده کنید، محتوای شما قدیمی به نظر می رسد. برای مثال، به جای گفتن «اوایل این ماه» بگویید «اخیراً».
- برای پلتفرم های متعدد برنامه ریزی کنید.به جای گفتن «در این پست وبلاگ» بگویید «زیر» به این ترتیب، محتوا در هر پلتفرمی که بعداً تصمیم به انتشار آن دارید در خانه خواهد بود.
- فهرستی از غذاهای آماده را در نظر بگیرید.یک لیست سریع از نکات اولیه در ابتدای متن به خواننده شما کمک می کند تا بداند چه چیزی را انتظار دارد. اما در صورتی که بخواهید بعداً دوباره از آن استفاده کنید، به شما و تیمتان یادآوری سریعی از محتوای مربوط به آن می دهد.
5 نکته برای اینکه محتوای خود را با موفقیت تغییر دهید
برای کمک به شما برای شروع استفاده مجدد از محتوای خود، در اینجا 5 نکته مفید وجود دارد:
- ادغامش کنچندین پست وبلاگ را برای ایجاد یک محتوای بزرگتر مانند یک کاغذ سفید یا خواندن طولانی ترکیب کنید.
- خرابش کنیک کاغذ سفید را به چند پست وبلاگ کوتاهتر تقسیم کنید. شما حتی ممکن است از این استراتژی برای “انتخاب” محتوا استفاده کنید، که طبق ماگزارش صنعت 2024 یکی از گرایش های اصلی بازاریابی محتوا در سال است.
- آن را بصری کنید.نکات اصلی یک متن را در یک اینفوگرافیک چشم نواز جمع کنید.
- نقل قول ها را بکشید.نقل قول های الهام بخش از یک مورد مشتری یا مقاله رهبری فکری بگیرید و آنها را به عنوان تصویر در رسانه های اجتماعی منتشر کنید.
- رونویسی کنید.رونوشتی از محتوای ویدیویی یا صوتی ارائه دهید. این امر برای رهبرانی جذاب است که ترجیح می دهند متن را به جای تماشا یا گوش دادن به کل برنامه اسکن کنند.