09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

راهنمای نحوه اطلاع رسانی به یک کپی رایتر مستقل در سال 2024

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اطلاع رسانی کارآمد به یک کپی رایتر و مترجم آزاد، پایه و اساس یک محتوای موفق و مؤثر است. با این حال، اگر در مورد الزامات یک خلاصه محتوا روشن نیستید، فرآیند ایجاد شما علیرغم نیت خوب شما، برای همه سهامداران (از جمله شما) زمان، تلاش و انرژی بیشتر از آنچه می خواهید هزینه خواهد داشت. علاوه بر این، محتوای ارائه شده به اندازه ای که می توانست موثر باشد نخواهد بود.

یک بریفینگ خوب بیش از جزئیات اولیه مانند تعداد کلمات، مخاطبان و نوع نقطه تماس را شامل می شود (اگرچه بدیهی است که این موارد ضروری هستند). با اطلاعات درست، شما فریلنسر قادر خواهد بود محتوای عالی ایجاد کند که بر روی مخاطبان شما تأثیر بگذارد و آنچه را که قرار است انجام دهد انجام دهد.

در این وبلاگ، ما شما را از طریق برخی از عناصر ضروری جلسه توجیهی خود راهنمایی می کنیم تا دفعه بعد که یکی را ایجاد می کنید، بتوانید نویسنده محتوای خود را با بهترین جلسه توجیهی که تا به حال دیده اند تحت تاثیر قرار دهید!

برای اطلاع رسانی به یک کپی رایتر مستقل، مشخصات محتوا را مشخص کنید

اول از همه، ضروری است که زمینه روشنی را برای نویسنده آزاد خود فراهم کنید. بدیهی است که جلسه توجیهی شما باید شامل تمام موارد اولیه باشد:

  • تعداد کلمات (به عنوان مثال بین 600-800 کلمه)
  • نوع محتوا (به عنوان مثال رسانه های اجتماعی، وبلاگ، وایت پیپر)
  • آیا بخشی از یک سریال است؟ اگر چنین است، حتماً زمینه و مثال‌ها را ارائه کنید.
  • فرمت سند (به عنوان مثال Word، سند Google یا PPT)
  • زبان (به عنوان مثال انگلیسی بریتانیا، انگلیسی ایالات متحده، هلندی)
  • مخاطب هدف/شخصیت مشتری (مثلا مدیر بازاریابی، صاحب کسب و کار کوچک)
  • محتوا: آنچه شما در تلاش برای رسیدن به آن هستید (مثلاً تولید سرنخ، فروش)
  • پیام: پیام اصلی برای مخاطب چیست؟ (به عنوان مثال شرکت ABC قابل اعتمادترین شریک برای XYZ است)منفعت: مزیت محصول/برند/شرکت شما برای مخاطب چیست؟ مردم ویژگی ها را نمی خرند، آنها می خواهند بدانند که این ویژگی ها چه
  • کاری می توانند برای آنها انجام دهند.
  • فراخوان برای اقدام: می خواهید مخاطبان چه کاری انجام دهند؟ (به عنوان مثال از وب سایت بازدید کنید، تماس بگیرید)
  • عبارات / کلمات کلیدی جستجو
  • منابع اطلاعاتی مرتبط (مانند صفحات وب خاص، کاغذهای سفید)
  • دستورالعمل های برند از جمله لحن صدا
  • مهلت
  • آیا دوست دارید نویسنده با مشتری یا متخصص مصاحبه کند؟ لطفاً وقتی این شخص در دسترس است به آنها اطلاع دهید. به خاطر داشته باشید که فریلنسرها با کلمه حقوق می گیرند. اگر انتظار دارید تحقیقات گسترده ای از او دارید، نرخ ساعتی را با مدیر موفقیت مشتری خود در میان بگذارید.
مشاهده این مطلب  آیا کپی رایترهای انسانی در عصر ChatGPT منسوخ شده اند؟

اطلاعات پس زمینه کافی

علاوه بر این، مگر اینکه نویسنده محتوا قبلاً تجربه کافی در زمینه نوشتن برای سازمان شما داشته باشد، کیفیت محتوای شما بسیار سودمند خواهد بود اگر بتوانید موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات مربوط به کسب و کاری که در آن هستید، مانند اطلاعات کلیدی درباره شرکت از جمله محصولات و خدمات، تاریخچه، انواع مشتریان. یک صفحه آسانسور یا برگه فروش نیز یک گنجاندن ارزشمند است، زیرا این خلاصه ای از تمام داده های مهم است.
  • اطلاعات اضافی در مورد مخاطبان شما، به عنوان مثال نقاط درد، علایق خاص، نیازهای خاص.
  • برخی اطلاعات پس زمینه در مورد بازار و رقابت.
  • مروری بر واژه نامه یا اصطلاحات، بنابراین نویسنده می تواند از زبان مناسب استفاده کند.
  • مرحله ای از سفر مشتری که هدف این قسمت از محتوا است.

به طور کلی، مطمئن شوید که نویسنده شما شرکت یا برند شما را به خوبی درک کرده است. هنگام نوشتن یک قطعه از محتوا، مهم است که نه تنها با ارتباطات موجود مطابقت داشته باشد، بلکه باید بر روی دارایی ها و ارتباطات موجود بنا شود تا برند شما را بیشتر رشد دهد. بنابراین مطمئن شوید که نویسنده شما اطلاعات پس زمینه کافی در مورد سازمان و برند شما دارد.

برخی از مطالب موفق موجود را به اشتراک بگذارید، و اگر چیزی ندارید، حتما مواردی را که چندان موفق نیستند به اشتراک بگذارید و دلیل آن را توضیح دهید. دیدن آنچه کار می کند بسیار مفید است، و گاهی اوقات شاید حتی مفیدتر برای دیدن آنچه که کار نمی کند.

مشاهده این مطلب  آیا همچنان محتوا پادشاه است؟

اگرچه این ممکن است با همه چیزهایی که قبلاً بحث کردیم متناقض به نظر برسد، اطلاعات کافی ضروری است، اما مطمئن شوید که فقط موارد مرتبط را به اشتراک بگذارید. یک نویسنده محتوا که برای نوشتن یک وبلاگ 400 کلمه ای توضیح داده شده است، اگر مجبور باشد صدها صفحه اطلاعات را برای درک متن مطالعه کند، خوشحال نخواهد شد. ارائه اطلاعات گسترده خوب است، اما مطمئن شوید که چه بخش هایی از اهمیت ویژه ای به عنوان بریفینگ دارند.

وقتی به یک کپی‌رایتر آزاد توضیح می‌دهید، اینطور نیست

در نهایت، متأسفانه تعداد کمی نیز وجود دارد نمی کند در ایجاد خلاصه محتوا به عنوان مثال:

  • به اشتراک گذاری اطلاعات بیش از حد بدون اشاره به آنچه مهم است. نویسنده به احتمال زیاد در اطلاعات غرق می شود و در نتیجه روی موضوع اشتباه تمرکز می کند.
  • به اشتراک گذاری اطلاعات خیلی کم نویسنده باید زمینه را حدس بزند، که منجر به بازخوردهای اضافی می شود (که برای هیچ یک از طرفین جالب نیست).
  • تلاش برای قرار دادن پیام های بیش از حد در یک قسمت از محتوا. مخاطبان شما فقط چیزهای زیادی می توانند جذب کنند، بنابراین مطمئن شوید که پیام را متمرکز کرده و واضح تر کنید.با ارائه زمینه ناکافی، به عنوان مثال، همیشه مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد مخاطبان و بازار گنجانده شده است

جلسه توجیهی عالی

در مجموع، نوشتن کامل جلسه توجیهی ممکن است آسان نباشد، اما قطعا ارزش تلاش بیشتر را دارد. اگر شک دارید که آیا مقدار مناسبی از اطلاعات را ارائه کرده اید، فقط مطمئن شوید که با نویسنده خود تماس بگیرید زمانی که او مدتی برای انجام جلسه توجیهی داشت. هر شرکتی متفاوت است و هر جلسه توجیهی نیز متفاوت است. فقط به یاد داشته باشید که کیفیت محتوای شما با یک بریفینگ عالی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید سایت وردپرس

دفعه بعد با یک جلسه توجیهی 5 ستاره محتوای خود را تقویت کنید و تأثیر واقعی ایجاد کنید. این در کیفیت محتوای شما نتیجه خواهد داد و نویسنده محتوای (آزاد) شما از شما تشکر خواهد کرد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

  احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع...

پادکست برای کسب و کار

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070