Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

راهنمای ضروری نگارش آگهی

مطالعه سریع مقاله

 

یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی را افزایش دهد و سرنخ‌های فروش ایجاد کند.

نوشتن یک آگهی تبلیغاتی عالی هنری است، اما اصول کلیدی آن به راحتی قابل فهم هستند؛ این اصول به شما کمک می‌کنند تا خودتان آگهی تهیه کنید یا کار آژانس یا کپی‌رایتری که برایتان کار می‌کند را ارزیابی نمایید.

مبانی تبلیغات

تیترهای تبلیغاتی

تصاویر تبلیغاتی

مکانیسم‌های پاسخ به تبلیغات

بررسی آگهی شما

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

طرح و تصویر تبلیغ

طراحی سایت وردپرس می‌تواند ابزاری کارآمد برای انتشار آگهی‌های موثر باشد. با طراحی صفحات ویژه برای تبلیغات و آگهی‌ها، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های خود را به‌طور هدفمند و جذاب برای مخاطبان خود نمایش دهند. افزونه‌های وردپرس، مانند فرم‌های تماس و سیستم‌های مدیریت محتوا، می‌توانند برای ساخت و انتشار آگهی‌های متنی یا تصویری کمک کنند تا پیام‌های تبلیغاتی به‌طور مؤثرتر و دقیق‌تری منتقل شوند.

مبانی تبلیغات

رسانه مناسب برای رسیدن به بازار هدف خود را انتخاب کنید

  • به درک شما نیاز است بازار هدف شما و اینکه به چه رسانه‌هایی توجه می‌کنند. خوانندگانِ رسانه‌های بالقوه را بررسی کنید تا مطمئن شوید با بازار هدف شما مطابقت دارند.
  • گزینه‌ها شامل روزنامه‌ها و مجلات محلی، ملی و صنفی می‌شود. تبلیغات آنلاین و پوشه‌ها، حمایت مالی، رادیو و بیلبوردها

قبل از نوشتن هر چیزی، هدف خود را به یاد آورید.

  • بازار هدف شما شامل چه مصرف‌کنندگان یا کسب‌وکارهایی می‌شود؟
  • هدف شما از این کار چیست؟ مثلاً افزایش آگاهی، تغییر دیدگاه مصرف‌کنندگان یا ترغیب به واکنش فوری؟

مشخص کنید چه چیزی ارائه می‌دهید.

  • چه چیزهایی هستند؟ مزایای کلیدی ویژگی‌های محصول یا خدمت شما چیست و چه چیزی شما را از رقبا متمایز می‌کند؟
  • باید بتوانید به پرسش اصلی مشتری هدف خود، یعنی «چه سودی برای من دارد؟»، پاسخ دهید.

تبلیغ شما باید توجه خواننده را جلب کند.

  • یک خوب عنوان ضروری است.
  • جلب توجه تصویر یا تصویر می‌تواند تأثیرگذار باشد.
  • خوب اثر هنری و طراحی، به تبلیغ شما کمک می‌کند تا متمایز شود.
  • فراخوانی واضح و روشن، واکنش را ترغیب می‌کند.

مدل آیدا را دنبال کنید – توجه، علاقه، تمایل، اقدام

  • پس از آنکه عنوان توجه خواننده را جلب کرد، بیشتر تبلیغات از متن اصلی برای افزایش علاقه، ایجاد تمایل به محصول و در نهایت ترغیب خواننده به اقدام استفاده می‌کنند.
  • اگر آگهی قصد برانگیختن واکنش دارد، خواندن آن را آسان کنید.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین به شما امکان می‌دهد در نتایج جستجو برجسته شوید و در وب‌سایت‌های محبوب دیده شوید.

بنرهای تبلیغاتی معمولا از یک تصویر و تیتر جذاب تشکیل شده‌اند.

  • این‌ها به‌طور خاص برای ترغیب کاربران به کلیک و رفتن به (وب‌سایت شما) طراحی شده‌اند. صفحه فرود .

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، به شما امکان می‌دهد در بالای نتایج جستجوی آنلاین ظاهر شوید.

  • موفقیت به استفاده از روش‌های مناسب بستگی دارد. کلمات و عبارات کلیدی تا آگهی شما وقتی کسی کسب‌وکاری مثل کسب‌وکار شما را جستجو می‌کند، نمایش داده شود.
  • لیست جذاب، کلیک بیشتر را تشویق می‌کند.
  • فقط وقتی کسی روی آگهی کلیک کند، هزینه پرداخت می‌کنید.

آزمایش A/B تبلیغات مختلف به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را بیابید.

  • استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل داده، پیگیری میزان اثربخشی تبلیغات مختلف را آسان می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید چند نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب‌سایت شده‌اند، کدام صفحات را بازدید کرده‌اند و آیا سوالی پرسیده‌اند یا خریدی انجام داده‌اند.

هیچ چیزی داخل پرانتز نیست.

خدمات سئو وردپرس در نگارش آگهی‌ها می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا آگهی‌های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمت در آگهی‌ها، افزایش نرخ کلیک و دسترسی به مشتریان هدف را امکان‌پذیر می‌سازد. به‌علاوه، بهینه‌سازی آگهی‌ها برای جستجوگرها می‌تواند موجب دیده شدن بیشتر در نتایج جستجو شده و در نتیجه موفقیت بیشتری در جذب مخاطب و فروش ایجاد کند.

تیترهای تبلیغاتی

یک تیتر جذاب توجه خوانندگان را جلب کرده و آنها را به خواندن ادامه تشویق می‌کند.

توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید

تیترهای خوب می‌توانند:

  • مهم‌ترین مزیت محصول یا خدمت خود را برجسته کنید. مثلاً: تخصص، راحتی، قابلیت اطمینان، خدمات، ارزش خرید، یا … ویژگی منحصربه‌فرد فروش .
  • مطالب خبری یا موضوع روز را در بر داشته باشد.
  • کنجکاوی مخاطب را برانگیخته کنید. مثلاً با طرح سوالی که تبلیغ به آن پاسخ می‌دهد.
  • توصیه‌ی دندان‌پزشکان

تیترهای بد توجه خواننده را جلب نمی‌کنند و حتی ممکن است او را از خواندن متن منصرف کنند.

  • تیترهای پیچیده به احتمال زیاد توجه را جلب نمی‌کنند.
  • از عبارات کلیشه‌ای و تکراری (مثل «پیشنهاد بی‌نظیر») و ادعاهای غیرقابل اثبات خودداری کنید. گستاخی بی‌اساس، قانع‌کننده نخواهد بود.
  • ویژگی محصول (برخلاف مزیت آن) احتمالا برای بازار هدف شما جذاب نیست. برای مثال، در تبلیغ قابلمه‌ها، توصیف پوشش تفلون از بیان اینکه نچسب هستند، اثر کمتری دارد.
  • شوخی‌ها ممکن است نتیجه عکس داشته باشند و باعث رنجش شوند.
  • از تکرار و اطلاعات زاید بپرهیزید.
  • تیتر گمراه کننده ممکن است نظر مخاطب را جلب کند، اما وقتی خوانندگان متوجه شوند که شما واقعا چه چیزی ارائه می‌دهید، ناامید و عصبانی خواهند شد.

تصاویر تبلیغاتی

تصاویر تبلیغاتی شما مانند تیتر، وظیفه جلب توجه مخاطبان هدف را بر عهده دارند.

یک تصویر مرتبط می‌تواند پیام شما را برجسته کند.

  • عکسی که محصول را در حال استفاده نشان می‌دهد، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
  • استفاده از افراد در عکس، به‌خصوص اگر با مخاطب ارتباط چشمی برقرار کرده و لبخند بزنند، می‌تواند توجه را به‌خود جلب کند.
  • یک عکاس یا تصویرگر باتجربه معمولا ایده‌های خوبی ارائه می‌دهد و می‌تواند حتی محصولات کسل‌کننده یا نامطلوب را جذاب نشان دهد.
  • یک عکس استوک حرفه‌ای هم می‌تواند خوب باشد اگر پیام را تقویت کند.
  • اگر تصویری برای توضیح ندارید، فقط برای پر کردن جا، تصویر اضافه نکنید.

کیفیت تصویر شما، کیفیت محصول یا خدمت شما را نشان می‌دهد.

  • از یک متخصص باتجربه در زمینه کاری خودتان استفاده کنید.
  • طرح پیشنهادی آگهی را به عکاس یا تصویرگر نشان دهید تا بتواند تصویری سفارشی برای آن طراحی کند.
  • تصویر بی‌کیفیت، تأثیر تبلیغ شما را کم می‌کند و ممکن است محصولتان را بی‌ارزش نشان دهد.

استفاده از تصویر هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

  • معمولاً باید برای عکاس یا تصویرگر، یا حق استفاده از عکس آماده، هزینه پرداخت کنید. عکس‌های آماده نسبتا ارزان هستند.
  • از تصویری با کیفیت پایین استفاده نکنید؛ این کار به اعتبار برند شما آسیب می‌زند.
  • حتما قبل از استفاده از هر عکس استوک، قرارداد مربوط به مجوز آن را بررسی کنید.

هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

متن تبلیغاتی

فقط آنقدر متن اصلی را که لازم است بگنجانید.

  • تبلیغاتی که هدفشان افزایش آگاهی از برند است، اغلب فقط شامل عنوان، تصویر و نام محصول هستند.
  • در مقابل، تبلیغات در مجلات تجاری ممکن است مملو از حقایق و جزئیات باشد.
  • تبلیغات آنلاین معمولا به صفحه فرود اختصاصی اطلاعات کلیدی محصول، جزئیات تحویل و نظرات مثبت مشتریان، همه می‌توانند بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب کنند.

روی تیترتان بسط دهید

  • مثلاً توضیح بیشتر در مورد مزیت اصلی.
  • همچنین می‌توانید مزایای دیگری را نیز معرفی کنید.
  • تبلیغات طولانی‌تر می‌توانند با جمله‌ای تاثیرگذار که به تیتر اصلی مرتبط است، پایان یابند.

ادعاهای خود را با حقایق ثابت کنید.

  • نظرات مشتریان را ارائه دهید.
  • اطلاعات دقیقی ارائه دهید.
  • مطمئن شوید که آگهی شما گمراه‌کننده نیست. می‌توانید از … مشورت بگیرید. سازمان استانداردهای تبلیغاتی .

خواننده را به اقدام ترغیب کن

  • به وضوح بیان کنید چه چیزی ارائه می‌دهید و از خواننده چه می‌خواهید انجام دهد.
  • ببین واکنش‌ها .

لحن و سبک مناسب را به کار ببرید.

  • از دیدگاه من، چه سودی دارد؟
  • از زبان ساده، واضح و مختصر استفاده کنید که خواننده بلافاصله متوجه شود.
  • صادق و با اعتماد به نفس باشید، بدون اغراق در فروشندگی.
  • پاراگراف‌ها را به نکات خوانا تقسیم کنید.
  • بهترین تبلیغات ساده به نظر می‌رسند، اما از عباراتی استفاده می‌کنند که مخاطب هدف با آن ارتباط برقرار کند.

شانس خود را خراب نکن.

مواظب باش تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه

  • کلماتی مثل «حراج» و «تخفیف» ممکن است کسب‌وکار شما را بی‌مایه نشان دهد.

از شلوغی پرهیز کنید

  • اگر در تبلیغ خود از کلمات و تصاویر زیادی استفاده کنید، خوانندگان آن را خسته‌کننده خواهند یافت.

از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید.

  • کلمات مبهم و جملات طولانی، خواننده را زده می‌کند. متن خود را ساده و مستقیم بنویسید.

خسته کننده نباش

  • هیچ‌کس نمی‌خواهد انبوهی از آمار و ارقام را بررسی کند. مهم‌ترین نکته‌ها را مشخص کنید، به‌وضوح بیان کنید و وقتی اشتهای خواننده را تحریک کردید، کافی است.

مکانیسم‌های پاسخ به تبلیغات

اگر می‌خواهید خوانندگان به آگهی چاپی شما پاسخ دهند، خواندن و پاسخ دادن به آن را برایشان آسان کنید.

  • تمام اطلاعات تماس مربوطه از جمله نام، نشانی ایمیل، نشانی وب‌سایت، آدرس و شماره تلفن را ذکر کنید.
  • ارائه کوپن تخفیف یا شماره تلفن رایگان را در نظر بگیرید.
  • در نظر گرفتنِ یک کد کیوآر که می‌تواند افراد را به یک صفحه فرود اختصاصی هدایت کند.

می‌توانید خوانندگان را به اقدام ترغیب کنید.

  • تشویقی مانند پیشنهاد ویژه یا تخفیف ارائه دهید.
  • آخرین مهلت پیشنهاد خود را اعلام کنید.

مکانیزمی برای پاسخگویی طراحی کنید که به شما امکان دهد اندازه‌گیری اثربخشی

  • مثلاً یک صفحه فرود اختصاصی برای اندازه‌گیری ترافیک.

جذب و حفظ مشتریان

تمام درخواست‌های مشتریان را پیگیری کنید و فروش را با نرم‌افزار CRM ساده‌تر کنید. نرم‌افزار مناسب خود را از میان ابزارهای شرکای دانات ما بیابید.

آدرس وب‌سایت ویکی برنامه: https://appwiki.nl

بررسی آگهی شما

قبل از طراحی طرح آگهی، محتوا را بررسی کنید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

از چند نفر از مخاطبین اصلی خود نظرخواهی کنید.

  • در صورت امکان، پیش‌نویس‌های مختلف را با مشتریان بالقوه آزمایش کنید.

از دیدگاه مشتریان هدف خود به تبلیغ نگاه کنید.

(از خودتان بپرسید:)

  • آیا تیتر – و تصویر، اگر وجود داشته باشد – خوانندگان را میخکوب خواهد کرد؟
  • آیا متن تبلیغاتی جذاب است؟ آیا اطلاعاتی را به آن‌ها می‌دهد که دوست دارند بدانند؟
  • آیا مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول شما به‌وضوح بیان شده‌اند؟ آیا تبلیغات، چیزی متفاوت از آنچه هست را می‌گوید؟ رقبای شما ?
  • آیا این آگهی به خواننده وعده‌ای می‌دهد؟ آیا این وعده را با حقایق یا گواهی‌ها تأیید می‌کند؟
  • آیا خواننده را به انجام کاری ترغیب می‌کند؟ آیا گام بعدی را به وضوح مشخص می‌کند؟

اگر تبلیغتان کیفیت لازم را ندارد، دوباره تلاش کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

  • شاید به‌جای صرف وقت و هزینه برای تبلیغی که هیچ بازدهی ندارد، بهتر باشد برای نوشتن یک آگهی مؤثر از یک متخصص کمک بگیرید.
  • آژانس‌های تبلیغاتی در تطبیق سبک و محتوای تبلیغات با مشتریان بالقوه‌ی محصول شما، مهارت دارند.
  • اگر از عهده‌ی هزینه‌های یک آژانس برنمی‌آیید، به دنبال گزینه‌های دیگر بگردید نویسنده‌ی آزاد و با هم ایده‌هایی برای تبلیغات تولید کنند.

طرح و تصویر تبلیغ

از قلم‌های خوانا استفاده کنید.

  • از نوعی استفاده کنید که به راحتی خوانده شود.
  • از فونتی استفاده کنید که تصویر مدنظر شما را از شرکتتان منعکس کند. برای مثال، فونت پاکیزه، تیز و هوشمند؛ سنتی، باسابقه و قابل اعتماد؛ یا جوان و نوآورانه.
  • از فونت‌های پیچیده و تزئینی که خواندنشان دشوار است، خودداری کنید. همچنین از متن سفید روی زمینه سیاه برای حروف کوچک استفاده نکنید.
  • در یک آگهی، از انواع مختلف قلم زیاد استفاده نکنید.

متن مهم را برجسته کنید

  • از نوع یا اندازه بزرگ و پررنگ برای برجسته کردن عنوان خود استفاده کنید.
  • مهم‌ترین نکات یا اطلاعات تماس (مثل شماره تلفن) را برجسته کنید.

تبلیغ خود را با فضای خالی فراوان طراحی کنید.

  • تراکم تصاویر و متن، شلوغی ناخوشایندی ایجاد می‌کند.
  • اگر همه چیز به راحتی جا نشد، احتمالا کلمات یا تصاویر زیادی دارید.

در صورت لزوم، از متخصص کمک بگیرید.

  • یک طراح گرافیک می‌تواند آگهی شما را طراحی و تصویرسازی کند.
  • چاپخانه ممکن است بتواند طرح و چاپ اثر هنری را انجام دهد، اما کار آنها ممکن است به اندازه کار طراح گرافیک خلاقانه نباشد.

اثر هنری نهایی را تولید کنید

  • از ناشر بپرسید که آگهی شما باید چه ابعاد و فرمتی داشته باشد.
  • هر تصویر یا گرافیکی که لازم است را ارائه دهید.

قبل از انتشار یا چاپ آگهی، نسخه اصلاح‌شده آن را بررسی کنید.

  • یک بار، بدون خواندن کلمات، به تأثیر کلی بصری نگاه کنید.
  • از خودتان بپرسید آیا تبلیغ شما در میان تبلیغ‌های دیگر که در همان صفحه، وب‌سایت یا جای دیگر آن نشریه قرار دارند، متمایز خواهد بود؟
  • مطمئن شو که آگهی، تصور درستی از کیفیت کالا ارائه می‌دهد.
  • یک بار دیگر بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ غلط املایی یا چیدمانی (اشتباه تایپی، متن گم‌شده، فونت اشتباه) وجود ندارد.
  • دقت کنید که اطلاعات تماس‌تان صحیح باشد؛ شماره تلفن اشتباه یا آدرس اینترنتی غلط، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهد.
  • مطمئن شوید که تصاویر تار نیستند.
  • از شخص دیگری بخواهید آن را بررسی کند. اشتباهات کوچک به راحتی از چشم پنهان می‌مانند.
  • تا از اثر بخشی آگهی تمام شده مطمئن نشده‌اید، آن را تأیید نکنید.
  • اگر خطاهایی وجود دارد که از جانب شما نیست، اصرار کنید که به هزینه ناشر تصحیح شوند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *