09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع اطلاعات. جستجوی آنلاین می‌تواند به شما در یافتن افراد، کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازارتان و به‌روز ماندن با اخبار و مقررات تاثیرگذار بر کسب‌وکارتان کمک کند، اما چطور می‌توان تشخیص داد چه چیزی قابل اعتماد است؟

در این مرور کلی، چند توصیه‌ی بدیهی برای بهره‌مندی بیشتر از تجربه‌ی آنلاین ارائه می‌کنیم. به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید به اطلاعات، توصیه‌ها و بینش‌هایی از منابع معتبر دسترسی پیدا کنید.

استخدام و جذب نیرو

مشتریان، تامین‌کنندگان و رقبا

تحقیقات بازار و روندها

قوانین و مقررات

با استفاده از موتورهای جستجو

استخدام و جذب نیرو

اینترنت بهترین مکان برای یافتن کارمندان جدید و ایجاد ارتباطات مفید برای کسب‌وکار شماست.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به‌عنوان یک ابزار عالی برای جمع‌آوری اطلاعات و انجام پژوهش‌های آنلاین عمل کند. با استفاده از وبلاگ‌ها و صفحات داخلی سایت، می‌توانید اطلاعات مرتبط با حوزه کاری خود را منتشر کرده و منابع معتبر را معرفی کنید. این امر می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا به راحتی به منابع مورد نظر دسترسی پیدا کنند و از آن‌ها در تحقیقات خود بهره ببرند.

روش‌های زیادی برای استخدام آنلاین کارکنان جدید وجود دارد.

  • سایت‌های استخدامی بزرگ مانند هیولا محل کار مشاغل کل به شما اجازه می‌دهد آگهی استخدام منتشر کنید.
  • سایت شبکه‌سازی حرفه‌ای لینکدین همچنین می‌تواند مکان مناسبی برای تبلیغ شغل‌ها باشد، به‌خصوص اگر بتوانید افرادی را که در شرکت شما کار می‌کنند ترغیب کنید تا این خبر را در میان شبکه دوستان و همکاران سابق خود پخش کنند.
  • بیشتر سایت‌های کاریابی به شما امکان می‌دهند که متقاضیان را بر اساس مدارک و سابقه کاری به طور خودکار فیلتر کنید تا روند گزینش را تسهیل کنید.
  • سایت‌های استخدامی متعددی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با جستجوگران شغل دارای تجربه‌ی مرتبط، ارتباط برقرار کنید. برای یافتن سایت‌های مرتبط با صنعت خود، می‌توانید جستجوی آنلاین انجام دهید یا از انجمن‌های صنفی مربوطه کمک بگیرید.
  • همچنین می‌توانید فرصت‌های شغلی را در وب‌سایت شرکت خود تبلیغ کنید.
  • بسیاری از شرکت‌ها کارمندان خود را به اشتراک گذاشتن فرصت‌های شغلی از طریق شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کنند. شاید بخواهید مشوق‌هایی مانند پاداش برای معرفی‌های موفق در نظر بگیرید.
مشاهده این مطلب  نوشتارهای مختلف کلمات کلیدی

رسانه‌های اجتماعی راه خوبی برای در ارتباط ماندن با مردم هستند.

  • می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط با همکاران فعلی و سابق، دوستان و مشتریان خود استفاده کنید.
  • شبکه‌ی دیجیتال شما می‌تواند در دسترسی به جویندگان کار، معرفی مشتریان جدید، ایجاد روابط عمومی مثبت و موارد دیگر به شما کمک کند.
  • شبکه اجتماعی اصلی برای کسب‌وکار لینکدین اما فیسبوک و توییتر در میان کسب و کارهای کوچک نیز به‌طور گسترده استفاده می‌شوند.
  • در شبکه‌های اجتماعی شرکت، از تبلیغات مستقیم و تهاجمی خودداری کنید. بهتر است از آن‌ها برای انتشار اخبار، ایده‌ها و بینش‌های خود استفاده کنید.

می‌توانید از اینترنت برای جستجوی افراد یا کسب‌وکارها استفاده کنید.

  • جستجوی نام کسی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اصلی، پیش از ملاقات با او، اطلاعات ارزشمندی در موردش به شما می‌دهد.
  • مثلاً اگر قرار است با مشتری احتمالی جلسه‌ای داشته باشید، بهتر است وب‌سایت او را بررسی کنید تا با افرادی که قرار است ملاقات کنید آشنا شوید.
  • صاحبان مشاغل گاهی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی متقاضیان کار را بررسی می‌کنند؛ اما این کار می‌تواند موقعیت شما را در دفاع از قانونی بودن فرآیند استخدامتان زیر سوال ببرد.
  • همچنین می‌توانید از اینترنت برای کسب اطلاعات در مورد سایر کسب‌وکارهایی که ممکن است با آن‌ها همکاری کنید یا برای آن‌ها کار کنید، استفاده کنید.
  • اگر کسی با شما تماس گرفته اما پیامی نگذاشته، می‌توانید با استفاده از شماره تلفن او در اینترنت، هویتش را شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تماس‌های مزاحم احتمالی را غربال یا مسدود کنید.

مشتریان، تامین‌کنندگان و رقبا

اینترنت به شما امکان دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات درباره مشتریان و تامین‌کنندگان فعلی و بالقوه را می‌دهد و همچنین به شما کمک می‌کند تا در مورد رقبا اطلاعات کسب کنید.

مشاهده این مطلب  بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا منابع و مقالات پژوهشی خود را به راحتی در دسترس مخاطبان قرار دهید. با بهینه‌سازی محتوای سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید مطمئن شوید که مطالب پژوهشی شما در موتورهای جستجو به خوبی دیده می‌شوند. این به‌نوبه خود کمک می‌کند تا پژوهش‌های شما در دسترس بیشتری از محققان و دانشجویان قرار گیرد.

می‌توانید اطلاعاتی درباره کسب‌وکارهای دیگر، مانند مشتریان جدید یا شرکای احتمالی، به دست آورید.

  • خدمات بررسی اعتبار آنلاین مانند اکسبریان و اکویفاکس به شما امکان ارزیابی اعتبار مشتریان بالقوه را می‌دهد.
  • (این) خانه شرکت‌ها پایگاه داده آنلاین است و به‌طور کامل قابل جستجو با جزئیات مدیران و حساب‌های شرکت.
  • همچنین می‌توانید از طریق … به اطلاعات مالی و اعتبار شرکت دسترسی داشته باشید. دو دیل .

جستجوی آنلاین می‌تواند به شما تصویری از نوع شرکتی که با آن طرف هستید ارائه دهد.

  • استفاده کن خبر گوگل برای اینکه بفهمیم آیا اخیراً در مورد کسب‌وکار خاصی در اخبار صحبت شده است.
  • می‌توانید جستجو کنید توییتر برای یافتن نظر مردم درباره یک شرکت، نام آن را جستجو کنید. همچنین می‌توانید توییتر، لینکدین و … آن شرکت را ببینید. فیسبوک صفحات (اگر وجود داشته باشد) را ببینید تا نظرات مردم را بخوانید.
  • سایت‌های بررسی آنلاین مانند ریوو و تست‌پایلوت می‌توانم اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار ارائه کنم.
  • با این حال، فقط بر اساس نظرات آنلاین در مورد یک کسب‌وکار قضاوت نکنید. وب‌سایت‌های بررسی گاهی اوقات ممکن است به‌وسیله رقبا دستکاری شوند و افراد تمایل دارند بیشتر به موارد منفی واکنش نشان دهند تا موارد مثبت.
مشاهده این مطلب  تاکتیک های اثبات شده برای بازاریابی محتوای بین المللی موثر

بهترین جای برای شروع تحقیق درباره رقبا، اینترنت است.

  • به طور مرتب وب‌سایت‌های اصلی رقبا را بررسی کنید. اشتراک در خبرنامه‌های آنها نیز ایده خوبی است.
  • وبلاگ‌ها، انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی را جستجو کنید تا ببینید آیا به آن اشاره شده است یا خیر – و اینکه آیا این اشاره‌ها مثبت یا منفی هستند.
  • با جستجوی دقیق می‌توانید برخی از مشتریان رقیب را شناسایی کنید و سپس تیم فروش خود را برای هدف قرار دادن آن‌ها با پیشنهادهای ویژه، سازماندهی کنید.
  • سایت‌هایی مانند الکسا سطح تقریبی ترافیک وب‌سایت رقیب را به شما نشان می‌دهد. برای مثال، می‌توانید ببینید که آیا وب‌سایت آن‌ها بازدیدکننده بیشتری از وب‌سایت شما دارد یا خیر. این اطلاعات را می‌توان برای بهبود وب‌سایت خودتان استفاده کرد.
  • برای اطلاعات دقیق‌تر درباره بازدیدکنندگان سایت رقیب، می‌توانید خرید اطلاعات از شرکتی مانند… را در نظر بگیرید. اکسپریان .
  • اگر می‌خواهید ببینید وب‌سایت یک رقیب چگونه در طول زمان تغییر کرده است، بایگانی اینترنتی ممکن است نسخه‌های قدیمی از سایت آن‌ها وجود داشته باشد که بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

تحقیقات و روندهای بازار

اینترنت می‌تواند اطلاعات مفید بسیار زیادی در هنگام انجام تحقیقات بازار در اختیار شما قرار دهد.

خدمات آنلاین می‌توانند به شما در شناخت و شناسایی مشتریان هدف‌تان کمک کنند.

  • ( ) اداره ملی آمار داده‌های مفید زیادی را به‌صورت آنلاین منتشر می‌کند.
  • پروفایل‌های یوگاو اطلاعات رایگان درباره برندها و نوع افرادی که معمولاً مشتری آنها هستند، ارائه می‌دهد.

می‌توانید از اینترنت برای تحلیل بازار و شناسایی فرصت‌های جدید استفاده کنید.

  • انجمن‌های صنفی اغلب تحقیقات، اخبار و گزارش‌هایی را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنند.
  • می‌توانید از ابزارهای رایگان برای انجام نظرسنجی آنلاین استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از نظرسنجی مونکی یا تایپ‌فرم نظرسنجی برای مشتریان خود طراحی کنید.
  • ردیابی کلمات کلیدی که مردم به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، راهی خوب برای شناسایی تقاضا برای اطلاعات یا محصولات است. ابزار کلمات کلیدی و گوگل برنامه ریز کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند بفهمید مردم چه چیزی جستجو می‌کنند.
  • (The)آن اتاق‌های بازرگانی بریتانیا و سرویس امنیت فدرال فدراسیون ملی کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک، مشاوره و اطلاعات ارائه می‌دهند.
  • استفاده کن اخطارهای گوگل نظارت بر اینترنت برای یافتن هرگونه اشاره به صنعت، کسب‌وکار یا رقبا
  • (این) پیداکننده قراردادهای دولت بریتانیا اطلاعاتی درباره همه قراردادهای جاری مناقصه را ارائه می‌دهد. درخواست ممکن است زمان‌بر باشد، اما قراردادها امن و اغلب با ارزش بالا هستند.
مشاهده این مطلب  در بازاریابی محتوا، کیفیت محتوا همچنان برتر است

می‌توانید تحولات کلی‌تر جامعه و تکنولوژی را زیر نظر داشته باشید.

  • آگاهی از تحولات صنعت خود و به‌خصوص روندهای جدید مشتریان، می‌تواند ایده‌های جدیدی برای رشد کسب‌و‌کارتان ارائه دهد.
  • وب‌سایت‌های فناوری مانند وب بعدی و شکارچی روند راه‌های مناسبی برای آشنایی با روندهای جدید فناوری و کسب‌وکارهای نوپا پیدا کنید.
  • گوگل ترندز به شما امکان می‌دهد تا بفهمید مردم چه چیزهایی را جستجو می‌کنند و این اصطلاحات چگونه در حال تغییر هستند.
  • موضوعات داغ توییتر می‌تواند نشانگر خوبی از روندهای کوتاه‌مدت باشد – اینکه مردم در حال حاضر درباره چه چیزی صحبت می‌کنند.

قوانین و مقررات

از قوانین و مقررات جدیدی که ممکن است بر کسب‌وکارتان تاثیر بگذارد، به‌روز باشید.

اطلاعات حقوقی و مقرراتی فراوانی به‌صورت آنلاین در دسترس است.

  • سازمان‌ها و انجمن‌های صنفی اغلب اطلاعاتی درباره مقررات و تأثیر آنها بر کسب‌وکارهایی مانند کسب‌وکار شما منتشر می‌کنند.
  • می‌توانید در زمینه‌هایی مانند قانون کار، از سازمان‌های تجاری مانند … کمک بگیرید. سرویس امنیت فدرال و یا اتاق‌های بازرگانی بریتانیا و موسسه مدیران .
  • می‌توانید سایت‌های معتبر مانند… را بررسی کنید. دانات حقوقی و غیرقانونی برای اطلاع از آخرین اطلاعات حقوقی
  • به یاد داشته باشید که تفسیر درست اطلاعات حقوقی بسیار مهم است. در صورت هرگونه تردید، همیشه با وکیل خود مشورت کنید.

وب‌سایت‌های دولتی اطلاعات رسمی درباره طرح‌ها، قوانین و مقررات جدید را در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • دولت بریتانیا این منبع اصلی اطلاعات دولتی است. در این سایت می‌توانید به طیف وسیعی از اخبار و خدمات دسترسی داشته باشید.
  • بسیاری از وب‌سایت‌های اصلی وزارتخانه‌های دولتی، از جمله …، در وب‌سایت GOV.UK ادغام شده‌اند. سازمان درآمد و گمرک بریتانیا می‌توانید اطلاعات مالیاتی خود را مشاهده و اظهارنامه‌های مالیاتی خود را از طریق وب‌سایت GOV.UK به صورت آنلاین ارسال کنید.
  • (در) وزارت تجارت و بازرگانی این، بخش دولتی مسئول حمایت از واردکنندگان و صادرکنندگان بریتانیا است.
مشاهده این مطلب  ترندهای بازاریابی محتوا 2024

استفاده از موتورهای جستجو

موتورهای جستجو اصلی‌ترین راه یافتن اطلاعات در اینترنت هستند. اگر در یافتن اطلاعات مورد نیازتان مشکل دارید، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند.

استفاده از عملگرهای جستجوی ساده، نتایج دقیق‌تری به دست می‌دهد.

  • اپراتورهای جستجو به موتور جستجو می‌گویند جستجو را محدود یا گسترده‌تر کند.
  • اگر عبارت جستجو را داخل گیومه (” “) وارد کنید، بیشتر موتورهای جستجو فقط صفحاتی را برمی‌گردانند که دقیقا شامل آن عبارت باشند.
  • قرار دادن علامت بعلاوه (+) قبل از یک کلمه، معمولاً به موتور جستجو می‌گوید که همه نتایج باید آن کلمه را داشته باشند. به همین ترتیب، علامت منفی (-) به معنای حذف صفحاتی است که حاوی آن عبارت هستند.
  • اغلب، قرار دادن علامت تیلدا (~) قبل از یک عبارت جستجو به این معنی است که شما به دنبال اصطلاحات مرتبط نیز خواهید گشت. برای مثال، ‘~مدرسه’ ممکن است صفحاتی را نیز جستجو کند که شامل کلماتی مانند «دانشگاه» یا «دانشکده» هستند.
  • هر موتور جستجویی عملگرهای جستجوی خود را در بخش راهنما فهرست می‌کند.

از جستجوی پیشرفته استفاده کنید

  • بیشتر موتورهای جستجو، صفحه‌ای برای جستجوی پیشرفته دارند. این صفحات به شما اجازه می‌دهند نتایج را دقیق‌تر کنید. برای مثال، می‌توانید فقط در یک وبسایت خاص، یا وبسایت‌هایی در یک کشور خاص جستجو کنید.

آیا می‌توان به اینترنت اعتماد کرد؟

هر کسی می‌تواند تقریباً هر چیزی را به صورت آنلاین منتشر کند، بنابراین راستی‌آزمایی اطلاعاتی که پیدا می‌کنید، دشوار است.

هنگام استفاده از داده‌های اینترنتی، باید از اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نظر دوم بگیرید

  • از همکاران یا مخاطبین خود بپرسید که درباره اطلاعاتی که یافته‌اید چه نظری دارند. آیا آن‌ها با منبع آشنا هستند؟ آیا تا به حال داده‌های متناقضی دیده‌اند؟
مشاهده این مطلب  فرآیند بومی سازی محتوا که نیازهای شما را برآورده می کند

منبع اصلی را پیدا کنید

  • آمار و ارقام اغلب بدون اشاره به منبع اصلی یا پژوهش اولیه در اینترنت تکرار می‌شوند. از موتورهای جستجو استفاده کنید تا منشاء اطلاعات و اعتبار آن را بررسی کنید.

مشخص کن چه کسی پشت این قضیه است.

  • اینترنت پر از «محتوای تبلیغاتی» است که توسط شرکت‌ها یا افرادی با اهداف خاص ایجاد می‌شود. این اطلاعات اغلب قابل اعتماد هستند، اما فهمیدن انگیزه‌های پشت پرده تولید آن‌ها بسیار مهم است. تنها به اطلاعات منابع معتبر و شناخته شده اعتماد کنید.

تابلو راهنما

  • بخوان نکات جستجو و اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید عملگرهای جستجو از گوگل.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

پادکست برای کسب و کار

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

کپی‌رایتینگ LSI چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

کپی‌رایتینگ LSI چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟ امروز می‌خواهیم درباره پیشرفت در نویسندگی با استفاده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432