09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نحوه ایجاد محتوای واضح برای محصولات پیچیده

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مخصوصاً برای بازاریابان B2B، محصولات شرکت شما گاهی اوقات پیچیده به نظر می رسد و بیان آنها در کلمات دشوار است. خواه در حال بازاریابی محصولات پیچیده ای مانند SaaS، مشاوره استراتژیک یا بهینه سازی نرخ تبدیل هستید، یافتن راه های واضح و مختصر برای انتقال سریع مزایای محصول خود بسیار مهم است.

از این گذشته، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تأثیر خوبی بر خواننده خود بگذارید یا احتمالاً روی سایت رقیب کلیک می کند که اطلاعات مورد نظر را به صورت واضح تر و خواناتر به آنها ارائه می دهد. فرم.

بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که محتوای خود واضح و جذاب است، حتی زمانی که با موضوعات دشوار و انتزاعی سروکار دارید؟ در اینجا برخی از بهترین روش‌هایی وجود دارد که برترین سازندگان محتوای آزاد ما در javadyasemi توصیه می‌کنند.

نکته 1: از داستان سرایی استفاده کنید

چیدمان محتوا در یک داستان روشی اثبات شده برای به یاد ماندنی تر کردن مطالب و درک آسان تر است. این بدان معنا نیست که شما باید هر متن محصول را با «روزی روزگاری» شروع کنید. در اینجا چند بهترین روش برای یادآوری وجود دارد:

  • از حقایق و ارقام نزدیک به ابتدای هر قطعه استفاده کنید تا فوراً ارتباط یا اهمیت موضوع را نشان دهید.
  • اطلاعات را در یک توالی منطقی با یک شروع واضح، گام های واضح در بین و یک پایان روشن مرتب کنید.
  • روی موضوع متمرکز بمانید و از ردیابی جانبی به موضوعات دیگر خودداری کنید.
  • به طور خلاصه به سناریوهایی اشاره کنید که خواننده شما بلافاصله با آنها ارتباط برقرار می کند.

نکته شماره 2: آن را بر روی خواننده متمرکز کنید

اگر محتوای شما یک داستان است، شخصیت اصلی باید همیشه خواننده شما باشد. همیشه خواننده را در نقش اصلی قرار دهید و محتوا بنویس که مستقیماً برای آنها جذابیت دارد. این به خوانندگان کمک می کند که در متن شما احساس راحتی بیشتری کنند، حتی اگر موضوعات پیچیده باشند.

  • به نقاط دردناک و محرک های احساسی که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود ضربه بزنید.
  • روی مزایا متمرکز بمانید (چه چیزی برای خواننده شما مفید است؟).
  • مستقیماً با خواننده خود صحبت کنید (بگویید «شما»).
  • از زبان مودبانه، مفید و مثبت استفاده کنید (از جلب توجه به پیچیدگی یک موضوع خودداری کنید و به جای آن بر درک آسان آن با رویکرد صحیح تمرکز کنید).

نکته 3: از اینفوگرافیک استفاده کنید

تجسم‌سازی‌هایی مانند اینفوگرافیک، درک موضوعات پیچیده را آسان‌تر می‌کند. به جای خواندن متون طولانی، خوانندگان شما می توانند به سرعت مفاهیم اصلی را در یک نگاه درک کنند. فقط به یاد داشته باشید که اینفوگرافیک های شما نیز باید به وضوح ساختار یافته باشند. در غیر این صورت، آنها فقط ممکن است سردرگمی بیشتری ایجاد کنند. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای ایجاد اینفوگرافیک های حرفه ای و جذاب آورده شده است:

  • از بهم ریختگی پرهیز کنید و به طرح و طرح رنگ مینیمالیستی پایبند باشید.
  • اگر اینفوگرافیک حاوی بیش از 5 عنصر است، این اطلاعات را به چند اینفوگرافیک تقسیم کنید که هر کدام موضوعات کوچکتری را پوشش می دهد.
  • برای جایگزینی متن از پیکتوگرام ها و نمادهای به راحتی قابل تشخیص (مانند فلش ها یا علائم توقف) استفاده کنید.
  • متن زیاد وارد نکنید. برچسب ها را تا 2 یا 3 کلمه نگه دارید.

نکته 4: از قالب بندی شفاف استفاده کنید

هنگام نوشتن در مورد موضوعات پیچیده، نوشتن در جملات و پاراگراف های طولانی تر می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این باعث می‌شود متن جذابیت کمتری داشته باشد و احتمال رویگردانی خواننده شما را افزایش می‌دهد. انتخاب های قالب بندی مناسب، پیمایش متن شما را آسان تر می کند (و کمک می کند رتبه سئوی خود را افزایش دهید)

  • شامل سرصفحه‌های واضحی باشید که فوراً درباره هر بخش صحبت می‌کند.
  • سرصفحه عبارات در قالب سوالات رایج، مانند “بهینه سازی موتور جستجو چیست؟”
  • از نقاط گلوله و لیست‌های شماره‌دار برای شکستن متن و آسان‌تر کردن آن استفاده کنید.
  • فضای سفید زیادی در نظر بگیرید تا متن سبک‌تر شود.

نکته 5: محتوای خود را دسته بندی کنید

شکستن اطلاعات پیچیده به موضوعات کوچکتر راهی عالی برای شفاف نگه داشتن محتوای شماست. این ایده پشت استراتژی «خوشه محتوا» است. این رویکرد مزایای بسیاری دارد. بیشتر از همه، محتوای شما را واضح تر می کند. همچنین شما را قادر می سازد تا محتوا یا کمپین های بیشتری را پیرامون موضوعات خاص ایجاد کنید، که به تولید ترافیک ارگانیک کمک می کند. و وب سایت شما را به یک منبع قابل اعتماد به سبک ویکی پدیا تبدیل می کند که قدرت شما را افزایش می دهد و ارزش ویژه برند را تقویت می کند.

در اینجا یک استراتژی کلاستر محتوای رایج به نظر می رسد:

  • موضوعات پیچیده ای را که برای خوشه بندی محتوا مناسب هستند، شناسایی کنید. به عنوان یک قاعده، هر موضوعی که شامل دو موضوع فرعی یا بیشتر باشد، می تواند به یک خوشه محتوا تبدیل شود.
  • یک صفحه فرود ایجاد کنید که به طور خلاصه موضوع اصلی را معرفی می کند و موضوعات فرعی را لیست می کند.
  • برای هر موضوع فرعی صفحات فرعی (صفحات خوشه ای) ایجاد کنید.
  • برای اتصال موضوعات مختلف به صفحه فرود و یکدیگر، پیوندهای داخلی اضافه کنید.
  • هر زمان که موضوعات فرعی جدید مرتبط شدند یا شکاف های اطلاعاتی را کشف کردید، به طور مداوم صفحات جدید اضافه کنید.

بیشتر الهام بگیرید

برای بهترین روش‌های بیشتر از تولیدکنندگان برتر محتوای بین‌المللی ما، حتماً این موارد را بررسی کنید 5 نکته برای تولید محتوا عالی و چگونه کیفیت و عملکرد محتوای خود را بهبود بخشید.

برای اطلاع از آخرین روندهای شکل‌دهی به دنیای بازاریابی محتوا، حتماً کتاب الکترونیکی رایگان ما را نیز دانلود کنید: وضعیت ایجاد محتوا 2022.

و برای اینکه بدانید چگونه رویکرد منحصر به فرد ما در بازاریابی محتوا می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا بازده محتوای خود را افزایش دهد، با یکی از مشاوران محتوای ما تماس بگیرید و نسخه ی نمایشی رایگان خود را امروز رزرو کنید.

مشاهده این مطلب  محتوای سئو با کیفیت: رویکرد کیو آر آی ای اس برای رتبه‌بندی بهتر
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

راهنمای ضروری نگارش آگهی

  یک تبلیغ خوب و به‌جا نوشته‌شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی، پروفایل برند شما را ارتقا دهد، آگاهی...

راهنمای ضروری استفاده از اینترنت برای پژوهش

  احتمالا اولین جایی که برای پیدا کردن چیزی به آن مراجعه می‌کنید، اینترنت است، با میلیاردها منبع...

پادکست برای کسب و کار

اگر آمار اگر حرف ما را باور کنید، احتمالا امسال حداقل یک پادکست گوش کرده‌اید. شاید حتی به چندین پادکست...

پنج مزیت برتر پادکست برای کسب‌وکار

پادکست مدت‌هاست وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. از هر...

راهنمای کامل نگارش خبرنامه‌ی مؤثر

در نگارش اطلاعیه‌های مطبوعاتی، قوانین روشنی وجود دارد که از زاویه خبری تا ساختار آن را در بر می‌گیرد....

راز موفقیت در تولید محتوا: هفت نکته از افراد تاثیرگذار

اخیرا افتخار میزبانی وبیناری را با دو شریک از impact.com داشتم: لیدیا پرین، متخصص همکاری در فروش در شرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070