بازاریابی محتوا مانند همیشه ابزاری قدرتمند است، تقریباً 70 درصد از بازاریابان گفت که قصد دارند بودجه محتوای خود را در سال آینده افزایش دهند. در عین حال، ترجیحات محتوای مشتریان شما دائماً در حال تغییر است و فناوری های جدید هیجان انگیز به سرعت شیوه کار بسیاری از بازاریابان را تغییر می دهند. این بدان معناست که داشتن یک استراتژی قوی در رابطه با تلاشهای بازاریابی محتوا مهمتر از همیشه است.
داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی به شما این امکان را می دهد که بیشترین بهره را از سرمایه گذاری بازاریابی محتوای خود ببرید. در این راهنمای کامل، ما برخی از بهترین روشها را برای چگونگی توسعه یک استراتژی محتوا که به نتایج میرسد، بررسی میکنیم. همچنین برنامه 14 مرحله ای مفید ما را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای هوشمند و مطمئن در آینده خواهید یافت.
استراتژی محتوا چیست؟
همه ما می دانیم که محتوا راه ایده آلی برای رسیدن به بسیاری از اهداف رایج بازاریابی است، خواه افزایش تبدیل، ایجاد سرنخ، ایجاد وفاداری، افزایش آگاهی از برند یا موارد دیگر. با این حال، بازاریابی محتوا چیزهای بیشتری از تولید محتوای زیاد و دیدن آنچه اتفاق می افتد وجود دارد.
کمپین های محتوای موفق نیاز به یک رویکرد استراتژیک دارند. این شامل تحقیق، برنامه ریزی، اجرا و نظارت است. با ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا واضح، احتمال معنادار بودن، سازگاری و همسو بودن محتوای خود با برند خود را افزایش می دهید. لحن صدا و استراتژی کلی کسب و کار
استراتژی محتوا را به عنوان یک نقشه راه در نظر بگیرید که شما و تیمتان را راهنمایی می کند که چگونه می توانید محتوای خود را در راستای اهداف بازاریابی خود ایجاد، توزیع و مدیریت کنید. استراتژی مناسب همچنین تضمین می کند که محتوای شما با شما همسو باشد نیازهای مخاطبان هدف، بنابراین شما محتوای مناسب را در اختیار مخاطبان هدف قرار می دهید در زمان مناسب
همانطور که می دانید بازاریابی محتوا شامل وظایف و فرآیندهای مختلفی است. داشتن یک استراتژی محتوا به شما کمک می کند همه اعضای تیم خود را در یک صفحه نگه دارید. همچنین حفظ یک دید واضح از همه عناصر مختلف، مانند تقویم محتوای شما، قالبهای محتوا، کانالهای توزیع، پیامرسانی و ردیابی عملکرد را آسانتر میکند.
چرا به یک استراتژی محتوا نیاز دارید؟
اگر شما مانند اکثر بازاریابان هستید، یک حرفه ای خلاق هستید که همیشه علاقه مند به آزمایش تکنیک های جدید هستید. بنابراین، ممکن است فکر کنید که داشتن یک استراتژی قوانین سختگیرانه ای را تحمیل می کند که ممکن است خلاقیت تیم شما را خفه کند. ممکن است ترجیح دهید آزادی آزمایش را داشته باشید و ببینید چه چیزی کار می کند. نگران نباشید: یک استراتژی بازاریابی محتوای واقعی هنوز هم فضای زیادی برای خلاقیت و آزمایش باقی می گذارد.
هدف از داشتن یک استراتژی صرفاً تأثیرگذاری و کارآمدتر کردن کار شما است. در اینجا برخی از موارد ذکر شده است مزایای داشتن استراتژی بازاریابی محتوا:
ایجاد صدا و هویت برند شما: یک استراتژی محتوا تضمین میکند که پیامها، لحن و سبک برند شما در تمام کمپینهای محتوای شما یکسان است. این امر باعث می شود نام تجاری شما قابل تشخیص تر باشد، بنابراین با مخاطبان هدف خود اعتماد ایجاد می کنید.
افزودن ارزش بیشتر برای مخاطبان هدف: درک استراتژیک از نیازها، نکات دردناک و ترجیحات مخاطبان به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که به چالش های خاص آنها رسیدگی کند و ارزش افزوده ایجاد کند. این به شما کمک می کند رهبری فکری را در صنعت خود ایجاد کنید و به یک منبع معتبر دانش تبدیل شوید.
افزایش آگاهی و دیده شدن برند: یک استراتژی محتوای قوی، دیده شدن برند شما را افزایش می دهد. توزیع استراتژیک و بهینه سازی محتوای خود به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری جذب کنید و برند خود را رشد دهید.
هدایت ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو: توسعه محتوای بهینه و با کیفیت بالا، رتبه بندی وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد و منجر به افزایش ترافیک ارگانیک می شود. با ترکیب کلمات کلیدی مرتبط، بهینه سازی متا تگ ها و ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد، به محتوای خود کمک می کنید جایگاه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) کسب کند.
پرورش و درگیر کردن پایگاه مشتریان فعلی شما: یک استراتژی محتوا به شما این امکان را می دهد تا با ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند در هر مرحله از سفر مشتری، مشتریان فعلی خود را پرورش دهید. ارائه ارزش پایدار روابط با مشتری را عمیق تر می کند، تجارت مجدد را تشویق می کند و مشتریان شما را به طرفداران و سفیران برند شما تبدیل می کند.
ایجاد سرنخ و افزایش تبدیل: استراتژیک تولید محتوا به شما کمک می کند تا مشتریان جدید جذب کنید و آنها را از طریق قیف فروش راهنمایی کنید. با ارائه محتوای ارزشمند در هر مرحله از سفر خریدار، به مشتریان بالقوه آموزش میدهید، نگرانیهای آنها را برطرف میکنید و در نهایت باعث میشوید که آنها را بیشتر به سمت تبدیل شدن برسانید.
جلوتر بودن از رقبای خود: الف استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا از روندهای بازار مطلع شوید، ترجیحات مشتری و فعالیت های بازاریابی رقبای شما. در نتیجه، شما می توانید به طور مداوم رویکرد محتوای خود را بهبود بخشید، بنابراین مرتبط و رقابتی باقی خواهید ماند.
یک استراتژی محتوای خوب چیست؟
استراتژیهای بازاریابی محتوا در اشکال و اندازههای مختلف وجود دارد، اما برخی از عناصر اساسی وجود دارد که همیشه میخواهید شامل آنها شوید:
اهداف روشن: محتوای یک استراتژی بازاریابی باید همیشه با اهداف کلی کسب و کار شما هماهنگ باشد. تمام تولیدات محتوای شما باید روی کمک به موفقیت شرکت شما متمرکز باشد. برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی محتوایی تمرکز و جهت را فراهم می کند، بنابراین می توانید عملکرد خود را اندازه گیری کنید و تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید.
مخاطبان هدف شما (شخصیت ها): ایجاد محتوایی که واقعاً طنین انداز باشد با درک روشنی از نیازها، ترجیحات، محرک های عاطفی و نقاط دردناک مخاطب شروع می شود. استراتژی شما باید شامل تحقیق در مورد مخاطبان باشد که به شما امکان می دهد شخصیت های دقیق خریدار را ایجاد کنید. هر شخصیت نشان دهنده بخش متفاوتی از مخاطبان هدف شماست. این پرسوناها به راهنمایی در ایجاد محتوای شما کمک میکنند تا مطمئن شوید پیامها، لحن، کانالها و قالبهای محتوا را درست میبینید.
دستورالعمل های سبک: یک بخش مهمی از محتوای بازاریابی استراتژی ثبات است. شما می خواهید محتوای شما برند شما را با لحن و سبکی منسجم و قابل تشخیص نشان دهد. به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند، شامل دستورالعملهای سبک به وضوح فرمولهشده (مانند لحن منحصربهفرد سند صوتی برند شما) مهم است.
بهینه سازی: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی دیگر از ارکان مهم هر برنامه استراتژی محتوا است. استراتژی سئوی شما استانداردهایی را برای نحوه بهینه سازی محتوای شما توسط سازندگان محتوا با ترکیب استراتژیک کلمات کلیدی، متا تگ ها و سایر عناصر سئو تعیین می کند.
عملکرد: ردیابی و تجزیه و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به شما کمک می کند تا استراتژی محتوای بازاریابی آنلاین خود را اصلاح کنید، بنابراین به طور مداوم تأثیر محتوای خود را افزایش می دهید. با انتخاب معیارهایی شروع می شود که با اهداف شما مطابقت دارند، خواه ترافیک وب سایت باشد، تعامل در رسانه های اجتماعی، تبدیل یا ارزش طول عمر مشتری. همچنین باید ابزارهای تحلیلی را انتخاب کنید که بینشهایی را در مورد شما ارائه میکنند عملکرد محتوا، بنابراین می توانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و برای ایجاد محتوای استراتژیک بهینه سازی کنید.
چابکی: استراتژیهای محتوای وبسایت هرگز نباید به صورت جدی تنظیم شوند. یک استراتژی محتوای آینده نگر سازگار است و به تغییر روند بازار و ترجیحات مخاطبان پاسخ می دهد. این بدان معناست که به طور منظم برنامه ریزی بازاریابی محتوای خود را بررسی و به روز کنید تا موضوعات، فناوری ها و بینش های جدید مشتری را در بر گیرد. چابک بمانید و به بررسی تاکتیکها، قالبها، کانالها و استراتژیهای پیامرسانی جدید ادامه دهید.
نقشه برداری سفر مشتری: هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا، همیشه می خواهید سفر مشتری خود را از مرحله آگاهی اولیه تا بررسی، تصمیم گیری و تعامل پس از فروش ترسیم کنید. ادغام سفر مشتری در برنامه ریزی محتوای بازاریابی شما را قادر می سازد تا یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید که نیازها و سوالات مخاطبان شما را در هر مرحله برطرف کند. به این ترتیب، محتوای شما آنها را گام به گام به سمت تبدیل و فراتر از آن هدایت می کند.
انتخاب کانال: برای دستیابی به مخاطبان خود، باید زمان صرف کنید تا بدانید از کدام کانال ها برای دسترسی به محتوای آنلاین استفاده می کنند. معمولاً بهتر است ترکیبی از کانالها را انتخاب کنید، از جمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، وبلاگنویسی، گزارشهای تحقیقاتی، کاغذهای سفید، موارد مشتری، پادکستها، وبینارها و انتشارات صنعتی. هر کانالی مزایا و معایب خاص خود را دارد. یک استراتژی خوب به شما کمک می کند از کانال هایی استفاده کنید که بهترین بازگشت سرمایه را برای تولید محتوای شما ارائه می دهند.
چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم
اکنون که اصول اولیه را پوشش دادیم، بیایید به روند واقعی چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا بپردازیم. در تجربه ما، محتوای استراتژی بازاریابی برای هر شرکت متفاوت است، زیرا هیچ دو برندی شبیه هم نیستند. به عنوان یک قاعده کلی، شما همیشه از آن عبور خواهید کرد 3 مرحله اصلی هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا: کشف > برنامه ریزی > خلاق.
در بخشهای زیر، این مراحل را حتی بیشتر به یک برنامه 14 مرحلهای تقسیم میکنیم تا به شما در تدوین استراتژی محتوای بازاریابی آنلاین خود کمک کند.
مرحله 1: تحقیق
قبل از اینکه برای شروع بازاریابی محتوا آماده باشید، همیشه می خواهید با مرحله کشف شروع کنید. اینجاست که شما سوالات بزرگی را مطرح می کنید، مانند اینکه می خواهید بازاریابی مبتنی بر محتوا به چه چیزی برسد؟ محتوای استراتژیک چیست و چگونه با موفقیت شرکت شما مطابقت دارد؟
مراحل زیر را دنبال کنید تا در مرحله کشف توسعه استراتژی بازاریابی محتوا کار کنید.
مرحله 1: اهداف تجاری خود را مرور کنید
با درک اهداف کلی کسب و کار خود و نحوه همسویی بازاریابی محتوا با آنها شروع کنید. این بینش استراتژی محتوای شما را راهنمایی می کند و اطمینان حاصل می کند که به موفقیت سازمان شما کمک می کند. تعیین کنید که می خواهید از طریق محتوای خود به چه اهدافی برسید. برخی از اهداف رایجی که محتوای بازاریابی می تواند به شما در دستیابی به آنها کمک کند عبارتند از: افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد سرنخ و تقویت روابط با مشتری.
مرحله 2: یک ممیزی محتوا انجام دهید
فهرستی از محتوای موجود خود تهیه کنید و آن را با توجه به عملکرد خوب تا کنون رتبه بندی کنید. با رتبهبندی محتوای موجود خود، میتوانید گرایشها را شناسایی کنید و ببینید چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی نه. این همچنین به شما کمک می کند تعیین کنید چه چیزی می تواند تغییر کاربری یا به روز شود. و به شما کمک می کند تا مناطقی را که محتوای مرتبط را از دست داده اید شناسایی کنید.
برای انجام یک ممیزی محتوا، وب سایت، وبلاگ، کانال های رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل و سایر دارایی های محتوایی خود را بررسی کنید. سطوح تعامل، نرخ تبدیل و هر بازخوردی را که در مورد آنها دریافت کرده اید (چه داخلی و چه خارجی) ارزیابی کنید.
مرحله 3: پشته فناوری خود را مرور کنید
در مرحله بعد، ابزارها و منابع فناوری را که در حال حاضر استفاده می کنید، مانند سیستم های مدیریت محتوای (CMS)، پلتفرم های تحلیلی، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی و نرم افزار بازاریابی ایمیلی، ارزیابی کنید.
ارزیابی کنید که آیا فعلی شما پشته فناوری از اهداف استراتژی محتوای شما پشتیبانی می کند یا اینکه آیا گزینه های جدیدتر و بهتر ممکن است در دسترس باشد. برخی از عواملی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: سهولت ایجاد و انتشار محتوا، قابلیت های تجزیه و تحلیل، ویژگی های SEO و ادغام با سایر ابزارهای بازاریابی.
مرحله 4: تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
بخشی از درک مخاطبان هدف شما به این معنی است که بدانید از چه کلماتی استفاده می کنند. چه موضوعاتی در ذهن آنهاست و چگونه به جستجوی اطلاعات آنلاین می پردازند؟ این همان چیزی است که تحقیق کلمات کلیدی در مورد آن است.
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت مرتبط با صنعت، محصول و مخاطبان هدف خود استفاده کنید. این یک مرحله آماده سازی اساسی در ایجاد استراتژی محتوای شما برای متن وب سایت، و همچنین برای پست های رسانه های اجتماعی و سایر اطلاعاتی است که به صورت آنلاین قابل جستجو هستند.
فاز 2: برنامه ریزی
هنگامی که مرحله کشف را پشت سر گذاشتید، آماده هستید که جزئیات بیشتری را شروع کنید. مرحله برنامهریزی ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی شما، تماماً در مورد استفاده از دانشی است که در طول Discovery به دست آوردهاید و آن را به یک برنامه اقدام مشخص تبدیل کنید.
در زیر، ما شما را از طریق 8 مرحله از مرحله برنامه ریزی یک استراتژی محتوای نمونه راهنمایی می کنیم.
مرحله 5: اهداف استراتژی محتوای خود را مستند کنید
اهداف تجاری که در مرحله 1 مرحله کشف بالا در مورد آنها فکر کردید را به خاطر دارید؟ اکنون، زمان ترجمه آنها فرا رسیده است اهداف تولید محتوای شما یعنی اهدافی که هستند sآرام، mقابل درک، aقابل دستیابی، rمرتفع و tمحدود به زمان
برای هر هدف، شاخص های عملکرد کلیدی خاص (KPI) را تعریف کنید. این به شما امکان می دهد پیشرفت و موفقیت را دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک وب سایت است، یک KPI مرتبط می تواند درصد افزایش معینی در ترافیک جستجوی ارگانیک در یک بازه زمانی خاص باشد.
مرحله 6: شخصیت های خود را شناسایی کنید
اکنون، زمان آن فرا رسیده است که واقعاً تجسم کنید که خواننده هدف شما چه کسی است، چه چیزی باعث می شود آنها را علامت بزنند و به چه چیزی علاقه دارند. شخصیت خریدار است.
شخصیتهای شما همیشه باید شامل جزئیاتی در مورد دموگرافیک، روانشناسی، انگیزهها، نقاط درد و اولویتهای محتوا خوانندگان هدف شما باشند. برای به دست آوردن این بینش، می توانید تحقیقات کمی و کیفی را در قالب نظرسنجی، مصاحبه، گوش دادن به رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده ها انجام دهید. وقتی شخصیتهای شما آنقدر واضح هستند که احساس میکنید افراد واقعی هستند، میدانید که سطح درستی از جزئیات را دارید.
مرحله 7: سفر مشتری خود را ترسیم کنید
ارتباط نزدیک با شخصیت خریدار، سفر مشتری است. بازاریابی مبتنی بر محتوا موفق همیشه با گامهای خاصی که فرد در مسیر تبدیل شدن به مشتری برمیدارد، همسو است.
سوالات، نگرانی ها و نیازهای اطلاعاتی که ممکن است مخاطبان شما در هر نقطه تماس داشته باشند را به وضوح بنویسید. سپس انواع محتوایی را بنویسید که برای رفع این نیازها بهترین کار را دارند.
مرحله 8: روش اندازه گیری خود را تعیین کنید
بر اساس اهداف و KPI هایی که در مرحله 5 در بالا ذکر کردید، بهترین روش ها را برای اندازه گیری پیشرفت خود انتخاب کنید. این به طور کامل به آنچه شما در تلاش برای رسیدن به آن هستید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر هدف بازاریابی شما این است که مشتریان را وادار کنید حداقل یک بار در ماه از برنامه شرکت شما استفاده کنند، ردیابی کاربران فعال ماهانه نسبت به ردیابی کاربران فعال روزانه، معیار مرتبط تری خواهد بود.
هدف شما هر چه که باشد، همیشه یک معیار مرتبط و راهی برای ردیابی آن وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که فناوری مورد استفاده شما را قادر میسازد دادههای عملکرد را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید، بنابراین میتوانید بگویید که محتوای شما چقدر خوب عمل میکند و بازده سرمایهگذاری بلندمدت آن چقدر است.
مرحله 9: ترکیب کانال خود را انتخاب کنید
پس از تعریف پرسونا و سفر مشتری (مرحله 6 و 7) در بالا، باید مشخص شود که کدام کانال در دستیابی به مخاطبان هدف شما مؤثرتر است.
بین پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، وبلاگ نویسی، بازاریابی ویدئویی، پادکست ها، وبینارها، انجمن های صنعتی و سایر کانال های مرتبط یکی را انتخاب کنید. علاوه بر در نظر گرفتن ترجیحات مشتریان خود، باید در مورد آنچه که در بودجه بازاریابی و محدودیت های تکنولوژیکی خود امکان پذیر است نیز فکر کنید. به عنوان مثال، اگر بودجه، تخصص و تجهیزات لازم برای ایجاد محتوای ویدیویی حرفه ای را ندارید، کانال های دیگری را انتخاب کنید که در دسترس شما هستند.
مرحله 10: خط لوله محتوای خود را ایجاد کنید
اکنون زمان آن فرا رسیده است که یک جدول زمانی برای اینکه هر چند وقت یکبار می خواهید محتوای خود را ایجاد و منتشر کنید، تنظیم کنید. چه چیزی برای شما و تیمتان واقع بینانه و قابل دستیابی است؟ اگر در تولید محتوا تازه کار هستید، ایده خوبی است که در ابتدا زمان بیشتری برای هر پروژه برنامه ریزی کنید. این به شما این امکان را می دهد که به فرآیند تولید محتوا عادت کنید و با هر مشکل غیرمنتظره ای که به طور اجتناب ناپذیر رخ می دهد مقابله کنید.
مرحله 11: گردش کارها و نقش ها را تعیین کنید
چه کسی مسئول ایجاد محتوای شما خواهد بود؟ در طول این مرحله، شما دقیق خود را تعریف خواهید کرد گردش کار تولید محتوا و تعیین کنید که چه کسی چه کاری انجام می دهد. این مهم است مهم نیست که آیا شما تمام تولید محتوای خود را در داخل انجام می دهید یا اگر با استعدادهای خارجی کار می کنید.
با ایجاد گردش کار، دستورالعمل ها و فرآیندهای تأیید واضح از ابتدا، کیفیت و ثبات محتوای خود را حفظ می کنید. شما همچنین روش کارآمدتری را تضمین می کنید، زیرا همه می دانند که از آنها چه انتظاری می رود. فقط مطمئن شوید که نقش ها و انتظارات را به وضوح بیان کنید و آنها را به صورت مکتوب بیان کنید تا همه همیشه در یک صفحه باشند.
مرحله 12: ابزارهای خود را بشناسید
آخرین مرحله مرحله برنامه ریزی این است که مطمئن شوید همه ابزارهای خود را در جای خود دارید. از هر ابزاری که استفاده میکنید، مطمئن شوید که شما و تیمتان در مورد نحوه استفاده از آنها سریع هستید. همچنین مطمئن شوید که اشتراک ها و مجوزهای مربوطه را که نیاز دارید دارید.
مهمترین ابزارهای بازاریابی محتوا که باید به آنها فکر کنید سیستم مدیریت محتوای خود (CMS)، پلتفرم های تجزیه و تحلیل، زمانبندی رسانه های اجتماعی، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، نرم افزار مدیریت پروژه و ابزارهای همکاری هستند.
فاز 3: خلاقیت
شما از مراحل کشف و برنامه ریزی عبور کرده اید. اکنون، شما آماده اید که برنامه محتوای خود را به مرحله اجرا درآورید. این همان چیزی است که فاز 3، مرحله خلاقیت در مورد آن است.
در زیر، 2 مرحله مرحله خلاقیت را در استراتژی محتوای مثال ما خواهید آموخت.
مرحله 13: کمپین های طوفان فکری
برای ایجاد خلق و خوی خلاقانه برای تولید محتوا، با طوفان فکری با تیم خود و کارشناسان موضوعی در شرکت خود شروع کنید تا ایده های جدید و عالی برای محتوا ارائه دهید. برای استفاده حداکثری از طوفان فکری، به شرکت کنندگان اجازه دهید هر ایده ای را که در ذهن دارند معرفی کنند. به هر حال، آنها متخصصان موضوع هستند و شما استراتژیست بازاریابی محتوا هستید. این به آنها بستگی دارد که تصمیم بگیرند کدام موضوعات واقعاً جالب هستند، و نقش شما این است که تصمیم بگیرید چگونه این ایده ها می توانند در برنامه ریزی بازاریابی محتوای شما قرار بگیرند.
مرحله 14: تقویم سرمقاله خود را بسازید
اکنون به مرحله نهایی ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا رسیده اید. اکنون، زمان آن رسیده است که شروع به تعیین ضرب الاجل واقعی و برنامه ریزی برای اولین پروژه های محتوایی خود کنید. به خط لوله تولید محتوا، گردش کار و ساختار حاکمیتی خود (مرحله 10 و 11 بالا) مراجعه کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما و تیمتان واقع بینانه و قابل دستیابی است. سپس به سازنده محتوای مناسب توضیح دهید تا اولین پروژه شما حرکت کند.
چارچوب استراتژی محتوا چیست؟
14 مرحله بالا شما را با نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا راهنمایی می کند. اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. بسیاری از تیم های بازاریابی محتوا با چارچوب استراتژی محتوای خاصی کار می کنند که رویکرد آنها را هدایت می کند.
چارچوب استراتژی محتوا روشی ساختاریافته برای ایجاد و اجرای فعالیت های محتوایی شماست. این به شما کمک می کند تلاش های خود را ساده کنید، ثبات را حفظ کنید و به اهداف خود برسید.
برخی از چارچوب های محبوب استراتژی محتوا عبارتند از:
- چارچوب HHH (همچنین به عنوان Pow Push Pull نیز شناخته می شود)، که اولین بار توسط دانش آموخته گوگل، Lazar Dzamic توصیف شد.
- مدل 6A (حسابرسی، تحلیل، معماری، کاربرد، تقویت و ارزیابی) که توسط موسسه بازاریابی محتوا توسعه یافته است.
- چارچوب RACE (دستیابی، عمل، تبدیل، تعامل) توسعه یافته توسط Smart Insights.
برای کشف برخی از مهم ترین چارچوب های استراتژی محتوا، پست وبلاگ ما را بررسی کنید استراتژی با ساختار: همه چیز در مورد چارچوب های بازاریابی محتوا.
اگرچه چارچوبهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، اکثر بازاریابان از آنها عمدتاً برای الهام گرفتن استفاده میکنند یا یک جهت کلی برای ایجاد استراتژی سفارشی خود تعیین میکنند. به یاد داشته باشید، قوی ترین استراتژی ها همیشه فضایی را برای آزمایش و اصلاح سریع دوره باقی می گذارد.
هر چند وقت یکبار باید استراتژی محتوای خود را به روز کنید؟
یک استراتژی محتوایی نباید به صورت جدی تنظیم شود. برای مرتبط نگه داشتن آن و غلبه بر چالشهایی که با آن مواجه میشوید، مرور و بهروزرسانی منظم استراتژی محتوای خود ضروری است.
این ایده خوبی است که استراتژی محتوای خود را حداقل سالیانه مرور کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید انعطاف پذیر باقی بمانید، بنابراین می توانید هر زمان که نیاز دارید تنظیمات را انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که محتوا اغلب یک سرمایهگذاری بلندمدت است، بنابراین میخواهید قبل از تصمیمگیری در مورد موفقیت یا عدم موفقیت کمپینهای خود، زمان واقعی را در نظر بگیرید.
چگونه استراتژی محتوای خود را عملی کنید
با داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا قوی، شما آماده هستید که کارها را انجام دهید. در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد که به شما کمک می کند از برنامه بازاریابی محتوای خود بیشترین بهره را ببرید:
کیفیت محتوا را اولویت اصلی خود قرار دهید: محتوایی تولید کنید که با ارزش های برند شما همسو باشد و واقعاً برای مخاطبان شما ارزش بیافزاید. بر ارتباط و اصالت تمرکز کنید تا محتوای خود را از رقبا متمایز کنید.
رویکرد چند کانالی را اتخاذ کنید: از ترکیبی از کانال ها برای به حداکثر رساندن دسترسی به محتوای خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد با استفاده از همان پیام به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر برای ایجاد یک وایت پیپر زمان و تلاش می کنید، مطمئن شوید که آن را از طریق کانال های دیگر نیز تبلیغ کنید، مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، وبلاگ نویسی مهمان، بازاریابی ویدئویی، همکاری های تاثیرگذار و رویدادهای آفلاین.
محتوای موجود خود را تغییر کاربری دهید: استفاده مجدد از محتوای موجود راهی موثر برای افزودن ارزش بیشتر بدون نیاز به شروع از صفر است. استفاده از محتوای یکسان را در قالب های تغییر یافته در کانال های مختلف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی با عملکرد بالا دارید، یک نسخه کوچک از آن ایجاد کنید تا در کانال های رسانه های اجتماعی خود نیز پست کنید.
همکاری با تولیدکنندگان محتوا با تجربه: اکثر بازاریابان حداقل بخشی از تولید محتوای خود را به نویسندگان خارجی با تجربه برون سپاری می کنند. این یک راه مقرون به صرفه برای ایجاد محتوا در آن است مقیاس بدون نیاز به استخدام کارمندان تمام وقت جدید. داشتن پشتیبانی اضافی در صورت درخواست شما را قادر می سازد به سرعت خروجی محتوای خود را افزایش دهید در صورت نیاز
نتیجه گیری: محتوای عالی با یک استراتژی محتوای قوی شروع می شود
ایجاد یک استراتژی محتوای موفق نیاز به برنامه ریزی دقیق، درک عمیق از مخاطبان هدف خود و تمرکز بر بهبود مستمر دارد. رویکرد گام به گامی که در بالا توضیح دادیم به شما کمک می کند یک استراتژی محتوایی متناسب با کسب و کار و اهداف آن ایجاد کنید.
به یاد داشته باشید که اهداف روشنی را تعیین کنید، مخاطبان خود را درک کنید، محتوای ارزشمند و اصیل ایجاد کنید، عملکرد خود را دنبال کنید و رویکرد خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. با وجود یک استراتژی محتوای قوی، در موقعیت بهتری هستید تا به مخاطبان خود یک تجربه محتوای ثابت ارائه دهید که رابطه آنها با برند شما را غنی تر می کند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.