تقریباً 329 میلیون ترابایت داده در سراسر جهان ایجاد می شود به صورت روزانه.
بیش از نیمی از این ویدیو است. 35 درصد دیگر از بازی، اجتماعی، پیام رسانی و مرور وب حاصل می شود. با توجه به حجم عظیمی از دادههایی که هر روز به صورت آنلاین منتشر میشوند، محتوای برند شما مانند یک قطره باران است که در یک اقیانوس وسیع میافتد. چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که کیفیت محتوا درست است و مورد توجه مخاطبان هدف شما قرار می گیرد؟
بیش از هر زمان دیگری، مهم ترین سوال برای رهبران بازاریابی این است: چگونه می توانم از دیگران متمایز شوم؟ با افزایش جایگاه هوش مصنوعی، چالش برجسته شدن بیش از پیش برجسته می شود. وقتی همه از هوش مصنوعی استفاده می کنند محتوا بنویس، هیچ کس متمایز نیست.
Reach چیزی است که می توانید بخرید. اگر توجه می خواهید، این چیزی است که باید به دست آورید.
تاکتیکهایی مانند تزریق کلمه کلیدی و ایجاد لینک این امکان را فراهم میکنند که حداقل تا حدی برای محتوای شما هزینه پرداخت کنید تا بینندگان بیشتری را جذب کنید. اما قابلیت کشف شما (به عنوان مثال، در جستجوی Google) به طور فزاینده ای به توانایی محتوای شما برای جلب توجه و حفظ توجه و انجام اقدامات دلخواه بستگی دارد.
این بدان معناست که آینده دید آنلاین به کیفیت محتوای شما بستگی دارد.
و این ما را به سوال دومی میرساند که CMOها و دیگر بازاریابان با آن روبرو هستند: چگونه میخواهم محتوای با کیفیت در مقیاس ایجاد کنم؟ اول، بیایید مشخص کنیم که کیفیت چیست.
کیفیت چیست؟
بر اساس فرهنگ لغت آکسفورد، کیفیت “معیار چیزی است که در برابر سایر چیزهای مشابه اندازه گیری می شود”. درجه برتری چیزی.
یعنی کیفیت نسبی است. اگر همه چیز از بالاترین کیفیت برخوردار بود، اصلاً هیچ استانداردی از کیفیت وجود نداشت.
اکثر مردم فکر می کنند که بلندگوهای Sonos که با بلوتوث متصل شده و از طریق Spotify پخش می شوند، صدایی با کیفیت ارائه می دهند. به طور عینی، شما می توانید با این بحث کنید. Spotify کیفیت صدای آهنگ ها را محدود می کند، همانطور که بلوتوث نیز همین کار را می کند.
اما، مهم نیست. کیفیت در چشم بیننده است. ذهنی است
اگر مخاطب هدف شما محتوای شما را بهتر، مفیدتر و راحتتر از سایر محتوای موجود پیدا میکند، پس ما در مورد محتوای با کیفیت صحبت میکنیم
محتوای با کیفیت چیست؟
چندین جنبه مختلف وجود دارد که کیفیت محتوا را تشکیل می دهد:
- باید برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند.
- باید به راحتی خوانا و قابل فهم باشد.
- ارزش برند شما را افزایش می دهد.
- محتوای با کیفیت برای مشتریان شما ارزش به ارمغان می آورد
ایجاد محتوای باکیفیت به معنای ایجاد ارزش برای مخاطبان هدف است. به عنوان مثال، فرض کنید شما در صنعت سفر هستید و در حال فروش بلیط به موزه های سراسر جهان هستید. شما می خواهید گردشگران علاقه مند به بازدید از موزه های آمستردام را هدف قرار دهید.
بنابراین، شما یک پست وبلاگی در مورد بهترین موزه های آمستردام بنویسید. یک پست وبلاگ با کیفیت به این شکل خواهد بود.
این مقاله اطلاعاتی در مورد موزه ارائه می دهد و در عین حال از دیدگاه منحصر به فرد گردشگر نیز صحبت می کند. نویسنده بینشهای ارزشمند، پیشنهادهایی برای مکان غذا خوردن و توصیههای مفیدی مانند «حتماً از قبل رزرو کنید» ارائه میکند.
به عبارت دیگر، پست وبلاگ ارزشی را برای مخاطب هدف به ارمغان می آورد که فراتر از چیزهای بدیهی است.
برای پایه هشتم بنویسید
جنبههای فنی محتوا بر روی دشواری خواندن یک قطعه و اینکه آیا جملات شما خیلی طولانی نیستند تمرکز دارد. اکثر خوانندگان اطلاعات را در سطح خواندن پایه هشتم
املا و دستور زبان صحیح نیز از عناصر ضروری هستند. هر متنی که به خوبی ساخته شده باشد عاری از اشتباهات املایی است.
اما این به تنهایی کیفیت نوشتن را تضمین نمی کند. مهارت املا فقط سطح متنی با کیفیت بالا را خراش می دهد. با کمک ابزارهای متعددی مانند Grammarly، بررسی املای مایکروسافت ورد و منابع آنلاین مانند Reverso.net، حتی نویسندگان متوسط نیز می توانند به درستی املا کنند.
ساختار متن یکی دیگر از جنبه های فنی است. جملات و خط داستان چگونه کنار هم قرار می گیرند؟ آیا نویسنده از صدای منفعل اجتناب می کند و جملات موجز می سازد؟ آیا هر جمله با یک موضوع واضح شروع می شود؟
ارزیابی کیفیت یک متن به معنای به خاطر سپردن جزئیاتی از این دست است. با این حال، آنها تنها کسری از آنچه برتری کلی را تشکیل می دهد را نشان می دهند. عامل اصلی خلاقیت است.
خلاقیت تغییر دهنده بازی است
محتوایی که فاقد خلاقیت است، صرفاً کلیشه های خسته و ایده های غیراصولی را تکرار می کند. خلاقیت تعیین میکند که آیا متن شما مخاطبان خود را مجذوب خود میکند یا از بین میرود.
این واقعیت زندگی یک چالش بزرگ برای بازاریابان محتوا است، بهویژه در بخشهای B2B که در آن تولید محتوای جذاب در موضوعات به ظاهر خشکی مانند IT و مسائل حقوقی بسیار مهم است.
خلاقیت دقیقا چیست؟
اگر می خواهید محتوای شما با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود و آگاهی برند را بالا ببرد، خلاقیت کلید اصلی است. محتوای شما باید تصاویر واضح را برانگیزد، افکاری را در مورد موضوعات ناشناخته برانگیزد و خوانندگان شما را شگفت زده یا به چالش بکشد.
بیشتر از همه، باید اصیل باشد و دیدگاهی منحصر به فرد و قابل مالکیت ارائه دهد.
اگر میخواهید چیزی را توصیف کنید، بهتر است از یک استعاره یا داستان برای نشان دادن نظر خود استفاده کنید تا اینکه صرفاً آن را بنویسید. استفاده از کلمات برای توصیف مفاهیم انتزاعی به صورت عینی به شما امکان می دهد مناظر بصری جالبی را در ذهن خوانندگان خود ایجاد کنید.
هنگام طوفان فکری موضوعاتی برای کاغذهای سفید، پست های وبلاگ یا مقالات، از منطقه راحتی خود خارج شوید و خلاقیت را در آغوش بگیرید. توصیه ای از آنتون چخوف نمایشنامه نویس بزرگ قرن نوزدهم بگیرید: به من نگویید ماه می درخشد. درخشش نور روی شیشه شکسته را به من نشان بده.
محتوای با کیفیت ارزش برند شما را افزایش می دهد
وقتی محتوای شما فاقد کیفیت باشد، به برند شما آسیب می رساند. اگر یک شرکت حقوقی هستید که محتوایی را در مورد قوانین جدید منتشر می کنید که به مخاطبان شما مرتبط است، اطلاعات باید صحیح باشد. اگر محتوا را با هوش مصنوعی ایجاد می کنید، داستان شما ممکن است حاوی خطاهای واقعی باشد.
هوش مصنوعی هنوز از توهمات زیادی رنج می برد. این بدان معناست که محتوایی را منتشر می کند که قابل قبول به نظر می رسد اما در واقع نادرست است. اگر این را در وب سایت خود منتشر کنید، نه تنها می تواند ایمنی برند را به خطر می اندازد بلکه شما را با مشکل قانونی مواجه می کند.
مارک های شلخته
علاوه بر اشتباهات واقعی، اشتباهات املایی و دستوری در ارتباطات شما نیز به برند شما آسیب می رساند.
آنها نام تجاری شما را شلخته یا بدتر از آن بی دقت نشان می دهند. یکی از مثالهای معروف، اشتباه املایی غول پوشاک H&M روی تیشرتهای خود با نقل قول توماس ادیسون است: «نابغه یک درصد الهام و نود و نه درصد عرق کردن است».
روی تیشرت نوشته شده بود: نابغه یک درصد الهام و نود و نه درصد عرق است.
یک اشتباه املایی جزئی، اما نه دقیقاً یک نبوغ، به خصوص با توجه به موضوع.
حتی در مقیاس کوچکتر، اشتباهات املایی و دستوری در وب سایت شما باعث می شود نام تجاری شما کمتر قابل اعتماد به نظر برسد. تحقیقات انجام شده در سال 2022 به این نتیجه رسید که تقریباً 45 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت در ایالات متحده فکر می کنند که سطح استفاده صحیح از گرامر نشان دهنده هوش است.
گرامر نادرست تأثیر منفی شدیدی بر تصویر برند شما دارد. به خصوص جنبه های کلیدی مانند حرفه ای بودن، اعتبار و تخصص.
مقیاس بندی محتوای با کیفیت
مقیاسبندی محتوا به معنای گسترش تلاشهای بازاریابی محتوا برای تولید محتوای باکیفیتتر بدون افزایش نمایی منابع است. کلید مقیاس بندی موثر این است که «هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر».
مقیاسبندی محتوا شامل تکنیکها و استراتژیهای زیادی است که با هدف گسترش دامنه دسترسی به محتوای شما، تعامل با گروههای هدف متنوع، و تثبیت برند شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما انجام میشود.
چرا مقیاس بندی محتوا مهم است
مقیاس پذیری بسیار مهم است زیرا به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و بدون افزایش نمایی سرمایه گذاری خود، سرنخ های بیشتری تولید کنید.
هنگامی که یک قطعه از محتوا را ایجاد کردید، می توانید اثر آن را با تغییر آن، تغییر کاربری آن و تبلیغ آن در کانال های مختلف تقویت کنید. این به شما امکان می دهد تا با کمترین مقدار بیشتری به دست آورید.
مقیاس بندی محتوا یکی از قوی ترین ابزارها در جعبه ابزار بازاریابی شما است. سزاوار زمان، تلاش و منابع فراوان است.
از کجا بدانیم؟ در زیر برخی از مزایای کلیدی مقیاس بندی محتوا است که ما هنگام کار با برندهای در حال رشد هر روز با آن مواجه می شویم.
1. آگاهی از برند خود را افزایش دهید
مقیاسبندی محتوا به برند شما اجازه میدهد تا دامنه خود را افزایش دهد و مخاطبان جدید و استفاده نشده قبلی را جذب کند و در عین حال حضور آنلاین خود را افزایش دهد. همانطور که محتوای شما به مخاطبان گسترده تری می رسد، برند شما دیده می شود.
این امر آگاهی از برند را افزایش می دهد و به شما مزیت رقابتی می دهد. همانطور که سبد محتوای شما گسترش می یابد، نام تجاری شما مترادف با تخصص، قابل اعتماد بودن و ارتباط می شود و آن را به عنوان انتخاب ترجیحی مخاطب هدف شما قرار می دهد.
نکته حرفه ای: آگاهی از برند را با استفاده مجدد و به روز رسانی محتوای با عملکرد بالا برای مرتبط و جذاب نگه داشتن آن افزایش دهید.
2. عملکرد بهتر سئو
موتورهای جستجو محتوای تازه و مرتبط را ترجیح می دهند. مقیاس بندی محتوای شما فرصت های بیشتری برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی، پاسخگویی به سوالات کاربران و افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو فراهم می کند.
بهبود عملکرد سئوی محتوای شما منجر به افزایش ترافیک ارگانیک می شود. این بدان معناست که محتوای شما مشتریان بالقوه ای را جذب می کند که فعالانه محصولات یا خدمات شما را جستجو می کنند.
3. تجربه کاربری پیشرفته
مقیاس بندی محتوای شما طیف وسیع تری از علایق و نیازهای مخاطب را برآورده می کند. این امر تجربه کاربری در وب سایت شما را غنی می کند. در نتیجه، بازدیدکنندگان شما به احتمال زیاد اطلاعات ارزشمندی را که با آنها طنین انداز می شود کشف می کنند، بنابراین بیشتر درگیر و مشتاق کشف برند شما هستند.
نکته حرفه ای: یک تقویم محتوای سرمقاله ایجاد کنید تا یک تجربه محتوای سازگار و کاربرپسند داشته باشید. زمان کوتاهی برای ایجاد یکی؟ جای نگرانی نیست. قالب تقویم محتوای سرمقاله رایگان ما را از اینجا دانلود کنید!
4. افزایش تولید سرنخ
مقیاس بندی محتوا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند و در عین حال تعداد بیشتری از آنها را به سرنخ تبدیل می کند. با داشتن یک سبد محتوای غنی، می توانید محتوا را برای مراحل مختلف سفر خریدار تنظیم کنید.
این امر نام تجاری شما را به عنوان یک منبع ارزشمند قرار می دهد و تولید سرنخ را حتی بیشتر می کند.
دسترسی را می توان خرید، اما باید توجه را جلب کرد
شما فقط یک فرصت دارید که اولین تاثیر را داشته باشید. بنابراین، هنگامی که در نهایت فرصتی برای مخاطبان هدف خود دارید که محتوای شما را بخوانند، مطمئن شوید که توجه آنها را به خود جلب کرده اید.
هر زمان که مخاطبان هدف شما برای یافتن اطلاعات یا کسب اطلاعات در مورد محصولات و راه حل ها در گوگل جستجو می کنند، می خواهند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.
بنابراین، مهم است که مطمئن شوید محتوای شما برای مخاطبان هدف شما ایجاد شده است، نه برای Googlebot. با ایجاد محتوای جذاب و قابل اعتماد، توجه مخاطبان خود را به خود جلب می کنید و رتبه بالاتری را در گوگل خواهید دید.