خوشبختانه برای بازاریابان محتوا، ما عادت داریم تحت شرایط انعطاف پذیر، چابک و به سرعت در حال تغییر کار کنیم. در حالی که سایر صنایع در تلاش برای نشان دادن ارزش خود در دنیای کاملاً جدید هستند، محتوا ثابت شده است که ارزش فزاینده ای دارد: تقاضا برای اطلاعات و سرگرمی از زمان شروع بحران به شدت افزایش یافته است. و این دقیقاً همان چیزی است که محتوای شما به شما ارائه می دهد
شرکت و مشتریان آن
همانطور که بسیاری از شرکت ها و صنایع به آن روی می آورند محتوا برای دستیابی به مشتریان خود در حال حاضر، ما فکر کردیم که زمان خوبی برای انتشار گزارش جدید خود در مورد جدیدترین بازاریابی محتوا است روندها بر اساس تحقیقات بازار گسترده، گزارش ما نگاهی دقیق به تمام روندهای مرتبط با محتوای برتر برای امسال و دنیای پس از کرونا دارد. این بینش و بهترین شیوه ها را از برخی از موفق ترین بازاریابان محتوا در جهان ارائه می دهد.
در زیر، نگاهی گذرا به برخی از یافته های آن می اندازیم.
زمان آن فرا رسیده است که محتوای با کیفیت را در اولویت قرار دهید
کیفیت از این پس عامل تعیین کننده ای برای بازاریابی محتوا خواهد بود. این فقط این نیست که گوگل جدید است الگوریتم BERT تمرکز بر کیفیت را افزایش می دهد. مشتریان شما نیز محتوای خوب را مطالبه کرده و سزاوار آن هستند. اگر میخواهید استراتژی محتوای شما موفق شود، باید دقیقاً بر روی علایق و نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید. محتوای خوب باید به زندگی مردم ارزش بدهد. به همین دلیل است که بازاریابان پیشرو بودجه خود را از تبلیغات پولی دور میکنند و بر تولید محتوای باکیفیت و متمرکز بر مشتری تمرکز میکنند. خبر خوب این است که این استراتژی می تواند کارساز باشد، حتی اگر با بودجه بازاریابی نسبتاً کمی کار می کنید.
شرکت خود را به عنوان یک منبع اطلاعاتی قرار دهید
افزودن ارزش به معنای ارائه محتوای غنی و آموزنده است. این طرز فکر مردم را در مورد برند شما افزایش می دهد. اگر به طور مداوم محتوای هوشمند و تولید شده را منتشر کنید، شرکت خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی خواهید کرد. بازاریابان برتر محتوا میدانند که محتوای مؤثر اطلاعرسانی و تعامل با مشتریان است. این در مورد ارسال پیام فروش آشکار نیست.
کانال های مرتبط را انتخاب کنید
کانال های متعلق به پلت فرم های ایده آل برای افزایش هستند آگاهی از برند و تبدیل رانندگی. بازاریابان موفق می گویند که رسانه های اجتماعی بهترین سرمایه گذاری برای بودجه بازاریابی «پرداخت شده» شما در حال حاضر است. به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی تحقیق کنید و بفهمید که آنها برای کدام بازارها جذاب هستند. کمی وقت بگذارید تا دقیقا مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و دوست دارند زمان خود را در کجا بگذرانند. این به شما کمک می کند کانال های مرتبطی را انتخاب کنید که احتمال بیشتری برای دستیابی به بینندگان مورد نظر شما دارند.
از داستان نویسی روزنامه نگاری استفاده کنید
اگر کیفیت حرف اول را برای امسال میزند، روزنامهنگاری و داستانگویی از نزدیک دنبال میشود. داستانها تأثیر عاطفی قدرتمندی بر مردم دارند و ما را قادر میسازند اطلاعات دقیق را خیلی سریعتر و مؤثرتر از ارائه مجموعهای از حقایق به خاطر بسپاریم. اکنون زمان بسیار خوبی برای جذب فریلنسرهای حرفه ای با سابقه روزنامه نگاری است. آنها به طور غریزی یک رویکرد داستان سرایی برای تولید محتوا دارند، که باعث می شود پیام های برند شما برای خوانندگان جذاب تر شود. موارد مشتری نیز در حال حاضر یک گزینه عالی برای محتوا هستند.
اینها محتوای شما را شخصیتر میکنند، زیرا داستانهای واقعی پشت موفقیتهای مشتریان شما را بیان میکنند.
تولید محتوای خود را برون سپاری کنید
امسال، شرکت های بیشتری از محتوا به عنوان یک استراتژی برای دستیابی به اهداف تجاری استقبال می کنند. تولید حجم محتوایی که برای حفظ آن لازم است استراتژی بازاریابی محتوای موفق وقت گیر است حتی شرکتهای بزرگ نیز در بیشتر موارد نمیتوانند کارمندان تمام وقت نویسندگان داخلی را استخدام کنند. این بدان معناست که احتمالاً به کمک خارجی نیاز خواهید داشت. آینده بازاریابی محتوا، شغل آزاد است. بازاریابان پیشرو در حال حاضر یک استراتژی ساده را دنبال می کنند: آنها استراتژی محتوایی و اهداف خود را در داخل توسعه می دهند، سپس افزایش می دهند تولید محتوا از طریق برون سپاری آن را به یک شبکه ثابت از نویسندگان مستقل مورد اعتماد.
درک کنید که استعداد آزاد چگونه کار می کند
اگر آماده پیوستن به روند فریلنسری هستید، به درک نحوه کار سازندگان محتوای آزاد کمک می کند. مدیریت شبکه استعدادهای آزاد خود می تواند یک فرآیند بسیار زمان بر باشد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتها اکنون به آژانسهای استعدادیابی متمرکز بر کیفیت مانند ما روی میآورند.
استانداردهای کیفیت
برای رسیدن به استانداردهای کیفیت خود و همگام شدن با تقویم محتوای خود، به شما نیاز دارید استعدادهای فریلنسری معتبر. اگر مطمئن نیستید که بهترین نویسندگان روزنامه نگار در کلاس را کجا پیدا کنید، با آژانسی همکاری کنید که نویسندگان را به دقت پیش نمایش می دهد تا حرفه ای ها را از آماتورها جدا کند.
معنی دار کردن محتوا
تا الان سال سختی بوده ما در حال حاضر با چیزهای زیادی خداحافظی کردهایم: استادیومهای شلوغ فوتبال، شلوغی، مهمانیهای اداری – مهمانیها – دفاتر اما اینجا یک چیز است که همه ما میتوانیم از خداحافظی با آن احساس خوبی داشته باشیم: آنلاین با کیفیت پایین. محتوا به لطف ابتکارات واقعاً سودمند گوگل و سایر موتورهای جستجو، روزهای پر کردن کلمات کلیدی و عناوین کلیک طعمه بالاخره به پایان می رسد. این بدان معنی است که همه ما می توانیم منتظر یک چشم انداز آنلاین آموزنده تر و سرگرم کننده باشیم.
زمان بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با آنچه مشتریان شما واقعاً به دنبال آن هستند، است. از خود بپرسید که چگونه شرکت شما میتواند برای پر کردن شکافهای دانش یا کمک معنادار به زندگی روزمره خود وارد عمل شود. و واقعاً با استفاده از یک رویکرد داستانسرایی جذاب و ژورنالیستی، پیامهای خود را به خانه هدایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روندهای برتر بازاریابی محتوا در سال جاری و بعد از آن، حتما ما را بخوانید گزارش کامل.